حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید پرسشی درباره اس ۴۰۰ و شهادت قنطار/شاید هم روسیه لو داده است :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

پرسشی درباره اس ۴۰۰ و شهادت قنطار

اگرچه اسرائیل سرانجام توانست «سمیر قنطار» را به شهادت برساند، اما انتقام سختی در پیش است. مردان مقاومت سخنی نمی‌گویند که به آن عمل نکنند.
 فارس: حزب‌الله لبنان روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای شهادت «سمیر قنطار» از مبارزان قدیمی وابسته به مقاومت، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق را تایید کرد.

به نوشته عبدالباری عطوان، سردبیر معروف پایگاه تحلیلی رأی الیوم، هنگامی که جنگنده‌های اسرائیلی شش بار تلاش کردند تا «سمیر قنطار» را به شهادت برسانند و در بار هفتم موفق به این امر شدند، نشان از دو موضوع مهم داشت: ابتدا اینکه شهید قنطار، خطری بزرگ برای اسرائیل محسوب می‌شد و دوم اینکه مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل ادامه دارد، هر چند جنایت‌های صهیونیست‌ها ادامه دارد و هر چند فتنه‌های طائفی دنبال می‌شود و هر چند برخی کشورهای عربی به بهانه مقابله با خطر ایران به سوی اسرائیل دست هم‌پیمانی دراز کرده باشند.

این نویسنده شهیر دنیای عرب ادامه می‌دهد: «سرهنگ سمیر قنطار» از آن هنگام که در سن ۱۷ سالگی به صفوف گروه‌های مقاومت فلسطین پیوست در جست و‌جوی شهادت بود و لیکن شهادتش با تأخیری ۳۷ ساله به وقوع پیوست که ۳۰ سالش را در اسارت به سر برد و اغراق نیست که بگوییم شاگردانش هدف وی را دنبال و تکمیل خواهند کرد.

عبدالباری عطوان در ادامه می‌نویسد: هفت سال پیش در رستورانی در ساحل بیروت برای اولین به دعوت دوست و همکلاسی‌ام «غسان بن جدو» با شهید «سمیر قنطار» دیدار کردم. او با همسرش آمده بود، ازدواجی که پس از آزادی‌اش از اسارت صورت گرفت و سید حسن نصرالله عقد آن‌ها را خوانده بود.

وی می‌افزاید: شهید سرهنگ قنطار در نهایت تواضع بود و در طول صحبت‌هایمان یک بار هم نگفت که من چنین کردم یا آن کار را من انجام دادم و بیشتر تأسف می‌خورد که چرا تا کنون به شهادت نرسیده است

سردبیر پایگاه تحلیلی رأی الیوم ادامه می‌دهد: هرچند اسرائیلی‌ها توانستند «سمیر قنطار» را به شهادت برسانند؛ اما به زودی هزینه سنگین آن را خواهند پرداخت چرا که انتقام بدون شک انجام خواهد شد و مردانی هستند که هنگامی که عهدی می‌بندند به آن عمل می‌کنند و هنگامی که وعده انتقام می‌دهند آن را عملی می‌کنند.

این ترور پس از ساعاتی از قطعنامه سازمان ملل در ترسیم برنامه‌ای برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در سوریه، به وقوع پیوست؛ قطعنامه‌ای که در آن بسیاری از خواسته‌های روسیه به رسمیت شناخته شد و مسکو اجازه نداد تا لزوم برکناری بشار اسد جزو نقشه راه باشد. بنابراین این ترور می‌تواند به مثابه یک سیلی برای «ولادیمیر پوتین» در جواب این قطعنامه باشد.

بسیاری در شبکه‌های اجتماعی این سؤال را با جدیت مطرح می‌کنند که پس موشک‌های اس۳۰۰ و اس۴۰۰ روسیه کجا بودند که مقابل جنگنده اسرائیل بایستند؟ مطمئنا آنها در چنین سؤالی حق دارند. ما گمان می‌کردیم که این سامانه های موشکی یک تحول استراتژیک در منطقه و در آسمان سوریه ایجاد خواهد کرد و مقابل تجاوزات اسرائیل خواهد ایستاد.

به نوشته یکی از کاربران، سامانه های موشکی روسیه، تجاوزات اسرائیل را نمی‌بینند یا نمی خواهند ببینند؛ هرچند ما امیدواریم این‌گونه نباشد و روسیه جواب محکمی به این اقدام اسرائیل بدهد و باید گفت که فعلا نباید با عصبانیت در قبال عدم پاسخ روسیه حکم کنیم.

مسأله مورد تأکید این است که یک آسیب و نفوذ امنیتی در کلیت گروههای مقاومت وجود دارد که باعث شده تا اسرائیلی‌ها اطلاعات کاملی در مورد تحرکات و مکان اقامت و مسیرهای تردد شهید قنطار در دست داشته باشند. دقیقا همانند نفوذ امنیتی که موجب به شهادت رسیدن «عماد مغنیه» در دمشق شد؛ موضوعی که می‌طلبد به جد در مورد آن تحقیق شود.
۹۴/۰۹/۳۰
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی