حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید برداشت آزاد/صالحی: اساتید، تحقیقات هسته‌ای نکنند تا آژانس هم از دانشگاه‌ها بازدید نکند! :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
دوشنبه 19 شهریور 1397
شناسه خبر : 292169
 طبق صحبت رئیس ‌سازمان انرژی اتمی، هرگونه تحقیق و پژوهش در زمینه فناوری هسته‌ای در دانشگاه‌ها ممنوع است و اساتید و محققان فقط باید در سازمان انرژی اتمی چنین فعالیت علمی‌ای داشته باشند! مقالاتشان در این زمینه را هم نمی‌توانند برای انتشار در نشریات بین‌المللی ارسال کنند! تا مبادا بازرسان آژانس حساس شوند! این هم حکایت دیگری از معجزه قرن، آفتاب تابان و فتح‌الفتوح برجام!
طبق صحبت رئیس ‌سازمان انرژی اتمی، هرگونه تحقیق و پژوهش در زمینه فناوری هسته‌ای در دانشگاه‌ها ممنوع است و اساتید و محققان فقط باید در سازمان انرژی اتمی چنین فعالیت علمی‌ای داشته باشند! مقالاتشان در این زمینه را هم نمی‌توانند برای انتشار در نشریات بین‌المللی ارسال کنند! تا مبادا بازرسان آژانس حساس شوند! این هم حکایت دیگری از معجزه قرن، آفتاب تابان و فتح‌الفتوح برجام!
گروه سیاسی- رجانیوز: روزنامه ایران دیروز گفت‌وگویی را با صالحی، رئیس ‌سازمان انرژی اتمی منتشر کرد که حاوی نکات تأسف‌باری است.
 
رئیس‌ سازمان انرژی اتمی درباره بازدید آژانس از برخی دانشگاه‌ها به ایران می‌گوید: «این بازدید هم در چارچوب تعهدمان به پروتکل الحاقی صورت گرفت. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایه این پروتکل و پادمان هسته‌ای، در جایی که مواد هسته‌ای پیدا کند آنجا را به‌عنوان یک مرکز هسته‌ای تلقی می‌کند. مواد هسته‌ای را هم تعریف و مشخص کرده و می‌گوید جایی که این مواد وجود داشته باشد از دید مقررات آژانس، آنجا یک مرکز هسته‌ای به شمار می‌آید. ممکن است در معدودی از دانشگاه‌های کشور مقداری جزئی مواد هسته‌ای وجود داشته باشد، در این صورت توصیه می‌شود که آن مواد به سازمان انتقال یابد.»
 
صالحی همچنین گفته است: «برخی استادان زحمت می‌کشند و نتیجه کار علمی خود را در قالب مقاله می‌فرستند به نشریات بین‌المللی که چاپ کنند، تا برای ترفیع خود به دانشیاری و استادی استفاده کنند. اگر نشریات بین‌المللی بد و نامحرم است چرا می‌فرستند؟ بعد هم که آژانس در چارچوب پروتکل الحاقی استفسار می‌کند، برخی معترض می‌شوند که چرا آژانس از دانشگاه بازرسی می‌کند؟... تعداد بسیار اندکی دانشگاه هستند که در این زمینه کار می‌کنند. به آنها اعلام کردیم که هر وقت خواستید در زمینه هسته‌ای تحقیقاتی تجربی داشته باشید، به سازمان بیایید و اینجا تحقیق کنید ما همه امکانات را در اختیارتان می‌گذاریم. همچنین برخی از متخصصانمان را مأمور کرده‌ایم تا با برگزاری جلسات توجیهی به استادان اعلام کنند که برای نوشتن مقاله در زمینه چرخه سوخت چه باید بکنند. فکر می‌کنم که دیگر در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.»
 
پس طبق صحبت رئیس ‌سازمان انرژی اتمی، هرگونه تحقیق و پژوهش در زمینه فناوری هسته‌ای در دانشگاه‌ها ممنوع است و اساتید و محققان فقط باید در سازمان انرژی اتمی چنین فعالیت علمی‌ای داشته باشند! مقالاتشان در این زمینه را هم نمی‌توانند برای انتشار در نشریات بین‌المللی ارسال کنند! تا مبادا بازرسان آژانس حساس شوند! این هم حکایت دیگری از معجزه قرن، آفتاب تابان و فتح‌الفتوح برجام!
 
جالب است که در همین شرایط، صالحی در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: «ما در برجام موقعیت برتر را داریم و هیچ یک از فعالیت‌های هسته‌ای‌مان را با آن متوقف نکردیم.»‌[!]
ماحصل مذاکره و نحوه نگارش برجام توسط تیم مذاکره‌کننده و عهدشکنی‌های مکرر آمریکا و اروپا اگر معنایش این است که ایران موقعیت برتر را در برجام دارد، پس چرا شکایت از آمریکا به دلیل خروج از برجام را به دادگاه لاهه بردید و به عهدنامه مودتی استناد کردید که متعلق به عهد تیرکمان سنگی است؟ در این برجام یک مکانیسم دقیق شکایت از بدعهدی وجود ندارد. کمیسیون مشترکی برای طرح شکایت از بدعهدی در برجام طراحی شده که عملا حق وتو به آمریکا و دیگر طرف‌های برجام می‌دهد و حتی در صورت طرح شکایت از سوی ایران، آمریکا به صرف بهانه‌تراشی می‌تواند خواستار بازگشت خودکار تحریم‌ها یا همان مکانیسم ماشه شود! یعنی هر نوع تلاش و شکایت ایران از بدعهدی، حداقل با وتو و دهن‌کجی آمریکا مواجه خواهد شد. این مسئله به عنوان یک ایراد بزرگ در طول مذاکرات به دفعات از سوی منتقدان مطرح شد اما اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان و دولتمردان به آن توجه نکردند.
 
آقای صالحی مطمئن هستند که «هیچ یک از فعالیت‌های هسته‌ای‌مان را با آن [برجام] متوقف نکردیم.»‌[؟!] حتما به همین دلیل است که ترامپ خواستار مادام‌العمر شدن تعهدات و محدودیت‌‎های هسته‌ای ایران است! البته صحبت آقای صالحی از جهتی هم کاملا درست است؛ زیرا کاهش ذخائر غنی‌سازی از 10 تن به 300 کیلو، عدم غنی‌سازی در فردو، خارج کردن قلب رآکتور اراک و... اینها «نابودی» بخشی از صنعت هسته‌ای است نه متوقف کردن آن. البته این برجام که هیچ یک از فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف نکرده، به ادعای حامیان دولت عمر خلبان‌ها را هم افزایش داده!
۹۷/۰۶/۱۹
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی