حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی خرداد ۱۳۹۵ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۲۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 14:22
شناسه خبر : 245205

مدیرعامل سابق اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران گفت: به دلیل هزینه‌های بالای تولید، مصرف پایین لبنیات و حذف یارانه‌های تولید، حدود ۳۵۰ واحد کوچک تولیدکننده صنایع لبنی، یعنی نیمی از آنها تعطیل‌ هستند.
مدیرعامل سابق اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران گفت: به دلیل هزینه‌های بالای تولید، مصرف پایین لبنیات و حذف یارانه‌های تولید، حدود ۳۵۰ واحد کوچک تولیدکننده صنایع لبنی، یعنی نیمی از آنها تعطیل‌ هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا اسماعیلی اظهار کرد: از 700 کارخانه کوچک صنایی لبنی در کشور نیمی از آنها یعنی حدود 350 واحد در مناطق مختلف کشور به‌طور کامل تعطیل اند و بسیاری از واحد‌های دیگر با ظرفیت پایین کار می‌کنند.

 

وی افزود: این واحدها زمانی ایجاد شده‌اند که بازار و تقاضا برای مصرف شیر در کشور بالا و بیشتر از وضعیت فعلی بوده است، اما با حذف یارانه مصرف لبنیات در کشور، این واحدها که در روند تولید شیر دولتی مشارکت داشتند، تعطیل‌شدند.

 

مدیرعامل سابق اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران ادامه داد: این واحدها با توجه به برنامه‌هایی که در برنامه پنجم توسعه برای بالا بردن سرانه مصرف شیرخام (150 لیتر برای هر نفر) پا به عرصه تولید گذاشتند، اما این رقم محقق نشد و اما اکنون آمار رسمی سرانه 70 کیلوگرم را نشان می‌دهد که ماهیت این رقم نیز جای تردید دارد.

 

وی تصریح کرد: بعد از حذف یارانه‌های نقدی قرار بر این شد به تولید یارانه پرداخت شود که این یارانه نیز تا به امروز پرداخت‌ نشده  و شرایط رقابت‌پذیری را از تولیدکنندگان گرفته است.

 

این کارشناس صنعت لبنیات کشور اضافه کرد: حمایت‌های که دولت از صنایع لبنی می‌کند،  تنها محدود به صنایع لبنی دولتی و شبه دولتی بزرگ است.

 

اسماعیلی گفت: در حال حاضر در کشور به مصرف سوخت و استفاده از اتومبیل شخصی یارانه پرداخت می‌شود، اما مصرف لبنیات یارانه ندارد، در حالی که در کشورهای توسعه‌ یافته مصرف لبنیات جزء شاخص‌های توسعه‌یافتگی است.

 

وی تاکید کرد: ظرفیت تولید صنایع لبنی کشور 220 لیتر برای هر فرد است اما حتی توان بهره‌گیری از یک سوم آن را نیز نداریم.

 

روز گذشته دبیر انجمنی روغن کشی نیز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که 7 کارخانه روغن کشی کشور به‌طور کامل تعطیل هستند و صنایع روغن‌کشی در مجموع تنها از 39 درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنند.

۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۹
حسن حیدری
اولین باری که فیش در کشور افشا شد مربوط به همین سفر بود که هزینه سه روز اقامت هیئت‌همراه وزیر ۱۷ هزار تومان شده بود؛ هواداران حزب توده کپی فیش مربوطه را بر در و دیوار خیابان‌ها و دانشگاه‌ها چسبانده بودند و بلوایی در کشور بپا کردند. البته بعدها این سنت سیئه که ضد ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است تا امروز ادامه یافت و هر روز دریغ از دیروز...

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در یادداشت خود آورده است: دو ماه از انقلاب نگذشته بود که اولین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به نام دکتر حسن نزیه، عضو کابینه مرحوم مهندس بازرگان برای زیارت و کار اداری به همراه هیئت بلندپایه به مشهد آمده و در هتل هایت مشهد اقامت داشتند.
در آن زمان من دانشجوی سال سوم  دانشکده‌پزشکی بودم.

اولین باری که فیش در کشور افشا شد مربوط به همین سفر بود که هزینه سه روز اقامت هیئت‌همراه وزیر ۱۷ هزار تومان شده بود؛ هواداران حزب توده کپی فیش مربوطه را بر در و دیوار خیابان‌ها و دانشگاه‌ها چسبانده بودند و بلوایی در کشور بپا کردند.

البته بعدها این سنت سیئه که ضد ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است تا امروز ادامه یافت و هر روز دریغ از دیروز...

در مباحث اخیر نیز، برخی دوستان باید بدانند این شمشیری که بر پیکر انقلاب اسلامی وارد می‌کنند، دولبه دارد؛ درست است از یک طرف آن روحانی و دولت او را می‌زنید ولی با طرف دیگر، روحانیت و نظام را نشانه رفته‌اید!

من معتقدم حقوق نامتعارف، یا طبق ضوابط و مقررات پرداخت شده و یا خارج از آن.
اگر مدیری طبق ضوابط موجود حقوقی دریافت داشته که نامتعارف است، راه‌حل این مشکل به‌جای آبرو بردن از او و «افشاگری‌های توده‌وار»، اصلاح آن ضوابط از مجاری قانونی است.

اگر هم فردی خارج از ضوابط و مقررات وجهی از بیت‌المال دریافت داشته، حتما باید به قوه‌قضاییه معرفی شود و احدی حق ندارد قبل از قطعیت تخلف او در دستگاه‌قضایی، آبروی کسی را ببرد.
به عبارتی در هر دو صورت فرد افشاگر مستوجب پیگرد قضایی است.

فراموش نکنیم دین حنیف آیین پوشیدگی است نه افشاگری؛ در این ماه که ماه بندگی است سرکشی نکنیم، با آبروی انسان‌ها بازی نکنیم، اعتماد مردم را بیش از گذشته به کارآمدی دین در اداره کشور سلب نکنیم و از گزند نفس اماره به خدا پناه بریم.


شمشیرها را در غلاف نگه داریم و به هوش باشیم که ممکن است حرکت ما به اراده دیگرانی آغاز شده باشد که در کمین نابودی این انقلاب(که موهبت الهی است) نشسته‌اند.
کفران‌نعمت نکنیم و از خشم و غضب خدا و خلق خدا بترسیم.

۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۸
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

یا صاحب الزمان ادرکنا

۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۵
حسن حیدری
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی خواستار اصلاح برخی رویکردهای دولت شد.

تسنیم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی نامه‌ای انتقادی به حجت‌الاسلام حسن روحانی از برخی رویکردهای فرهنگی دولت و همچنین اظهارات و عملکرد حاشیه‌ساز بعضی مقامات ارشد دولتی انتقاد کرد.

 

اعضای جامعه مدرسین در این نامه خواستار اصلاح رفتار رئیس‌جمهور و دولت شده و تاکید کردند که هرگونه حمایت از دولت منوط به رفتار و عملکرد در چارچوب ارزش‌های اسلامی است.

 

یک عضو ارشد جامعه مدرسین با تائید این خبر به خبرنگار تسنیم گفت که این نامه اعتراضی در اختیار شخص رئیس‌جمهور قرار گرفته است.

۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۱
حسن حیدری
رئیس انجمن تولید‌کنندگان کاشی سرامیک کشور با بیان اینکه اکثر کارخانجات کاشی و سرامیک کشور در مسیر تعطیلی قرار گرفته اند گفت: خط تولید اولین کارخانه کاشی سرامیک کشور فعلاً تعطیل شده است.
رئیس انجمن تولید‌کنندگان کاشی سرامیک کشور با بیان اینکه اکثر کارخانجات کاشی و سرامیک کشور در مسیر تعطیلی قرار گرفته اند گفت: خط تولید اولین کارخانه کاشی سرامیک کشور فعلاً تعطیل شده است.

به گزارش تسنیم، بهنام عزیزاده  با اشاره به اینکه شرایط رکود جامعه و مشکلات تولید اکثر کارخانجات کاشی و سرامیک کشور را در مسیر تعطیلی قرار داده است، اظهار داشت:  اخیراً اخباری مبنی بر تعطیلی کارخانه ایرانا مطرح شده است که باید بگویم این کارخانه به عنوان اولین واحد تولیدی کاشی و سرامیک به دلیل مشکلات فعلاً خط تولید خود را تعطیل کرده است.

 

وی با بیان اینکه البته مسؤلان این کارخانه در صددند با رفع مشکلات خط تولید این کارخانه را مجدداً راه اندازی کنند، افزود: طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از کارخانجات بزرگ کاشی و سرامیک کشور تعطیل شده‌اند به نحوی که آمار تعطیلی آنها امروز به بیش از 10 کارخانه رسیده است.

 

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک اضافه کرد: در حال حاضر اکثر کارخانجات با کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند که این موضوع به هیچ عنوان فعالیت تولیدی محسوب نمی‌شود.

 

 وی با اعلام اینکه براساس تقسیم بندی وزارت صنعت هیچ کدام از کارخانجات کاشی و سرامیک مشمول دریافت تسهیلات جدید بنگاه های کوچک و متوسط نیستند،گفت: اکثر نیروی انسانی واحدهای تولیدی این بخش بالای 100 نفر است که این امر باعث می‌شود آنها امکان دریافت این تسهیلات را نداشته باشند. البته ما نا امید نشده و اسامی واحدهای متقاضی را اعلام کرده‌ایم.

۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۸
حسن حیدری

۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۱۹
حسن حیدری

مصطفی چمران

(تصاویر) مصطفی چمران از جوانی تا شهادت

(تصاویر) مصطفی چمران از جوانی تا شهادت

(تصاویر) مصطفی چمران از جوانی تا شهادت

(تصاویر) مصطفی چمران از جوانی تا شهادت

(تصاویر) مصطفی چمران از جوانی تا شهادت

چمران

(تصاویر) مصطفی چمران از جوانی تا شهادت

(تصاویر) مصطفی چمران از جوانی تا شهادت

(تصاویر) مصطفی چمران از جوانی تا شهادت

(تصاویر) مصطفی چمران از جوانی تا شهادت

۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۱۶
حسن حیدری

۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۱۲
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

سلطنت طلب تر از سلطان !

سلطنت طلب تر از سلطان !

روزی یادداشتی نوشتم و برای روزنامه النهار فرستادم . عنوان یادداشت این بود : « سلطنت طلب تر از

سلطان » .  از هیچ کس نام نبرده بودم . صبح اول وقت بود که امام صدر پس از خواندن یادداشت با من

تماس گرفت . از جریان یادداشت پرسید چیست و این که چه کسی را مد نظر داشته ام ؟ گفتم : ضمیر ، خود به مرجع خویش اشاره دارد ...

پرسید قهرمان یادداشت چه کسی است ؟ گفتم : قهرمان آن خود شما هستید !...برای اینکه شما امروز از فلسطینی ها فلسطینی تر و بنابر این از سلطان سلطنت طلب تر هستید !

 

امام موسی صدر پاسخ داد : جناب شیخ عبدالامیر ! اگر ملت فلسطین نیز از جنگیدن با اسرائیل دست بردارد ، من به تنهایی اسلحه دست خواهم گرفت و به جنگ آن خواهم رفت .

امام موسی صدر ، امام مقاومت

بخشی از مصاحبه با شیخ عبدالامیر قبلان

 به نقل از کتاب عزت شیعه دفتر دوم ، ص270

۰ نظر ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۲۹
حسن حیدری

روسیه سگ زرد است


در پی چند مرحله تجهیز سنگین تروریست‌ها در دو ماه گذشته، پس از شهرک خان‌طومان، دو روستای جنوبی آن نیز سقوط کرد تا مهمترین نقطه در ریف حلب جنوبی در آستانه خطر سقوط قرار بگیرد.
 به گزارش مشرق، خبرها از حومه جنوبی استان حلب حاکیست حملات عناصر تروریستی «جیش الفتح» به مواضع نیروهای سوری و مقاومت خیلی شدید است.

صدها نفر از چهار پنچ گروه تروریستی که در قالب ائتلاف جیش الفتح در ریف جنوبی حلب به ارتش سوریه و متحدانش حمله کرده‌اند، عصر جمعه از غرب شهرک خلصه در جنوب «خان طومان»، حملات جدیدی را آغاز کردند و با وجود مقاومت نیروهای ارتش و مقاومت، این شهرک سرانجام اوابل بامداد امروز شنبه سقوط کرد.

تروریست‌های جیش الفتح طی روزهای گذشته توانسته بودند، کنترل شمال غرب شهرک خلصه را در دست بگیرند. شهرک خلصه دروازه ورود به شهر مهم و راهبردی الحاضر به شمار می‌آید. شهرک الحاضر در مرکز ریف جنوبی استان حلب واقع شده است.

در پی سقوط خلصه، عناصر تروریستی با آتشباری سنگین، زیتان را هدف گرفتند و با انواع راکت و موشک‌های مختلف آن را زیر آتش گرفتند. ساعاتی پس از سقوط کامل خلصه، زیتان نیز اشغال شد تا شهرک مهم الحاضر در تیررس تروریست‌های جیش الفتح قرار بگیرد.

اکنون فقط روستای «برنه» در مسیر منتهی به «الحاضر» باقی مانده و به نوعی آخرین سنگر در مسیر «الحاضر» به شمار می‌رود. در صورت سقوط شهرک برنه، جاده راهبردی حلب- ادلب به طور کامل برای انتقال تجهیزات تروریست‌ها امن می‌شود.‌

در دو ماه گذشته، شهرک‌های العیس، الخالدیه، خان طومان، الحمیره و معراته در جنوب استان حلب سقوط کرده‌اند. در درگیری‌های شب گذشته حداقل چهار تن از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند.

یک منبع میدانی در حومه جنوبی استان حلب به گروه بین‌الملل فارس گفت: یکی از فرماندهان «فاطمیون» نیز در درگیری‌ها به شهادت رسید.

در حملات شب گذشته همچنین 40 تن از نیروهای سوری و مقاومت مجروح شدند و به بیمارستان‌های میدانی در حلب منتقل شدند.

با پیشروی عناصر تروریستی جیش الفتح، فاصله نیروهای سوری با شهرک‌های محاصره شده الفوعه و کفریا در استان ادلب از 18 به 25 کیلومتر افزایش یافت.

به نطر می رسد، تمدید آتش‌بس‌های شکننده (میان روسیه و آمریکا) فقط منجر به تجدید قوای تروریست‌ها شده و نباید سقوط این مناطق را زیر حجم آتش فوق‌العاده شدید و فراتر از تصور را بعید دانست.
منبع: فارس
۰ نظر ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۹
حسن حیدری