حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید واکنش آیت الله سبحانی به درخواست سیاستمداران فرانسوی برای حذف آیاتی از قرآن :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
حضرت آیت الله سبحانی به درخواست سیاستمداران فرانسوی برای حذف آیاتی از قرآن کریم واکنش نشان داد و آنان را به عبرت گیری از تاریخ توصیه کرد.
رسا: حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید به درخواست سیاستمداران فرانسوی برای حذف آیاتی از قرآن کریم واکنش نشان داد و آنان را به عبرت گیری از تاریخ توصیه کرد.

متن نوشتار این مرجع تقلید درباره درخواست مذکور به شرح زیر است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیراً طومارى امضاء شده از سوى سیصد شخصیت چپ گرا و راست گراى فرانسوى به مراکز اسلامى ارسال شده است و در آن درخواست شده که رهبران دینى اسلامى آیاتى از قرآن را که درباره یهود سخن مى گوید از کتاب الله حذف نمایند.

 

انگیزه آنان در این درخواست چیست؟

آیین اسلام در قاره اروپا به سرعت در حال گسترش است و هیچ نیروى نظامى و سیاسى از آن پشتیبانى نمى کند. تنها سبب آن، عقاید خردپذیر و احکام فطرى آیین اسلام است که قشرهاى مختلف را به این آیین جذب کرده است.

 

این نوع گرایش سریع سیاستمداران دنیاگرا را به وحشت انداخته و براى جلوگیرى از آن، برنامه هاى متنوعى دارند که برخى در حال اجرا مى باشند. یکى از آن برنامه هاى موهون ساختن کلام الله مجید است و این درخواست در مسیر این هدف نامقدس قرار گرفته است که اگر با شیطنت هاى خاصى بر آن موفق گردند، خواهند توانست تهمت تحریف، به قرآن بزنند، و به جهانیان وانمود کنند که اگر کتاب مقدس تحریف شده، این پدیده نیز به قرآن راه یافته است. و از این طریق از علاقه و کشش انسان هاى پاک به این آیین را کاهش دهند.

 

این درخواست ریشه تاریخى دارد!

 

این نوع درخواست تاریخ دیرینه دارد. وقتى مشرکان در برابر براهین کوبنده قرآن در مورد بت و بت پرستى احساس عجز و ناتوانى کردند، از رسول گرامى(صلى الله علیه وآله وسلم) خواستند که این بخش از آیات را از کتاب خود برچیند!

قرآن مجید به درخواست مشرکان چنین اشاره مى کند:

 

(وَإِذَا تُتْلَى عَلَیْهِمْ آیَاتُنَا بَیِّنَات قَالَ الَّذِینَ لاَ یَرْجُونَ لِقَاءَنَا ائْتِ بِقُرْآن غَیْرِ هَذَا أَوْ بَدِّلْهُ).

 

«و هنگامى که آیات روشن ما بر آنها خوانده مى شود، کسانى که ایمان به لقاى ما (روز رستاخیز) ندارند مى گویند: «قرآنى غیر از این بیاور».

خداوند به رسول گرامى دستور مى دهد که در مقام پاسخ بگوید:

(قُلْ مَا یَکُونُ لِی أَنْ أُبَدِّلَهُ مِنْ تِلْقَاءِ نَفْسِی إِنْ أَتَّبِعُ إِلاَّ مَا یُوحَى إِلَىَّ إِنِّی أَخَافُ إِنْ عَصَیْتُ رَبِّی عَذَابَ یَوْم عَظِیم)([1]).

 

«بگو: من حق ندارم که از پیش خود آن را تغییر دهم، فقط از چیزى که بر من وحى مى شود، پیروى مى کنم! من اگر پروردگارم را نافرمانى کنم، از مجازات روز بزرگ (قیامت) مى ترسم!».

 

بر اثر این نهى الهى همراه با اراده نافذ او، قرآن در تمام اعصار از هر نوع تحریف مصون مانده و چیزى از آن کاسته نشده و نه چیزى بر آن افزوده گشته است.

 

گفتیم این مسئله ریشه در تاریخ دارد. اگر از درخواست مشرکان بگذریم نوبت بخش نامه وزیر امور خارجه انگلستان در اواخر قرن نوزدهم مى رسد. او در سال 1888 ضمن بخش نامه مفصّلى از سران مسیحیت، سه مطلب را درخواست کرد و قبل از آن خطر انتشار اسلام را گوشزد نمود و چنین گفت:

«فمادام القرآن یُتلى والکعبة تُحج ومحمد یُذکَر فی المآذِن، فالنصرانیة فی خطر عظیم».

 

«تا روزى که قرآن در مساجد و محافل تلاوت مى شود و مسلمانان به حج مى روند و نام محمد(صلى الله علیه وآله وسلم) زینت بخش مناره ها و گلدسته ها هست، آیین مسیحیت با خطر جدّى روبرو است».

آنگاه از آنان سه مطلب را درخواست نمود و گفت: 

«فعلیکم بالقرآن فحرّفوه وبالکعبة هدّموها وباسمه فامحوه عن المآذن».

 

«قرآن را تحریف و یا بسوزانید و کعبه را ویران سازید و نام محمد(صلى الله علیه وآله وسلم) را از گلدسته ها پاک کنید».

البته او این آرزو را به گور برد و اسلام بیش از پیش درخشندگى پیدا کرد. گفتیم این مطلب ریشه در تاریخ دارد. چند سال قبل دولت اسرائیل قرآنى  چاپ کرد و در آن آیات مربوط به یهود را حذف نمود. نه تنها کسى از آن استقبال نکرد بلکه سبب رسوایى بیشتر این دولت غاصب گردید.

 

امضا کنندگان این طومار از تاریخ گذشته عبرت نگرفته و براى جلب نظر صهیونیست هاى غاصب، چنین طومارى شیطنت آمیز را امضا کرده و منتشر نموده اند. در حالى که آنان از یک امر روشن چشم پوشى نموده اند و آن این که حساب یهودانى که به آیین خود پایبند مى باشند و با مسلمانان رفتار خوبى دارند ـ حساب آنان ـ با صهیونیست هاى آدم کش و غاصب جدا است. گروه نخست در تمام کشورهاى اسلامى از احترام لازم برخوردارند در حالى که گروه دوم که پیوسته مسلمانان فلسطینى را از خانه و کاشانه بیرون کرده و هر روز آنان را بى خانمان تر مى سازند، منفور مسلمین و جهانیان مى باشند.

 

قرآن مجید از روز نخست رسالت محمدى بر این ترفندهاى شیطانى خط بطلان کشیده و به جهانیان اعلام نموده است:

(یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ).([2])

«آنان مى خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند، ولى خدا نور خود را کامل مى کند هر چند کافران خوش نداشته باشند».

قم ـ حوزه علمیه

جعفر سبحانى

۹۷/۰۴/۰۷
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی