حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید برگ خارجی نتانیاهو برای خروج از بحران داخلی :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

برگ خارجی نتانیاهو برای خروج از بحران داخلی

نتانیاهو

نتانیاهو در شرایطی کنونی در داخل سرزمین‌های اشغالی به شدت تحت فشار قرار دارد و تلاش دارد با یک برگه خارجی خود را از بحران خلاص کرده، با انتخابات پیش از موعد از نو شروع کند.

 به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشارهای داخلی قرار دارد. از یک سو به دلیل پرونده فسادی که در حال حاضر در مرحله تحقیقات قرار دارد احزاب مخالف و اپوزیسیون وی را تحت فشار قرار می دهند. از سوی دیگر به خاطر تکروی های وی، در داخل حزب متبوعش، لیکود و احزاب جدیدی که پا به عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی گذاشته اند، به استعفا ترغیب می شود.

در چنین شرایطی احتمال از هم پاشیدگی کابینه بسیار زیاد است. زیرا لیکود به دلیل آنکه در انتخابات گذشته نتوانست اکثریت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست آورد و با ائتلافی که به وجود آورد دولتش را تشکیل داد لذا در این شرایط که از سوی همگان تحت فشار قرار گرفته است امکان از بین رفتن ائتلاف، بسیار قوی است. کافی است یکی از طرف های ائتلافی تحت تأثیر یکی از نقاط منفی قرار گیرد و از ائتلاف خارج شود.

در چنین شرایطی اگر ائتلاف از بین نرود هم وضعیت، به ویژه برای نخست وزیر و حزب متبوعش، بسیار بغرنج و سخت خواهد بود، چرا که از سوی همه طرف ها تحت فشار قرار می گیرند. حال در این وضعیت نتانیاهو از سوی حزب خودش هم تحت فشار قرار دارد.

برگ برنده‌ای که نتانیاهو در دست گرفته

با شرایطی که در بالا ترسیم شد، نتانیاهو نمی تواند به هیچ یک از طرف های داخلی تکیه کند لذا طبیعی است که به خارج نگاهی کند. این برگه خارجی همان چیزی است که نتانیاهو را امیدوار کرده است تا بتواند از بحران خارج شود.

آنچه نتانیاهو از زمان تأسیس کابینه جدید و انتخاب مدیران جدیدش در اولویت منطقه‌ای خود قرار داد، ایجاد همپیمانی علنی با کشورهای عرب منطقه بود. او تلاش کرد با انتصاب های مختلف و ایجاد سیاست خارجی منطقه‌ای باز، ارتباط با کشورهای عربی را از سری به رسانه‌ای ارتقا دهد.

حال که در شرایط فشار داخلی قرار گرفته می خواهد یک گام از آن هم جلوتر رود و این روابط را از اعلامی و رسانه‌ای به رسمی ارتقا دهد. تلاش رژیم صهیونیستی برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در شرم الشیخ مصر، پس از توافق آشتی ملی فلسطین همان نقطه‌ای که نقطه هدف نتانیاهو در این مسیر تعریف شده است.

کنفرانس بین‌المللی صلح شرم الشیخ نقطه امید نتانیاهو

براساس مستندات رسانه‌ای به دست آمده، صهیونیست ها آمریکا را برای برگزاری این کنفرانس پیش فرستاده‌اند و آمریکا با ارائه یک طرح اعلام کرده است این کنفرانس را برگزار خواهد کرد تا در آن پیمانی علیه ایران به وجود آورد. این پیمان قرار است بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی باشد و به گفته رسانه های عربی به عنوان بخشی از راه حل دولت ترامپ برای حل مسئله فلسطین مطرح شده است.

اما در حقیقت این کنفرانس علاوه بر آنکه راه حلی آمریکایی برای ایجاد یک ائتلاف علیه ایران و محور مقاومت در منطقه است، ابتکار نتانیاهو برای خروج از بحران داخلی نیز هست.

در میان جامعه سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد ارتباط با کشورهای عربی یک موفقیت بزرگ محسوب می شود زیرا صهیونیست ها کشورهای عرب را بزرگترین خطر وجودی خود می دانند. حال اگر نتانیاهو موفق شود تا با ایجاد همپیمانی از ایجاد رابطه یک قدم هم جلوتر رود باید گفت نه تنها به یک سمبل تبدیل می شود بلکه آینده سیاسی خود را نیز تضمین کرده است.

آغاز دوباره و خروج از فشار

اگر نتانیاهو موفق شود این امر را اجرایی کند به راحتی می تواند ائتلاف دولت را برهم زده و انتخابات پیش از موعد اعلام کند. آنگاه با موفقیتی که به دست آورده می تواند از نو به چانه زنی برای تشکیل دولت جدید بپردازد و به وضعیت صفر بازگردد. این همان کاری است که وی در دو دوره گذشته خود به آن متوسل شد و موفق هم بود. حال باید دید آیا این بار می تواند از این وضعیت خلاصی یابد یا اینکه همچون اولمرت در باتلاق داخلی گیر می افتد و آینده‌ای مبهم در انتظار اوست.

منبع: تسنیم
۹۶/۰۷/۲۸
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی