حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید نشست شورای امنیت درباره آخرین تحولات سوریه :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

نشست شورای امنیت درباره آخرین تحولات سوریه

نشست شورای امنیت درباره سوریه

نبنزیا گفت: «دولت سوریه نیازی به حمله شیمیایی به دوما نداشت...حمله شیمیایی ادعایی به دوما، تنها یک بهانه برای آمریکاست».

به گزارش مشرق، نشست شورای امنیت برای بررسی آخرین تحولات سوریه و حمله ادعایی شیمیایی در دوما به درخواست روسیه و به ریاست دوره‌ای پرو آغاز شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به عنوان سخنران اولیه در این نشست، با بیان اینکه وضعیت در غرب آسیا اکنون در «آشوب» به سر می‌برد، گفت: «و می‌تواند امنیت صلح و ثبات بین‌المللی را تهدید کند.»

گوترش با بیان اینکه دوران جنگ سرد دوباره بازگشته است، گفت: «شاهد عمیق‌تر شدن جراحات مناقشه فلسطین-اسرائیل هستیم...از آنها می‌خواهم که از هر اقدامی که می‌تواند باعث افزایش تلفات غیرنظامیان شود، اجتناب کنند».

وی با تاکید بر اینکه در یمن یکی از بدترین بحران‌های بشری تاریخ رخ داده است، اضافه کرد: «مذاکره درباره راهکار سیاسی فراگیر تنها راه پایان دادن به این بحران است».

دبیرکل سازمان ملل همچنین تاکید کرد: «باید از هر نوع درگیری جدید بین اسرائیل و حزب‌الله جلوگیری کرد که می‌تواند به خسارات و تلفات بیشتر از جنگ قبل منجر شود...خطر مرتبط شدن بحران سوریه به درگیری ایران و اسرائیل نیز وجود دارد».

گوترش با تاکید بر اینکه هیچ راهکار نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، ادامه داد: «باید از طریق مذاکرات بر پایه روند ژنو و مذاکرات سوری-سوری به راهکار سیاسی رسید».

وی با محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه توسط هر طرفی، گفت: «حمایت خودم را از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام می‌کنم...اولین تیم از این محققان این سازمان امروز به سوریه رفته و گروه‌های بعدی فردا و روز بعد می‌روند».

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل به عنوان سخنران بعدی با اشاره به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به سوریه گفت: «به درخواست رئیس‌جمهور سوریه، نیروهای روسیه در این کشور مستقر هستند...نه تنها استفاده از نیروی نظامی، بلکه تهدید به استفاده از آن نقض قوانین بین‌المللی است».

نبنزیا با بیان اینکه واشنگتن سیاستی برای اقدام نظامی علیه سوریه اتخاذ کرده، تاکید کرد: «این غیرقابل تحمل است...گروه‌های مسئول حمله شیمیایی (در دوما)‌ شناسایی شده‌اند و به زودی به حساب آنها رسیدگی خواهد شد».

وی از نماینده آمریکا پرسید: «چرا شما تلاش می‌کنید تا خاورمیانه را به بحران کشیده و درگیری جدید پس از درگیری ایجاد کند و کشورها را علیه هم تحریک کنید؟ چه کسی از این مسئله سود می‌برد؟»

نماینده روسیه ضمن تاکید بر اینکه هیچ مدرک معتبری از استفاده گاز شیمیایی در دوما وجود ندارد، گفت: «تمام اطلاعات درباره حمله شیمیایی در سوریه از سوریه طرف‌های معارض ارائه شده است».

نبنزیا ادامه داد: «دولت سوریه نیازی به حمله شیمیایی به دوما نداشت...حمله شیمیایی ادعایی به دوما، تنها یک بهانه برای آمریکاست».

وی تاکید کرد کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه هیچ تمایلی به تحقیقات درباره حمله شیمیایی در دوما نداشته و فقط می‌خواهند دولت سوریه را سرنگون کنند.

نماینده روسیه با بیان اینکه این کشورها از برخی گروه‌های تروریستی علیه دولت سوریه حمایت می‌کردند، گفت: «تحولات خطرناکی در سوریه درحال رخ دادن است که می‌تواند صلح و ثبات بین‌المللی را تهدید کند و تمام مسئولیت آن بر عهده آمریکا و متحدانش است».

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل به عنوان سخنران بعدی گفت: «روسیه از مسئولیت خود در قبال استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان غافل مانده است».

هیلی با تکرار ادعاهای ضد روسی و ضد سوری، گفت باید کشورهایی را که می‌خواهند علیه استفاده سلاح شیمیایی توسط یک کشور اقدام کنند، محکوم کنیم بلکه باید کشورهایی را که مانع مجازات استفاده‌کنندگان از سلاح شیمیایی می‌شوند محکوم کنیم و آن روسیه است.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری نباید اجازه استفاده از سلاح شیمیایی را داشته باشد، مدعی شد: «روسیه موافقت کرد که ضامن انتقال سلاح‌های شیمیایی از سوریه باشد. اگر روسیه به تعهداتش عمل می‌کرد، اکنون سلاح شیمیایی در سوریه نبود».

هیلی با اشاره به تهدیدات «دونالد ترامپ» برای حمله به سوریه گفت: «رئیس‌جمهور ما هنوز درباره اقدام نظامی علیه سوریه تصمیم نگرفته است. اما اگر آمریکا و متحدانش بخواهند تصمیمی برای اقدام در سوریه بگیرند، در دفاع از اصول خود خواهد بود».

نماینده چین نیز به عنوان سخنران بعدی گفت: «وضعیت در سوریه خطرناک است...چین با نگرانی شدید تحولات را دنبال می‌کند. احتمال وخیم شدن وضعیت ما را بیشتر نگران می‌کند».

وی با بیان اینکه چین مخالف استفاده از نیروی نظامی یا تهدید به استفاده از آن در سوریه است، تاکید کرد: «حکومت، تمامیت ارضی و استقلال سوریه باید حفظ شود. از تمام طرف‌ها می‌خواهیم با حفظ آرامش و خویشتن‌داری از اقداماتی که باعث تنش‌زایی بیشتر می‌شود اجتناب کنند».

نماینده فرانسه به عنوان سخنرانی بعدی با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، گفت: «طی 7 سال گذشته وضعیت سوریه تهدید بزرگی برای صلح و امنیت جهانی بوده است...شکی نداریم که دمشق مسئول این حملات است».

وی با بیان ادعای اینکه نیروهای سوری از هر چیزی که داشتند برای حمله به آخرین سنگر معارضان در دوما استفاه کردند، افزود: «سیاست شیمیایی دولت بشار اسد، در نقض قوانین بین‌المللی است».

نماینده فرانسه با متهم کردن دولت سوریه به «جنایت جنگی» علیه مردم خود، گفت: «اگر دولت سوریه به استفاده از مواد سمی برای مقاصد نظامی ادامه دهد، یعنی توانایی خود برای ساخت و استفاده از آنها را حفظ کرده است...این نقض تعهدات دمشق و روسیه است».

وی با متهم کردن روسیه به دفاع از دولت سوریه در برابر حملات شیمیایی، مدعی شد: «رژیم (سوریه) با استفاده مجدد از سلاح شیمیایی، به نقطه بدون بازگشت رسیده است».

نماینده انگلیس به عنوان سخنران بعدی مدعی شد: «کابینه انگلیس اخیراً تشکیل جلسه داد و به این نتیجه رسید که دولت بشار اسد سابقه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را داشته است. بنابراین، بسیار محتمل است که حکومت سوریه مسئول حمله شیمیایی اخیر در «دوما» باشد».

وی با بیان ادعای اینکه حمله به دوما نمونه دیگری از نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی است، اضافه کرد: «ما به روسیه به عنوان یک کشور احترام می‌گذاریم و خوستار روابط سازنده با این کشور هستیم اما اقدامات خود روسیه کار را به اینجا رسانده است».

نماینده انگلیس ادامه داد: «آنچه در سوریه اتفاق افتاده به تنهایی نقض منشور سازمان ملل متحد است...ما نظم بین‌المللی که به صورت جمعی ایجاد کرده‌ایم را به پای تمایلات روسیه که به هر بهایی خواستار محافظت از متحدش است را  قربانی نخواهیم کرد».

نماینده بولیوی به عنوان سخنران بعدی گفت: «تهدید آمریکا برای استفاده از زور علیه سوریه غیرقانونی است...خواستار تحقیق شفاف درباره هر گونه اقدام به استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستیم».

وی ادامه داد: « چیزی که باعث شده ما در این جلسه گرد هم بیاییم تهدید غیرقانونی و یکجانبه یکی از اعضای شورای امنیت برای استفاده از زور علیه یک کشور دیگر است...یکی از اعضای دایم شورای امنیت، عضو دایم دیگر را به استفاده از زور و توسل به زور تهدید می کند و این نقض منشور سازمان ملل متحد است».

نماینده بولیوی تاکید کرد: «منشور سازمان ملل متحد باید رعایت شود. این منشور، توسل به اقدامات یکجانبه را ممنوع می‌کند...شورای امنیت تنها شامل 5 عضو دائم این شورا نیست. شورای امنیت تنها 15 عضوی که دور این میز می‌نشینند هم نیست...نباید از این شورا به عنوان دستاویزی برای تبلیغات جنگی استفاده شود».

پیشتر برخی کشورها به رهبری آمریکا اعلام کردند که به بهانه حمله شیمیایی هفته قبل به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، در حال طرح‌ریزی حمله به مواضع دولت سوریه هستند.

تروریست‌ها در شامگاه شنبه هفته قبل با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

منبع: فارس
۹۷/۰۱/۲۴
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی