حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید چرایی حضور کلاه سبزهای ایرانی در سوریه :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

چرایی حضور کلاه سبزهای ایرانی در سوریه

پس از انتشار خبر اعزام تکاوران تیپ نوهد به سوریه رسانه‌های غربی با مرتبط دانستن این رویداد با دستور صادره از کرملین مبنی بر خروج نیروهای روسیه از سوریه، سعی کردند چنین القاء کنند که نیروهای نظامی ایران به صورت همه جانبه و نه مستشاری و لجستیکی، برای نبرد با داعش و سایر تروریست‌های فعال در سوریه به این کشور اعزام شده‌اند.
پس از انتشار خبر اعزام تکاوران تیپ نوهد به سوریه رسانه‌های غربی با مرتبط دانستن این رویداد با دستور صادره از کرملین مبنی بر خروج نیروهای روسیه از سوریه، سعی کردند چنین القاء کنند که نیروهای نظامی ایران به صورت همه جانبه و نه مستشاری و لجستیکی، برای نبرد با داعش و سایر تروریست‌های فعال در سوریه به این کشور اعزام شده‌اند.

میزان:دوشنبه 16 فروردین ماه بود که خبرگزاری‌ها به نقل از امیر علی آراسته معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، خبر اعزام تکاوران تیپ 65 نوهدِ ارتش به سوریه به عنوان مستشار را منتشر کردند.


پس از انتشار خبر مزبور، رسانه‌های غربی با مرتبط دانستن این رویداد با دستور صادره از کرملین مبنی بر خروج نیروهای روسیه از سوریه، سعی کردند چنین القاء کنند که نیروهای نظامی ایران به صورت همه جانبه و نه مستشاری و لجستیکی، برای نبرد با داعش و سایر تروریست‌های فعال در سوریه به این کشور اعزام شده‌اند. 

اما دیروز امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان نشست خبری خود، با بیان اینکه داعش را تهدیدی نمی‌دانیم که بخواهیم به صورت یگانی به نبرد با آن برویم، به تمام ادعاهای دروغ پمپاژ شده از سوی رسانه‌های غربی در این زمینه مُهر باطل زد و تصریح داشت که صرفا برای شناسایی تهدیدات، تعدادی از کارکنان یگان‌های مختلف ارتش را به سوریه اعزام کرده‌ایم.

حضور مستشاری نیروهای نظامی ایران در سوریه برای کمک به ارتش و نیروهای مردمی این کشور در نبرد با تروریست‌های مورد حمایت پنهان آمریکا و سعودی‌ها، موضوعی است که هیچگاه از سوی مقامات نظامی کشورمان کتمان نشده است و حتی در یکی دو سال اخیر شهدای مدافع حرم زیادی در شهرهای مختلف ایران اسلامی با شکوه هر چه تمام، تشییع و تدفین شده‌اند.

"بخش‌های مختلفی از نیروهای مسلح ایران در منطقه حضور مستشاری  دارند و این موضوع جدیدی نیست"؛ این بخشی از اظهارات سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح است که در پاسخ به سوالی پیرامون اعزام نیروهای تکاور تیپ 65 نوهد ارتش به سوریه، مطرح شد.

 حضور مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه در تغییر معادلات میدانی و پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی این کشور و شکست و هزیمت‌های پی در پی تروریست‌ها نقش زیادی داشته است؛ همین چند روز پیش بود که شهر راهبردی العیس در منطقه ریف واقع در جنوب غرب حلب با کمک مستشاران ایرانی توسط نیروهای سوری آزاد شد. پیش‌تر نیز ظفرمندی‌های بسیاری با کمک مستشاران ایرانی عاید ارتش و نیروهای مردمی سوریه شده بود که استراژیک ترین آن‌ها آزادسازی شهر تاریخی پالمیرا بود.

"برخی ابهام دارند که درگیری در سوریه به ایران چه ربطی دارد؟ کسانی که این نگاه را دارند بسیار ساده اندیش هستند در حالی که مقاومت در سوریه همان مقاومت انقلاب اسلامی است و اگر این مقاومت شکست بخورد برای ایران ناامنی ایجاد خواهد شد"؛ این بخشی از اظهارات سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران است که بهمن ماه سال گذشته در دیدار با کارکنان نیروی زمینی سپاه ایراد شد.

همچنین سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اواخر سال گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی از زاویه‌ای دیگر به حضور مستشاران ایرانی در سوریه اشاره کرد و گفت: "همه حقیقت این نیست که ما از سوریه حمایت می‌کنیم تا در ایران درگیر نشویم؛ بلکه ما در سوریه و عراق حضور داریم تا این کشورها عزت خود را داشته باشند و قدرتهایی مثل امریکا و فرانسه و انگلیس بر سرنوشت مسلمانان حاکم نشوند".

بی‌تردید حضور مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه که پیروزی‌های زیادی را برای ارتش و نیروهای مردمی این کشور به همراه داشت، حامیان پشت پرده تروریست‌های مستقر در سوریه را مستاصل کرده است؛ بویژه اینکه روس ها نیز در حمایت از محور مقاومت به نبرد سوریه پیوستند و موجب شدند تا ظرف حدود 6 ماه با تحولات میدانی اتفاق افتاده، توازن قدرت در سوریه به نفع دولت قانونی و مشروع این کشور تغییر کند.

سی‌ام سپتامبر 2015 برابر با 8 مهر 1394 بود که ارتش روسیه به درخواست دولت دمشق حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه آغاز کرد.

اواخر ماه دسامبر 2015 نیز ائتلاقی میان ایران، روسیه ، عراق و سوریه بر علیه داعش ایجاد شد؛ ائتلافی که ثمرات زیادی داشت و موجب شد گروه تروریستی داعش از بسیاری از مواضع میدانی خود عقب نشینی کند.

همچنین در روز 24 اسفند نیز پس از آنکه اهداف مورد نظر از حضور نظامی روسیه در سوریه، حاصل شد، ولادیمیر پوتین طی سخنانی اعلام کرد که روسیه بخش عمده‌ای از نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند.

۹۵/۰۱/۲۵
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی