حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید راهکار نوری مالکی برای رسیدن به تمدن اسلامی :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

راهکار نوری مالکی برای رسیدن به تمدن اسلامی

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ 

مالکی: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید با دولت‌های حامی تکفیر و تندروی مقابله کرد
 
 
اسلام تایمز: نوری المالکی نخست‌وزیر پیشین عراق در یادداشتی شرط ورود به تمدن اسلامی جدید را گذار از تفکر تکفیری و فرقه‌گرا معرفی می‌کند که جز از راه غلبه بر منابع دولتی این تفکر میسر نیست.
 
به گزارش اسلام تایمز، «نوری المالکی» دبیر کل حزب الدعوه عراق و نخست‌وزیر سابق این کشور در یادداشتی بر لزوم بازسازی تمدن اسلامی جهت گذار از مشکلات و تهدیدها تأکید کرد و با خطاب قرار دادن متفکران و علمای اسلامی برای رسیدن به این هدف، دو شرط اساسی و یا گام مهم را لازم دانست.

المالکی در این یادداشت که در روزنامه الصباح عراق منتشر شد، گام اول را بازگشت به اصول اسلامی و پژوهش علمی در این باره که خواسته‌های حال و آینده را پاسخ دهد دانست. او تأکید کرد که باید در این راه از پیچیدگی‌ها و فقه سنتی جدا شد و به ابزارهای اجتهاد جدید استناد کرد و قرآن کریم و سنت را بر اساس موضوعات جدید مورد بررسی قرار داد.

نخست‌وزیر سابق عراق، گام دوم را بهره‌وری از علوم و فنون عصر جدید در تمامی رشته‌ها تا جایی که با شریعت و اهداف آن در تعارض نباشد، دانست و در این باره تأکید کرد که باید بهره وری همراه با ابداع و نوآوری‌ باشد و صرفا تقلیدی نباشد.

نوری المالکی در ادامه یادداشت خود آورده است که علمای شریعت و متخصصان علوم جدید باید برای تطابق موارد گفته شده، با یکدیگر همکاری و مشورت کنند تا بتوان یک نظریه اسلامی و جامع و شامل که تمدن‌ساز باشد ارائه کرد و این نظریه باید بتواند مذاهب اسلامی را به یکدیگر نزدیک کرده و مواضع آن‌ها را یکسان کند.

مالکی از دیگر ویژگی‌های یک نظریه اسلامی تمدن‌ساز را این می‌داند که بتواند اختلافات فقهی و تاریخی و عقیدتی و تفاوت‌های اجتماعی را به حاشیه براند.

وی سپس تفکر انحرافی و تندروی را از مهم‌ترین تهدیدات پیش روی تمدن‌سازی اسلامی معرفی می‌کند و تفکر تکفیری فرقه‌گرا را مهم‌ترین مصداق انحراف و تندروی می‌شمارد و تأکید می‌کند: «تفکر تکفیری تروریستی صرفا یک فکر یا نظریه و پروژه نیست، بلکه یک عقیده و فقه یک و منظومه ایدئولوژیک فعال است که عمر آن به نزدیک سه قرن می‌رسد.»

وی برون داد این ایدئولوژی را مخالفت با هر مفهوم و عقیده و منافع سیاسی نا همسو عنوان کرد که به دخالت آشکار در امور دیگر کشورهای عربی و اسلامی منجر می‌شود و نهایتا جنگ و کشتار و ویرانی و محاصره اقتصادی را در پی دارد چرا که این ایدئولوژی صرفا در کتاب‌ها و رسانه‌ها دنبال نمی‌شود، بلکه از سوی کشورهایی حمایت و تقویت می‌شود.

نوری المالکی در بخش پایانی یادداشت خود، تحقق وحدت اسلامی و تمدن اسلامی را جز از راه غلبه بر عقاید تکفیری و فرقه‌گرایی نمی‌داند و تأکید می‌کند که این مهم میسر نمی‌شود جز با غلبه بر دولت‌هایی که این نوع تفکر را تغذیه و تقویت می‌کنند.

نخست‌وزیر پیشین عراق در آخر به برنامه‌ریزی‌ها برای دخالت‌ها و فتنه انگیزی‌ها درعراق اشاره می‌کند که همراه با نزدیک شدن به موعد انتخابات پارلمانی از سوی سازمان‌های تکفیری و فرقه‌گرا در این کشور در حال فعال شدن است.
۹۶/۰۹/۲۵
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی