حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید 4 سورپرایز جدید سید حسن نصرالله :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

4 سورپرایز جدید سید حسن نصرالله

نویسنده معروف عرب نوشت:

جنگ آینده پر از سورپرایزهاست و منطقه«الجلیل» در شمال فلسطین هدف مقاومت خواهد بود یعنی حزب الله در موضع دفاعی نخواهد بود بلکه در موضع هجومی خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه رأی الیوم نوشت: سخنرانی های «سید حسن نصرالله» رهبر مقاومت لبنان و گفت و گوهای رسانه ای اش همیشه پر از اطلاعات جدید است و به همین دلیل دنبال کردن آنها و تحلیل آن چه در آنها می آید وظیفه هر نویسنده یا سیاستمداری است که می خواهد تحولات و طرح ها و جنگ های منطقه را به ویژه آن چه مربوط به رژیم اشغالگر اسرائیل است را بفهمد.

سورپرایزهایی در مصاحبه همکاری رسانه ای مان«سامی کلیب»در شبکه تلویزیونی «المیادین» با وی انجام داد و چهارشنبه شب پخش شد،وجود داشت که بارزترین آنها این بود که نصرالله فاش کرد که حقوق وی از حزب بیش از 1300 دلار نیست و این مساله ای که توجه بسیاری را جلب کرد. این مرد این مساله را از باب تواضع نگفت بلکه این یک واقعیت و منطق است.برای چه به پول نیاز داشته باشد برای خرید کشتی های مجلل و خودروهای گران قیمت برای گذراندن تعطیلی های خود در «ری ورا»ی فرانسه یا برای خریدن تابلوهای هنری جهانی؟ این مرد از بیش از بیست پیش تا کنون  زیر زمین زندگی می کند و نه در کاخ های مجلل و نیز بسیار کم خانواده و فرزندانش را می بیند و این خانواده نیز در اوج تواضع و سادگی زندگی می کنند و پسرش را به عنوان شهید در جنگ علیه اشغالگران تقدیم کرد. حالا تصور کنید که سید حسن نصرالله در خیابان های ضاحیه جنوبی بیروت سوار بر خودروی »رولزرویس» یا مثلا« فراری» در حال گردش باشد؟

با این اطلاعات شخصی مهم به دلیل معناها و فرود آمدن شان بر سر بسیاری از رهبران کنونی عرب آغاز کردیم لیکن چهار مساله مهم سیاسی و نظامی است که در این مصاحبه آمد و انسان نمی تواند آنها را نادیده بگیرد:

اول:  اذعان نصرالله به دیدارش با هیأتی از جنبش«فتح» در چارچوب دیدارها با گروه های فلسطینی دیگر و تأکید جنبش بر گسترش انتفاضه و اینکه جنبش فتح بخش اساسی از آن است و حضور آن(جنبش فتح)در خیابان امری است که گروه های فلسطینی از آن استقبال می کنند.

دوم: تأکیدش بر اینکه جنگ آینده پر از سورپرایزهاست و منطقه«الجلیل» در شمال فلسطین هدف مقاومت خواهد بود یعنی حزب الله در موضع دفاعی نخواهد بود بلکه در موضع هجومی خواهد بود.

سوم: قواعد درگیری در هر جنگی در آینده بر اساس شرایط و حوادث قابل بازنگری است و از مهمترین عناصر نبرد با دشمن عنصر شگفتی است و مقاومت برای خود در میدان شگفتی هایی را محفوظ می دارد و شب و روز برای دستیابی به هر نوع سلاحی که به پیروزی در جنگ آینده کمک اش کند، فعالیت می کند.

چهارم: تأکیدش بر این مساله که هر کسی که می تواند بر داعش پیروز شود می تواند ارتش اسرائیل را شکست دهد زیرا عناصر داعش در جنگ سر سخت هستند و آماده منفجر کردن خود نیز هستند.

نقطه مربوط به دیدار با هیأت جنبش فتح تحول استراتژیک در منطقه به شمار می رود و به محور مقاومت کمک سیاسی و نظامی خاصی می دهد و نیز تقویت بزرگ انتفاضه داخل و خارج فلسطین با هم است.

این دیدار با رهبر مقاومت اسلامی لبنان یعنی اینکه جنبش فتح تصمیم گرفته است که همه کشتی های«صلح» خود بسوازند و به محور مقاومت ملحق شود و همه پل ها با ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش در منطقه را قطع کند و در نهایت از فرایند مسالمت آمیز و توافقنامه های اوسلو خارج شود و این یک تحول استراتژیک مهم است که چه بسا باعث می شود که تصمیم ترامپ برای توقف کمک های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین سرعت بگیرد و چه بسا «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مقر ریاست اش در رام الله دور شود.

و اما اگر به نقطه استراتژیک دیگر منتقل شویم که در سخنان نصرالله آمد و مربوط به عنصر «سورپرایز» و تلاش فرماندهان حزب الله برای دستیابی به هر نوع سلاح ممکن برای شکست دشمن آمده است این ما را به یاد سورپرایز انهدام ناوچه نظامی اسرائیل در سواحل لبنان با استفاده از موشک پیشرفته طی جنگ ماه جولای سال 2006 می اندازد. همانطور ما را به یاد چیزی می اندازد که «ایلی شلابیت» فرمانده نیروی دریایی اسرائیل در مقاله ای در یک مجله نظامی نوشت و گفت که حزب الله در ساخت یک کشتی که بهترین کشتی در جهان است و موشک های چندجانبه حمل می کند و قابل غرق شدن نیست، موفق شد و نیروی دریایی اسرائیل سامانه «گنبد آهنین» را روی کشتی«ساعر5» که از سکوهای گازی در دریای مدیترانه حمایت می کند، برای مقابله با تهدیدهای حزب الله تثبیت کرد این در حالی است که فرمانده نیروی دریایی در بندر«اسدود» گفت که موشک ها تنها خطر نیستند و باید منتظر تهدیدهای زیرآبی را مانند شناکننده های انتحاری و قایق های انفجاری و غواصان متخصص در فرو رفتن زیر آب و کاشتن مین ها در اعماق باشیم.

آن چه می خواهیم سخن مان را با آن به پایان برسانیم این است که محور مقاومت روز به روز قدرت و صلابت اش بیشتر می شود و تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی مهمات بسیج کردن و معنوی به آن داد که از خیلی پیش به آن چشم داشت.

سید حسن نصرالله می داند چه می گوید و اگر تهدید کند آن را عملی کند و همیشه با توجه به اطلاعات دقیق سخن می گوید و عمل می کند و آن چه درباره همکاری اطلاعاتی میان حزب الله و دولت های اروپایی گفت درست است و اطلاعات دقیقی وجود دارد که می گوید بخش بزرگی از سلاح  های حزب الله از کشورهای اروپایی رسیده است و نه از روسیه. البته علاوه بر سلاحی که از ایران به حزب الله رسیده است.

دولت اشغالگر اسرائیل و همپیمانان عربش در بحران بزرگی به سر می برند و اذعان سید حسن نصرالله به حضور مردان مقاومت در سوریه در مرزهای شرقی و شمالی یکی از وجوه این بحران است.

سال های تحقیر عربی و اسلامی رو به پایان است اگر نگوییم در عمل به پایان رسیده است و دوران کرامت و عزت نفس و پیروزی ها آغاز شده است...و روزهای آینده می بینیم.

۹۶/۱۰/۱۵
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی