حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی آبان ۱۳۹۴ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۲۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

موسوی لاری: دست همراهان خورد، عمامه‌ام افتاد!

در حالی که رسانه‌های اصلاح‌طلب از افتادن عمامه موسوی لاری توسط معترضین در ورامین خبر می‌دادند، عضو مجمع روحانیون مبارز به "شرق" گفت: عده‌ای از ناراضی‌ها جلوی در سالن همایش تجمع کرده بودند. در مسیری که به سمت بالا حرکت می‌کردیم، دست همراهان خورد و عمامه از سر من افتاد


به گزارش «نسیم» قبلا برخی از رسانه‌های اصلاح طلب با ارائه تصویری متشنج از زمان برگزاری همایش اصلاح‌طلبان در ورامین، عامل ناآارمی در این مراسم و افتادن عمامه حجت الاسلام موسوی لاری را افرادی معرفی کردند که قبلا همین رسانه های اصلاح طلب به ‌آنها نام دلواپس داده بودند. 

عبدالواحد موسوی‌لاری اما در گفتگوی خود با «شرق» به تشریح آنچه روی داده می‌پردازد. او البته تأکید دارد آنچه رخ داده امری طبیعی بوده است و بنای پیگیری هم ندارد. وی می‌گوید: «عده‌ای از ناراضی‌ها به همراه نماینده مجلس، جلوی در سالن همایش تجمع کرده بودند. در مسیری که به سمت بالا حرکت می‌کردیم، دست همراهان خورد و عمامه از سر من افتاد». .

او در پاسخ به اینکه آیا به لباس روحانیت او از سوی دلواپسان جسارت شده یا نه می‌گوید: «همین حضور و داد و فریاد، جسارت است»

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۳:۴۵
حسن حیدری

اسامی کشورهایی که به قطعنامه ادعایی مجمع عمومی سازمان ملل درباره حقوق بشر ایران رای دادند


پایگاه اینترنتی سازمان ملل: اسامی کشورهایی که به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل (A/C.۳/۷۰/L.۴۵) درباره حقوق بشر در ایران رای دادند، به شرح ذیل اعلام کرده است :

------------
آلبانی
آندورا
آرژانتین
استرالیا
اتریش
باهاماس
بلژیک
بلیز
بوسنی و هرزگوین
بوتسوانا
بلغارستان
کیپ ورد (دماغه سبز)
کانادا
شیلی
کلمبیا
کاستاریکا
کرواسی
قبرس
جمهوری چک
دانمارک
السالوادور
استونی
فنلاند
فرانسه
گابن
آلمان
یونان
گرانادا
گواتمالا
هائیتی
هندوراس
جمهوری ایرلند
ایتالیا
ژاپن
لتونی
لیبریا
لیختن اشتاین
لیتوانی
لوکزامبورگ
مالت
جزایر مارشال
میکرونزیا
موناکو
مونته نگرو
هلند
نیوزیلند
نروژ
پالائو
پاناما
پاراگوئه
پرو
لهستان
پرتغال
کره جنوبی.
جمهوری مولداوی
رومانی
سنت کیتز و نویس
جزیره سامائو 
سن مارینو
صربستان
سیشل
اسلواکی
اسلوونی
سودان جنوبی
اسپانیا
سوئد
سوئیس
جمهوری مقدونیه
تیمور شرقی
تووالو
انگلیس
آمریکا
وانواتو
------------
۰ نظر ۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۳:۳۸
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

رژیم صهیونیستی ۱۱۵ سلاح هسته ای دارد

رژیم صهیونیستی ۱۱۵ سلاح هسته ای دارد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: بررسی های موسسه علوم و امنیت بین اللمل حاکی از آن است که اسرائیل ظرف ۵۰ سال ۶۶۰ کیلوگرم پلوتونیوم غنی سازی کرده است.

 این روزنامه صهیونیستی افزود: این موسسه که مقر آن در آمریکا است، برآورد کرده ، اسرائیل در سال ۲۰۱۴  - ۱۱۵ بمب هسته ای در اختیار داشته است.

بر اساس این تحقیق برای ساخت یک بمب هسته ای به ۳ تا ۵ کیلوگرم پلوتونیوم نیاز است.

برآورد آلبرایت درمورد تعداد بمب هایی که اسرائیل در اختیار دارد با مطالعات قبلی متفاوت است. بر اساس افشاگری های موردخای وانونو، تکنسین سابق تاسیسات هسته ای دیمونا این رقم ۲۰۰ بمب برآورد شده بود. موسسه صلح سوئد هم تعداد بمب های اسرائیل را ۸۰ عدد تخمین زده بود.

در تحقیقات آلبرایت تردیدهای قبلی که سلاح های هسته ای اسرائیل در نزدیکی حیفا در شمال اسرائیل تولید می شود، مورد تایید قرار گرفته است.

به گفته آلبرایت اسرائیل علاوه بر موشک های بالستیک اریحا به تولید موشک های کروزی که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند و یک هواپیما که می تواند سلاح های هسته ای را حمل کند، پرداخته است. وی تاکید کرده است که اسرائیل احتمالا فن آوری پرتاب موشک از روی زیردریایی های خود را نیز دراختیار دارد.

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۳:۱۷
حسن حیدری

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۷
حسن حیدری

 علاوه بر آمریکا  تقریباً تمامی کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه،انگلستان، ایتالیا، اسپانیا به همراه کانادا، استرالیا و به این قطعنامه ضدایرانی رای مثبت داده‌اند. بنابراین باید به این نکته اذعان داشت که طرح ادعاهایی چون « تغییر برخورد دنیا با ایران پس از توافق»، « ایجاد چهره جدید از ایران» و « فصل جدید روابط ایران با جهان » بیشتر از آنکه به واقعیت نزدیک باشد ناشی از خوش‌بینی مفرط به مذاکرات و  طرف مقابل می‌شود.

علاوه بر آمریکا تقریباً تمامی کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه،انگلستان، ایتالیا، اسپانیا به همراه کانادا، استرالیا و به این قطعنامه ضدایرانی رای مثبت داده‌اند. بنابراین باید به این نکته اذعان داشت که طرح ادعاهایی چون « تغییر برخورد دنیا با ایران پس از توافق»، « ایجاد چهره جدید از ایران» و « فصل جدید روابط ایران با جهان » بیشتر از آنکه به واقعیت نزدیک باشد ناشی از خوش‌بینی مفرط به مذاکرات و طرف مقابل می‌شود.
گروه سیاسی-رجانیوز: کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل در روز پنجشنبه ۲۸ آبان‌ماه (۱۹ نوامبر ۲۰۱۵) اولین قطعنامه ضدایرانی خود در دوران پسابرجام تصویب کرد. مبنای وضع این قطعنامه گزارش‌ احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل بوده و کانادا آن را پیشنهاد کرده است. احمد شهید در گزارش خود گفته  که با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، وضعیت حقوق بشر در ایران «بد‌تر» شده و دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در گزارشی به هفتادمین مجمع عمومی، ایران را به «نقض حقوق بشر در ابعاد گسترده» متهم کرده است. قطعنامه مذکور با ۷۶ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع به تصویب رسید. 
 
به گزارش رجانیوز رای‌گیری درباره قطعنامه ضد ایرانی در زمانی صورت گرفت که مقامات دولتی و در راس آن‌ها رئیس جمهور و وزیر امورخارجه مدعی آن بوده که با توافق اتمی اخیر، افق جدیدی از همکاری بین ایران و جامعه بین‌المللی درباره دیگر موضوعات گشوده است.
 
در همین راستا محمد جواد ظریف در مرداد ماه امسال در نشست ویژه‌  توافق هسته ای در این زمینه گفت:  « نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که از روز پایان مذاکرات برخورد دنیا با ایران در موضوع هسته ای بر اساس متن برجام و قطعنامه تغییرکرده است.»
 
در ادامه نیز سید عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه نیز در همایش مدیران وزارت نفت خطاب به مدیران این وزارت خانه گفت: « برجام فضای جدیدی برای کشورمان ایجاد کرده که ناشی از خود برجام است و ظرفیت هایی که ایجاد می شود بیشتر ناشی از فضای روانی و مثبت ناشی از مذاکرات و چهره جدیدی است که از جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است ..» 
 
در ادامه نیز حسن روحانی در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل در این رابطه می‌گوید:
 
« خوشحالم که از این جایگاه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خطاب به جهان بگویم که امروز، فصل جدیدی در روابط ایران با جهان آغاز شده است. توافق هسته‌ای که نمونة درخشانی از «پیروزی بر جنگ» است، توانسته سایه تخاصم و حتی جنگی دیگر و تنشی دامنه‌دار را از سر خاورمیانه دور کند، می‌تواند و باید، سرآغاز دوره‌ای جدید و موجب نتایجی مثبت برای صلح و ثباتی پایدار در منطقه نیز باشد. از نظر ما توافق حاصله، هدف نهایی نیست، بلکه تحولی است که می‌تواند و باید، مبنای دستاوردهای بیشتری باشد. با توجه به اینکه این توافق هم مبنایی عینی فراهم کرده و هم الگوی مناسبی به دست داده، می تواند در جهت تحولی اساسی در منطقه، عمل نماید.»
 
 
  اما بررسی گذرای کشورهایی که به قطعنامه اخیر حقوق‌بشری علیه ایران رای مثبت داده‌اند نشان می‌دهد که اکثر آن‌ها  از حامیان سنتی آمریکا محسوب می‌شوند. بنابراین باید به این نکته اذعان داشت که طرح ادعاهایی چون « تغییر برخورد دنیا با ایران پس از توافق»، « ایجاد چهره جدید از ایران» و « فصل جدید روابط ایران با جهان » بیشتر از آنکه به واقعیت نزدیک باشد ناشی از خوش‌بینی مفرط به مذاکرات و  طرف مقابل می‌شود.
 
 در همین راستا علاوه بر آمریکا  تقریباً تمامی کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه،انگلستان، ایتالیا، اسپانیا به همراه کانادا، استرالیا و به این قطعنامه ضدایرانی رای مثبت داده‌اند.
 
گفتنی است که وضع قطعنامه جدید حقوق بشری علیه ایران در زمانی صورت می‌گیرد که طبق گزارش فصلی آمانو رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در حال اجرای تعهدات خود مطابق برجام است. در بند ۴۲ از گزارش آمانو آمده است:
 
« ایران از روز تصویب، برچیدن سانتریفیوژها و زیرساخت‌های مرتبط با آنها را تحت نظارت و راستی‌آزمایی آژانس آغاز کرده است. سانتریفیوژها و زیرساخت‌های برچیده شده در سالن آبشار کارخانه غنی سازی سوخت فوردو باقی مانده‌اند.»
 
Since Adoption Day, Iran has started removing centrifuges and related infrastructure under Agency verification and monitoring. The removed centrifuges and infrastructure remained in the cascade hall at FFEP 
 
همچنین در این رابطه باید گفت که هرچند  مسئولان دولتی  مشغول انجام برخی اقدامات می‌باشند اما آمریکا و طرف‌های غربی در حرکتی روبه جلو  اقدام به وضع قطعنامه حقوق بشری جدید علیه ایران کرده‌اند که در واقع نوعی تضاد با  برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تلقی می‌گردد.
 
در همین راستا در مقدمه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به ایجاد یک رابطه جدید با ایران با اجرای برجام آمده است:
 
« با تایید اینکه انعقاد برجام نشان‌دهنده‌ی یک تغییر بنیادین در بررسی این موضوع توسط شورای امنیت است، و با ابراز تمایل خود نسبت به ایجاد یک رابطه جدید با ایران که با اجرای برجام تقویت خواهد شد و موجبات پایان رضایت بخش رسیدگی به این موضوع خواهد گردید»
 
Affirming that conclusion of the JCPOA marks a fundamental shift in its consideration of this issue, and expressing its desire to build a new relationship with  Iran strengthened by the implementation of the JCPOA and to bring to a satisfactory conclusion its consideration of this matter,
 
همچنین در مقدمه برجام نیز در این رابطه  آمده است:
 
« گروه ۵+۱ پیش نویس قطعنامه ای تاییدکننده ی این برجام را برای تصویب به شورای امنیت ارائه خواهد کرد که تاکید می‌نماید که انعقاد این برجام نشانگر یک دگرگونی بنیادین در بررسی این موضوع توسط شورای امنیت بوده و تمایل شورا برای برقراری یک رابطه جدید با ایران را اعلام می نماید.»
 
The E۳+۳ will submit a draft resolution to the UN Security Council endorsing this JCPOA affirming that conclusion of this JCPOA marks a fundamental shift in its consideration of this issue and expressing its desire to build a new relationship with Iran
 
با مواردی که به آن اشاره شد به نظر می‌رسد که نه تنها خبری از « برقراری یک رابطه جدید با ایران » با ایران نیست بلکه طرف مقابل همانند گذشته همچنان مشغول انجام اقدامات خصمانه خود می‌باشد. لذا بهتر است که مسئولان ایرانی به جای ذوق‌زدگی و استفاده از تعابیری که با فاصله بسیاری با واقعیت دارد بیش از این به طرف مقابل اعتماد نکرده و خوش‌بین نباشند زیرا که « وقتی خرش از پل گذشت، برمیگردد و به ریش شما میخندد »
 
شاید بی جهت نبود که محمد جواد ظریف امروز و در واکنش به این قطعنامه و قطعنامه دیگری که عربستان بانی آن بود آنرا طنز تاریخی نامیده و گفت: دو قطعنامه‌ای که دیروز در سازمان ملل تصویب شدند، جزو طنزهای تاریخ بودند.
چه طنزی از این بزرگتر که با وجود همه امتیازات اعطایی مسئولان دولت یازدهم منتظر تغییر نگرش جهان نشسته بودند، با دو قطعنامه ضد ایرانی روبرو شدند!؟
۰ نظر ۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۵۵
حسن حیدری

سرقت اطلاعات نیم میلیون کاربر اینستاگرام

مرکز ماهر نسبت به اپلیکیشن جعلی که اطلاعات حسابهای کاربری بیش از نیم میلیون کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام را به سرقت برده است، هشدار داد.

مهر: اپلیکیشن رایگان InstaAgent که به کاربران شبکه اشتراک گذاری عکس اینستاگرام، این امکان را می داد تا افرادی که پروفایل اینستاگرام آن ها را مشاهده می کنند را ببینند، اطلاعات کاربران را سرقت کرد.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) اعلام کرد: برنامه جعلی InstaAgent اعتبارنامه های لاگین کاربران اینستاگرام را جمع آوری می کند و آن ها را به صورت رمزگذاری نشده برای سروری ارسال می کند. سپس این نام کاربری و رمز عبور حساب های اینستاگرام به صورت متن ساده برای سرورهای ناشناخته ارسال می شود.

در همین حال مسئولان اینستاگرام اعلام کردند که طراحان این برنامه جعلی به حساب کاربری بیش از ۵۰۰ هزار کاربر اینستاگرام دسترسی یافتند.

این برنامه جعلی هم اکنون از روی فروشگاه گوگل پلی و اپل حذف شده است اما تعدادی برنامه تبلیغاتی دیگر که عملکردی مشابه با InstaAgent دارند هم چنان بر روی فروشگاه ها وجود دارد و اینستاگرام نسبت به استفاده از آن ها هشدار داده است.

مرکز ماهر اعلام کرد: کاربران باید آگاه باشند که پس از دانلود این برنامه ها، حساب کاربری آن ها در معرض خطر قرار می گیرد. به کاربران توصیه می شود تا این برنامه ها را حذف کنند، رمزعبور خود را تغییر دهند و حساب کاربری خود را رصد کنند.

به کاربرانی که از اطلاعات لاگین یکسان برای سایر سرویس ها استفاده می کنند توصیه می شود تا حساب کاربری خود را مانیتور کنند و در اسرع وقت رمز عبور خود را تغییر دهند.

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۷
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

راه بسیج، راه امام حسین-علیه السلام


راه بسیج، راه امام حسین-علیه السلام

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

تناسبی هست میان هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا. بسیج افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست. البته عاشورا اوج فداکاری و ایثار است. همه‌ی تاریخ، همه‌ی عالم، مسئله‌ی عاشورا و حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و اصحاب وفادار او را با این خصوصیت شناخته‌اند؛ فداکاری، ایثار در راه خدا و در راه تحقق اهداف الهی؛ لیکن مسئله‌ی عاشورا فقط این نیست. بله، برجسته‌ترین و نمایانترین خصوصیت عاشورا، همین فداکاری و شهادت است؛ ولی در ماجرای عاشورا حقایق دیگری هم وجود دارد. از آغاز حرکت از مدینه، بذر معرفت پاشیده شد - این یکی از خصوصیات حادثه‌ی عاشوراست - بذر بصیرت پاشیده شد. اگر مردمی، امتی از بصیرت برخوردار نباشند، حقایق گوناگون، کار آنها را اصلاح نخواهد کرد؛ گره از مشکلات آنها گشوده نخواهد شد. بنابراین اخلاص، موقع‌شناسی، پاشیدن بذر یک حرکت فزاینده‌ی تاریخی، از خصوصیات مهم عاشوراست. ماجرا فقط در ظهر عاشورا تمام نشد؛ در واقع از ظهر عاشورا یک جریانی در تاریخ شروع شد، که همچنان رو به افزایش و گسترش است. بعد از این هم همین خواهد بود. امام حسین (علیه‌السّلام) برای اعلای کلمه‌ی حق و برای نجات خلق، همه‌ی داشته‌های خود را به میدان آورد.
 بسیج، همین راه است؛ همین حرکت است؛ همین هدفهاست؛ همین ابزارها و وسیله‌هاست.
۱۳۹۰/۰۹/۰۶


راه زنده‌ماندن فضیلت‌های انقلاب
اگر روحیه بسیجی را ازدست دادیم چه؟ اگربه جای توجّه به تکلیف و وظیفه وآرمان الهی، به فکر تجمّلات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را - که هیچ چیزنمیخواهد جز این‌که میدانی باشد که در راه خدا مجاهدت کند - درانزوا انداختیم و آن آدم‌پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بیصفاىِ بیمعنویّت را مسلّط کردیم چه؟ آن وقت همه چیز دگرگون خواهد شد. اگر در صدر اسلام فاصله بین رحلت نبىّ‌اکرم صلوات‌اللَّه‌وسلامه‌علیه و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاهتر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلتها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که‌ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم.

... بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند.
۱۳۷۱/۰۴/۲۲

 
۰ نظر ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۵
حسن حیدری
عضو هیأت رئیسه مجلس:
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه کشور در خواب سنگین رکود اقتصادی فرو رفته است، گفت: اقتصاد کشور به دست کسانی سپرده شده است که حتی توان راه رفتن هم ندارند.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس و با اشاره به بسته خروج از رکود دولت، اظهار داشت: متأسفانه در 2 سال گذشته همه مسائل اقتصادی کشور در اثر غفلتی که برخی از دولتمردان داشتند به مذاکرات هسته‌ای گره خورد و این گره خوردن مسائل رونق اقتصادی کشور به مذاکرات هسته‌ای و چشم دوختن به آمریکا و اروپا، کشور را از لحاظ اقتصادی در یک خواب عمیقی فرو برد.

*2 سال عدم تحرک دولت در حوزه اقتصادی منجر به خواب عمیق اقتصادی در کشور شده است

وی با بیان اینکه 2 سال عدم تحرک در حوزه اقتصادی منجر به خواب عمیق اقتصادی می‌شود، افزود: برخی از دولتمردان تصور می‌کردند با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای به یکباره کشور از رکود خارج می‌شود، اما چنین اتفاقی نیفتاد، آنان فکر می‌کردند چون مذاکرات به نتیجه رسیده و ما هم برجام را پذیرفته‌ایم، دیگر کشور از رکود خارج خواهد شد اما بعداً مشاهده کردند که این اتفاق نیفتاد لذا سعی کردند با ارائه وام خودرو یا اتخاذ برخی سیاست‌های انبساطی، کشور را از رکود اقتصادی و خواب عمیق بیدار کنند.

*اقتصاد کشور به دست کسانی سپرده شده که حتی توان راه رفتن هم ندارند

این عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه واقعیت این است که با ارائه وام‌های 25 میلیونی خرید خودرو هم اتفاقی در رکود اقتصادی کشور نیفتاد، تصریح کرد: برای اینکه اقتصاد کشور از رکود خارج شود باید خود آدم‌ها از رکود خارج شوند، تا زمانی که افراد و تصمیم‌گیرندگان از رکود خارج نشوند، اقتصاد کشور همچنان از رکود خارج نخواهد شد، وقتی اقتصاد کشور و برخی تصمیم‌گیری‌های اقتصادی را به دست کسانی سپردیم که خود این افراد حتی توان راه رفتن هم ندارند، دیگر چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟!

*صنعت کشور به دست کسانی سپرده شده که تحرک ندارند و انسان‌های راکدی هستند

وی متذکر شد: وقتی صنعت کشور را به دست کسانی سپردیم که تحرک ندارند و خودشان انسان‌های راکدی هستند، طبیعتاً نمی‌توانند اقتصاد کشور را از رکود خارج کنند، کسانی می‌توانند اقتصاد را از رکود خارج کنند که اهل تحرک، وقت‌‌گذاری و حضور میدانی در عرصه باشند.

*مسئولان صنعت و معدن باید افراد پرتحرک، خوش‌فکر، روزآمد و کارآمد باشند

دهقان با بیان اینکه برای خروج کشور از رکود حتماً نیازمند رونق تولید هستیم، گفت: رونق تولید خود به خود ایجاد نمی‌شود، مسئولان اقتصادی کشور به ویژه مسئولان صنعت و معدن باید افراد پرتحرک، خوش‌فکر، روزآمد و کارآمد باشند و با تولیدکنندگان، اصحاب تولید و اتحادیه‌های مربوطه جلسه و وقت بگذارند و از کارخانه‌ها نیز بازدید کنند تا متوجه شوند درد تولید کشور چیست تا بتوانند آن را درمان کنند.

*آقایان راکد در دولت دروازه‌های کشور را به روی واردات باز کردند

وی همچنین متذکر شد: از این طرف ما می‌خواهیم با رکود مبارزه کنیم و ادعا می‌کنیم باید تولید را رونق دهیم اما از آن طرف برخی آقایان به خاطر اینکه در جریان امور کشور نیستند و انسان‌های راکدی هستند، دروازه‌های کشور را به روی واردات باز کردند.

*انواع و اقسام کالاهای لوکس و غیرضرور از اقصی نقاط دنیا وارد کشور می‌شود

نماینده طرقبه و چناران در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در این وضعیت که ما با شدیدترین تحریم‌های اقتصادی مواجه بودیم و ارز کشور باید صرف خرید کالاهای ضروری و کالاهای سرمایه‌ای شود، اما متأسفانه شاهد بودیم که انواع و اقسام کالاهای لوکس و غیرضرور را از اقصی نقاط دنیا وارد کشور کردند.

*برای خروج کشور از رکود نیازمند وام دادن نیستیم بلکه نیازمند تحرک و حضور میدانی مسئولان هستیم

وی اضافه کرد: با وجود افرادی در سمت‌های مهم دولت که اشراف و تسلطی بر امور اقتصادی کشور ندارند و انسان‌های راکدی هستند، نمی‌توانیم کشور را از رکود خارج کنیم، برای خروج کشور از رکود نیازمند وام دادن نیستیم، بلکه نیازمند تحرک، حضور میدانی مسئولان، تقویت تولیدکنندگان و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی هستیم؛ مهم‌تر از همه این است که باید تولیدکنندگان کشور را جمع کنیم و با آ‌نها جلسه بگذاریم تا بتوانیم مشکلاتشان را حل و فصل نماییم.

* واردات بی‌رویه کشور را در خواب سنگین رکود اقتصادی فرو برده است

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر همین اساس تأکید کرد: برخی افراد تمایل خاصی به واردات دارند و به سمت تقویت واردات پیش می‌روند و با شرکت‌های واردکننده نیز ارتباط دارند، همه این موارد دلایلی شده که کشور از رکود خارج نشود و در خواب سنگین رکود اقتصادی فرو رود.

* از نظر اقتصادی با اوضاع نگران‌کننده‌ای در کشور مواجه هستیم

وی ادامه داد: از نظر اقتصادی با اوضاع نگران‌کننده‌ای در کشور مواجه هستیم، همانطور که 4 نفر از وزرای دولت هم نامه نوشتند و کتباً نگرانی‌شان از شرایط اقتصادی کشور را اعلام کردند و گفتند که خطری از لحاظ اقتصادی، کشور را تهدید می‌کند، بنابراین باید یک فکر اساسی برای حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور انجام شود.

*مهمترین تدبیر برای خروج کشور از رکود کنار رفتن افراد راکد از دولت است

محمد دهقان در پایان خاطرنشان کرد: امروز مدت زیادی از آغاز به کار دولت یازدهم و انتخابات 92 گذشته است، 2.5 سال است که مردم واقعاً منتظر تحول در حوزه اقتصادی هستند و می‌خواهند تصمیم جدی برای خروج کشور از رکود گرفته شود، مهمترین تدبیر مورد نیاز برای خروج از رکود این است که انسان‌های راکد دولت از رکود خارج شوند.

۰ نظر ۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۳:۱۵
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

فرمانده ارشد لشگر فاطمیون مجروح شد

حال معلم خوب است
معلم فرمانده ارشد لشگر خط شکن فاطمیون (مجاهدین افغان مقیم سوریه) چند روز پیش در مسیر بازگشت از جبهه های نبرد حق علیه باطل در محور جنوب حلب سوریه از کمین نصب شده از سوی گروههای تروریستی تکفیری مواجه شده و از آن جان سالم بدر برد.
گروه بین الملل مشرق- معلم فرمانده ارشد لشگر خط شکن فاطمیون (مجاهدین افغان مقیم سوریه) چند روز پیش در مسیر بازگشت از جبهه های نبرد حق علیه باطل در محور جنوب حلب سوریه از کمین نصب شده از سوی گروههای تروریستی تکفیری در منطقه "شیخ حلال" مواجه شده و از آن جان سالم بدر برد.

فرمانده ارشد لشگر فاطمیون مجروح شد+تصویر

حسب اطلاعات دریافتی، وی در این کمین مورد اصابت ترکش و گلوله قرار گرفته و دچار آسیب دیدگی های جزئی شد اما الحمدلله حال وی کاملا مساعد است و در گفتگوی خبرنگار مشرق با ایشان، بر بازگشت سریع به جبهه های مبارزه با تروریسم تکفیری تاکید کردند. گفته می شود که یکی از محافظان سوری همراه وی نیز مورد اصابت چند گلوله قرار گرفته و زخمی شده است. معلم از قدیمی ترین فرماندهان و اعضای لشگر خط شکن و دلاور فاطمیون (مقیم در سوریه) است که از روزهای ابتدایی حملات تروریستهای تکفیری ارتش آزاد به حرم حضرت زینب (س) شجاعانه پای در مسیر دفاع از حرم گذاشته و از نخستین مدافعان حرم حضرت زینب (س) می باشد.

فرمانده ارشد لشگر فاطمیون مجروح شد+تصویر

وی در عملیاتهای زیادی بعنوان رزمنده و فرمانده میدانی حضور داشته و از شجاع ترین نیروهای لشگر سرافراز فاطمیون می باشد. نام وی پس از شهادت فرماندهان شهید "فاتح (رضابخشی) و ابوحامد (علیرضا توسلی)" و پخش مستندی از فعالیتهای لشگر فاطمیون در سوریه از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی بر سر زبانها افتاده بود. مشرق از درگاه خداوند متعال سلامتی و بهروزی این فرمانده دلاور را آرزومند است.

فرمانده ارشد لشگر فاطمیون مجروح شد+تصویر

فرمانده ارشد لشگر فاطمیون مجروح شد+تصویر

فرمانده ارشد لشگر فاطمیون مجروح شد+تصویر


۰ نظر ۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۸
حسن حیدری

متن سخنرانی آقای روح الله مؤمن نسب کارشناس فضای مجازی به تاریخ 17 دی ماه 1393 در مراسم افتتاحیه اکران پنجمین جشنواره فیلم عمار در مسجد حضرت امام علی (علیه السلام) پونک، با موضوع "خانواده و شبکه های اجتماعی مجازی"


لینک دانلود

اهمیت فضای مجازی

فضای مجازی فضایی است که با همه ساحت های زندگی بشر درگیر هست و به همین دلیل حضرت آقا شورای عالی فضای مجازی را تأسیس کردند.

این شورا وظیفه ساماندهی، نظارت و سیاست گزاری در فضای مجازی را به عهده دارد به شکلی که انقلاب اسلامی در فضای مجازی را ایجاد کند.

ما مباحثی مثل شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی را داریم

یک مؤسسه آمریکایی می گوید 68 در صد از طلاق ها به خاطر ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف از طریق شبکه های مجازی بوده است.

56 در صد از طلاق ها به دلیل مشاهده فیلم های غیر اخلاقی در اینترنت بوده که باعث سرد شدن روابط و تنوع طلبی شده است.

90 درصد دانش آموزان مورد بررسی 8 تا 16 سال در اینترنت فیلم های غیراخلاقی دیده اند.

ما درباره شبکه هایی صحبت می کنیم که مثل یک باتلاق در غرب هم صدای همه را درآورده و فرهنگ آنها را به انحراف می کشاند که حتی اوباما می گوید من اجازه نمی دهم فرزندانم وارد شبکه های اجتماعی بشوند.

در ایران شورای عالی فضای مجازی از رؤسای قوا و مدیران ارشد و فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و ... را آقا مأمور می کنند که درباره فضای مجازی تصمیم بگیرند.

ولی متأسفانه جلسات آن منظم برگزار نمی شود هر 5 ماه یک بار برگزار می شود. حضرت آقا 40 دستور درباره فضای مجازی دادند که حتی یک مورد آن هم انجام نشده است.

اگر عمارها بیدار باشند ...

در سال 88 چه بسا اگر عمارها بیدار بودند فتنه ای به وجود نمی آمد و الان هم فتنه در جریان است چون ما زیرساخت های فتنه را نشناختیم عوامل و بسترهای پیشرفت و تکثیر فتنه را نشناختیم. آشوب گرهایی که کف خیابان بودند همه با این فتنه گرها در ارتباط بودند.

بازی های رایانه ای ، بچه های ما را در خانه های خود ما پرورش دادند که جلوی پلیس بایستند، جلوی نظام بایستند. به بچه های ما آتش زدن ماشین، قتل و جنایت را آموزش داند و هنوز ما متأسفانه توجه به این ها نداریم و همچنان ادامه دارد.

وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته چهار هزار میلیاد تومان از محل فروش اینترنت درآمد داشته که از این مبلغ بر اساس گزارش یک مؤسسه آمریکایی هزار و چهارصد میلیاد تومان آن از راه فروش فیلم های پرونوگرافی بوده. یعنی در کشور امام زمان(عج) مردم بنشینند فیلم غیراخلاقی ببینند که پول گیر وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی بیاید؟

الان در وزارت ارتباطات وزیر که هیچ کاره است و در اصل این وزارتخانه دست فردی است به نام نصرالله جهانگرد که در تمام فتنه های پس از انقلاب وسط میدان بوده؛ عضو هیأت مؤسس جبهه مشارکت، عضو هیأت مؤسس جبهه منحله مجاهدین، عضو هیأت مؤسس بنیاد باران، عضو هیأت مؤسس دفتر تحکیم وحدت ... ایشون به عنوان اصلی ترین مهره شورای عالی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات است که  11 سمت دارد و لذا همه ارتباطات ما دست یک فتنه گر است؛ 2500 میلیاد تومان به این فرد بودجه دادند که کار فرهنگی بکند!

باید چه اتفاقی بیافتد که ما بیدار شویم؟

در کشور آمریکا اگر خانواده ای بچه زیر سیزده سال آن ها عضو شبکه های اجتماعی شود بچه را از خانواده می گیرند می گویند صلاحیت بزرگ کردنش را نداری.

باید چه اتفاقی بیافتد که ما بیدار شویم؟ شبکه های اجتماعی و گوشی های پیشرفته، اسمارت فونها یا گوشی های اندرویدی زمانی در سال 89 وارد کشور شد که اوباما در آن سال کنفرانس مطبوعاتی گذاشت و گفت ایران را تحریم فلج کننده کردیم، تحریمی که در تاریخ بشریت سابقه نداشت. در همان سال گوشی های اسمارت فون یا به قول معروف گوشی های پیشرفته را وارد کشور می کنند.

بیمار روی تخت بیمارستان ما سرنگ پلاستیکی اش تحریم می شود ولی اینترنت نه تنها تحریم نمی شود که تقویت می شود.

گوشی هایی که وارد کشور می شوند سخت افزاری هستند که با خودشان پیوست فرهنگی دارند. صدها هزار نرم افزار و بازی و شبکه اجتماعی وارد کشور کردند، این در حالی است که پیوست فرهنگی تکلیف ماده یک  سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه است که حضرت آقا آن را ابلاغ کردند، قانون است و همه باید آن را اجرا کنند. ماده یک آن می گوید هر محصول مهمی که وارد کشور می شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد. شما می دانید یک گوسفند بخواهد وارد کشور بشود آن را می برند قرنطینه می کنند تا آلودگی با خودش نیاورد در حالی که انواع و اقسام گوشی های موبایل را کیلویی و فله ای وارد کشور ما می کنند و هیچ تدبیر فرهنگی برایش نمی کنند.

یک بازی ایرانی وجود ندارد که به یکی از کنسول های بازی (چه آتاری های قدیمی و چه ایکس باکس های الان) بخورد. یعنی ما سخت افزاری وارد کشور می کنیم که تنها و تنها کاربردش تهاجم فرهنگی است.

نسل سوم مخابرات( 3g ) را وارد کشور می کنند که معنی اش این دو کلمه است: «مردم بتوانند از طریق موبایلشان فیلم HD نگاه کنند و بتوانند ماهواره تماشا کنند». نسل سوم مخابرات وارد کشور می شود در حالی که تعدادی از مراجع تقلید تا قبل از راه اندازی زیرساخت هایش در ایران حکم حرمت ورود آن را به کشور داده اند و کسی هم اعتراضی نمی کند.

این مهر سکوتی که بر لب های ما زده شده خیلی شباهت دارد به اتفاقات قبل از فتنه سال 88 و اگر ما حواسمان جمع نباشد همین گوشی های تلفن همراه که تا داخل رختخواب با ما می آیند و لحظه ای از ما دور نمی شوند اطلاعاتشان از ما تا اطلاعاتی که خودمان از خودمان داریم بیشتر است، چون لحظه به لحظه با ما هستند. همین گوشی ها می توانند عامل فتنه باشند. ممکن است بچه هایمان را زیر پتو در حال تماشای ماهواره ببینیم.

این نسل سوم و نسل چهارم اینترنت که وارد کشور شده است هیچ پیوست فرهنگی ندارد.

فضای مجازی به اندازه اصل انقلاب اهمیت دارد

اوباما ده دستور می دهد که هر ده دستور در ایران اجرا شد از جمله اینکه ایران باید اینترنت را پرسرعت کند، پهنای باند را افزایش دهد، شبکه های اجتماعی را آزاد بگذارد ... اما حضرت آقا 40 دستور دادند به شورای عالی فضای مجازی که یک مورد آن اجرا نشد. به خاطر اینکه باز هم عمارها سکوت کرده اند و گویا منتظرند که قضیه به کف خیابان برسد و ماجراهای امنیتی برا ی ما پیش آید و هزینه های سنگینی را بپردازند تا بیدار شوند.

حضرت آقا می فرمایند فضای مجازی به اندازه اصل انقلاب اهمیت دارد و در فضای مجازی باید انقلاب صورت گیرد و در جای دیگری می فرماید فضای مجازی امروز مثل سونامی دارد فکر و فرهنگ جوانان ما را با خودش می برد.

فاجعه شبکه های اجتماعی برای خانواده

شبکه اجتماعی وارد خانه می شود و یک خانواده ایرانی را که به هم پیوند عمیق عاطفی دارند تبدیل می کند به انسان های تنها و گوشه گیر در خانه.

جلسات خانگی را نگاه کنید! خانواده دور هم جمع می شوند همدیگر را ببینند هر کس یک گوشه نشسته و به موبایل خودش مشغول است.

اولین نقطه ای که شکاف در خانواده را ایجاد می کند تردید است. خانم از آقا موبایلش را قایم می کند، آقا از خانمش، بچه ها از پدر و مادر، این تردید را وارد زندگی می کند.

شبکه های اجتماعی افراد را از نزدیکان دور و به غریبه ها نزدیک می کند. این فاجعه است. هیج جای دنیا نمی گذارند این اتفاقات بیافتد. در دنیا اینترنت کودکان داریم. اینترنت متناسب با سن کودکان. ولی در ایران اینترنت برای بچه 5 ساله تا فرد 50 ساله یک جور است.

حاکمیت کاپیتولاسیون بر فضای مجازی کشور

در رژیم صهیونیستی 97 در صد پایگاه های اینترنتنی را فیلتر کرده اند. با دو قانون؛ یکی اینکه هر کسی دسترسی به اطلاعات مردم من داشته باشد، باید حتماً زیر نظر خودم باشد و اطلاعات مردم را حق ندارد از کشور خارج کند.

دوم اینکه هرکس از مردم من درآمد دارد باید مالیاتش را بپردازد. آن وقت در کشور جمهوری اسلامی ایران متأسفانه کاپیتولاسیون حاکم است و همانطور که قیام امام (ره) با اعتراض به کاپیتولاسیون شروع شد، حضرت آقا هم فرمودند باید انقلاب اسلامی در فضای مجازی اتفاق بیافتد. امام (ره) آن روز از خواص جامعه خواستند به قضیه کاپیتولاسیون عکس العمل نشان دهند یعنی همان کاری که الان حضرت آقا با راه انداختن با شورای عالی فضای مجازی کردند.

نخبگان آن زمان هم انقلاب را شروع نکردند. لذا حضرت امام در سال 1342 منبر رفتند و مسأله پیچیده کاپیتولاسیون را با ذکر مثالی ساده برای مردم روشن کردند و مردم فهمیدند چه بلایی دارد سرشان می آید و آمدند کف میدان و جلوی انحرافات را گرفتند.

آن انحراف چه بود؟ الان در جمهوری اسلامی ایران اگر کسی بخواهد نرم افزاری مثل وایبر، واتساپ، اینستاگرام و امثال این ها را راه بیاندازد، باید بر اساس مصوبه اخیر وزارت ارتباطات 30درصد حق السّهم به دولت بدهد، 10 درصد به اپراتوری ها بدهد، 9 درصد مالیات و عوارض بدهد از 5 جا مجوز بگیرد و نسبت به محتوای خودش به دولت و نظام هم پاسخگو باشد؛ ولی نرم افزار اسراییلی در جمهوری اسلامی ایران تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران را زیر پا می گذارد. ایران را به رسمیت نمی شناسد، به دستگاه های قضایی ما توجه نمی کند، حریم خصوصی ما را رعایت نمی کند، حیا و حرمت را از بین برده، خانواده ها را دارد متلاشی می کند و هیچ کس نه تنها با آن برخورد نمی کند بلکه حمایت هم می کنند. این فتنه خیلی عمیق تر است. در این فتنه کسانی را در سپاه دشمن میبینیم که به مراتب از من مؤمن نسب حزب اللهی تر محسوب می شوند.

شبکه های اجتماعی بیگانه، ابزاری برای تضعیف ایمان و اراده انقلابی

الان افرادی که در شبکه های اجتماعی می بینیم فعال هستند که خودشان بالاترین ادعای ایمان و تقوا را دارند. به آن ها می گوییم شما به محض عضویت در وایبر، واتسآپ و اینستاگرام 145 دلار به رژیم صهیونیستی کمک کردی. یعنی پول خرید 50 گلوله مرغوب آمریکایی را به رژیم صهیونیستی دادیم که با پول گلوله های آمریکایی که از من ایرانی خریده سینه بچه فلسطینی را سوراخ کند و خودشان این را اقرار می کنند.

بدبختی ما این است که در اتحادیه اروپا تصویب می کنند اینترنت آمریکایی باید قطع شود بعد در جمهوری اسلامی ایران جلوی شبکه ملی اطلاعات می ایستند. اینترنت ملی مگر چیست که اینقدر این آقایان نسبت به آن حساسیت دارند؟

بر اساس ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات فرصت داشت صرف یک سال اول قانون، اینترنت را سالم، سریع، امن و ارزان کند.

الان اینترنت سالم است؟ مؤسسه آمریکایی خانواده امن می گوید 35 درصد دانلودها و 89 درصد از محتوای چت نرم افزار های تلفن همراه غیراخلاقی است. متأسفانه این آفات، نیروهای انقلابی ما را دارد از پا در می آورد.

ما جنگ سخت را در جمهوری اسلامی زمانی که رییس جمهورمان خائن بود و فرار کرد، رییس جمهور و نخست وزیر بعدی مان ترور شده بودند، رییس قوه قضاییه مان ترور شده بود، اکثریت مجلس ترور شده بودند، پاوه و جنوب و غرب و شرق و کردستان و سیستان و بلوچستان و غائله خلق عرب و ... را در کشور داشتیم، در همین شهر تهران مجاهدین خلق، انسان ها را با گلوله می زدند، کشور ارتش نداشت، سپاهش شکل نگرفته بود، از بیرون مرزها هم نه تنها صدام، بلکه همه دنیا داشتند با ما می جنگیدند، چگونه ما سراپا ایستادیم؟ هیچ استراتژیستی در دنیا نمی گفت ایران می تواند یک هفته مقاومت کند، ولی ما چگونه مقاومت کردیم؟ در برابر اسلحه پیشرفته آن ها چه داشتیم؟ دو اسلحه ایمان و اراده را داشتیم.

الان طمع کردند به ایمان و اراده جوانان ما. الان دارند با همین شبکه ها و ابزارهای رسانه ای، ایمان جوانان ما را تضعیف می کنند؛ اراده را از آن ها گرفتند. وقتی می گوییم تو همان جوانی هستی که موشک ساختی و تا اعماق استراتژیک دشمن را زدی، تو همانی هستی که کشتی های آمریکایی را نشانه رفتی، تو همانی هستی که آپولو هوا کردی(یعنی سخت ترین و پیچیده ترین کار که در گذشته می گفتند «مگر آپولو هوا کردی؟»)، تو اورانیوم غنی کردی! تو دنیا را به زانو درآوردی، مجبورشان کردی بیایند پشت میز مذاکره و تمام قدرت های جهان با تو مذاکره کنند که کوتاه بیایی. آن وقت تو نمیتوانی یک شبکه اجتماعی برای ایران درست کنی؟!!!

ببینید اراده و ایمان را دارند از ما می گیرند. ما متأسفانه حواسمان نیست.

تهاجم فرهنگی از درون خانه های ما

در خانه هایمان دارند بچه هایمان را آموزش می دهند که چطور مساجد مسلمانان را منفجر کنید. چطور قرآن را آتش بزنید. چطور شهرتان را به هم بزنید. چطور جلوی پدر و مادرتان بایستید. و ما با پول خودمان بازی هایی را وارد خانه هایمان می کنیم که بچه هایمان در همین بازی ها تربیت می شوند. بچه های ما معتاد بازی هایی هستند که اصولش ترور و دزدی و آتش زدن و قتل و جنایت و زنا و مشروب خوری و امثالهم است. یعنی ما در فضای حقیقی به بچه هایمان می گوییم دزدی و مشروب خوری بد و حرام است سپس یک بازی می خریم در خانه خودمان که آنجا دزدی واجب است و اگر یک نفر دزدی نکند game over می شود و می گوییم برو وقتی دزد خوبی شدی بیا.

امکان ندارد آمریکایی ها و صهیونیست ها دلسوز ما باشند و ابزاری دست ما بدهند که باعث رشد و تعالی ما شوند؛ در سال 1994 در آمریکا قانونی تصویب شده که هر ابزاری از آمریکا به کشوری صادر می شود باید از نظر فرهنگی و امنیتی برای آمریکا توجیه داشته باشد و اگر نداشته باشد اجازه صادر شدنش را نمی دهند.

عدّه ای می گویند با آخرین فنّاوری های جهان نمی توان مقابله کرد!

همین الان رییس جمهور ما (حسن روحانی) می گوید آخرین فناوری های جهان مثل وایبر و واتساپ و .... را نمی شود جلویش را گرفت. در حالی که این ها فناوری نیستند، این ها محصول فنّاوری اطلاعات هستند.

این ها مسائلی است که عمّارها باید تبیین کنند؛ می گویند با ویدئو هم برخورد کردیم موفق نبودیم در حالی که ویدئو زمانی با آن برخورد شد که ما حتی یک نسخه فیلم مناسب نداشتیم، فیلم ها یا هالیوودی بودند یا بالیوودی بودند یا خوب آن ها فیلم فارسی های زمان شاه؛ همین الان هم اگر کسی با ویدئو از آن فیلم ها استفاده کند غیرقانونی است.

می گویند جلوی بلندگو را گرفتند، بلندگو را زمانی جلویش را گرفتند که اولین بلندگویی که وارد ایران شد در لاله زار یک خواننده مرد با آن خواند و رقصید و آن بلندگو اگر همین الان همان استفاده از آن بشود همان قدر جرم و حرمت دارد.

یا می گویند برخورد با ماهواره موفق نبوده در حالی که اینکه ما تابلویی بزنیم بگوییم این کار، کار نامناسبی است خودش مهم است. ممکن است سر کوچه ای تابلوی ورود ممنوعی زده باشند و عده ای هم تخلف کنند. منتهی می گوییم ما تذکرمان را دادیم. دولت می گوید من گفتم این نامناسب است ولی تو تخلف کردی و مسؤولیتش هم با خودت است. ولی هیچ وقت در این کشور اراده ای برای برخورد نبوده است.

دیش های ماهواره در همین کشور ساخته می شود. نصاب ها از کره ماه نمی آیند، همین جا هستند و کارت ویزیت دارند. مسؤولین ما نمی دانند؟ رسیور از کجا وارد کشور می شود؟ نمی توانند کنترل کنند؟ کجا فروش می روند؟ الان تلویزیون فروشی کسی برود برای خرید تلویزیون می گویند تلویزیون با رسیور می خواهید یا بدون رسیور؟ اماکن نیروی انتظامی نمی داند؟

ما باید سطح مطالبه خود را بالا ببریم. جمع کردن ماهواره از پشت بام نازل ترین کار ممکن است. مثل این می ماند که اجازه دهیم مواد مخدر تولید و توزیع شود و ما برویم مصرف کننده و معتاد به مواد مخدر را دستگیر کنیم.

آقای اژهای، معاون اول قوه قضاییه به وزیر ارتباطات نامه نوشت و یک ماه فرصت داد شبکه های اجتماعی (و در واقع ضداجتماعی) را در کشور فیلتر کند، دسترسی این شبکه ها را به حریم خصوصی مردم قطع کند، اما الان از پایان آن یک ماه مهلت نزدیک سه ماه گذشته است و کسی مطالبه نکرد.

من متأسفم که از مسؤولی در کشور می پرسم شما چرا اقدام نمی کنید؟ می گوید مردم راجع به غذایشان، آسفالت کوچه شان، شغل فرزندشان و ... برای ما نامه می نویسند امّا یک نفر تا حالا نامه ننوشته است که درد دین داشته باشد.

در کشور امام زمان(عج) یک نفر نامه ننوشته بگوید با فرهنگ اینچنین رفتار نکنید.

مدل کار شبکه های اجتماعی: تسخیر افکار و تغییر رفتار

کارکرد شبکه های اجتماعی عبارت است از تسخیر افکار و تغییر رفتار؛ این دو مرحله ای است که در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد. مرحله اول فکر را به دست می گیرد، کسی فکر نمی کند، هر پیام رسیده را فوراً ارسال می کند. هر چیزی دید باور می کند؛ و در مرحله دوم رفتار را عوض می کند. این مدل کار آن شبکه های اجتماعی است.

لذا می بینیم بچه های ما تا صبح نشستند پای اینترنت و کامپیوتر و همین موبایل ها و از نماز و دین و پدر و خانواده و همه چیز جدا هستند. این ها درد است و این جامعه به این فریادها نیاز دارد. ما نباید حاشیه امنی به نام جهل برای کسانی به وجود بیاوریم که تنها اراده شان انحراف این مردم است.

دنیای بدون مرز دروغ محض است

دنیای بدون مرز که می گویند دروغ محض است. تا وقتی امام زمان(عج) نیامدند ما باید لااقل به اندازه یک جزیره داشته باشیم. دنیای بدون مرزی که پایتختش در آمریکاست و رئیسش یک ژنرال آمریکایی است، این دنیای بدون مرز دنیای کفر است؛ ما که نباید بر اساس نظم نوین آن ها حرکت کنیم. ما باید نظم خودمان را در فضای مجازی داشته باشیم. باید اینترنت خودمان را داشته باشیم.

تأسیس شورای عالی فضای مجازی برای شکستن ظرف نجس و ساختن یک ظرف پاک بود

دوستانی رفته بودند خدمت آیت الله بهجت و گفته بودند ما در فضای مجازی فعال هستیم و خواستار توصیه از جانب ایشان بودند.

آیت الله بهجت گفتند شما مراقب باشید که دارید در یک ظرف نجس غذا می خورید.

حضرت آقا شورای عالی فضای مجازی را تأسیس کردند تا این ظرف نجس یک ظرف پاک شود. یعنی آن ظرف را بشکنیم و ظرف جدید درست کنیم. ظرفی که پاک باشد. ظرفی که انسان را به سمت تعالی ببرد و این شدنی است.

انگلستان 70 درصد سایت ها را بست و تمام نیازهای مردمش را داخل کشور قرار داد و همین چند ماه پیش اعلام کرد ما نمی توانیم اجازه بدهیم که خانواده های ما قربانی شوند؛ ما اینترنت خانواده پسند را در کشور اجرا می کنیم.

کشورهای مختلف دیگر هم همین کار را کردند. کسانی که می گویند جلوی پیشرفت را می گیرید غلط کردند چنین حرفی را می زنند.

پیشرفت در وابستگی نیست

پیشرفت در وابستگی نیست. خود کشورهای غربی میگویند کشورهای پیشرفته کشورهایی هستند که تولید کنند و وابسته نباشند و کشورهای عقب افتاده کشورهایی هستند که مصرف کنند و وابسته باشند. لذا پیشرفت در وابستگی در واقع پسرفت است. اینگونه کلاه سر ما می گذارند. تمام کشورهای به قول خودشان پیشرفته دنیا را بررسی کنید، همه آن ها اول شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی شان را راه انداختند، سپس اجازه دادند اینترنت جهان به کشورشان وصل شود.

مثلاً کره جنوبی نرم افزار لاین را راه انداخت. جمعیت کره جنوبی 50 میلیون نفر است و جمعیت استفاده کننده از این نرم افزار 400 میلیون نفر است. یعنی آن کشور توانسته بهتر از من ایرانی و انقلابی فرهنگ خودش را به چندین برابر جمعیت خودش صادر کند. کشور ژاپن، تانگو را و صهیونیست های آلمان، تلگرام را و آمریکایی ها، واتساپ و اینستاگرام را و اسراییل، وایبر را راه انداختند، هند، هایت را و چین، ویچت را و .... آن وقت ما چه بلایی سرمان آمده؟

کسانی که بیشتر مرگ بر اسراییل گفتند، بیشتر از محصولات اسراییل استفاده کردند!

آقای نفتالی بنت وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در گفتگو با ژورنالم پست (روزنامه رسمی اسراییل) گفت: وایبر به یکی از 5 برند برتر تجاری تولید اسراییل تبدیل شده است و توانسته علاوه بر ایجاد یک شبکه اقتصادی قوی برای تل آویو، یک بانک اطلاعاتی قدرتمند جهانی نیز برای ما فراهم کند. وایبر توانسته پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسراییلی در ایران باشد. کسانی که بیشتر مرگ بر اسراییل گفتند بیشتر از محصولات ما استفاده کردند. خیلی عجیب و تأسف آور است. 11 درصد استفاده کنندگان از وایبر اسراییلی ایرانی هستند و چقدر از این ها بچه بسیجی های ما هستند.

شبکه های اجتماعی ایده حضرت امام (ره) بود/ هدف که قرار نیست وسیله را توجیه کند

اصلاً شبکه های اجتماعی ایده حضرت امام (ره) بود. ما فکر نکنیم شبکه اجتماعی ایده آمریکایی هاست. از بی بی سی رفتند خدمت امام (ره) در پاریس گفتند پیام هایتان را بدهید ما پخش کنیم. این چه کاری است که با فرستادن اعلامیه و نوار، انقلابی ها را به کشتن دهید؟! به ما بدهید صدا را پخش می کنیم، مردم هم استفاده می کنند.

امام(ره) این ها را بیرون کردند گفتند نخیر! ما به شما اعتماد نداریم. هدف که قرار نیست وسیله را توجیه کند. سپس امام (ره) آمدند از اجتماعات کوچکی مثل مساجد و مدارس و دانشگاه ها شبکه اجتماعی بزرگی ایجاد کردند طوری که یک اعلامیه را ایشان در پاریس مرقوم می کردند و با این شبکه اجتماعی که تولید کردند در عرض کمتر از 3-2 روز در روستاهای زاهدان اعلامیه دیده می شد.

حضرت امام(ره) با شعار هر ایرانی عضوی از اطلاعات ، توانستند بساط مجاهدین خلق را با آن دستگاه پیچیده شان از کشور جمع کنند و بیرون کنند. در حالی که الان هر ایرانی عضوی از سازمان سیا و سازمان موساد، شعار آن هاست و دارند این شعار را عملیاتی می کنند؛ با همین شبکه اجتماعی بسیج، امام (ره) جنگ را اداره کردند.

اجازه ندهیم دشمن از غفت مسؤولین ما سوء استفاده کند

ما إن شاءالله اگر فضای مجازی را به درستی اداره کنیم به سرعت می توانیم انقلابمان را به جهان صادر کنیم و از انقلاب خودمان مراقبت کنیم و اجازه ندهیم دشمن از غفت مسؤولین ما سوء استفاده کند و در این عرصه هم مثل 9 دی و فتنه 88 امیدتان به خدا و توان خودتان باشد تا بتوانید پیروز شوید.

۰ نظر ۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۹:۰۲
حسن حیدری