حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید ماجرای سفر «نماینده ویژه انگلیس به قم و دیدارهای مشکوک با برخی روحانیون/شیعه انگلیسی :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
شنبه 7 مهر 1397
شناسه خبر : 293250
این اولین بار نیست که دیدار بیگانگان با برخی روحانیون اصلاح طلب رسانه ای می شود. سه سال قبل نیویورک تایمز خبر از ورود گروهی با عنوان تجار آمریکایی به ایران داد که حتی با یک «عالم اصلاح طلب!» دیدار کرده اند. در این گزارش آمده است که این عالم اصلاح طلب‌ به هیات ایرانی گفته بوده که «ایران در حال تغییر است!»
این اولین بار نیست که دیدار بیگانگان با برخی روحانیون اصلاح طلب رسانه ای می شود. سه سال قبل نیویورک تایمز خبر از ورود گروهی با عنوان تجار آمریکایی به ایران داد که حتی با یک «عالم اصلاح طلب!» دیدار کرده اند. در این گزارش آمده است که این عالم اصلاح طلب‌ به هیات ایرانی گفته بوده که «ایران در حال تغییر است!»

گروه سیاسی-رجانیوز: خبر کوتاه اما تکان دهنده بود: «نماینده ویژه انگلیس به قم رفت و با برخی اساتید و روحانیون دیدار کرد»

 

به گزارش رجانیوز؛ سه سال از بازگشایی مجدد سفارتخانه انگلیس در خیابان فردسی می گذرد. سفارتخانه ای که روزی به خاطر دخالت در امور داخلی ایران، نقش‌آفرنی در فتنه 88 و ترور دانشمندان هسته ای بسته شده بود و با خوش خیالی غرب گرایان باز شد. اما امروز دوباره اخبار تردد انگلیسی ها و فعالیت های پر ترافیک و مشکوک‌شان به گوش می رسد آنهم در شهر مقدس قم!

 

خبر این بود که «فرستاده ویژه انگلیس» در امور تجاری ایران که با نام رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس شناخته می شود، به قصد دیدار با برخی از حوزویان و اعضای نشست اساتید از جمله آیت الله علوی بروجردی و اسدالله بیات، عازم قم شده است.

 

این خبر بعد از مدتی در فضای غیررسمی تکذیب شد. به عنوان مثال در برخی کانال های فرعی تلگرامی دیدار آیت الله بیات زنجانی با «نماینده ویژه انگلیس» تکذیب شد. گمانه‌زنی ها بعد از این تکذیبیه کم فروغ که حتی در سایت رسمی این استاد حوزه نیز نیامده بالا گرفت و احتمال اینکه بازی با کلمات صورت گرفته باشد و «نورمن لامونت» با عنوان «نماینده ویژه انگلیس» به دیدار این افراد نرفته باشد قوت گرفت. چرا که در غیر اینصورت هر گونه دیدار با بیگانگان توسط دفتر آقای بیات زنجانی تکذیب می شد و حتی در رسانه های رسمی ایشان منعکس می گفت.

 

تصویری از آقای بیات زنجانی در دیدار با یکی از سران فتنه

 

دفتر آیت الله علوی بروجردی اما اصل برنامه ریزی شدن این دیدار را رد نکرد.

 

 

در نامه ای که از آقای علوی بروجردی در 6/7/1397، منتشر شده حتی به طور ناخواسته نام وزارت خارجه به عنوان طراح این دیدار افشا شده است. در این نامه آمده است: «در مورد ذکر شده [ملاقات با فرستاده انگلیس]، وزارت محترم امور خارجه درخواست ملاقات از دفتر حقیر نموده بودند که حقیر به علت نداشتن فرصت و اشتغال به برنامه های دیگر مشخص شده از پیش، عذر خواستم و لذا این ملاقات انجام نشد.

 

 

آنچه از نامه آیت الله علوی بروجردی و موضع گیری مبهم آیت الله بیات زنجانی مشخص می شود اینکه: 1. وزارت خارجه رسما مسئولیت هماهنگی نماینده دولت انگلیس با برخی حوزیان را برعهده گرفته است! 2. علمای در نظر گرفته شده از جناح سیاسی خاص و نزدیک به دولت هستند. 3. درصورتی که آیت الله علوی بروجردی فرصت داشتند این دیدار حتما انجام میشد 4. رسانه های رسمی آیت الله بیات زنجانی سکوت کرده اند 5. بین وزارت خارجه دولت روحانی، نماینده ویژه انگلیس و برخی حوزیان ارتباطاتی وجود دارد که امکان برقراری این رابطه با مراجع و علمای دیگر وجود ندارد.

 

تاکنون مشخص نشده است که این دیدار با نماینده دولت بدنام انگلیس چرا انجام می شود و وزارت خارجه به چه دلیلی برای انگلیسی ها در بیوت علما راه باز می کند؛ آنهم برخی علمای خاص نه همه آنها!

 

سفر «نماینده ویژه انگلیس» به قم و دیدار با برخی روحانیون اصلاح طلب بار دیگر خاطره تحرکات مشکوک سال 88 را زنده کرد. مشخص نیست این دیدار با وزیر سابق انگلیسی که از اشخاص تراز اول و مورد اعتماد نظام سیاسی انگلیس است و اکنون با عناوین اقتصادی در ایران در حال فعالیت است با چه توجیهی صورت گرفته است.

 

این اولین بار نیست که دیدار بیگانگان با برخی روحانیون اصلاح طلب رسانه ای می شود. سه سال قبل نیویورک تایمز خبر از ورود گروهی با عنوان تجار آمریکایی به ایران داد که حتی با یک «عالم اصلاح طلب!» دیدار کرده اند. در این گزارش آمده است که این عالم اصلاح طلب‌ به هیات ایرانی گفته بوده که «ایران در حال تغییر است!»

 

گفتنی است همزمان با خبر این دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی هم در قم به سر برده است.

 

رابطه دولت روحانی با انگلیسی ها

از اقدامات مهم دولت روحانی افزایش رابطه با دولت انگلیس و باز کردن سفارت این کشور در تهران است. دولت روحانی با بی توجهی به مداخلات فراوان این رژیم بدنام در فتنه 88، ترور دانشمندان و همراهی با تحریم های ظالمانه سعی کرد تا فصل جدیدی از روابط با روباه پیر را رقم بزند.

 

پس از افزایش ارتباط ایران و انگلیس اخبار مربوط بر حضور «جک‌استراو» چهره بدنام انگلیسی در شهرهای مختلف ایران و حتی محافل سیاسی به بهانه های مختلف شنیده می شد. استراو که سابقا وزیر خارجه انگلیس بوده و آشنایی‌اش با اصلاح طلبان احتمالا به مذاکرات ایران و تروئیکای اروپا در سال های 82 تا 84 برمی‌گردد بعد از اعتراضات و حساس شدن افکار عمومی کمتر در ایران حاشیه ساز شد.

 

 

اما کمرنگ شدن جک استراو بدین معنی نیست که روباه پیر دست از سر دخالت در امور داخلی ایران بردارد. شریک تجاری او که حساسیت کمتری در رسانه ها دارد حالا در حال ادامه دادن ماموریت مخرب انگلیسی ها به جای جک استراو است.

 

« لامونت» کیست؟

«نورمن لامونت» که اکنون با پوشش رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس در ایران به راحتی تردد دارد یارغار جک استراو است. لامونت وزیر پیشین دارایی و عضو مجلس لردها است که در سفرهای استراو او را همراهی می‌کرد. او که به مدت 14 سال در دولت‌های مارگارت تاچر و جان میجر در وزار‌ت‌خانه‌های انرژی، صنایع، دفاع و خزانه‌داری خدمت کرده «نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس» در مراسم تحلیف حسن روحانی بوده، این عنوان به خوبی نشان دهنده جایگاه بالای وی در تصمیم گیری های کاخ سلطنتی بریتانیا است.

 

 

نورمن لامونت بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال 92 در مصاحبه با سی ان ان در پاسخ به سوالی که حسن روحانی را به گورباچف تشبیه کرده گفته بود: « این باوری است که من درباره رئیس جمهور روحانی دارم؛ که جالب است که درجات دانشگاهی از اسکاتلند دارد. از این رو شناختی نیز از این کشور دارد. من بسیاری از سخنرانی های وی را در طول انتخابات ایران مشاهده کردم و باور دارم که وی صداقت دارد و می‌خواهد تغییراتی را در ایران ایجاد کند.»

 

لامونت در این گفت و گو با خوشحالی خبر از غرب گرایی دولت روحانی داده بود: «همه اعضای دولت روحانی که ما با آنان دیدار کردیم، بسیار مثبت و خواستار تعامل با غرب بودند و احساس می‌کردند که به سود هر دو طرف است.. از سوی آقای ظریف، حسن نیت زیادی وجود دارد.»

 

 

تیم مذاکره کننده ظریف هم در بسیاری از دیدارهای خود و یا سفرهای خارجی که به انگلیس سفر می کنند علاقه‌مند به دیدار با «نورمن لامونت» هستند که خود نشان می دهد او همچون جک استراو نه یک مسئول سابق که فردی بانفوذ در هیات حاکمه انگلیس است که قابل گفت و گو با مقامات ارشد کشورمان می باشند.

 

 

 خبرگزاری های دولتی و حامی دولت در مصاحبه های خود با او همیشه از وی به عنوان «نماینده ویژه انگلیس» صحبت می کنند!
 
 

البته نماینده ویژه انگلیس فقط با مقامات سیاسی رفت و آمد نداشته است. وی با مسئولان مختلف در بخش های اقتصادی هم نشست و برخاست داشته است.

 

 

دیدارهای او با وزرا و محافل اقتصادی کشور در این زمینه قابل اشاره می‌باشد.

 

 

قبلا حسین رسام از متهمین فتنه 88 و مرتبطین با سفارت انگلیس در اعترافات خود به این مساله اشاره داشته و گفته بود: «انگلیس با انعقاد پروژه هایی مثلاً از وزارت بهداشت یا وزارت‌خانه های دیگر، هم اطلاعات راجمع آوری می کرد وهم تلاش میکرد این نهادها راتحت تأثیرخود قراردهد»

 

این تحلیل‌گر ارشد سفارت انگلیس قبلا در اعترافات خود از فعالیت های جاسوسی و دخالت در امورداخلی ایران توسط انگلیس پرده برداشته بود.

همانگونه که در افشاگری های وابستگان به سفارت انگلیس مشخص است آنها با نهادها و کانون های تاثیرگذار کشور ارتباط گیری کرده و با تعریف پروژه های مختلف در حال شبکه سازی، تایرگذاری و جمع آوری اخبار و اطلاعات است.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا وزارت خارجه و بیوت روحانیون نام برده شده در خصوص چرایی دیدارهای غیرمتعارف با نمایندگان انگلیس پاسخگو هستند یا خیر؟!

۹۷/۰۷/۰۹
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی