حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید اعتراف مهم روحانی در سوییس و لو دادن دروغ بزرگی که 5 سال درباره برجام گفته شد/دروغگو دشمن خداست :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
چهارشنبه 13 تیر 1397
شناسه خبر : 289327
سخن رییس جمهور در سوییس مبنی بر ناتوانی امریکایی ها برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، تایید ادعای منتقدان دولت است. زیرا امریکا هیچ گاه امکان چنین کاری را ندارد ولی متاسفانه در 5 سال گذشته شخص رییس جمهور و سایر مسئولین با طرح این ادعای نادرست که اگر برجام نبود فروش نفت ایران به صفر می رسید درصدد بودند برای برجام دستاورد سازی کنند.

اعتراف مهم روحانی در سوییس و لو دادن دروغ بزرگی که 5 سال درباره برجام گفته شد/ روحانی: امکان ندارد آمریکا بتواند فروش نفت ایران را به صفر برساند/آقای روحانی! اینکه اگر برجام نبود فروش نفت ایران هم صفر می شد دروغ بزرگ شما و دولتی ها بود+فیلم

سخن رییس جمهور در سوییس مبنی بر ناتوانی امریکایی ها برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، تایید ادعای منتقدان دولت است. زیرا امریکا هیچ گاه امکان چنین کاری را ندارد ولی متاسفانه در 5 سال گذشته شخص رییس جمهور و سایر مسئولین با طرح این ادعای نادرست که اگر برجام نبود فروش نفت ایران به صفر می رسید درصدد بودند برای برجام دستاورد سازی کنند.

گروه سیاسی_رجانیوز: این روزها یکی یکی وعده های انتخاباتی و شعارهای پنج سال اخیر دولت دارد رنگ می بازد. از هشدار نسبت به ونزوئلایی شدن اقتصاد ایران گرفته تا افتخار به تثبیت نرخ ارز و قیمت سکه در دولت اول روحانی. دیروز اما هراس افکنی چندساله دولتی ها مبنی بر اینکه اگر برجام نبود، فروش نفت ایران به صفر می رسید نیز زیر سوال رفت، اما نه توسط منتقدان روحانی، توسط شخص رییس جمهور!

 
به گزارش رجانیوز، حسن روحانی روز گذشته و در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور سوئیس در پاسخ به سوالی گفت: "حرفی که برخی مقامات آمریکایی زدند که ما می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم، یک گزافه‌گویی است که هیچ‌وقت قادر نیستند آن را عمل کنند." 
 
"براین هوک"، مدیر برنامه ریزی وزارت خارجه آمریکا دو روز پیش گفته بود: هدف ما این است که از طریق کاهش درآمدهای نفتی رژیم ایران به صفر، علیه رژیم ایران فشار اعمال کنیم.
 
پاسخ روحانی به این مقام آمریکایی و تاکید بر اینکه فروش نفت ایران هیچگاه به صفر نمی رسد، اگرچه اظهار نظری درست و پاسخی مناسب به امریکایی ها بود اما این سخن روحانی مغایر با اظهارات چندسال اخیر مقامات دولتی و حتی خود رئیس جمهور بود. چرا که در دولت های یازدهم و دوازدهم به کرات اعلام می شد که در صورت ادامه روند دولت قبل و نبود برجام، فروش نفت ایران به صفر رسیده و حتی ایران به موقعیت نفت در برابر غذا می رسید! ادعایی که از همان ابتدا مورد تردید و انکار کارشناسان واقع گردید.
 


 
به عنوان نمونه دو سال پیش (تیرماه 95) و همزمان با اولین سالگرد برجام، حسن روحانی برای نخستین بار این ادعا را مطرح کرد. وی که در جمع اعضای هیئت دولت سخن می گفت، مدعی شد: "اگر این مذاکرات نبود چه می شد؟ یکی از گزینه هایی که پیش روی مردم بود این بود که که مذاکره نکنیم و تحریم ها ادامه پیدا کند، فشارهایی را هم که آنها برنامه ریزی کرده بودند، یکی بعد از دیگری اجرا بشود. اگر آن گزینه اتفاق می افتاد فروش نفت ما امروز صفر می شد چون در این سه سال 20% به 20% کاهش پیدا می کرد."
 
 

 
این ادعا در حالی بیان شد که از ابتدای سال 2012 که آمریکا و اتحادیه اروپا قوانین تحریم فروش نفت ایران را تصویب می‌کنند تا 6 ماه پس از آن یعنی نیمه سال 2012 (تیر 91)، فروش نفت خام ایران به صورت میانگین به حدود 1.2 میلیون بشکه در روز می‌رسد؛ اما پس از آن تا زمان اجرای توافق ژنو (دی 92) به مدت یک سال و نیم میانگین فروش نفت ایران کاهش نمی‌یابد و در بازه ی 1.1 تا 1.2 میلیون بشکه در روز ثابت باقی می‌ماند.
 
در واقع این سخن که به زودی فروش نفت ایران به صفر می‌رسیده است، خلاف آمارها و واقعیت موجود است و آمریکا موفق نشده است هر 6 ماه، 20 درصد فروش نفت ایران را کاهش دهد. این در حالی است که آمریکایی‌ها حتی در قانون «کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه» در سال 2012 مصوب کرده بودند که فروش نفت ایران به صفر برسد اما در عمل نتوانستند حتی فروش نفت ایران را به زیر یک میلیون بشکه در روز برسانند.
 

 
علت این ناکامی آمریکا نیز مشخص است و آن اینکه اساسا تحریم دیگری باقی نمانده بود که آمریکا برای کاهش فروش نفت ایران تصویب و اجرا کند و در واقع نهایت اثرگذاری امریکا برای کاهش فروش نفت ایران همان میزان 1.1 تا 1.2 بود اما در نهایت فروش روزانه 1میلیون و 580 هزار بشکه به قیمت بالای 100 دلار در اوج تحریم ها توسط ایران نقطه مقابل آنچه امریکا می خواست بود.
 
فروش روزانه 1میلیون و 580 هزار بشکه به قیمت بالای 100 دلار در اوج تحریم ها
 
به موازات طرح ادعای فوق توسط رئیس جمهور و سایر مقامات دولتی، سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی نیز در چند مقطع نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و ادعای صفر شدن فروش نفت بدون برجام را رد کرد. جلیلی اردیبهشت ماه امسال در نشست بسیج کشاورزی به این ادعا اشاره و تصریح کرد: "آمریکا امروز دلخوش است که فروش نفت ایران را کاهش دهد اما آیا امریکایی ها فراموش کرده‌اند وقتی به زعم خودشان چند سال قبل فروش نفت ایران را به 600 هزار بشکه کاهش دادند، ما توانستیم این روند را برگردانیم به گونه‌ای که در تیرماه 92 در اوج فشارهای تحریم‌ها، ایران توانست فروش روزانه نفت خود را به 1میلیون و 580 هزار بشکه آن هم به قیمت بالای 100 دلار برساند.  امروز با فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که متوسط سنی مسئولان آن 32 سال است، نه تنها نمی‌توان نفت ایران را تحریم کرد بلکه این دشمنان هستند که نه برای نفت که برای خرید فرآورده‌های نفتی ایران باید صف بکشند."
 
به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمریکا فراموش کرده که در اوج تحریم‌های نفتی 17 سکوی نفتی ایران در سال 91 مشغول کار بود؟ ما می دانیم سراسیمگی آمریکا به این خاطر است که می‌داند از پس چنین قدرتی بر نمی آید و این هنوز از نتایج سحر است.
 
جلیلی آذرماه 95 نیز در این راستا خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفته بود: می‌گویند به خاطر برجام داریم نفت صادر می‌کنیم! مگر قبل از برجام نفت صادر نمی کردیم؟ در مرداد 92 که دولت را تحویل گرفتید یک میلیون و 480 هزار بشکه نفت صادر می کردیم. "
 
Video Player
 
 
 

پاسخ جلیلی به روحانی.mp4 | دانلود فیلم 
 
در مجموع به نظر می رسد سخن رییس جمهور در سوییس مبنی بر ناتوانی امریکایی ها برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، تایید ادعای منتقدان دولت است. زیرا امریکا هیچ گاه امکان چنین کاری را ندارد ولی متاسفانه در 5 سال گذشته شخص رییس جمهور و سایر مسئولین با طرح این ادعای نادرست که اگر برجام نبود فروش نفت ایران به صفر می رسید درصدد بودند برای برجام دستاورد سازی کنند.
۹۷/۰۴/۱۳
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی