حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید ارائه اطلاعات صرافان به FATF /همدستی حسن روحانی در تحریم‌ها و گران کردن ارز! :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

سرویس سیاست مشرق- ارائه اطلاعات صرافان به FATF /همدستی در تحریم‌ها و گران کردن ارز!


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید اطلاعات صرافی‌های کشورمان به FATF داده شده است!


علی‌اصغر یوسف‌نژاد به جام‌جم گفت: بحران ارزی در شش‌ماهه گذشته ناشی از تصمیمات ‌اشتباه اقتصادی بود، ارائه اطلاعات مالی صرافی‌ها در قالب تعهدات FATF بخشی از بحران ارزی را شامل می‌شود اما بخشی دیگر ناشی از تصمیمات ‌اشتباه دولت بود که بازار را بر هم زد.


وی با بیان اینکه تصمیمات تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون چندین بخشنامه برای ارز صادر شد که این کار باعث می‌شود تا روند تجارت به سختی انجام شود.


وی در پاسخ این پرسش ‌که آیا از ارائه اطلاعات مالی صرافی‌ها در قالب تعهدات FATF خبر دارید یا خیر گفت: بله اما بهتر است خیلی در مورد جزئیات آن صحبت نکنیم و به حد خبری که منتشر شده اکتفا کنیم.


یک نماینده دیگر مجلس نیز ضمن تایید ارائه اطلاعات مالی صرافی‌ها در قالب تعهدات FATF، اظهار داشت که به علل امنیتی ترجیح می‌دهد درباره این مطلب مصاحبه نکند.


جام‌جم با تاکید بر نقش FATF در آشفتگی بازار ارز نوشت: بخش اعظم مبادلات ارزی کشورمان در وهله اول از طریق بانک‌ها و در گام دوم توسط صرافی‌ها انجام می‌شود؛ اما در شرایط تحریمی که کار با بانک‌های ایران برای خارجی‌ها محدود می‌شود، صرافی‌ها نقش بیشتری پیدا می‌کنند، چراکه صرافی‌ها خصوصی هستند و محدودیت‌ها و تحریم‌ها که عمدتا علیه بانک‌ها و تراکنش‌های رسمی ایران اعمال می‌شود را ندارند.


بررسی‌ها نشان می‌دهد آمریکا با همکاری برخی کشورهای عربی، راه‌های دور زدن تحریم‌های بانکی را که در سال‌های قبل از برجام مورد استفاده قرار می‌گرفت، مسدود کرده است. یکی از این راه‌ها، استفاده از ظرفیت صرافی‌ها بود. از آنجا که ایران مورد تحریم بانکی قرار گرفته بود، در دوره پیش اکثر نقل و انتقالات مربوط به صادرات و واردات کشور از طریق صرافی‌ها انجام شد، اما در سال جاری صرافی‌ها نیز با مشکل مواجه شدند.


به نظر می‌رسد اطلاعاتی که FATF به‌دست آورده، نقش مهمی در این زمینه داشته است. رئیس‌ آمریکایی FATF نیز که در ماه‌های اخیر با سفرهای دوره‌ای به کشورهای شریک تجاری ایران، تلاش بسیاری برای اعمال تحریم‌ها کرده، چند روز پیش از موفقیت آمریکا در به هم ریختن بازار ارز ایران خبر داده بود.


مارشال بیلینگزلی، دستیار بخش تأمین مالی تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا که بطور همزمان ریاست «گروه ویژه اقدام مالی (FATF)» را به عهده‌دارد، مسئول اصلی احیای تحریم‌ها علیه ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام است.


یادآور می‌شود جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای به رحمت‌ا... اکرمی، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی نوشت: واحد اطلاعات مالی ایران در اقدامی عجیب و طبق تعهدات ایران در FATF فهرست صرافی‌هایی را که به نوعی تحریم‌ها را دور می‌زدند به واحد اطلاعات مالی طرف‌های خارجی ارائه داده که این امر منجر به شناسایی این صرافی‌ها و ایجاد بحران ارزی اخیر شده است.

۹۷/۰۶/۲۹
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی