حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید رهبر انقلاب درباره آیت الله سیستانی چه گفتند؟ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
رهبر و آیت الله سیستانی

حجت الاسلام والمسلمین شیخ «جلال‌الدین الصغیر» عضو هیأت رهبری "مجلس اعلای اسلامی عراق" جزئیاتی از دیدار سران این مجلس با مقام معظم رهبری را بیان کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین شیخ «جلال‌الدین الصغیر» عضو هیأت رهبری "مجلس اعلای اسلامی عراق" جزئیاتی از دیدار سران این مجلس با مقام معظم رهبری را بیان کرد.

وی که در خطبه های نماز جمعه "مسجد براثا" در بغداد سخن می گفت با اشاره به پیروزی مردم عراق بر تروریست های داعش، گفت: اکنون با پایان جنگ با داعش، دو وظیفه مهم در برابر "حشد شعبی" و بقیه نیروی نظامی و امنیتی ما قرار دارد.

شیخ الصغیر "ریشه کن ساختن نهایی داعش" را وظیفه اول حشد و ارتش دانست و گفت: اکنون نیروهای جنایتکار داعش از شهرزها بیرون رانده شده اند؛ اما باید تا مخفی گاه های خود هم تعقیب شوند تا صحراها و مناطق مرزی عراق نیز پاکسازی شود. این کار، وظیفه آسان تر برای قهرمانان ماست.

وی وظیفه دوم را سخت تر دانست و گفت: حفظ کیفیت نیروها به شکلی که رسالت اساسی خود را حفظ و نگهداری کنند، وظیفه دوم حشد و ارتش عراق است.

 چرا استکبار به دنبال تضعیف حشد شعبی است؟

امام جمعه بغداد با ذکر اینکه "اگر استکبار به دنبال تضعیف منبع قدرت ما در جبهه ها باشد تعجب نمی کنیم" ادامه داد: آنچه می بینیم که آمریکا درباره برخی فرماندهان حشد شعبی انجام می دهد امری شخصی برای هدف قرار دادن این شخص یا آن شخص نیست؛ بلکه هدف اصلی، خود حشد است. هجمه آمریکا و استکبار به "نجباء"، به "کتائب"، به "عصائب"، به «ابومهدی المهندس» و بقیه، حمله به صاحبان این اسامی نیست، بلکه می خواهند کل مقاومت را از سر راه بردارند.

عضو کادر رهبری مجلس اعلای عراق علاوه بر کنگره آمریکا دخالت های فرانسه را نیز محکوم کرد و گفت: می بینید که رییس جمهوری فرانسه با وقاحت، در امور داخلی یک کشور مستقل مثل عراق دخالت می کند و می گوید که حشد شعبی باید منحل شود. از این سخنان معلوم می شود که آنان منبع قدرت ما را شناخته و برای آن برنامه دارند و برخی ساده انگاران نیز در داخل با آنان همنوایی می کنند.

وی مردم عراق را به هوشیاری فراخواند و گفت: ممکن است کسی بگوید من که عضو نجباء یا عصائب نیستم یا گروه ابومهدی نیستم و نسبت به این هجمه ها بی تفاوت باشد، اما بدانید که اگر آنها بتوانند این افراد و فرماندهان را هتک کنند به بقیه هم خواهند رسید. یکی از نقشه ها این است که مطالبات بحق مردم ــ مانند داشتن برق ــ را در برابر حشد شعبی قرار دهند. مردم در خواسته های خود محق هستند ؛ اما اگر دشمن بر کشور حاکم گردد آیا این مطالبات را برای مردم فراهم می کند؟

شیخ جلال‌الدین الصغیر تأکید کرد: حشد منبع اصلی قدرت ماست؛ مرجعیت منبع اصلی قدرت ماست؛ وحدت ملی منبع اصلی قدرت ماست؛ به هم پیوستگی ما منبع قدرت اصلی ماست.

این شخصیت برجسته عراقی با بیان فداکاری های نیروهای داوطلب عراقی گفت: آنچه حشد شعبی برای عراق انجام داد و تأثیری که در جهان گذاشت را هیچکس قبل از آن انجام نداده بود. آمریکا وقتی باصطلاح ائتلافی برای جنگ با داعش تشکیل داد زمان زیادی را برای غلبه بر آنها اعلام کرد. ابتدا گفت 10 سال و سپس گفت 30 سال برای غلبه بر داعش لازم داریم! اما قهرمانان ما در عرض 3 سال بر این دشمنان غلبه کردند. آنها اکنون می خواهند این قدرت را بشکنند.

 نقش بی بدیل "مرجعیت" در بسیج کردن مردم عراق علیه تروریسم

عضو مجلس اعلای اسلامی عراق سپس به نقش بی بدیل "مرجعیت" در بسیج کردن مردم عراق برای مقابله با داعش پرداخت و گفت: «نتانیاهو» می گوید این اتفاق ترسناکی است که هزاران نفر از جوانان، با یک جمله یک شخص که می گوید بروید و بجنگید" رهسپار میدان جنگ می شوند.

وی افزود: آنچه برای آنها ترسناک است قدرت مرجعیت است که با صدور یک فتوی، در مردم انگیزه ای ایجاد می کند که تمام محبوب خود را رها کنند و به جبه بروند و جان خود را فدا کنند. پس آنها به دنبال این هستند که بین این مرجعیت و پایگاههای مردمی آن تفکیک ایجاد کنند.

 رهبر معظم انقلاب: وجود آیت الله سیستانی از بزرگترین برکات برای عراق است

شیخ جلال الدین صغیر "وحدت کلمه همه مراجع تقلید" را ستود و از دیدار شورای مرکزی مجلس اعلای اسلامی عراق با مقام معظم رهبری در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) خبر داد و گفت: توفیق پیدا کردیم که با برخی از برادران، با رهبر انقلاب اسلامی «حضرت آیت الله خامنه ای» ـ حفظه الله تعالی ـ دیدار کنیم.

وی ادامه داد: دیدار مفصلی بود و از جمله بیانات ایشان در جلسه این بود که درباره «آیت الله سیستانی» ـ دام ظله ـ سخن گفتند. ایشان آیت الله سیستانی را اینگونه توصیف کردند که: "از بزرگترین برکات برای عراقیها وجود این مرد است".

این روحانی برجسته عراقی به توصیه های رهبر معظم انقلاب هم پرداخت و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای از ما خواستند که "حرف آیت الله سیستانی را گوش کنید؛ به نصایح ایشان عمل نمایید؛ و به ایشان بیشتر نزدیک شوید".

 مرجعیت محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

وی افزود: وقتی این سخنان رهبر انقلاب اسلامی را می شنویم و در مقابل، سخنان افرادی را نیز می شنویم که در جهت ایجاد تفرقه بین پایگاههای قدرت ملی ما تلاش می کنند و هر گروه را به یک جناح منتسب می نمایند، در می یابیم که آن سخنان، از روی محبت و دلسوزی نیست؛ حتی اگر از زبان هایی خارج شود که بظاهر نسبت به مردم محبت ابراز می کنند. اینها افراد کودنی هستند که شرایط حساس فعلی را درک نمی کنند و توجه ندارند که ما درگیر جنگی بزرگ و بشدت وحشتناک هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ «جلال‌الدین الصغیر با تأکید مجدد بر اینکه "آیت الله سیستانی و مرجعیت، عنصر اصلی قدرت مردم عراق است" گفت: گاهی شنیده می شود که می گویند فلانی مرجع ایرانی است؛ فلانی مرجع عراقی است و...  این حرفها بی اساس است. مراجع محدود به مرزهای جغرافیایی نیستند. از کی تا حالا مرزها برای ما تعیین تکلیف می کنند که مرجع ما باید از فلان کشور باشد؟! مرجعیت بر اساس ارتباط با اهل بیت(ع) تعیین می شود و نه بر اساس مرزها و ملیت ها.

وی تصریح کرد: اخوت، برادری و همکاری بین مراجع ما در بالاترین حد خود قرار دارد و تحت تأثیر منافع این شخص یا آن گروه قرار نمی گیرد.

                              


شیخ جلال الدین صغیر در پایان خطبه دوم نماز جمعه به اقدام جنون آمیز «ترامپ» درباره فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: این کار او عجیب نبود. پیش از این چه کسی قدس را در اختیار اسرائیل قرار داد؟ چه کسی امنیت منطقه ای و جهانی را بازیچه صهیونیست ها کرد؟ غیر از آمریکا؟

این شخصیت دینی و سیاسی جهان عرب ادامه داد: تنها اتفاق جدیدی که در این مورد رخ داد این بود که "نفاق عربی" بیش از پیش به ما نشان داد که "وجدان عربی در رابطه با مسأله فلسطین مُرده است و اسرائیل از دشمن اول جهان عرب به کشوری برادر و هم پیمان تبدیل شده است!".

وی با تأکید بر اینکه "تنها کشور اسلامی که واقعاً با رژیم صهیونیستی مقابله می کند ایران است" گفت: نتانیاهو اخیراً گفته است که ما با هیچ کشوری مشکل نداریم مگر ایران! معنی این حرف این است که بقیه کشورهای منطقه، همه احباب و اصحاب اسرائیل هستند!!

الصغیر ادامه داد: منظور آنها از "ایران" هم، فقط نظام و جغرافیای آن کشور نیست، بلکه مساحت سیاسی و استراتژیک انقلاب اسلامی است؛ یعنی لبنان و سوریه و عراق و بحرین را نیز شامل می شود.

 حمله داعش به عراق، بدون تصمیم اسرائیل انجام نشد

امام جمعه مسجد براثای بغداد با دخیل دانستن رژیم صهیونیستی در جنایات داعش گفت: امام خمینی(ره) نام "شر مطلق" را بر اسرائیل گذاشت و این بهترین نام برای این رژیم است. اگر فکر می کنید که داعش بدون تصمیم اسرائیل به ما حمله کرد اشتباه می کنید؛ اگر فکر می کنید که تخریب عراق بدون تصمیم اسرائیل بود اشتباه می کنید. اسرائیل اولین و بزرگترین دلیل اوضاع نابسامان ماست.

وی همچنین با اشاره به سرنوشت عجیب «علی عبدالله صالح» رییس جمهوری سابق یمن هم گفت: بر همه ثابت شده است که هر کس هر جنایت و توطئه ای کند به خودش بر می گردد. اقدام ترامپ نیز به ضرر آمریکا و حاکمان خائن منطقه تمام خواهد شد.

منبع: ابنا
۹۶/۰۹/۲۵
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی