حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید اگر می‌خواهی نمازت را نمکین کنی باید بنشینی پای حرف نمک‌شناس‌ها! :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

 نَم، ریشه‌ی نماز است! نَم یعنی خم شدن! خَم شدن مقابل خالق یکتا اما این خَم شدن اگر همراه نَم دیگری نباشد شاید مقصود حاصل نشود. و آن نَم اشک است! از این رو نَم ریشه نماز است. نَمِ اول، صورت نماز است، اما نَمِ دوم سیرت نماز.

نَم، ریشه‌ی نماز است! نَم یعنی خم شدن! خَم شدن مقابل خالق یکتا اما این خَم شدن اگر همراه نَم دیگری نباشد شاید مقصود حاصل نشود. و آن نَم اشک است! از این رو نَم ریشه نماز است. نَمِ اول، صورت نماز است، اما نَمِ دوم سیرت نماز.

گروه فرهنگی رجانیوز - حسام بهشتی: نَم، ریشه‌ی نماز است! نَم یعنی خم شدن! خَم شدن مقابل خالق یکتا اما این خَم شدن اگر همراه نَم دیگری نباشد شاید مقصود حاصل نشود. و آن نَم اشک است! از این رو نَم ریشه نماز است. نَمِ اول، صورت نماز است، اما نَمِ دوم سیرت نماز. بعضی‌ها نماز خوش صورت، اما بد سیرت می‌خوانند! برای همین با نمازشان سیر نمی‌کنند بلکه سقوط میکنند! این نم اشک فاعلی با آن نَم افعالی اگر ترکیب شد آن وقت است که نماز نَمَکین میشود! اگر میخواهی نمازت را نمکین کنی باید بنشینی پای حرف نمک شناس‌ها، چرا که این وادی پر است از نمک نشناس‌های کاسب! که به اسم عرفان و سیر و سلوک دکان باز کرده‌اند و خاک شور را به جای نمک قالب میکنند به خلق الله!

 

به گزارش رجانیوز، می‌خواهیم بنشینیم پای کلام یکی از این حکمای نمک‌شناس. یکی از آنها که سره از ناسره را تشخیص می‌دهد. یکی از آنها که به ما می‌گوید این خم و راست شدن‌های ما از سر تواضع است یا ریا! این نم اشک ما از سر حضور قلب و درک مقام ربوبیت است یا از سر سالوسی! اگر چنین نیست چه بکنیم که نمازمان متواضعانه شود و همراه با حضور قلب!

 

گرچه او اکنون در میان ما نیست که بنشینیم پای کلام او و از جوی زلال حکمتی که از سرچشمه حکمت اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) در وجود او جاری شده است باده باده بنوشیم و مست شویم، اما آثار او در میان ما هست.

 

یکی از آثار این حکیم فقیه و عالم متفکر که کسی نیست جز مرحوم آیت الله محی الدین حائری شیرازی(ره) کتاب گران‌سنگ "نماز" است. مجموعه‌ای از فرمایشات حکیمانه ایشان در باب فلسفه نماز و آثار فردی و اجتماعی آن .

 

این کتاب در ۱۴۰ صفحه، قطع رقعی و دورنگ، تیراژ ۳۰۰۰ نسخه و قیمت ۸۰۰۰ تومان به همت دفتر نشر معارف تدوین و منتشر شده است .

 

علاقمندان می‌توانند جهت تهیه و خرید کتاب «نماز» به فروشگاه اینترنتی کتاب روزآهنگ مراجعه نمایند.

 

در بخشی از این کتاب میخوانیم:

 

1. انسان مسلمان باید همیشه در حال مبارزه با طاغوت و شیطان خود باشد. محل نماز را هم که محراب گفته‌اند، به این خاطر است که انسان در سنگر مبارزه با شیاطین است. بنابراین، وقتی‌که قبولی همۀ اعمال منوط به قبولی نماز است و محل نمازگزار هم حربگاه انسان و شیطان است، پس زندگی همه‌اش سنگر مبارزه با طاغوت و شیطان می‌باشد.

 

2. آیات زیادی وجود دارد که می‌گوید اگر نماز درست شود حکومت، جهاد، زکات، ایثار، وفای به عهد و...، همه از برکت نماز درست خواهند شد و در صورت آسیب‌دیدن نماز، همۀ فضایل از دست می‌روند. اگر همۀ فضایل اسلامی را به دانه‌های تسبیح تشبیه کنیم، نماز یکی از آن‌ها نیست؛ بلکه بند تسبیح است. هریک از این فضایل اگر آسیب ببیند یک دانۀ تسبیح ناقص شده است؛ اما نماز اگر آسیب دید، همۀ دانه‌های تسبیح از دست می‌روند.

 

3. نماز به انسان معرفت و قُرب می‌دهد، این قُرب باعث می‌شود تا معرفت فرد به قُبح اعمال بد و معرفت او به جلوۀ اعمال صالح زیادتر شود. وقتی معرفت انسان به قُبح سیئه شدید شد، خود این معرفت، انسان را از سیئات بازمی‌دارد. چون نماز قُرب‌دهنده‌ است، انسان را از فحشا و منکر بازمی‌دارد. معنای قُرب این است که انسان به آنچه بینش الهی است، نزدیک شود.

 

4. نماز کلام خداست و می‌تواند قلب را شفا داده و بیماری‌های انسان را برطرف کند. چه نمازی قدرت چنین کاری دارد؟ نمازی که بر مبنای حُب و عشق و ولایت الهی باشد می‌تواند انسان را هدایت کند. نمازی نماز است که از محبت سرچشمه گرفته و از روی اکراه نباشد و محبت الهی را در دل فزونی دهد.

۹۷/۰۲/۲۴
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی