حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید اژه‌ای: به موسوی گفتم اگر انتخابات ابطال شود و باز شما رای نیاورید نتیجه را قبول دارید گفت نه! :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
پنجشنبه 20 دى 1397
شناسه خبر : 303827
اکنون بهتر مشخص می‌شود وقتی یک جریانی به بهانه احقاق حقوق مردم به رای آنها دهن کجی کرده و به مقابله با انقلاب اسلامی بر می‌خیزد، تا چه اندازه می‌تواند بی انصاف و ناجوانمرد باشد که پس از روشن شدن دروغ بودن ادعایش، حتی حاضر نیست که بابت شایعه پراکنی، از مردم عذرخواهی کند
ناگفته‌های جدید از فتنه ۸۸؛

اکنون بهتر مشخص می‌شود وقتی یک جریانی به بهانه احقاق حقوق مردم به رای آنها دهن کجی کرده و به مقابله با انقلاب اسلامی بر می‌خیزد، تا چه اندازه می‌تواند بی انصاف و ناجوانمرد باشد که پس از روشن شدن دروغ بودن ادعایش، حتی حاضر نیست که بابت شایعه پراکنی، از مردم عذرخواهی کند
گروه سیاسی-رجانیوز: ابعاد فتنه سال ٨٨ به قدری پیچیده و گسترده است که اکنون که 9 سال از آن روز ها می‌گذرد، ناگفته ها و حاشیه هایی هستند که هنوز به آنها پرداخته نشده و یا کمتر مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفته اند.
 
به گزارش رجانیوز، تناقض گویی‌های موسوی و بی منطقی کروبی و همچنین اعتراف‌های خواسته و ناخواسته این دو نفر و یا مشاورانشان مبنی بر این که تقلبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ صورت نگرفته است، از آن دست حواشیِ مهم تر از متن است که کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. از همین رو رجانیوز، با توجه به کتاب «فتنه تغلب» که به تازگی منتظر شده است، به بازخوانی هرچند کوتاه این ناگفته ها پرداخته است.
 
دعوت مردم به شورش، یک روز قبل از انتخابات
یک روز قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨، میر حسین موسوی، طی مصاحبه‌ای که با مجله آمریکایی «تایم» انجام می‌دهد، خبرنگار از موسوی می‌پرسد با اختیارات کمی که رییس جمهور در برابر رهبری دارد، چه‌کار می‌خواهید بکنید؟ و موسوی پاسخ می‌دهد: «حضور مردم در خیابان مسائل را حل می‌کند.»
 
 
دکتر علیرضا مرندی که در دولت های موسوی و مرحوم هاشمی تصدی وزارت بهداشت را به عهده داشت در ارتباط با این مصاحبه موسوی با مجله آمریکایی تایم می‌گوید: «روزی که این مصاحبه را خواندم، به ایشان نامه نوشتم که این حرفها با شناختی که من از تو دارم، درست نیست. این صحبتها را تکذیب کن. هشت روز بعد از انتخابات آقای موسوی با من تماس گرفتند و به من گفتند این حرف آن مجله آمریکایی است ولی من وسیله تکذیب این مصاحبه را ندارم! و سایت من را بسته اند. من در پاسخ گفتم شما احتیاجی به سایت ندارید. همانطور که اطلاعیه صادر می‌کنید، یک اطلاعیه هم در تکذیب این مصاحبه صادر کنید. اما ایشان دیگر در مورد تکذیب صحبت نکرد...»
 
با توجه به این صحبتهای مرندی که در گفتگوی وی با برنامه شناسنامه در سال 92 پخش شد، باید گفت که این موضوع از دو حالت خارج نبوده است. یا موسوی بر خلاف حرفی که در تکذیب این مصاحبه به مرندی گفته است، در واقعیت با مجله تایم مصاحبه مذکور را انجام داده است و یا اینکه اگر هم واقعاً چنین مصاحبه‌را انجام نداده است، برای از دست ندادن حمایت خارجی‌ها از وی در کوران حوادث انتخابات، مایل نیست که آن مصاحبه را تکذیب کند.
 
 
کروبی و قول عدم عبورش از ولایت فقیه
محسنی ‌اژه‌ای که مسئولیت وزارت اطلاعات دولت نهم را بر عهده داشت، درباره جلساتی که قبل از انقلاب با کروبی داشت، نقل می‌کند: «در یک جلسه گفتم آقای کروبی من خواهش می‌کنم که چه انتخاب بشوید و چه نشوید، شما برای خودتان کاری بکنید که از امام، از ولایت فقیه، از قانون اساسی و از اصول انقلاب عدول نکنید. خیلی جلوتر ما این حرفها را به آقای کروبی گفتیم. دقیقاً یادم است که یک دفعه در خانه‌شان و یک دفعه هم در دفترشان با قاطعیت گفت که آقای محسنی، هر چیزی بشود، شما مطمئن باش من از این چهار اصل عبور نمی‌کنم: از نظام، از امام، از قانون اساسی، از ولایت فقیه و از مصداق ولایت فقیه یعنی آقای خامنه‌ای محال است. ایشان(کروبی) گفتند مطمئن باشید هر چیزی پیش بیاید، من از اینها عبور نمیکنم
 
 
 
نقل قول بی اساس هاشمی رفسنجانی از ری‌شهری
چند روز پس از انتخابات 88 و در آغاز فتنه‌انگیزی ها، مرحوم هاشمی در جهت زیر سوال بردن صحت انتخابات از قول آقای ری‌شهری برای محسنی ‌اژه‌ای نقل می‌کند که « هفته قبل از انتخابات در یک شهر دور افتاده، به افراد نفری پنجاه هزار تومان پول دادند و صندوق رای گذاشتند و رای گیری کردند...» 
پرداختن به این امر که چطور ممکن است یک هفته قبل از انتخابات از مردم رای گیری کرد، به مثابه این می‌ماند که بخواهیم روشنایی روز را به اثبات برسانیم. فارغ از این موضوع، نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این ادعای هاشمی که آن را از قول ری‌شهری نقل می‌کند، توسط خود حجت‌الاسلام ری‌شهری نیز تکذیب می‌شود. 
 
در ارتباط با همین موضوع، محسنی ‌اژه‌ای چنین نقل می‌کند: «در یکی از جلسات مجمع گفتم من یک مطلبی را از آقای هاشمی شنیدم که ایشان از قول آقای ری‌شهری اینطور نقل کرده. خود آقای ری‌شهری هم نشسته بود. گفتم: آقای هاشمی من از شما می‌پرسم. همه کسانی که دور این میز هستید اغلب در انتخابات شرکت کرده یا مسئولیت داشته‌اید و در وزارت کشور یا این طرف آن طرف درگیر انتخابات بوده اید. اینکه شما از قول آقای ری‌شهری نقل میکنید که یک هفته قبل صندوق رسمی بگذارند و به مردم بگویند بایید پای صندوق رای بایستید، بعد هم در طول یک هفته کسی نفهمد که در روز جمعه قبل در یک شهر، صندوق رای گذاشته اند و...
اصلا چنین چیزی امکان پذیر است؟ عقل شما می‌تواند این را باور کند؟ آقای ری‌شهری همانجا گفت من اینطور نگفتم
 
 
ادعایی مضحک تر
علاوه بر این، اژه‌ای درباره یک ادعای دیگر و سطحی که توسط مجید انصاری مطرح شد، چنین نقل می‌کند: «آقای مجید انصاری گفت صندوقهایی را دزدیدند و بردند و داخلش رای ریختند و دوباره آوردند. گفتم آقای انصاری مثل اینکه ما در ایران نیستیم و اصلاً داریم از جایی دیگر حرف می‌زنیم. صندوقی که چند نیروی انتظامی آنجا هست و مردم دورش هستند، چطور این صندوق را دزدیدند و هیچ کس نفهمید؟ چطور این خبر به شما رسید ولی به هیچ دستگاه دیگری نرسید؟»
 
کشته سازی های دروغین
جریان فتنه برای خرید وجهه برای خود و مظلوم نمایی، از هیچ حربه‌ای فروگذار نبود. تا جایی که برای مظلوم نشان دادن خودشان، اقدام به کشته سازی ها و مطرح کردن تجاوز به بازداشتی های خانم پرداختند.
 
در یکی از این موارد، در تابستان همان سال ٨٨، از سوی سران فتنه ادعایی مبنی بر دستگیر و کشته شدن یک دختر جوان مطرح شد. اما پس از بررسی های لازم، مشخص شد که این شخص(سعیده پورآقایی) زنده است. جالب تر اینکه میر حسین موسوی حتی در مجلس ختم کذایی این شخص شرکت کرد.
 
در موردی دیگر، از سوی فتنه گران ادعا شده بود که فردی به نام ترانه موسوی در جریان اعتراضات دستگیر و پس از اینکه مورد تجاوز قرار گرفته، به قتل رسیده و سوزانده شده است. چند روز پس از طرح این شایعه، این ادعا نیز تکذیب شد.
 
محسنی اژه‌ای که در آن مقطع مسئولیت دادستانی کل کشور را به عهده گرفته بود، در ارتباط با موضوع کشته سازی و تجاوز، می‌گوید: «این مسائل را به ما محول کردند و برای این کار کمیته سه نفری تشکیل شد....با کروبی جلسه‌ای تشکیل دادیم....به کروبی گفتم اگر چیزی از اینها که شما گفتید(ادعای تجاوز و به قتل رساندن معترضین)دروغ بودنش ثابت شد و خودتان قبول کردید، آیا حاضر هستید آن را اعلام کنید؟....نهایتاً رسیدیم به جایی که ایشان حد اقل دو مورد را قبول کرد که خبر کذب بوده و هیچ چیزی از آن ماجرا هم درست نبود. گفتیم آقای کروبی این موارد را قبول دارید؟ گفت بله. گفتم اعلام می‌کنید؟ گفت خیر
 
اکنون بهتر مشخص می‌شود وقتی یک جریانی به بهانه احقاق حقوق مردم به رای آنها دهن کجی کرده و به مقابله با انقلاب اسلامی بر می‌خیزد، تا چه اندازه می‌تواند بی انصاف و ناجوانمرد باشد که پس از روشن شدن دروغ بودن ادعایش، حتی حاضر نیست که بابت شایعه پراکنی، از مردم عذرخواهی کند.
 
تقلب در انتخابات بهانه موسوی و اصل نظام نشانه بود
نکته‌ای که به طور ویژه باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگرچه موسوی ادعای تقلب در انتخابات را داشت و فتنه انگیزی های خود از سر قابل پذیر نبودن شکست در انتخابات را به پای برگرداندن رای و حقوق مردم می‌گذاشت، اما از طرف دیگر بازخوانی مواضع اش در گفتگو با شخصیت های دلسوز نظام، بیانگر آن است که دغدغه موسوی نه مردم که بیشتر تسکین شخص خودش پسا شکست در انتخابات بود.
 
چنانچه حجت‌الاسلام اژه‌ای جلسه‌ای که با موسوی داشت را اینطور نقل می‌کند: «گفتم من یک سوال دارم. شما به شورای نگهبان نامه نوشتید و اعتراض دارید. فرض کنید شورای نگهبان کل صندوق ها را بازبینی کرد. اگر دوباره شما برنده نبودید، نتیجه را قبول دارید؟ گفت نه.
 
سوال بعدی من این بود که بر فرض محال که شما بخواهید انتخابات را به زور ابطال کنید. اگر دوباره انتخابات برگزار شد و باز شما برنده نشدید، قبول می‌کنید[نتایج انتخابات را]؟ گفت نه!»
 
 
این گوشه‌ای از روایت های افراد مختلف از جلسات و گفتگوهایشان با سران فتنه بود. به هر حال، فصل مشترک همه این ها این است که موسوی، کروبی و یا حتی مرحوم هاشمی، بیش از اینکه به گفته خودشان در جهت منافع مردم گام بردارند، منافع شخصی‌ و قبیله‌شان ملاک بوده است. تا جایی که در این راه حاضر شدند به دروغ پراکنی و تهمت زنی علیه نظام و انقلاب اسلامی متوسل شوند و پس از تکذیب ادعاهایشان، حاضر نشدند که از مردم عذرخواهی کنند.
۹۷/۱۰/۲۱
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی