حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید فردی که یک هفته (ایام تبلیغات) حرف خوب می زند و چهار سال خیانت می کند :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
لاریجانی در جمع هیئات مذهبی قم:
به گزارش مشرق، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در جمع مسئولان هیئات مذهبی استان قم با اشاره به جایگاه برجسته این تشکل‌های مذهبی در کشور گفت: یکی از مسائل مهم، مقوله الگوی فرهنگی در جامعه است که هیئت‌های مذهبی از متن جامعه برخواسته و بر فکر اصیل روحانیت و مرجعیت استوار بودند.

وی ادامه داد: قبل و بعد از انقلاب اسلامی جریان‌هایی وجود داشت که ظاهرا فرهنگی بودند اما به علت جدا شدن و انفکاک از روحانیت و انقلاب از مسیر درست منحرف شدند و برخی از این گروه‌ها تا جایی پیش رفتند که به اسم اسلام بزرگان انقلاب را به شهادت رساندند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: تفاوت هیئت‌های مذهبی با جریان‌های دیگر این است که این تشکل‌های مذهبی و اسلامی ریشه در روحانیت داشته و با آن‌ها پیوند دارند. از طرفی دیگر اسلام و مذهب سد بزرگی در مقابل اجانب بوده و روحانیت نیز به عنوان حافظ و سدی در مقابل دشمنان انقلاب وجود داشتند و با وجود آن‌ها اجانب نمی‌توانستند به نحو دلخواه با کشورهای اسلامی به ویژه ایران رفتار کنند.

وی با اشاره به اهمیت فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مسئله نفوذ و دخالت دشمنان در کشور تصریح کرد: نگرانی رهبری در مورد نفوذ در کشور و هشدارهای ایشان امر مهمی است از این رو اگر می‌خواهیم که اجانب در کشور ما دخالت نکنند باید به جایگاه روحانیت و مرجعیت تکیه کنیم و آن‌ها را بشناسیم بنابراین اگر می‌خواهیم با مسئله نفوذ و دخالت دشمنان برخورد کنیم محور آن روحانیت، مراجع و فکر اصیل اسلامی است.

لاریجانی تصریح کرد: از طرف دیگر ارتباطات قلبی میان افراد یک جامعه دارای جایگاه و اهمیت بسیاری بوده و این موضوع خود یک سنگر بزرگ و قوی در برابر دشمنان است و قطعا اگر پیوند عاطفی میان جامعه نباشد مشکلات بسیاری رخ می‌دهد و چه پیوندی مهم‌تر از محبت مردم به اهل بیت و خوشبختانه همواره محور کار هیئات‌ مذهبی حب به اهل بیت بوده است.

وی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فاطمیه گفت: براساس روایات حضرت فاطمه(س) تنها ولی بر مردم نبوده بلکه ولی بر ائمه اطهار هم بوده است و ایشان مقام بالایی داشتند و عزاداری مردم به خاطر جایگاه والای دخت نبی اکرم (ص) در معارف دینی و اسلام بوده است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در چند وقت اخیر بار‌ها به موضوع نفوذ اشاره و تأکید کرده‌اند که با توجه به تحولات ما نگران مسئله نفوذ باشیم از این رو راه جلوگیری از نفوذ ایجاد پایه‌های فرهنگی بر قالب‌های استوار روحانیت و مرجعیت است.

وی تصریح کرد: به طور حتم هیچ چیز به غیر از معارف اهل بیت و جایگاه حوزه علمیه نمی‌تواند مردم را متدین نگه دارد از این رو کار‌ها و امور فرهنگی غالبا جنبه سرگرم کننده دارد اما تحکیم دین با جایگاه حوزه علمیه، مراجع و علما گره خورده است البته نمی‌توان برخی کار‌ها و اقدامات خوب در امور فرهنگی را نفی کرد اما این اقدامات انگشت شمار بوده است.

لاریجانی با اشاره به شرایط کنونی کشور بعد از توافق هسته‌ای گفت: به طور حتم شرایط کشور در آستانه تغییراتی قرار داشته و ما هم اکنون در حال گذر از وضعیت قبلی هستیم البته در ۱۲ سال اخیر که مسئله هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی مطرح بود مردم با مقاومت و ایستادگی شرایط سخت ایجاد شده از تحریم‌ها را تحمل کردند حتی در سال‌های پایانی ما شاهد اعمال تحریم‌های بانکی و اقتصادی شدید علیه جمهوری اسلامی بودیم که این موضوع موجب بالا رفتن قیمت اجناس گا‌ها تا ۳۰ درصد شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه هسته‌ای افزود: ما در صنعت هسته‌ای به نقاط بسیار خوبی رسیده و جایگاه مناسبی کسب کرده بودیم، همچنین در بحث دانش هسته‌ای، تولید مواد غنی شده، تحقیقات هسته‌ای و امکانات این صنعت جایگاه ما مطلوب بود، حال زمانی بود که باید از این ظرفیت‌ها برای رفع تحریم‌ها استفاده می‌کردیم که این مسئله با تقاضای غربی‌ها برای انجام مذاکره صورت گرفت البته در آن زمان بحث‌های بسیاری شد که آیا کشور تقاضای آن‌ها را برای انجام مذاکره بپذیرد؟ که در ‌‌نهایت نظام به این نتیجه رسید که با توجه به ظرفیت‌های کشور در حوزه صنعت هسته‌ای، مذاکرات با غربی‌ها را با شرط بپذیریم که آن شرط پذیرش غنی سازی جمهوری اسلامی از سوی غربی‌ها بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: در ‌‌نهایت آمریکا در نامه‌ای کتبا حق غنی‌سازی کشورمان را پذیرفت و عملا مذاکرات با گروه ۱+۵ کلید خورد، در آن زمان هیاتی بر نحوه مذاکرات و مبانی مذاکره نظارت می‌کرد و حتی چارچوب‌هایی در این حوزه در خدمت رهبر معظم انقلاب مشخص شد که در پایان مذاکرات توافق صورت گرفت، البته نمی‌گویم که ما به همه آنچه که می‌خواستیم رسیدیم اما اعظم اهدافمان در حوزه هسته‌ای از جمله داشتن حق غنی سازی، کسب دانش هسته‌ای و حضور در بازار فعالیت‌های هسته‌ای محقق شد و امروز ما می‌توانیم مواد اولیه اورانیوم را با مواد غنی شده با دیگر کشور‌ها تبادل کنیم که این مسئله در گذشته می‌سر نبود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و منویات و توصیه‌های ایشان هم اکنون کشور به نقطه جدید و مطلوبی رسیده که این نقطه امکانات و فضای بسیار خوبی را برای توسعه کشور فراهم می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کشور در پسا برجام حفظ هویت فرهنگی، سیاسی و انقلابی کشور است، افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی پس از انقلاب در بسیاری از حوزه‌ها از جمله بخش‌های سیاسی و فرهنگی به استقلال رسید البته ممکن است ما هم اکنون ضعف‌هایی در حوزه اقتصاد داشته باشیم اما تفکر استقلال که از سوی امام خمینی (ره) مطرح شده بود به خوبی در کشور و جامعه تعبیه شد از این رو دولت، مجلس و تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها و همچنین مطبوعات باید مراقب مسئله نفوذ در کشور باشند تا هویت و استقلال کشور مخدوش نشود.

وی با اشاره به بهبود و تسهیل شرایط اقتصادی پس از رفع تحریم‌ها گفت: هم اکنون فرصت بسیار خوبی است تا اوضاع اقتصادی کشور تغییر و اصلاح کرده تا در ‌‌نهایت معضل بیکاری جوانان در کشور حل شود البته این مسئله قابل توجه است که تا وقتی اقتصاد آباد و اصلاح نشود مشکل بیکاری حل نمی‌شود از این رو مسئله رونق تولید و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس قوه مقننه افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز همین مسائل را دنبال می‌کردند تا با برنامه‌ریزی اقتصاد درون گرایی شکل بگیرد تا آن اقتصاد برون زا و صادر کننده باشد البته ما در کشور از ظرفیت‌های بسیاری را برای تحقق این مسئله از جمله وجود نیروهای متخصص و دانش تخصصی بالا برخورداریم که قطعا باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه تولید و جهش اقتصادی استفاده کنیم. در شرایط کنونی مهم‌ترین ضعف کشور مسئله اقتصادی بوده و موضوعات دیگر در پناه حل این مسئله قابل رفع شدن است بنابراین تا زمانی که اقتصاد در کشور بهبود نیافته و توسعه پیدا نکند نمی‌توانیم اهدافمان را در داخل، منطقه و عرصه بین الملل دنبال کنیم.

وی با اعلام اینکه لازمه جهش و توسعه اقتصادی در کشور برنامه‌ریزی و تلاش بی‌وقفه طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده است، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های بسیاری از جمله منابع نفت و گاز برخوردار است اما با این وجود براساس آمار‌ها یکی از کشورهای همسایه ۳ برابر ما درآمد صادراتی دارد به طوری که ایران به صورت سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی دارد اما آن کشور به صورت سالانه حدود ۱۸۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی دارد که این آمار‌ها و مسائل نشان می‌دهد که ما نیازمند تغییر و اصلاح رفتارهای اقتصادی هستیم تا زمینه‌های لازم برای صادرات و سرمایه‌گذاری را ایجاد کنیم.

لاریجانی با اعلام اینکه استان قم ظرفیت‌های بسیاری در حوزه جذب سرمایه‌گذار دارد، تصریح کرد: حوزه گردشگری و صنعت و همچنین وجود زیرساخت‌های مناسب این استان را به یکی از مناطق مناسب جهت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است از این رو باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در این مناطق سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های استان قم در چند سال اخیر گفت: یکی از زیرساخت‌های مهم و ضروری استان، پروژه راه‌آهن تهران- قم- اصفهان بوده که انشاءالله تا ۲ سال و نیم آینده به پایان می‌رسد، همچنین سال آینده پروژه‌های گاز رسانی و آب رسانی به روستاهای قم به پایان می‌رسد و با اتمام این پروژه‌ها می‌توان کارخانجات جانبی در مناطق روستایی ایجاد کرد البته برای تحقق این مسائل باید همت همه جانبه صورت گیرد و توسعه با دستور و بخشنامه رخ نمی‌دهد البته دولت باید زمینه‌های این امر را فراهم کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه یکی از محور‌ها و لوازم توسعه در کشور حفظ وحدت درونی میان مردم و مسئولان است، افزود: قطعا اختلافات به کشور لطمه می‌زند از این رو نباید با هر مسئله و موضوعی به جان هم بیفتیم، زیرا بسیاری از اختلافات به خاطر تفاوت سلایق است و این اختلاف سلایق و نگاه‌ها نباید تبدیل به دشمنی شود و همگان باید به فکر مقابله با دشمنان خارجی باشیم.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در یکی از روایاتشان می‌فرمایند شیطان گرگ انسان‌ها است پس از تفرقه و عدم وحدت بپرهیزید، همچنین در یک روایت دیگر ایشان می‌فرمایند که وحدت سیاسی بر محور پیشوای عادل نعمتی است که هیچ کسی ارزش آن را نمی‌داند از این رو محور و اصل پیشرفت جامعه در گرو وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب است، رهبری که در کوران چند دهه اخیر توانمندی‌های خودشان را نشان دادند و زمان می‌خواهد که برخی مسائل گفته شود که ایشان چه نقشی در عزت، عظمت و حفظ منافع ملی داشته‌اند بنابراین چه در مسئله هسته‌ای، دوران جنگ و مسائل منطقه‌ای رهبر معظم انقلاب بود که با هدایت‌های داهیانه منافع کشور را حفظ کردند بنابراین همه باید به جای نگران کردن رهبری از ایشان تبعیت کنیم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اهمیت تدوین و اجرای طرح آمایش سرزمینی تصریح کرد: به طور حتم برای توسعه کشور می‌بایست ظرفیت‌های هر استان شناسایی و برای توسعه آن برنامه‌ریزی شود، به طور مثال استان قم دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معدن، صنعت و گردشگری است که باید با برنامه ریزی بلند مدت و مناسب در جهت جذب سرمایه‌گذار تلاش کرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی گفت: امیدوارم افرادی که از مسئله وحدت در کشور، تفکرات توسعه‌ای در اقتصاد و همچنین تفکرات و برنامه برای رفع فقر در جامعه ممحض هستند، در انتخابات توفیق پیدا کنند.

منبع: خانه ملت
۹۴/۱۱/۳۰
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی