حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید گزارشی از روز ملی مبارزه با استکبار جهانی - 13 آبان :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

13 آبان 1397 - یکشنبه

شناسه خبر : 297818
گزارش «رجانیوز» از روز ملی مبارزه با استکبار جهانی


مردم با حضور حماسی گسترده و پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» انزجار خود از استکبار را اعلام کردند. راهپیمایی کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و با حمل پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی با موضوع استکبارستیزی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

گروه سیاسی- رجانیوز: امروز دانش آموزان سراسر کشور همصدا با سایر گروههای مختلف مردم همچون همیشه با بر پایی راهپیمایی پرشور 13 آبان فریاد آزادیخواهی سردادند و بار دیگر به آمریکای جنایتکار و ایادی جیره خوارش از رژیم صهیونیستی گرفته تا آل سعود خواهند فهماند که با گذشت  40 سال از انقلاب اسلامی, به آرمانهای انقلاب پایبندند و تبلیغات کور آنان خللی در مبارزه با استکبار ستیزی شان بوجود نمی آورد.

 

به گزارش رجانیوز، مردم با حضور حماسی گسترده و پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» انزجار خود از استکبار را اعلام کردند. راهپیمایی کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و با حمل پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی با موضوع استکبارستیزی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

 

 

بر اساس این گزارش، راهپیمایان مسیرهای راهپیمایی را با حمل دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی با مضمون «هیهات مناالذله»، «آمده‌ایم تا بگوییم آماده‌ایم»، «مرگ بر آمریکا»، «نسل علی‌اکبر، فداییان رهبر»، «حتی یک‌لحظه با آمریکا کنار نخواهیم آمد» و «ملت ما دشمن شماره یک خود را آمریکا می‌داند» طی کردند.

 

 

ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ ندارد، حضور یکرنگ است، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه شعار استکبار ستیزی است و موج موج حضور ملت دریا می‌شود.

 

مرد و زن، پیر و جوان، تمامی ادیان و قومیت‌های مختلف باوجود سردی هوا با حضور پرشور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان ثابت کردند تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و نظام ایستاده‌اند و حتی تشدید تحریم‌های ظالمانه نمی‌تواند خللی در عزم و اراده ملت ایران ایجاد کند.

 

شیعه و سنی ندارد، این را مردمان خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان و کردستان امروز فریاد زدند که هستند و پای آرمان استکبارستیزی انقلاب‌شان ایستاده‌اند. خوزستان و ایلام و کرمانشاه هم امروز صف به‌صف جبهه شد، مثل روزهای دفاع مقدس که گلوله گلوله دفاع بود و حالا هم سنگر به سنگر ایستاده‌اند و بودنشان را فریاد می‌زنند.

 

 

در راهپیمایی امروز حضور جوانان و نوجوانان در کنار بزرگ‌سالان محسوس بود و همه و همه برای فریاد استکبارستیزی و حمایت از مظلومان جهان آمدند. عشایر همیشه در صحنه نیز با لباس بومی محلی در این راهپیمایی شرکت کردند.

 

۱۳ ابان امسال نمادهای عروسکی سران برخی از کشورها و رژیم‌های دشمن ملت ایران در دست راهپیمایی‌کنندگان قرار داشت. همچنین عروسک‌هایی که نماد ملک سلمان پادشاه عربستان ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کشور انگلیس است در دست حاضران در این راهپیمایی قرار داشت.

 

 

* مردم تهران بر ممنوعیت هرگونه مذاکره با آمریکا تاکید کردند

شرکت کنندگان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که امروز ۱۳ آبان در خیابانهای منتهی به ساختمان سفارت سابق آمریکا در تهران موسوم به لانه جاسوسی حضور یافته بودند، با در دست داشتن بنرهایی حاوی جملات مقام معظم رهبری بر ممنوعیت هرگونه مذاکره با شیطان بزرگ ، آمریکا تاکید کردند.

شرکت کنندگان با حمل بنر مزین به این جمله رهبر معظم انقلاب «جنگ نخواهد شد / مذاکره نخواهیم کرد» حمایت خود را از نفی مذاکره با آمریکا اعلام کردند.

 

 

Video Player

آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا | دانلود فیلم 

 

دلار زیر پای تهرانی‌ها در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار

مردم تهران که امروز ۱۳ آبان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خیابان‌های منتهی به ساختمان سابق سفارت آمریکا _ لانه جاسوسی _ شرکت کرده بودند، بنر بزرگ منقش به عکسهای دلار آمریکا را زیر پای خود لگدکوب کردند.

 

فرمانده سپاه: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، برنامه ریزی شده بود

سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی در مقابل لانه جاسوسی افزود: دولت لیبرال موقت با برقراری ارتباطات پشت صحنه با امریکا درصدد به انحراف کشاندن انقلاب بود و این اقدام برای دانشجویان خط امام (ره) قابل تحمل نبود.

 

وی گفت: این حرکت خطرناک با هوشیاری مردم و دانشجویان به درستی تشخیص داده شد و لذا دانشجویان در چند دانشگاه محدود با رعایت طبقه بندی بالا مقرر کردند تظاهراتی ضد آمریکایی سازماندهی شود.

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله به سفارت امریکا در جریان راهپیمایی را حرکتی برنامه ریزی شده بیان کرد و افزود: در جریان راهپیمایی قرار بود تعدادی از دانشجویان وقتی جمعیت به مقابل سفارت رسید با برنامه ریزی قبلی بعد از شعار‌های مردمی در فضایی عادی از دل جمعیت به سفارت حمله کنند.

وی گفت: بعد از حمله دانشجویان به سفارت تمام دیپلمات‌ها دستگیر شدند و این حرکت با حمایت قاطع حضرت امام خمینی (ره) مواجه شد.

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وقایع ۱۳ آبان را بیانگر چالش عمیق و مستمر ملت ایران با امریکای جهانخوار توصیف کرد و افزود: ۱۳ آبان سال ۴۳ با هدف خاموش کردن ندای حق طلبی حضرت امام خمینی (ره)، شاه ملعون با دستور مستشاران و دیپلمات‌های امریکایی مستقر در همین سفارت، امام را به ترکیه تبعید کرد و این رژیم ستمشاهی ۱۵ سال بعد در چنین روزی در ۱۳ آبان سال ۵۸، جهان شاهد خفت و خواری امریکایی‌ها بود.

 

وی گفت: رژیم شاه وقتی نتوانست اتحاد دانش آموزان و دانشجویان را در جریان انقلاب اسلامی ببیند، دستور شلیک به دانش آموزان را صادر کرد و تعداد زیادی از دانش آموزان را به خاک و خون کشید.

 

سردار سرلشکر جعفری با اشاره به وقایع تلخ و شیرین تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی ادامه داد: در این سال‌ها شاهد نصرت‌ها و پیروزی‌های شگفت انگیزی بودیم که با اندکی ژرف نگری دست پرقدرت الهی را می‌بینیم تاریخ پرافتخار و سرنوشت سازی از جمله در ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین و سوم خرداد و روز‌هایی که به نفع مردم ایران رقم خورد و امیدواری به اینده را زمینه ساز شد.

 

 

۱۳ آبان روز فرو ریختن سلطه آمریکایی‌هاست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۳ آبان را نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی دانست و افزود: ۱۳ آبان روزی است که هیمنه پوشالی امریکا در ایران شکسته شد و با اشغال لانه جاسوسی و بیرون راندن بقایای امریکایی‌های زورگو و حیله گر کشورمان از لوث وجود آن‌ها پاکسازی شد.

 

سردار سرلشکر جعفری گفت:​ مردم بدنبال تأیید حضرت امام با حضور در همین محل از حرکت دانشجویان پشتیبانی کردند و این به انقلاب دوم ملت بزرگ ایران تبدیل شد؛ طوریکه حضرت امام درجایی فرمودند«این پیروزی از پیروزی اول بزرگ‌تر بود»، زیرا اگر آمریکایی‌ها در این لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر ۴۰ ساله نمی‌کرد و در همان دهه اول انقلاب کار انقلاب تمام بود.

 

وی افزود: زیرا آمریکایی‌ها در داخل کشور امکاناتی داشتند که به صورت مستقیم با برخی از مسئولان و دست اندرکاران گرفته بودند و بعضی از مسئولان هم از سر سادگی و بعضاً هم بخاطر انحراف در تفکر و اعتقاد با آن‌ها همکاری می‌کردند، زیرا فکر می‌کردند رابطه با امریکا به جایی می‌رسد و می‌توانند در جایگاه قدرت بمانند و در مجموع این حرکت بسیار خطرناک با اشغال لانه جاسوسی و دستگیری دیپلمات‌ها و جاسوس‌های آمریکایی در ایران خاتمه یافت.

 

سردار سرلشکر جعفری گفت: از آن روز که ما دیگر در ایران اسلامی دیپلمات و جاسوس امریکایی و یا لانه‌ای که بتواند برنامه ریزی و توطئه گری علیه انقلاب انجام دهد نداشتیم و شاهد پیشرفت‌های مختلف در کشور بودیم هرچند که امریکایی‌ها، اقدامات و برنامه ریزی‌های گسترده در خارج از کشور در دست اقدام و اجرا داشتند و همچنان هم این اقدامات را عملیاتی می‌کنند، اما تفاوت بسیار زیادی در مقایسه با زمانی که آن‌ها تحت عنوان سفارت و فعالیت دیپلماتیک در داخل کشور فعالیت می‌کردند با حال که در خارج از کشور مشغول توطئه هستند وجود دارد.

 

وی افزود:​ چرا ۱۳ آبان اهمیت دارد و به قول حضرت امام از پیروزی مان در ۲۲ بهمن مهم‌تر است، چون ۱۳ آبان روز فروریختن هیمنه سلطه امریکایی و استکبار جهانی در ایران است.

سردار سرلشکر جعفری گفت: ۱۳ آبان نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در رأس آن امریکای جهانخوار و غارتگر است.

 

شاهد افول آمریکا به معنا واقعی هستیم 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ بساط لانه جاسوسی آمریکایی‌ها جمع نمی‌شد قطعاً انقلاب ما به ۴۰ سالگی خود نمی‌رسید و آمریکا این شیطان بزرگ می‌توانست با هدایت مستقیم عناصر داخلی و حمایت مستقیم از لیبرال‌ها و تکنوکرات‌های غرب گرا در همان دهه اول انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کنند.

سردار سرلشکر جعفری گفت: این قابل تعامل و قابل توجه برای کسانی است که امروز بدنبال مذاکره و ارتباط با آمریکا هستند.

وی افزود: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از آغاز این حرکت استکباری، به قول مقام معظم رهبری ما شاهدیم که افول آمریکا به واقعیت مورد اجماع صاحب نظران معتبر جهان تبدیل شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بدون تردید اگر ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ این حرکت (ضد استکباری) انجام نمی‌شد امروز چنین اتفاقی در جهان در رابطه با استکبار ستیزی و مبارزات آزادی خواهان جهان علیه آمریکا و نظام سلطه انجام نمی‌شد.

سردار سرلشکر جعفری افزود: برخی از مسئولان به ظاهر انقلابی ما از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتاده بودند و با ادامه این حرکت مخالف بودند و توصیه می‌کردند که گروگان‌ها آزاد شوند و آمریکایی‌ها به لانه جاسوسی خودشان برگردند و برخی از آن‌ها نیز اظهار نمی‌کردند و این اعتقاد خودشان را در دل خود پنهان نگه می‌داشتند هر چند که بعد‌ها در مواضع و اعتقادشان این مواضع ظهور و بروز داده شد.

وی گفت: تنها اندکی محدود از مسئولان انقلابی ما از جمله در راس آن‌ها مقام معظم رهبری بودند که با این حرکت انقلابی به شدت موافق بودند و با حضور خود در روز‌های اول اشغال لانه جاسوسی در لانه جاسوسی از این حرکت انقلابی حمایت و پشتیبانی کردند از همانجا بود که این ارتباط عاشقانه و دلدادگی نیروی جوان ما با رهبر انقلاب شکل گرفت و البته بعد‌ها در جبهه‌های جنگ و به دنبال حضور ایشان در صحنه‌های دفاعی و جبهه‌ها این ارتباط عمیق‌تر شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این اقدام انقلابی جوانان دانشجو در آن روز، حرکت خود جوش کاملا جوانانه و انقلابی بود که یکی از مصداق‌های بارز حرکت خود جوشی است که این روز‌ها و در ماه‌ها و سال‌های اخیر، مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند.

سردار سرلشکر جعفری گفت: دانشجویان و نیرو‌های جوان ما که این همه انقلاب و نظام و بخصوص مقام معظم رهبری به آن‌ها دل بسته اند و آینده انقلاب را منوط به حرکت انقلابی آن‌ها می‌دانند، شبیه چنین حرکت‌هایی البته نه برای اشغال (بدون تردید حرف من این نیست)، اما در این سطح از اقدامات باید برای اثبات کارآمدی نظام و خدمات بیشتر به جامعه و حل مشکلات اقتصادی و در ابعاد مختلف فرهنگی و ... انجام بگیرد که این از امید‌هایی است که به آن دل بسته شده است.

 

 

ابزار‌های تحریمی امریکا علیه ایران اسقاط شده است

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ابزار‌های تحریمی امریکا علیه ایران اسقاط شده که نشان دهنده افول قدرت پوشالی سردمداران آمریکاست.

 

سردار سرلشکر جعفری گفت: ­تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، گویای شکست‌های پی در پی آمریکا در ایران و منطقه است، به یاری خدا و ایستادگی­ و مقاومت مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی، این آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی به شکست خواهد انجامید.

 

وی افزود: این روز‌ها شاهد بروز و ظهور علائم و نشانه‌های اسقاط شدن ابزار‌های تحریمی آمریکا علیه ایران­ و­ افول قدرت پوشالی این کشور هستیم.

 

فرمانده سپاه پاسداران گفت: باور این نکته قدری سخت است به خصوص با این فضای منفی که در داخل و خارج به آن دمیده می‌شود و کم و بیش همه ما تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای دشمن، فضای مجازی و عملیات روانی گسترده آن‌ها هستیم که در چنین فضایی باور اسقاط شدن ابزار‌های تحریم از سوی آمریکا برای همه سخت است، اما اگر به اظهارات مسئولان، محققان و کارشناسان غربی و آمریکایی با دقت و تامل گوش دهیم برای ما هم باور آن آسان خواهد بود.

 

سردار سرلشکر جعفری در ادامه به برخی از دست نوشته‌های محققان در مراکز مطالعاتی غربی و آمریکایی اشاره کرد و افزود: نشریه آمریکایی فارن پالیسی می‌نویسد بعد ­از آخرین ارزیابی های­ پنتاگون از توان نظامی ایران، سران نظامی آمریکا علاقه‌ای به درگیری با ایران ندارند، ​ معنی محترمانه آن این است که از حزب الله و قدرت دفاعی ایران اسلامی هراس دارند.

 

وی گفت: سایت خبری میدل ایست مانیتور می‌نویسد نیروی دریایی سپاه با اتکا به تاکتیک‌های نامتقارن خود، بار‌ها آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را در خلیج فارس تحقیر کرده است.

 

سردار سرلشکر جعفری افزود: اندیشکده آمریکایی مدیریت بحران در خاورمیانه می‌گوید قدرت منطقه‌ای ایران در دوران جمهوری اسلامی هرگز گسترده‌تر از الان نبوده است و­ اعراب پاسخی واقعی به موشک‌های ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران ندارند.

 

فرمانده سپاه پاسداران گفت: یکی از مشاوران سابق ترامپ به دنبال حوادثی که در عراق برای رقابت سیاسی شکل گرفت می‌گوید، ایران و عراق سه بر صفر آمریکا را شکست دادند، اما چرا این شکست به وقوع پیوست؟ چون هر سه موقعیت اصلی عراق در حال حاضر در اردوگاه طرفدار ایران است و چه کسی باید در واشنگتن به این مساله پاسخ بدهد؟.

 

وی افزود: وزیر پیشین آمریکا، آقای چاک هگل می‌نویسد تهدید ایران حماقت محض است و گمان اینکه می‌توانیم ایرانی‌ها را با تهدید مجبور به کاری کنید حماقت محض است آنجا منطقه ایران است، رسیدن به ثبات در سوریه بدون همکاری ایران و دیگر بازیگران منطقه ممکن نیست.

 

سردار سرلشکر جعفری گفت: نشریه آمریکایی کانزرتیو می‌نویسد هر گونه تلاش برای بی ثباتی و تغییر نظام ایران، دیوانگی است، ایران یکی از کشور‌های با ثبات در منطقه است بنابراین دیوانگی است که بخواهیم آشفتگی و اخلال در آن ایجاد کنیم.

 

وی افزود: نشریات آمریکایی این واقعیت را پس از توطئه‌هایی که در دی ۹۶ و تابستان امسال برنامه ریزی کردند و منجر به شکست شد، ​اعلام عمومی کردند.

سردار سرلشکر جعفری گفت: نشریه آمریکایی فارن پالیسی در یادداشت دیگری می‌نویسد جنگ سوریه به پایان رسید و آمریکا در این جنگ باخت.

فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: پنتاگون اخیرا یک ابلاغیه‌ای به واحد‌های نظامی حاضر در منطقه صادر کرده که از ترویج و نشر هر گونه اخبار درباره توانمندی‌های ایران در بین سربازان آمریکایی جلوگیری شود تا تاثیری بر روحیه آن‌ها نگذارد.

 

همه جهان شاهد شکست مفتضحانه نظامیان آمریکایی در طبس بودند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه جهان شاهد شکست مفتضحانه نظامیان آمریکایی برای نجات گروگان‌های آمریکایی در ایران بودند.

سردار سرلشکر جعفری افزود: نقشه این حمله چند ماه قبل از عملیات شان به دست دانشجویان مسلمان خط امام رسیده بود بنابراین درباره پراکنده کردن گروگان‌ها در سراسر کشور اقدامات انجام شده بود.

 

وی، شکست بزرگ دوم آمریکا را شکست در جنگ ۸ ساله بین عراق و ایران دانست و گفت: در این جنگی که به ظاهر میان ایران و عراق ایجاد کرده بودند و در واقع در پشت آن تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب در برابر ایران اسلامی بودند، شکست مفتضحانه‌ای خوردند و از این حمایت به جایی نرسیدند.

 

سردار سرلشکر جعفری افزود: این شکست بزرگی بود که اتفاقات بعد از جنگ، حمله صدام به کویت، باقدرتی که گرفته بود آمریکایی‌ها را مجبور به حمله به عراق کرد.

وی گفت: آن‌ها مجبور شدند، صدام را که مزاحمت‌های مختلفی برایشان ایجاد کرده بود از سر راه بردارند، این نشان دهنده شکست بزرگی است که پاسخ آن با استقامت و پایداری و ایمان مردم ما، از طرف خدای متعال داده شد که با نصرت‌های الهی این پیروزی‌های عمیق، فتح و نصر را نصیب مردم ایران کرد.

 

فرمانده سپاه پاسداران، شکست بعدی آن‌ها را در اجرای برنامه‌هایی که به قول خودشان در خاورمیانه جدید تصمیم به اجرا داشتند دانست و افزود: از جمله برنامه‌های آمریکا در نظام استکبار، توسعه اسرائیل غاصب از رود نیل تا فرات بود که بلافاصله بعد از فتح خرمشهر، صدام بعنوان دست نشانده آمریکا این حرکت را که با اسرائیل هماهنگ شده بود تا به جنوب لبنان هم حمله کند و صدام به بهانه کمک به مردم مسلمان لبنان از ایران عقب نشینی کند و افتضاح ببار نیاورد که البته دست آن‌ها نیز در این قضیه هم رو شد.

 

وی گفت: نتیجه این سیاست‌های آن‌ها در خاورمیانه جدید، چه شده است که اسرائیل غاصب از رود نیل تا فرات امروز در سرزمین محدود فلسطین اشغالی از انبوه موشک‌های فلسطینیان و حزب الله لبنان به شدت وحشت دارد و شب‌ها خواب به چشم ندارد.

 

Video Player
00:00
00:00


تصاویر هوایی از حضور مردم در ۱۳ آبان ۹۷ تهران | دانلود فیلم

 

 

 

 

بازتاب راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی در دنیا

شبکه فرانس بیست و چهار راهپیمایی سیزدهم آبان در تهران را بازتاب داد. این شبکه تلویزیونی گزارش داد: امروز سی و نهمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران است. همانطور که ملاحظه می کنید تصاویر مستقیم از تهران پخش می شود. مردم در مرکز شهر جایی که سفارت آمریکا قرار داشت، در حال راهپیمایی هستند.
ساختمان سفارت آمریکا اکنون به یک موزه تبدیل شده است. 

Video Player
00:00
00:00

2803971_473.mp4 | دانلود فیلم 
 
 

براساس این گزارش، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویر راهپیمایی روز مبارزه با استکبار در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران را به صورت زنده پخش کرد.

 

Video Player
00:00
00:00

2802947_438.mp4 | دانلود فیلم 
 

همچنین شبکه تلویزیونی المیادین نیز  مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی و راهپیمایی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران را به صورت مستقیم پخش کرد.

 
Video Player
00:00
00:00

2802864_863.mp4 | دانلود فیلم 
 

آسوشیتدپرس نیز از تهران گزارش داد: در شرایطی که واشنگتن همه تحریم هایی را که بر اساس توافق هسته ای برچیده شده بود، بار دیگر علیه ایران اعمال می کند، هزاران ایرانی با راهپیمایی در تهران سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در سال 1979 را گرامی می دارند. 
طبق این گزارش، تظاهرکنندگان در تهران شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند و بنا به گزارش تلویزیون دولتی این کشور راهپیمایی هایی نیز در سایر شهرهای کوچک و بزرگ برگزار شده است. 


روز جمعه دولت ترامپ از بازگشت تحریم ها علیه بخش های انرژی، مالی و کشتیرانی ایران خبر داد. این تحریم ها دومین بخش از تحریم هایی است که در پی اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اعلام خروج از توافق هسته ای سال 2015 ایران در ماه مه علیه تهران اعمال می شود. 
دانشجویان ایرانی اندکی بعد از (پیروزی) انقلاب اسلامی سال 1979 ایران به سفارت آمریکا یورش بردند و 52 آمریکایی را به مدت 444 روز گروگان گرفتند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد هزاران ایرانی روز چهارم نوامبر به خیابان های تهران آمدند تا سی و نهمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا را گرامی دارند. 
52 دیپلمات آمریکایی برای 444 روز توسط دانشجویان ایرانی بازداشت شدند. پنج ماه بعد از این بحران آمریکا در اوریل سال 1980 روابط دیپلماتیک را با ایران قطع کرد و دو کشور از آن تاریخ تا کنون ارتباط دیپلماتیک مستقیم نداشته اند. 


روز تسخیر سفارت آمریکا که روز ملی دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز نامیده می شود هر ساله با برگزاری راهپیمایی هایی در اطراف ساختمان سفارت آمریکا گرامی داشته می شود.

 

 
قطعنامه پایانی مراسم یوم الله ۱۳ آبان
 

شرکت کنندگان در مراسم یوم الله ۱۳ آبان در قطعنامه‌ای بر استفاده حداکثری از توانمندی نسل جوان پویا، خلاق و انقلابی و اهتمام مسئولان به تحقق این مهم تاکید کردند.

 

به گزارش «رجانیوز» ، متن کامل قطعنامه تظاهرات سراسری مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبارستیزی» به این شرح است:

 

با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به پاس توفیق الهی چهل سال مقاومت، ایستادگی و صلابت سرافرازانه در برابر چهل سال دسیسه و توطئه نظام سلطه با محوریت طاغوت اعظم آمریکای سلطه جو و به شکست کشاندن و انزوای چهل ساله شیطان بزرگ، اینک در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و غلبه حق بر باطل، با سلام و درود به روح ملکوتی احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام خمینی (ره) دمنده روح جهاد و استکبار ستیزی در کالبد ملت سلحشور ایران اسلامی و با تاکید بر تعطیل ناپذیری و نشأت گرفته از تعالیم دینی و آموزه قرآنی بودن استکبار ستیزی، ما شرکت کنندگان در تظاهرات ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان ماه با ندای ملکوتی الله اکبر - خامنه‌ای رهبر و شعار همیشه زنده مرگ بر امریکا اعلام می‌داریم:

 

۱- استکبار ستیزی یکی از مهمترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی و نزاع بین اسلام و کفر است که هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست لذا کماکان با عمل به وظیفه دینی و انقلابی خود، این مبارزه مقدس را تا نابودی کامل نظام سلطه و خوی استکباری دولت سلطه جو و استعمارگر امریکا به عنوان کاملترین مصداق استکبار ادامه خواهیم داد.

 

۲- خروج عهدشکنانه آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت پیشه ام الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی - رسانه ای، اقتصادی و عملی علیه ملت، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، آمریکای پلید را اثبات نمود که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم الشان عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان صفت آمریکا را اعلام می‌داریم.

 

۳- با الهام از رهنمود‌های گهربار مقام معظم رهبری، لازمه عزت و حفظ استقلال کشور را اتکا به توانمندی‌های داخلی و شرط غلبه بر تنگنا‌های معیشتی کنونی تحمیل شده از سوی شیطان بزرگ آمریکا را جامه عمل پوشاندن به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد دانسته و اقدامات عملی مسئولین ذیربط در این رابطه را قاطعانه خواستاریم.

 

۴- با همان روحیه، صلابت و ایستادگی چهل ساله در برابر چهل سال توطئه و دسیسه طاغوت اعظم، آمریکای جهانخوار بر علیه نظام اسلامی و به شکست انجامیدن دشمن شماره یک بشریت، بار دیگر با استعانت از خداوند قادر متعال، لحظه شناسی و تمرکز بر ترفند رذیلانه اخیر مصداق اَتم استکبار آمریکا و جنگ تحمیلی از نوع خاص روانی - رسانه ای، اقتصادی و عملی از جمله تحریم‌های ظالمانه اخیر را با شکست مفتضحانه‌ای دیگر مواجه و ان شاءالله تعالی سرافرازانه از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

 

۵- استمرار حمایت از ملل تحت ستم آمریکای سلطه جو و رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را وظیفه دینی و انسانی خود دانسته و پشتیبانی همه جانبه مسئولین محترم نظام از جبهه مقاومت در برابر خوی استکباری نظام سلطه را خواهانیم.

 

۶- لازمه بالندگی بیش از پیش نظام اسلامی با دستاورد‌های بی بدیل چهل سال گذشته را عدم دلبستگی به قدرت‌های پوشالی و عهدشکن و استفاده حداکثری از توانمندی‌های بالقوه نسل جوان پویا، خلاق و انقلابی دانسته و اهتمام مسئولین در تحقق این مهم را مصرانه خواهانیم.

 

۷- شکست هیمنه پوشالی طاغوت اعظم، آمریکای جهانخوار در وقوع انقلاب دوم و تسخیر عزت آفرین لانه جاسوسی شیطان بزرگ را ارج نهاده و بار دیگر بر ضرورت عمل به وظیفه دست اندرکاران تعلیم و تربیت اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در اختصاص بخشی از محتوای کتب درسی به اسناد درس آموز لانه جاسوسی آمریکای پلید را مطالبه جدی خود اعلام می‌داریم.

 

۸- غلبه بر دشمن ددمنش و به شکست انجامیدن جنگ ترکیبی تحمیلی آمریکای سلطه جو، مستلزم حفظ روحیه استکبار ستیزی تمامی مسئولین تحت زعامت مقتدای عظیم الشان امت اسلامی می‌باشد که ضمن فراخوان تمامی مدیران نظام اسلامی برای عمل به این وظیفه دینی و انقلابی، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین و رهنمود‌های گهربار و حکیمانه امام المسلمین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای را اعلام می‌داریم.

۹۷/۰۸/۱۴
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی