حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید شهادت دانش آموزان و معلمان سوری در دمشق :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

شهادت دانش آموزان و معلمان سوری در دمشق

گروه‌های تروریستی تکفیری مستقر در غوطه شرقی در تازه‌ترین حملات خود به دمشق یک مدرسه را هدف قرار دادند و چندین نفر را به شهادت رساندند.

شهادت دانش آموزان و معلمان سوری در دمشقبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسپوتنیک، گروههای تروریستی تکفیری مستقر در غوطه شرقی در تازه ترین حملات خود به مناطق مسکونی و زیرساختهای غیرنظامی دمشق یک مدرسه را هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند و چندین نفر را به شهادت رساندند.

لاورنس حداد مدیر این مدرسه که در محله ضاحیه الاسد دمشق واقع شده است، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد بر اثر اصابت خمپاره هایی که تروریستها از غوطه شرقی شلیک کرده بودند چند دانش آموز و معلم جان خود را از دست دادند و چند نفر نیز زخمی شدند.

وی افزود تروریستهایی که در غوطه شرقی پنهان شده اند تقریبا هر روز مناطق مسکونی دمشق را هدف حملات کور خود قرار می دهند. مدارس از جمله مکانهایی است که هر روز توسط تروریستهای غوطه شرقی هدف قرار می گیرند. در این شرایط، ادامه تحصیل برای دانش آموزان بسیار خطرناک و حتی غیرممکن شده است.

نیروهای امنیت ملی سوریه برای کاهش تلفات یا زخمیهای حملات تروریستها تدابیری را در مدرسه به اجرا گذاشته اند اما دانش آموزان و معلمان واقعا به هیچ وجه امنیت ندارند. در هفته های اخیر دهها دانش آموز و معلم بیگناه در حملات تروریستها جان خود را از دست داده اند.

حداد افزود با توجه به خطرات موجود بسیاری از خانواده ها به فرزندان خود اجازه نمی دهند در کلاسهای درس حاضر شوند. وی ادامه داد مشکل اصلی ما این است که نزدیک حرستا و دوما قرار داریم. تنها یک خیابان ما را از این مناطق جدا می کند. تروریستها در حملات خود هیچ دغدغه و تمایزی ندارند. برای آنها فرقی نمی کند که چه فرد یا افرادی در حملاتشان کشته می شوند، مهم نیست که قربانیان حملات آنها نظامیان یا غیرنظامیان، کودکان یا بزرگسالان، زنان یا مردان هستند.

مرکز روسی آشتی طرفهای متخاصم در سوریه اعلام کرد در درگیری میان ساکنان غوطه شرقی و تروریستهایی که این منطقه را تحت اشغال خود دارند، چند نفر کشته شدند.


در حالی که شرایط امنیتی و انسانی در سوریه در ماههای اخیر تشدید شده و به ویژه شرایط در مناطق غوطه شرقی نزدیک دمشق و همچنین استان ادلب نگرانیهای زیادی به وجود آورده است، شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از پانزده روز تبادل نظر و رایزنی به منظور متوقف کردن دور باطل خشونت و کشتار در سوریه، شنبه گذشته به اتفاق آرای اعضا قطعنامه ای را برای برقراری آتش بس سی روزه در سوریه تصویب کرد اما به رغم تصویب این قطعنامه، همچنان امکان حملات ارتش سوریه بر ضد گروههای تروریستی و متحدان این گروهها وجود خواهد داشت چرا که در قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت تاکید شده است که توقف حملات شامل حال گروه تروریستی القاعده و همچنین تروریستهای داعش نخواهد شد.

در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ضرورت اجرای بلادرنگ آتش بس به منظور فراهم شدن شرایط ارسال منظم کمکهای بشردوستانه، ارائه خدمات اولیه و همچنین تخلیه بیماران و زخمیها از مناطق جنگزده تاکید شده است.


به رغم تصویب قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس فوری در غوطه شرقی، درگیریها و حملات در این منطقه همچنان ادامه دارد. در روزهای پس از تصویب این قطعنامه ،دهها نفر در عملیات نظامی در منطقه غوطه شرقی کشته شده اند. عملیات ارتش سوریه در پاسخ به حملات گروههای تروریستی مستقر در غوطه شرقی که مناطق مسکونی دمشق را هدف قرار می دهند، صورت می گیرد.

طبق اعلام سازمان ملل متحد در هفته های اخیر در حملات گروههای مسلح به دمشق دهها نفر کشته و صدها نفر زخمی شده اند.

۹۶/۱۲/۱۱
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی