حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید پایان غمبار سانچی؛ دریانوردان آسمانی شدند+ فیلم و عکس/ تسلیت و تعزیت عرض می کنیم :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی رسما غرق شدن نفت کش ایرانی دچار حریق شده در آب های چین را اعلام کرد و نوشت: سازمان بنادر و دریانوردی این مصیبت بزرگ را به بازماندگان جامعه دریایی کشور و هم میهنان عزیز تسلیت می گوید.

سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی رسما غرق شدن نفت کش ایرانی دچار حریق شده در آب های چین را اعلام کرد و نوشت: سازمان بنادر و دریانوردی این مصیبت بزرگ را به بازماندگان جامعه دریایی کشور و هم میهنان عزیز تسلیت می گوید.
گروه اجتماعی- رجانیوز: با گذشت بیش از یک هفته از حادثه برخورد کشتی سانچی با کشتی باری دیگر در سواحل چین، همچنان آتش سوزی و انفجارهای آن ادامه داشت؛ حریقی که نجات جان سرنشینان این کشتی را سخت تر کرد و علی رغم عملیات اطفا حریق و امداد و نجات، تمامی خدمه کشتی سانچی در این سانحه جان خود را از دست دادند و برخی منابع از غرق شدن کشتی سانچی خبر داده اند.
 
پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز این ضایعه ناگوار را به تمامی خانواده های خدمه سانحه دیده سانچی و مردم ایران، تسلیت می گوید .
 
Video Player
00:00
00:00

13961023000172_360P.mp4 | دانلود فیلم 
 

سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی رسما غرق شدن نفت کش ایرانی دچار حریق شده در آب های چین را اعلام کرد و نوشت: سازمان بنادر و دریانوردی این مصیبت بزرگ را به بازماندگان جامعه دریایی کشور و هم میهنان عزیز تسلیت می گوید.

 

پیش‌تر نیز راستاد رئیس سازمان بنادر اعلام کرده بود: امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

 

وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

 

Video Player

تصویر سانچی از داخل بالگردی که امکان اطفای حریق نیافت | دانلود فیلم 

این گزارش حاکی است روز شنبه (١٦ دی‌ماه) یک فروند نفتکش ایرانی با یک فروند کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ٣٢ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است. تکاوران ایرانی با هدف تجسس در داخل نفتکش به محل حادثه اعزام شده‌اند اما به گفته مسئولان حجم آتش نفتکش افزایش یافته و امکان ورود تکاوران به آن فراهم نیست.

 

همچنین، مانا نیز از قول یک منبع مطلع در شرکت ملی نفتکش ایران خبر فوت تمامی خدمه نفتکش سانچی را تایید کرد.

 

وی که در بندر شانگهای چین و در کمیته بحران حادثه نفتکش سانچی حضور دارد ضمن ابراز تاسف شدید تایید کرد: با انفجارهای گسترده امروز در نفتکش سانچی هیچ امیدی و امکانی برای زنده ماندن خدمه وجود ندارد.

 
 
 
 
 
کم‌کاری دولت چین در حادثه نفتکش ایرانی محرز است
 
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، کم‌کاری دولت چین در حادثه نفتکش ایرانی را محرز دانست.
 
مسعود گودرزی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در خصوص حادثه نفتکش ایرانی، گفت: از وزارت خارجه انتظار داریم یادداشت اعتراضی به دولت چین بدهد. هشت روز است این اتفاق افتاده ولی متاسفانه از سرنوشت عزیزانمان به جز سه جسدی که پیدا شده خبری نیست.کم‌کاری دولت چین در این ماجرا مشخص است و ما امیدواریم دولت مقتدرانه این موضوع را پیگیری کند البته پیگیری‌هایی از سوی مدیرعامل نفتکش انجام شده که از ایشان تشکر می‌کنیم اما اقدام دولت چین برای ما پذیرفتی نیست و آنها باید این اتفاق انسانی را هر چه زودتر پاسخ دهند.
 
نماینده مردم ممسنی در مجلس ضمن همدردی با خانواده‌های افسران و سرنشینان کشتی سانچی، گفت: دو نفر از سرنشینان این کشتی از حوزه انتخابیه من هستند. موکدا موضوع آنها را از نفتکش، وزارت خارجه و بخش‌های مختلف پیگیری کردم ولی متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیدیم البته کسی منکر زحمت دوستان ما در داخل نیست ولی امیدواریم از زبان ملت ایران به دولت چین این گلایه‌مندی منتقل شود.
 
درخواست برای اعلام عزای عمومی و شهید محسوب شدن دریانوردان
 
درپی مسجل شدن جان باختن دریانوردان نفتکش ایرانی سانچی پس از ۹ روز تلاش برای نجات، نماینده ویژه رییس‌جمهور و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش سانچی پیام تسلیت صادر کرد.
 
متن کامل این پیام به شرح زیر است:
 
حضرت حجه‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
 
ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و ملت بزرگ ایران و خانواده‌های محترم و بازماندگان کارکنان نفتکش سانچی و کلیه کارکنان عزیز و ایثارگر شرکت ملی نفتکش ایران در اقصی نقاط دنیا، با تاسف تمام به استحضار می‌رسانم مطابق شواهد به دست آمده در محل و نظریه قاطع مقامات چینی و کارشناسان ایرانی در حوزه نفت و گاز سازمان بنادر و دریانوردی، انفجار به این وسعت و حجم آتش و نیز گازهای سمی متصاعد شده منجر به فوت خدمه قهرمان اقتصاد مقاومتی در ساعت اولیه حادثه گردیده است.
 
تلاش‌های طاقت‌فرسا برای اطفاء حریق و انتقال پیکرهای مطهر نیز میسر نگردید.
 
اینجانب درخواست اعلام عزای عمومی و نیز اقدام برای شهید خدمت نامیده شدن از هیئت محترم وزیران را دارم.
 
 
 

 

 

۳۲ سرنشین و خدمه نفتکش سانچی که ۸ روز پیش در ۱۵۸مایلی سواحل شرقی چین  دچار حریق شد

۱-مجید قصابی عروجی، کاپیتان
۲- فرید محبی، سرمهندس
۳-مجید نقیان، افسر اول
۴-حسین جهانی هل‌آباد، افسر دوم
۵-احسان ابولی قاسم‌آبادی، افسر دوم
۶-میلاد عنایتی، افسر سوم
۷--حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم
۸- محمدرضا رضازاده ماسوله، مهندس سوم
۹- مهدی سادگی، مهندس سوم
۱۰-حسن رومیانی، مهندس چهارم
۱۱-محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات
۱۲- بهرام اتحاد، افسر برق
۱۳-عبدالغنی سامری، سرملوان
۱۴- ابوذر نظامی، کمک سر ملوان
۱۵-سیدجواد حیدری، ملوان یکم
۱۶-محمدساجب علی میرید‌ها، ملوان یکم
۱۷-محمدهارون راشید، ملوان یکم
۱۸-علیرضا نجفی‎فر، ملوان دوم
۱۹- علی حیدریه کهن، ملوان دوم
۲۰-بهرام پوریانی، تعمیرکار
۲۱- یاور افشاری، روغن کار
۲۲-میلاد آروی، روغن کار
۲۳-مسلم علیزاده نودهی، روغن‎کار
۲۴-عبدالکریم بشارتی‌پور، سرآشپز
۲۵-امید ضیایی، کمک سرآشپز
۲۶-ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار
۲۷-احسان فرجی، مهماندار
۲۸- سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۲۹-پوریا عیدی‌پور، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۳۰-سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۳۱-محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد
۳۲-ساقی فعال، همسر حسین جهانی هل‎آباد

 
 
گفتنی است نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد. 
 
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد. 
 
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست. البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد، روز گذشته نیز پیکر دو تن دیگر از خدمه ایرانی پیدا شد. 
 
کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.
۹۶/۱۰/۲۴
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی