حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید شهرهای مقدس دروازه نفوذ جدید / پای سعودی‌ها و آمریکایی‌ها به کربلا و نجف باز شد :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

بن سلمان و ترامپ

مثلث آمریکا – عربستان – اسرائیل تحرکات جدی و جدیدی را در پوشش های مختلف در عراق آغاز کرده اند که نه تنها خطری جدی برای عراق شمرده می شود، بلکه پیامدهای آن دامنگیر محور مقاومت نیز خواهد شد.

سرویس جهان مشرق - اشغال شهر «موصل» و مناطق اطراف آن، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گروه تروریستی تکفیری «داعش» بهانه و دستاویز خوبی برای آمریکایی ها بود تا با دستاویز قرار دادن این گروه و به بهانه مبارزه با تروریسم تحرکات و فعالیت های جدید خود را در عراق توجیه کنند.

براساس اظهارات مکرر مقامات مسئول آمریکایی، ماموریت آمریکا در عراق با آزادسازی مناطق اشغال شده توسط داعش از جمله شهر موصل و نابودی این گروه پایان می یافت و این کشور نظامیان خود را از خاک عراق خارج می‌کرد.

اکنون ماه هاست، موصل با همت غیور مردان «حشد الشعبی» عراق آزاد شده، اما نه تنها خبری از خروج نظامیان آمریکایی از عراق نیست، بلکه هر روز خبر جدیدی درباره افزایش حضور آمریکا در این کشور به گوش می رسد.

اولین بار اوت سال گذشته بود که «مزاحم الحویت»، سخنگوی رسمی گروه عشایر عرب استان نینوا افشا کرد که آمریکایی ها عملا احداث بزرگترین پایگاه نظامی خود در عراق را در نزدیکی روستای «کهریز» از توابع منطقه «زمار» در غرب رودخانه دجله در استان نینوا آغاز کرده اند و قرار است، چهار پایگاه نظامی دیگر نیز در مناطق مختلف استان نینوا احداث شود.

دیدار العبادی و ترامپ در آمریکا

به گفته الحویت ماموریت نظامیان آمریکایی که در این پایگاه ها مستقر خواهند شد، نظارت کامل بر مرزهای مشترک عراق و سوریه از منطقه «سنجار» تا «القائم» و جلوگیری از گشوده شدن مسیری زمینی بین تهران و دمشق از طریق مرزهای مشترک عراق و سوریه برای انتقال سلاح و تجهیزات برای محور مقاومت در سوریه است.

در این ارتباط منابع آگاه عراقی چهاردهم مارس جاری اعلام کردند که آمریکا عملا کار احداث بزرگترین پایگاه نظامی خود در عراق را آغاز کرده است.

شهرهای مقدس دروازه نفوذ جدید آمریکا

اما این پایان کار نیست، نگاهی به تحرکات آمریکایی ها طی سه ماه گذشته در عراق نشان می دهد، واشنگتن راهبردهای جدیدی را برای گسترش نفوذ خود در عراق اتخاذ کرده است که یکی از آنها «نفوذ در شهرهای مقدس» است.

در این ارتباط می توان به سفر «داگلاس سالیمون»، سفیر آمریکا در عراق به استان کربلا در ژانویه گذشته اشاره کرد که در طول تاریخ تقریبا بی سابقه بوده و به نوعی، اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد.

«داگلاس سالیمون»، سفیر آمریکا در عراق

نمی توان به این سفر به عنوان یک سفر معمولی توسط یک مقام آمریکایی نگریست. بدون شک سفر سفیر آمریکا به استان کربلا دارای ابعاد مهمی است که توسط رسانه های منطقه ای نادیده گرفته شده است.

پیش از این گزارشی از سوی اندیشکده های غربی پیرامون اقدامات سفیر سابق آمریکا در عراق در حوزه فرهنگی، آموزشی و ورزشی منتشر شده بود که شبکه نفوذ آمریکا در عراق را ترسیم می کرد. بنابراین، به نظر می رسد که فاز جدیدی از برنامه نفوذ آمریکا در عراق به ویژه در مناطق شیعی، کلید خورده است.

اظهارات سفیر آمریکا در عراق در جریان سفر به استان کربلاء آشکار می کند که واشنگتن، از لحاظ اقتصادی، چشم طمع به این استان دوخته که سالیانه پذیرای میلیون ها زائر حسینی(ع) از عراق و اقصی نقاط جهان است و در مقایسه با دیگر استان های این کشور از وضعیت اقتصادی بهتری برخوردار است.

دیدار سفیر آمریکا در عراق با عمار حکیم

طبیعی است، آمریکا چشم طمع به وضعیت اقتصادی این استان دوخته باشد و خود را برای آغاز فصلی جدید از مشارکت در پروژه‌های اقتصادی در کربلاء آماده کند. دلیل این مدعی درخواست صریح سفیر ایالات متحده جهت اصلاح برخی قوانین تجاری ـ بازرگانی در کربلاء به منظور مشارکت هرچه بیشتر شرکت های آمریکایی در طرح های اقتصادی این استان است.

وقتی پای سعودی ها نیز باز می شود

تغییر رویکردها نسبت به عراق فقط به آمریکایی ها محدود نمی شود، بلکه به سعودی نیز سرایت کرده است، به ویژه اکنون که عراق در تدارک برای آغاز دوران بازسازی است.

اعلام خبر سفر «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی به عراق و اخباری مبنی بر سفر به نجف اشرف در این راستا قابل ارزیابی است که می تواند، رقابت بین آمریکا و عربستان جهت سرمایه گذاری در شهرهای مذهبی عراق را تشدید کند.

در این میان نباید از حربه های فرهنگی و ورزشی برای نفوذ در شهرهای مقدس عراق غافل ماند، چون آمریکایی ها تلاش دارند، از این فعالیت ها به عنوان ابزار نفوذی در شهرهای مقدس عراق بهره برداری کنند.

نفوذ در مراکز قدرت شیعیان در آستانه انتخابات

تاثیر گذاری بر روند انتخابات پارلمانی عراق از طریق نفوذ در مراکز قدرت شیعیان در شهرهای مقدس یکی از مهمترین اهداف رویکرد جدید آمریکاست. واشنگتن بر آن است تا از طریق نفوذ در مراکز قدرت شیعیان، در گرایش افکار عمومی شیعی در قبال ائتلافات احزاب و گروه های شیعی، تغییراتی ایجاد کند، درست همان اقدامی که عربستان سعودی به موازات آمریکایی ها در عراق آن را انجام می‌ دهند.

در همین ارتباط، «نهله الهبابی»، نماینده پارلمان عراق می گوید که عربستان سعودی با تبلیغات گسترده علیه شخصیت های شیعی و شرافتمند عراق و با استفاده از امکانات و ظرفیت های مختلف خود، تلاش برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در آستانه انتخابات را آغاز کرده و آمریکایی ها نیز در همین مسیر همگام با سعودی ها پیش می روند و قصد دارند، پایگاه اجتماعی احزاب شیعی را نزد شیعیان با نفوذ در مراکز قدرت آنها تضعیف و زمینه شکست سنگین ائتلافات شیعی در انتخابات پارلمانی را فراهم کنند.

دیدار مقتدی صدر و بن سلمان در ریاض

سرپوش بر جنایات جنگی

یکی دیگر از اهداف آمریکا از نفوذ در شهرهای مقدس عراق را باید ایجاد سرپوش بر جنایات جنگی این کشور در عراق ملاحظه کرد که طی سالیان متمادی علیه شیعیان مرتکب شدند و پایگاه اجتماعی آنها در این کشور را به شدت متزلزل ساخته است. اکنون مقامات آمریکایی جایگاه خود در عراق را به طرز عجیبی سست می بینند و به همین دلیل به هر ابزاری برای تغییر این جایگاه متوسل می شوند.

اسرائیل ضلع سوم مثلث

غیر ممکن است، در جایی سخن از حضور و فعالیت آمریکا و عربستان به میان آید و نامی از رژیم صهیونیستی برده نشود. «صدر الدین قپانچی»، امام جمعه نجف اشرف ضمن اشاره به تغییر رویکرد ناگهانی عربستان سعودی در قبال عراق و درخواست ریاض جهت از سرگیری روابط با بغداد، همزمان با تسریع روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نسبت به گسترش نفوذ اسرائیل در عراق از طریق شرکت های سعودی هشدار داد.

پیشتر «وین مادسن»، روزنامه ‌نگار آمریکایی در گزارشی افشا کرده بود که رژیم صهیونیستی درصدد توسعه و گسترش حضور خود در عراق است و تلاش می ‌کند با حمایت ‌آمریکا و دلارهای نفتی سعودی رویای «اسرائیل بزرگ» بر بخش‌هایی از خاک عراق محقق کند.

گزارش مادسن از طرح انتقال یهودیان کُرد از سرزمین‌ های اشغالی به شهر موصل و دیگر شهرهای استان نینوا در شمال عراق تحت پوشش سفر هیئت‌ های مذهبی به مزارهای یهودیان قدیم پرده برداشته و تاکید می ‌کند، یهودیان کُرد از زمان اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ اقدام به خرید زمین‌ هایی در شمال عراق کردند که آن را ملک تاریخی یهود می ‌دانند.

همکاری اسرائیل و آمریکا برای نفوذ در عراق

این روزنامه ‌نگار آمریکایی دلایل توجه صهیونیست‌ ها به این مناطق را وجود مزار پیامبرانی چون ناحوم، یونس، دانیال، حزقیال و عزرا می‌ داند و می افزاید: رژیم صهیونیستی به این مزارها و اماکن به عنوان بخشی از إسرائیل نگاه می ‌کند، لذا فعالیت های جاسوسی خود را نیز در این مناطق افزایش داده و اقدام به مزدورگیری در این مناطق می کند.

همچنین گزارش هایی وجود دارد که از افزایش فعالیت شرکت های صهیونیستی در پوشش های مختلف و در قالب مراکز فرهنگی و هنری و موسسات خیره به ویژه در بغداد با هدف جذب جوانان عراقی و نفوذ در آنها خبر می دهد.

این درحالی است که در راستای برگزاری رزمایش مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا موسوم به «جونیپر کبری» که قرار است، هزاران نظامی آمریکایی و اسرائیلی در آن مشارکت داشته باشند، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» افشا کرد، یکی از مهمترین اهداف این رزمایش، آشنایی و آموزش نیروهای ویژه ارتش اسرائیل و نیروهای تفنگدار آمریکایی با شرایط جنگ در عراق و کردستان است.

جروزالم پست می نویسد: در این رزمایش افسران مجرب اسرائیلی نبردهای خیابانی در شهرهای پر جمعیت با کوچه های تنگ و باریک و همچنین نبرد در تونل های زیر زمینی را به تفنگداران آمریکایی آموزش خواهند داد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی در این رزمایش قرار است، ۱۴۰۰ تفنگدار آمریکایی و ۲۰۰۰ نظامی اسرائیلی در کنار ۱۱۰۰ نظامی وابسته به نیروی دریایی آمریکا مشارکت داشته باشند
۹۷/۰۱/۰۳
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی