حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید پس از روحانی کمال وندی هم از قبول مسئولیت خسارت های برجام شانه خالی کرد :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
با توجه با این اظهارات  باید از آقای سخنگو پرسید که چرا پیش‌تر در حوزه‌هایی که به وی مربوط نبوده ورود کرده است و پیش‌تر این مسئله را به وزارت خارجه ارجاع نداده است؟ البته ارجاع امروز بهروز کمال‌وندی نیز مشکلی را برطرف نخواهد کرد چرا که پیش‌تر محمد جواد ظریف  با بیان این‌که هدف اصلی مذاکرات لغو تحریم‌ها نبوده است خیال همه را راحت کرده بود!
با توجه با این اظهارات باید از آقای سخنگو پرسید که چرا پیش‌تر در حوزه‌هایی که به وی مربوط نبوده ورود کرده است و پیش‌تر این مسئله را به وزارت خارجه ارجاع نداده است؟ البته ارجاع امروز بهروز کمال‌وندی نیز مشکلی را برطرف نخواهد کرد چرا که پیش‌تر محمد جواد ظریف با بیان این‌که هدف اصلی مذاکرات لغو تحریم‌ها نبوده است خیال همه را راحت کرده بود!

گروه سیاست‌خارجی-رجانیوز: با مشخص شدن این مسئله که ثمرات اقتصادی برجام برای کشور تقریباً هیچ بوده و پس از افزایش روز به روز تحریم‌ها بسیاری از مسئولین دولت روحانی از به عهده گرفتن مسئولیت این توافق خسارت‌آمیز سرباز زده‌اند.

 

به گزارش رجانیوز در آخرین نمونه بهروز کمال‌وندی در نشست خبری صبح امروز (سه‌شنبه 30 آذر 1395) مدعی  شد که حوزه تحریم‌ها به من مربوط نیست، وزارت خارجه باید توضیح بدهد! وی در ادامه گفت: آن چیزی که انتظارش می رفت انجام نشده  و تحریمهای بانکی برطرف نشده است.

 

نکته جالب توجه اما آن‌جا است که نگاه کوتاهی به گذشته نشان می‌دهد که کمال‌وندی از جمله افرادی بود که در رابطه با برداشته شدن تحریم‌ها مواضع پرشوری را اتخاذ کرده است چنان‌که 21 آبان سال پیش در این باره می‌گوید:

 

پیش بینی ما این است که اوایل سال میلادی 2016 شاهد لغو تحریم های ضد ایرانی باشیم که این تاریخ کمی دیر و زود شود که در این بین ما به دنبال کوتاه تر کردن زمان تحریمها هستیم ولی دقیقا بعد از 244 آذر که شورای حکام گزارش خود را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد، ما تلاش می کنیم تا ظرف 44 هفته به تعهدات باقی مانده خود به طور کامل عمل کنیم.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم‌چنین 23 اردیبهشت سال گذشته و پیش از به ثمر رسیدن برجام با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها در توافق  نهایی می‌گوید:

 

قرار است همه تحریمها برداشته شود. مکانیزم اکنون موضوع بحث است و ما گفته ایم باید همه اقدامات متوازن باشد وموضوع نیز همین است.در روز اول امضای توافق یک قطعنامه صادر می شودکه توافقنامه های قبلی را لغو می کند. این توافق از جنس حقوقی نیست و یک توافق سیاسی است و بر این اساس نیز بر اساس حق جلو نمی رود بر اساس زور است.تحریم های انرژی و نفت لغو می شود بحث اصلی در مورد تحریم ها نیز همین است. درموضوع تسلیحاتی ما از ابتدای مذاکرات نیز به آنها گفته ایم که به هر کسی که بخواهیم صادر می کنیم و از هر جایی نیز که بخواهیم وارد می کنیم.

 

از این دست مواضع کمال‌وندی حتی پس از اجرای برجام نیز ادامه یافت و سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیست و سوم اردیبهشت ماه امسال در  حالی که شواهد بسیاری حکایت از افزایش تحریم‌ها و بدعهدی‌های ایالات متحده آمریکا می‌کرد گفت: 

 

جمهوری اسلامی ایران در نتیجه مقاومت و اصرار بر حقوق خود با سیاستی هوشمندانه در نتیجه مذاکره با کشورهای گروه 1+5موفق به تثبیت حقوق کشورمان و برداشته شدن تحریم ها شد.

 

با توجه با این اظهارات  باید از آقای سخنگو پرسید که چرا پیش‌تر در حوزه‌هایی که به وی مربوط نبوده ورود کرده است و پیش‌تر این مسئله را به وزارت خارجه ارجاع نداده است؟ البته ارجاع امروز بهروز کمال‌وندی نیز مشکلی را برطرف نخواهد کرد چرا که پیش‌تر محمد جواد ظریف  با بیان این‌که هدف اصلی مذاکرات لغو تحریم‌ها نبوده است خیال همه را راحت کرده بود! در واقع به نظر می‌رسد که سخنگوی سازمان انرژی اتمی به خوبی مدل برخورد حسن روحانی با انتقادات وارده به برجام در این روزها را در خود درونی کرده است چه آن‌که حسن روحانی پس از این‌که ثمرات تقریباً هیچ برجام را به چشمان خود مشاهده کرد در اظهار نظری جالب توجه تمام از زیر مسئولیت‌های برجام شانه خالی کرد و مدعی شد که تمامی مذاکرات هسته‌ای زیر نظر رهبر معظم انقلاب بوده است! 

۹۵/۰۹/۳۰
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی