حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید راغفر: در تدارک «جام زهر» به رهبری هستند :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

راغفر: در تدارک «جام زهر» به رهبری هستند

کد خبر 890934
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ 
راغفر

اقتصاددان اصلاح طلب با بیان اینکه رقابت های سیاسی موجب شد نا جام زهر به امام داده شود، تصریح کرد: امروز نیز در حال تدارک یک جام زهر دیگر به رهبری هستند تا مقاومت ها را در برابر مذاکره بشکنند.

به گزارش مشرق، حسین راغفر، اقتصاددان اصلاح طلب، صبح امروز(پنجشنبه ۱۵ شهریور) در هفدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه رقابت های سیاسی موجب شد نا جام زهر به امام داده شود، تصریح کرد: امروز نیز در حال تدارک یک جام زهر دیگر به رهبری هستند تا مقاومت ها را در برابر مذاکره بشکنند.

وی ادامه داد: آن چه که اتفاق افتاده، چپاول مردم و زمینه سازی برای فروپاشی و کودتا است. من تأسف می‌خورم و نمی‌دانم دستگاه‌های امنیتی کجا هستند.

راغفر با بیان اینکه یک گروه نفوذی برای ضربه زدن به انقلاب به اقتصاد ورود کرده و با گزاره‌های غلط، ذهن مسئولان ما را پر کرده اند، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۹ تا حالا در اقتصاد رکود داریم و 8 سال است که پوست مردم ما کنده شده است و افزایش دلار، کارت دعوت مستقیم برای شورش است.

وی ادامه داد: گفته می‌شود که در هیأت‌دولت آقای رییس جمهور می‌گوید با افزایش نرخ بلیط هواپیما مخالف است، اما چطور نرخ بلیط هواپیمایی که در اختیار خود دولت است افزایش می‌یابد؟ نه مثل اینکه عده ای با افزایش قیمت ها موافقند.

راغفر با بیان اینکه راه‌حل مسائل امروز کشور سیاسی است، تصریح کرد: ما نگران حمله نظامی نیستیم بلکه امروز نیازمند بازسازی اعتماد عمومی هستیم و این بازسازی نیز عزم سیاسی است.

وی با تاکید بر اینکه راه حل اساسی برای کشور داریم، گفت: باید ارز ثانوی در کشور تعطیل شود و قیمت آن برای سه الی چهار سال تثبیت و عرضه و تقاضای آن کنترل شود.

راغفر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما چیزی به اسم بانک خصوصی نداریم گفت: اینها زمینه‌ای می‌شود تا منابع عمومی که تاکنون خنثی بوده است فعال شود و همچنین به منابع دولت در بانک‌های دولتی بهره تعلق نمی‌گرفت حال این منابع در بانک‌های به اصطلاح خصوصی بهره تعلق می‌گیرد و این خود یکی از زمینه‌های رشد فساد در اقتصاد ایران است. 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: فسادهای گسترده امروز در کشور همه سازمان یافته است و منشا اصلی تامین قاچاق در ایران بانک‌های خصوصی هستند. 

به گفته وی بانکی که 20 الی 22 درصد بهره می‌دهد باید 30 الی 36 درصد بهره بگیرد تا کارش راه بیفتد. هیچ فعالیت و کاری در کشور ما این اندازه سود را نخواهد داد به جز قاچاق؛ بنابراین قاچاق در ایران یک امر سازمان‌ یافته شده و این سبب فعالیت پرسود نظام دلالی و سوداگری می‌شود. 

راغفر با اظهار تاسف از اینکه تولید در کشور یک فعالیت به شدت پرهزینه و پرریسک شده است، تصریح کرد: به همین دلیل امروز ما شاهد محجور ماندن تولید در کشور علی‌رغم وعده‌هایی که داده می‌شود هستیم. 

این اقتصاددان اصلاح‌طلب با بیان اینکه فساد محصول نابسامانی‌های متعدد دیگر است، گفت: منشا فساد نابسامانی‌هایی است که در کشور شکل گرفته است. 

وی به ایدئولوژی بعد از هشت سال جنگ تحمیلی در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از جنگ تفکر و ایدئولوژی در کشور حاکم شد و گزاره‌های غلطی را به تکرار در ذهن مسئولان نمایندگان مجلس، وزرا و مردم پایه‌ریزی کرد. 

 به اعتقاد وی یکی از این گزاره‌های غلطی که بعد از هشت سال جنگ تحمیلی در ذهن مردم پایه‌ریزی شد این است که نقدینگی عامل تورم است. در حالی که ریشه نقدینگی اقتصاد دلالی و سفته‌بازی است. 

راغفر به رشد نقدینگی چند کشور توسعه‌ یافته از جمله آلمان و ژاپن پرداخت و در همین زمینه گفت: نقدینگی در کشورهایی مثل آلمان و ژاپن 2.5 برابر تولید ناخالص داخلی است اما تورم در این کشورها یا حالت منفی دارد یا بین یک تا دو درصد است. 

اقتصاددان اصطلاح‌طلب به رشد نقدینگی در کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره  و تصریح کرد: رشد نقدینگی در کشورهای حوزه خلیج فارس ظرف 10 سال 350 درصد بوده است اما پول ملی آنها نیز رشد داشته بنابراین نقدینگی عامل تورم نیست. 

وی ادامه داد: در ایران چون نقدینگی در دست مافیای قدرت و ثروت قرار دارد مساله به گونه دیگری است. امروز افرادی که از قدرت به خصوصی‌سازی پتروشیمی، فولاد، کارخانه‌های سیمان، آلومینیوم‌ و ... دست یافتند مافیای قدرت و ثروت را در کشور شکل دادند و امروز حتی مساله تسخیر شدگی دولت مطرح است. 

راغفر با بیان اینکه دولت امروز در جیب مافیای قدرت و ثروت است بیان کرد: این باعث می‌شود که هرچه مافیای قدرت و ثروت تصمیم بگیرد همان اتفاق بیفتد. 

اقتصاددان اصطلاح‌طلب  اضافه کرد: آنچه که امروز در کشور درمورد افزایش قیمت ارز می‌بینیم از این قاعده مستثنی نیست ارز در کشور نه تقاضایی دارد و نه بازاری اما به دلیل سیاسی افزایش می‌یابد و در این سیاست‌زدگی چند عامل دخیل‌اند. 

وی به اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا درمورد نرخ دلار در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: آقای بولتون از آن سوی مرز برای ما خط و نشان می‌کشد که هنوز ما تحریم‌ها را اعمال نکردیم که دلار در ایران به 20 الی 25 هزار تومان می‌رسد و البته همین خواسته ایشان را یک گروه برانداز در داخل اقتصاد ایران دنبال می‌کنند. 

به گفته وی نفوذ و جاسوسی فقط منحصر به دستگاه‌های امنیتی و سیاسی نیست بلکه در اقتصاد نیز نفوذ کرده‌اند و یکسال و اندی است که برخی از این روزنامه‌های وابسته مرتبا بر این طبل می‌کوبند که قیمت ارز باید به فلان هزار تومان برسد. 

وی رقابت‌های سیاسی را عامل دیگر افزایش نرخ ارز در ایران دانست و اظهار کرد: ظاهرا در کشور ما تنها مساله‌ای که موضوعیت ندارد اعتماد ملی است و البته کانون اصلی این بی‌اعتمادی در کشور نیز انتخابات ریاست جمهوری بود، در انتخابات ریاست جمهوری هر کسی دیگری را دزد خطاب می‌کرد و آخرش هم مشخص نشد که چه کسی دزد است.

۹۷/۰۶/۱۵
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی