حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی تیر ۱۳۹۴ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۲۰۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

هنوز ترجمه رسمی وزارت خارجه در اختیار نمایندگان قرار داده نشده

نایب رییس کمیسیون اصل۹۰ مجلس گفت: ترجمه متن جمع‌بندی مذاکرات وین به علت اشکالاتی از سوی هیأت رئیسه مجلس به وزارت خارجه عودت داده شده و فعلا متنی که پیش از این وزارت خارجه به صورت غیررسمی آن را در رسانه ها منتشر کرده است در اختیار ماست که البته ترجمه آن هم اشکالاتی دارد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به گزارش وزیر امورخارجه از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در وین در جلسه روز گذشته مجلس و ارائه ترجمه رسمی به رییس مجلس گفت:‌ فعلا متن رسمی در اختیار نمایندگان قرار نگرفته و همان متنی که پیش از این وزارت خارجه به صورت غیررسمی منتشر کرده بود در اختیار نمایندگان است.

 رسایی اضافه کرد: ترجمه این متن باید دقیق باشد و اقدام هیات رییسه کار درستی بوده است چرا که ما دلیلی برای عجله نداریم.

 وی افزود: امروز از هیات رییسه پیگیر بودم که چرا متن رسمی که دیروز وزیر خارجه در صحن علنی تحویل داده بود  تکثیر نشده تا در آخر هفته در اختیار نمایندگان باشد که مشخص شد هیأت رئیسه مجلس متن ارسالی از سوی وزارت خارجه را به دلیل وجود اشکالاتی در ترجمه آن به وزارت خارجه عودت داده و وزارت خارجه نیز پذیرفته که این اشکالات در متن وجود دارد و باید یکبار دیگر با متن اصلی تطبیق داده شود.

 رسایی گفت: البته در جلسات متعددی که در روزهای گذشته با برخی کارشناسان داشتیم هم وقتی ترجمه غیر رسمی وزارت خارجه را با متن انگلیسی تطبیق دادیم، اشکالاتی در آن دیدیم که چون غیر رسمی بود نمی توانستیم درباره آن تصمیم بگیریم برای همین منتظر متن رسمی هستیم.

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۲۱:۵۷
حسن حیدری

الحاق‌قریب‌الوقوع ۲ استان‌‌سعودی به یمن

مسئول کمیته‌های مردمی مبارزه با تجاوز نظامی عربستان در یمن گفت: تاکنون ۳۰ پایگاه نظامی و پادگان و پاسگاه در استان‌های نجران و جیزان عربستان سقوط کرده است و پیوستن قریب الوقوع این دو استان به یمن نزدیک است.
باشگاه خبرنگاران: صادق الشرفی مسئول جبهه مردمی مبارزه با تجاوز نظامی عربستان در نشست خبری که در محل بسیج رسانه برگزار شد، اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از مستضعفین جهان و ملت مظلوم یمن در مقابل کشتار وحشیانه استکبار و ایادی آن تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی باشگاه خبرنگاران، درباره این که چند کیلومتر مربع از استان‌های نجران و جیزان در اختیار ارتش و نیروهای مردمی یمن است، ‌اظهار داشت: تاکنون ۳۰ پایگاه نظامی و پادگان و پاسگاه در استان‌های نجران و جیزان عربستان سقوط کرده است و پیوستن قریب الوقوع این دو استان به یمن نزدیک است.

الشرفی گفت: آل‌سعود به زور در حجاز و نجد تصرف پیدا کرده و سعی می‌کند تا منصور الهادی را به قدرت بازگرداند و در این پروسه امارات با تلاش و تصرف بندر عدن ایفای نقش می‌کند.

نماینده کمیته مردمی مواجه با تجاوز نظامی عربستان تصریح کرد: در منطقه "حضرموت" آل‌سعود تلاش می‌کند تا از طریق سیطره بر این منطقه بر منابع و ثروت‌های نفتی یمن تسلط یابد.

وی تأکید کرد: به رغم بمباران‌های شدید ما در تحولات میدانی به پیروزی‌های مهمی دست پیدا کردیم و سعودی‌ها تلاش کردند تا عدن سقوط کند، حال آن که ارتش و نیروهای مردمی بر اوضاع سیطره پیدا کردند و علیرغم تلاش سعودی‌ها و امارات برای گسیل ۴۰۰۰ نظامی در این منطقه طرح آن‌ها با شکست مواجه شد.

الشرفی در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات استان‌های نجران و جیزان و اقداماتی که در آینده ارتش و نیروهای مردمی یمن در این منطقه قصد دارند انجام دهند، عنوان داشت: آل‌سعود در دو منطقه نجران و جیزان حضور نظامی دارد و حضور اجتماعی و مردمی ندارد و مردم این دو منطقه یمنی‌الاصل هستند و خواستار پیوستن به یمن هستند و اکنون در کشور یمن یک آماده باش کامل قرار دارد و مردم قصد دارند در مرحله دوم عملیات آزادسازی دو استان حجاز و نجد را انجام دهند.

نماینده کمیته مردمی مواجه با تجاوز نظامی عربستان تأکید کرد: استان مارب مورد محاصره ارتش و نیروها مردمی یمن قرار گرفتند و پادگان‌های آموزشی که در این استان تکفیری‌ها آموزش می‌بینند، سقوط کردند.

مسئول کمیته مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان با اشاره به این که مسئول اصلی جنگ یمن، آمریکا و اسرائیل است، خاطرنشان کرد: ناوها و ناوشکن‌های آمریکایی و اسرائیلی مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به کشور ما می‌شود.
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۲۱:۵۱
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

۵ باور اشتباه رایج درباره‌ باتری لپ‌تاپ

توجه به طول عمر باتری یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب لپ‌تاپ است. هیچ‌کس دستگاهی نمی‌خواهد که با چند ساعت گشت وگذار در وب و پخش فیلم، با باتری خالی مواجه شود.
 به گزارش مشرق، تعدادی از رایج‌ترین باورهای اشتباه درباره‌ی افزایش مدت شارژدهی باتری لپ‌تاپ و ماندگاری آن، به‌علاوه‌ی نکاتی درمورد مراقبت از باتری برای استفاده‌ی متمادی از آن را بیان می‌کنیم.

۱. صحت ادعای سازندگان، درمورد مدت شارژدهی باتری

بیشتر سازندگان، ادعای طول عمر بالای شارژدهی را داشته و لپ‌تاپ‌های خود را با این ادعاهای به نظر مشکوک به بازار فروش عرضه می‌کنند. آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام گرفته، مشکوک بودن این ادعاها را تصریح می‌کند. کارشناسان، اغلب به دنبال ادعاهای این چنینی رفته و صحت ماجرا را در آزمایشگاه بررسی می‌کنند. اخیرا لپ‌تاپی ادعای شارژدهی ۸ ساعته را کرده بود. امّا با کمتراز۵ ساعت وبگردی با اتصال وای‌فای، شارژ آن خالی شد!

۲. جدا کردن شارژر، پس از شارژ کامل باتری

به طور خلاصه، نیازی به انجام این کار نیست. باتری‌های لپ‌تاپ پس از پرشدن، فرآیند شارژ را متوقف می‌کنند. فناوری مورد استفاده در باتری‌های امروزی بسیار هوشمندانه‌تر از قبل عمل می‌کند. درمقایسه با ۱۰ سال پیش، هم‌اکنون می‌توانید با اطمینان کامل باتری درحال شارژ را به حال خود رها کنید. جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ زیرا باتری دستگاه به‌خوبی هوای خودش را دارد!

۳. تخلیه‌ی کامل باتری، قبل‌ از شارژ مجدد

این مورد هم، به هیچ‌وجه صحت ندارد. این باور اشتباه، تحت‌تاثیر تکنولوژی‌های قدیمی باتری که دوام کمی هم داشت به وجود آمده است. اگر از لپ‌تاپ استفاده‌ی خانگی می‌کنید، بهتر است به شارژر متصل باشد. دراین حالت با قرار دادن تنظیمات باتری بر روی high performance، سطح بالایی از عملکرد دستگاه را تجربه خواهید کرد.

۴. جایگزینی بی‌دردسر باتری قدیمی لپ‌تاپ

مدت زمان شارژدهی باتری دستگاه، طبیعتا به مرور زمان کوتاه و کوتاه‌تر خواهد شد. از این‌ رو پس از گذشت چند سال، نیازمند جایگزین کردن باتری جدیدی خواهید بود. جدای از هزینه‌ی تعویض باتری، این کار همیشه عملی نبوده یا با دردسرهایی همراه است. برای نمونه، اولترابوک‌ها معمولا همراه با باتری غیرقابل تعویض عرضه می‌شوند. به همین خاطر، اجازه‌ی تعویض عادی باتری را از کاربر سلب می‌کنند.

۵. کارکرد شارژدهی باتری طبق تعهد سازنده

نمی‌توان گفت که باوری کاملاً اشتباه است. امّا این ادعا صرفاّ به دوام باتری زیر شرایط محیطی بسیار ویژه اشاره می‌کند. دراین میان، ممکن است برخی از سازندگان ادعای نسبتاّ صحیحی را داشته باشند؛ یا ممکن است ادعای شارژدهی هفتگی و حتی یک ماهه را هم دربرخی از اولترابوک‌ها ببینید.برخی لپ‌تاپ‌ها مدعی شارژدهی ۵۰ روزه‌ی باتری در حالت Standby هستند. اگرچه، می‌توان انتظار شارژدهی طولانی مدّتی را در حالت Sleep دستگاه داشت؛ اما نه تا این حد.

به‌طور معمول مدت زمان شارژدهی ادعا شده، درنتیجه‌ی ارزیابی باتری دستگاه تحت شرایط محیطی ویژه‌ای به دست می‌آید؛ که کمی شک برانگیز است. مدّت زمان‌های ادعا شده بایستی میزان دوام شارژدهی باتری را در موقعیّت زندگی واقعی به کاربران و خریداران نشان دهد.

نکاتی درمورد افزایش مدت شارژدهی باتری لپ‌تاپ

  1. بررسی Power Options ویندوز: به طور خودکار، لپ‌تاپ در زمان استفاده از باتری به گزینه‌ی Power Saving تغییر حالت می‌دهد. اما بازرسی Power Options ویندوز خالی از لطف نیست. اگر درحال استفاده از باتری لپ‌تاپ هستید، در ویندوز ۷ یا ۸ نباید گزینه‌ی High performance در بخش Power Options فعال باشد؛ گزینه‌های Balanced یا Power Saver بسیار مناسب‌تر هستند. حالت Power Saver ممکن است تاثیر بسزایی بر کاهش کارایی کلی سیستم بگذارد.
  2. کاهش روشنایی نمایشگر: این عمل، سرعت مصرف شارژ باتری را کاهش می‌دهد. دکمه‌ی تنظیم روشنایی اغلب با نماد خورشیدی شکل بر روی صفحه کلید لپ‌تاپ مشخص می‌شود.
  3. خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث: خاموش کردن این اتصال‌ها، مدت شارژدهی باتری را بهبود می‌بخشد.
  4. خارج کردن CD و DVD از درایو نوری: چرخش دیسک‌ها می‌تواند شارژ باتری را قورت دهد! تا جای ممکن از استفاده‌ی طولانی مدت از درایو نوری اجتناب کنید.

منبع: زومیت
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۲۰:۱۶
حسن حیدری

آیا غیرتمندی در بین مسئولان پیدا می شود که خانواده های این عزیزان را درمقابل

این فرد صهیونیست صفت قرار دهند و خبرنگاران غیرتمندی هم در آن جلسه حضور داشته باشند؟!

آیا در بین مسئولان وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات و وزارت امورخارجه

و نیز در بین نمایندگان مجلس و قضات مدعی العموم

غیرتمندانی هستند که با «لوران فابیوس» قاتل برخورد انقلابی کنند؟

1800 بیمار آلوده به هپاتیت و ایدز قربانی «لوران فابیوس» فرانسوی

مرگ بر فرانسه - مرگ بر لوران فابیوسِ قاتل

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نتیجه سهل‌انگاری دولت فرانسه در دوران نخست‌وزیری «لوران فابیوس»، ابتلای اولین فرد به بیماری ایدز در ایران است. پرونده رسوایی خون‌های آلوده هم‌چنان بدون پرداخت غرامت از سوی فرانسوی‌ها باز است.
 به گزارش مشرق، براساس آمارهای غیررسمی، تعداد بیماران هموفیلی قربانی فرآورده‌های خونی آلوده فرانسوی در ایران 300 نفر است اما براساس آمار رسمی وزارت بهداشت تا کنون 125 نفر از بیماران هموفیلی، مبتلا به هپاتیت و کلیوی در اثر استفاده از فرآورده‌های خونی آلوده به ویروس ایدز جان خود را از دست داده‌اند.

نتیجه سهل‌انگاری دولت فرانسه در دوران نخست وزیری «لوران فابیوس» اولین بیمار مبتلا به ایدز در ایران شناسایی شد. پرونده این رسوایی که همچنان بدون دریافت غرامت باز است.

نکته حائز اهمیت در این پرونده همزمان با انتشار خبر آمدن وزیر خارجه فرانسه «لوران فابیوس» به کشورمان در روزهای اخیر است چرا که یادآور رسوایی این شخص در رابطه با ورود خون‌های آلوده به برخی کشورها از جمله آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران است.

از سال 75 پس از آن که دو نفر از کارشناسان فدراسیون جهانی هموفیلی از مرکز پالایش و پژوهش خون ایران بازدید کردند وضع عدم ویروس زدایی محصولات تولید شده توسط این مرکز به صورت جدی مطرح شد و از سال 76 شکایت‌های بیماران به صورت کیفری روی کار آمد.

با طرح شکایت در رابطه با محصولات داخلی، پرونده شکایت آلوده شدگان به ایدز که از طریق محصولات وارداتی از فرانسه در سال های 1361 تا 1363 اتفاق افتاده بود دوباره مطرح و به این شکایت پیوست و رنج نامه پدر دو بیمار هموفیلی که به ویروس ایدز آلوده شده بودند به مقام معظم رهبری، منجر به دستور رسیدگی مقام معظم رهبری به قوه قضائیه شد.

بنابراین پرونده خون‌های آلوده با سه بخش ابتلای بیماران از طریق فرآوردهای خونی وارداتی آلوده به ایدز از فرانسه توسط شرکت مریو، فرآورده های خونی آلوده به هپاتیت و خرید تجهیزات دست دوم ویروس زدایی از فرانسه برای راه اندازی پالایشگاه پلاسما به جریان افتاد.

در دوران نخست‌وزیری فابیوس، خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فراورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروس HIV و هپاتیت را صادر کرد. این فاکتور در کمک به انعقاد خون بیماران مبتلا به هموفیلی مصرف می‌شود و در نتیجه کوتاهی انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروس HIV و بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند.

این خون‌های آلوده بدون اینکه مراحل آزمایش را طی کنند، به دستور فابیوس وارد بازار شدند و غربالگری این محموله‌ها هم زمانی صادر شد که دیگر دیر شده بود و در دادگاه به راحتی تبرئه شد.

در حال حاضر نیز حداقل1800 بیمار در کشور شناسایی شده‌اند که در اثر مصرف خون‌های فرانسوی آلوده به هپاتیت و ایدز مبتلا هستند.

البته مسئولان وزارت بهداشت کشورمان نیز بیکار ننشستند و سازمان انتقال خون ایران نیز در سال 1387 با تشکیل پرونده‌ای نسبت به اعلام شکایت از شرکت فرانسوی مریو اقدام کرد و دفتر حقوقی ریاست جمهوری نیز وارد عمل شد.

با اثبات کوتاهی شرکت فرانسوی در تولید محصول سالم، سایر کشورها نسبت به دریافت غرامت از این شرکت اقدام کرده و توانستند خسارات خود را دریافت کنند.

در این میان و با وجود تلاش‌های انجام شده از سوی مسئولان و خانواده قربانیان پرونده، ایران تنها کشوری است که هنوز موفق به دریافت خسارت خود از شرکت مریو نشده است.

براساس آخرین آمار، تاکنون 1144 نفر از بیماران هموفیلی تا سال 1386 غرامت خود را دریافت کرده اند. از سال 1386، 1600 پرونده از هموفیلی ها و تالاسمی ها و دیگر مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی تشکیل شد که تاکنون برای حدود 850 فقره رای بدوی صادر و بالغ بر 600 رای در دادگاه تجدید نظر تایید و غرامت بالغ بر 200 نفر دیگر پرداخت شده یا درحال پرداخت است.
منبع: فارس
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۹:۴۱
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

اشتباهات رایج در تنظیمات شبکه‌های وای‌فای

شبکه‌های وای‌فای سال‌هاست که مورد استفاده‌ی گسترده‌ی کاربران هستند و در این مدت ویژگی‌های مختلفی به آن‌ها افزوده شده است. در این میان ویژگی‌ها و تکنیک‌های امنیتی برای داشتن ارتباط امن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. با جستجوی مختصر در اینترنت به اطلاعات منسوخ شده و حتی نامربوط مختلفی برخواهید خورد که گاه نه تنها کمکی در این رابطه نمی‌کنند بلکه در مواردی حتی باعث بروز مشکلاتی نیز می‌شوند. با ما همراه شوید تا مهم‌ترین و موثرترین تنظیمات را برای بهبود امنیت شبکه وای‌فای مورد بررسی قرار دهیم.
 به گزارش مشرق، گسترش و پیشرفت شبکه‌های کامپیوتری روزبروز سرعت بیشتری می‌گیرد. این امر باعث بهبود کیفیت ارتباطات در سطوح و حوزه‌های مختلف می‌شود اما در کنار مزایای مفیدی که این پیشرفت با خود به دنبال دارد، عدم افزایش آگاهی از این حوزه باعث بروز مشکلاتی گاه جبران ناپذیر می‌شود؛ در این میان کسب آگاهی در مورد شبکه‌های وای‌فای بی‌سیم به دلیل ماهیت کاری و کاربردهای گسترده‌ای که دارند، اهمیتی دو چندان دارند. اما همانند حوزه‌های ارتباطی دیگر مهمترین مسئله در این خصوص، مسئله‌ی امنیت شبکه‌های وای‌فای است.

در خصوص تنظیمات امنیتی شبکه‌های وای‌فای مطالب مختلفی در گوشه و کنار اینترنت وجود دارد اما آیا همه‌ی این مطالب پشتوانه‌ی علمی و عملی درست و دقیقی دارند؟ متاسفانه برخی باورهای اشتباه در بین کاربران و حتی افراد حرفه‌ای وجود دارد که به صورت کورکورانه و بدون هیچگونه پیش آگاهی توسط همه انجام می‌شوند. در ادامه به برخی از این باورهای اشتباه اشاره می‌کنیم تا شما با کسب آگاهی در این خصوص بتوانید تنظیمات امنیتی شبکه‌های وای‌فای خود را به بهترین نحو انجام دهید.

باور اشتباه اول: جلوگیری از انتشار SSID

هر روتر یا مودم بی‌سیم (اکسس پوینت بی‌سیم) دارای یک نام است که با جستجو در شبکه وای‌فای، قابل مشاهده است. این نام در اصطلاح فنی SSID)Service Set Identifier) نامیده می‌شود. به طور پیش فرض این SSID به صورت فریم‌های بیکن در حوزه‌ی تحت پوشش روتر پخش می‌شود؛ در نتیجه همه‌ی کاربران در آن محدوده می‌توانند روتر و شبکه‌ی مربوطه را در رایانه و دستگاه‌های دیگر خود ببینند.

پنهان سازی انتشار نام SSID در شبکه برای جلوگیری از شناسایی و ورود افراد ناشناس ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد اما برخی دستگاه‌ها که با ویندوز ۷ یا حتی ویندوزهای قبلی کار می‌کند، امکان مشاهده‌ی شبکه‌های موجود در حوزه‌ی کاری خود را دارند حتی اگر این شبکه‌ها توسط نام قابل شناسایی نباشند.

پنج باور اشتباه در تنظیمات شبکه‌های وای‌فای
SSID که پنهان سازی شده، در ویندوز ۷ به صورت 'Other Network' نمایش داده شده است.
 

بنابراین پنهان‌ سازی SSID به نظر کار بی اهمیتی می‌آید. در واقع انجام چنین کاری حتی می‌تواند باعث تحریک هکرهای اطراف برای نفوذ به شبکه شود زیرا چنین کاری تصور وجود اطلاعات حساس در شبکه مذبور را به وجود می‌آورد.

شما می‌توانید روتر یا مودم خودتان را به گونه‌ای تنظیم کنید تا در فریم‌های بیکن خود SSID را ارسال نکند ولی نمی‌توانید جلوی ارسال اطلاعات دیگر آن را در بسته‌های داده‌ی ارسالی، بگیرید. به همین دلیل با استفاده از یک آنالیزگر شبکه‌های بی سیم مانند Kismet و Commview می‌توان SSID های موجود را به آسانی پیدا کرد.


پنج باور اشتباه در تنظیمات شبکه‌های وای‌فای
آنالیزگر شبکه از روی آنالیز بسته‌های تبادلی، SSID پنهان سازی شده را به نام 'cottage111' پیدا کرده است.
 
بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پنهان سازی انتشار SSID هیچ تاثیری در جلوگیری از نفوذ به شبکه ندارد و افرادی که کمی تجربه‌ و اطلاعات در این زمینه داشته باشند به آسانی از عهده‌ی پیدا کردن آن برخواهند آمد.

باور اشتباه دوم: فیلتر کردن MAC address

آدرس کنترل دسترسی به رسانه که در اصطلاح فنی به آن Access Control (MAC) address گفته می‌شود، آدرس منحصربفردی است که هر دستگاه در شبکه توسط آن شناسایی می‌شود. آدرس MAC یک رشته‌ی مرکب از عدد و حروف است که توسط دونقطه از هم جدا شده‌اند. به عنوان مثال رشته‌ی 00:02:D1:1A:2D:12 بیانگر آدرس MAC یک دستگاه در شبکه است.

دستگاه‌های موجود در شبکه از این آدرس برای شناسایی یکدیگر هنگام ارسال و دریافت داده در شبکه استفاده می‌کنند.

یک ادعای تکنیکی برای محافظت از نفوذ به شبکه و جلوگیری از پیوستن دستگاه‌های ناشناخته به شبکه، استفاده از فیلترینگ آدرس MAC است به گونه ای که تنها دستگاه‌هایی با آدرس MAC مشخص بتوانند اجازه ورود به شبکه را داشته باشند.

راه‌اندازی چنین پیکربندی شبکه‌ای در عین آسان بودن فرایندی خسته‌کننده دارد. ابتدا باید آدرس‌های MAC دستگاه‌هایی را که می‌خواهید به شبکه‌تان متصل شوند را مشخص کنید سپس باید جدولی را در این خصوص در رابط کاربری روتر پر کنید. در ابتدا به نظر می‌رسد با انجام چنین تنظیماتی، هیچ دستگاهی با آدرس MAC خارج از جدول مذکور امکان پیوستن به شبکه را نخواهد داشت حتی اگر رمز شبکه بی‌سیم شما را داشته باشد. اما نکته‌ی اصلی اینجاست که چنین باوری تا چه حد کاربردی است و تا چه اندازه می‌توان با بکارگیری این تکنیک از نفوذهای بیگانه جلوگیری کرد.

واقعیت این است که هکرها با استفاده از آنالیزگر شبکه‌های بی‌سیم امکان مشاهده‌ی آدرس‌های MAC کامپیوترهایی که اجازه‌ی ورود به شبکه را دارند را پیدا می‌کنند؛ بنابراین می‌توانند با انجام یک ترفند ساده آدرس MAC کامپیوتر خود را به یکی از آدرس‌های موجود در جدولی که شما زحمت ایجاد آن را کشیده‌اید، تغییر دهند. در نتیجه تنها چیزی که شما با انجام مراحل فیلترینگ MAC و ساخت جدول مذکور بدست می‌آورید هدر دادن زمان است؛ بدون اینکه یه این نکته توجه نمایید که داشتن یک لیست کامل از آدرس‌های MAC کاربران شبکه می‌تواند برای برخی مقاصد دیگر استفاده شود.


پنج باور اشتباه در تنظیمات شبکه‌های وای‌فای
آنالیزگر شبکه با استفاده از اسکن شبکه توانسته روترهای وای‌فای و دستگاه‌های متصل به آن‌ها را به همراه آدرس‌های MAC شان بدست آورد.
 
فیلترینگ آدرس MAC ممکن است به شما کمک کند تا جلوی نفوذ افراد مبتدی توسط دستگاه‌ها و کامپیوترهای غیر مجاز به شبکه‌تان را بگیرید اما به هیچ عنوان نمی‌تواند جلوی ورود هکرهای مصمم را بگیرد. در عین حال چنین تکنیکی باعث می‌شود تا کار کاربران قانونی شبکه‌ی شما نیز سخت‌تر شود زیرا شما باید مدام در حال پیکربندی روتر یا مودم خود باشید تا بتوانید دستگاه‌های جدید را به آن بیافزایید یا حتی یک دستگاه مهمان را به صورت موقت به آن اضافه نموده یا حذف نمایید.

باور اشتباه سوم: محدود کردن بازه‌ی آدرس‌دهی ای‌پی روتر

هر دستگاهی در شبکه علاوه بر آدرس MAC از یک مشخصه‌ی منحصربفرد دیگر به نام آدرس پروتکل اینترنت یا آی‌پی استفاده می‌کند که در اصطلاح فنی Internet Protocol (IP) address نامیده می‌شود. آدرس آی‌پی یک رشته‌ی عددی مانند 192.168.1.10 است که به یک دستگاه در شبکه اختصاص می‌یابد. برخلاف آدرس MAC که دستگاه به روتر می‌فرستند، روتر یا مودم شما از سرور Dynamic Host Control Protocol  خود برای تخصیص و ارسال یک آدرس آی‌پی منحصربفرد برای هر دستگاهی که به شبکه وصل می‌شود، استفاده می‌کند. براساس یک ادعای تکنیکی دیگر شما می‌توانید با استفاده از محدودسازی بازه‌ی آدرس‌های آی‌پی که روتر به دستگاه‌های شبکه اختصاص می‌دهد، تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه را کنترل نمایید. به عنوان مثال بازه‌ی آدرس دهی را بین 192.168.1.1 تا 192.168.1.10 محدود کنیم. چنین ادعایی اشتباه است و دلیل آن به همراه دلیل اشتباه بودن ادعای بعدی ذکر خواهد شد.

باور اشتباه چهارم: غیرفعال‌سازی سرور DHCP روتر

ادعای دیگری که در راستای امن سازی شبکه‌های وای‌فای وجود دارد؛ غیرفعال کردن سرور DHCP روتر و اختصاص آی‌پی دستی به هر یک از دستگاه‌ها است. منطقی که در پشت این ادعا است این است که هر دستگاهی که یکی از آی‌پی‌های اختصاصی شما را نداشته باشد امکان پیوستن به شبکه را نخواهد داشت. در این سناریو شما باید جدولی شامل آدرس‌های آی‌پی و دستگاه‌های متناظر با آن‌ها را بسازید. همچنین نیاز است که هر دستگاه را جداگانه به صورت دستی پیکربندی نمایید تا از آدرس آی‌پی مختص خودش استفاده کند.


پنج باور اشتباه در تنظیمات شبکه‌های وای‌فای
غیرفعال سازی سرور DHCP در روتر وای‌فای و محدود سازی بازه‌ی آدرس دهی ای‌پی روتر راه حل امنیتی مناسبی نیست.
 
نقطه‌ی ضعفی که در این روش وجود دارد این است که هکری که قصد نفوذ به شبکه‌ی شما را دارد می‌تواند با یک اسکن آی‌پی سریع آدرس‌های مورد استفاده در شبکه‌ی شما را پیدا کند. در نهایت هکرها می‌توانند آدرس آی‌پی سازگار با شبکه‌ی شما را به صورت دستی بر روی دستگاه خودشان تنظیم نموده و دسترسی کامل به شبکه شما را بدست آورند. همانند فیلترینگ آدرس MAC، دستاورد چنین روشی جز پیچیده سازی فرایند اتصال دستگاه‌های جدید به شبکه، چیز دیگری نخواهد بود.

پنج باور اشتباه در تنظیمات شبکه‌های وای‌فای
نرم‌افزار اسکن تمام آدرس‌های آی‌پی مورد استفاده در یک شبکه بی‌سیم را نشان می‌دهد.
 
باور اشتباه پنجم: نفوذ به شبکه‌های کوچک سخت‌تر است.

براساس یک تفکر رایج، کاهش قدرت آنتن دهی روتر یا مودم بی‌سیم باعث می‌شود که کار افرادی که در بیرون از خانه یا محل کار شما قرار دارند برای نفوذ به شبکه‌ی شما سخت‌تر شود زیرا آن‌ها امکان شناسایی شبکه‌ی شما را نخواهند داشت. این نابخردانه‌ترین ایده‌ی امنیتی است که می‌توان آن را به کار برد زیرا هر کسی که قصد شکستن و نفوذ به شبکه‌ی بی‌سیم شما را داشته باشد به راحتی می‌تواند با استفاده از یک آنتن بزرگ به سیگنال‌های روتر شما دسترسی پیدا کند. بنابر این کاهش قدرت سیگنال روتر تنها باعث کاهش کارایی و کاهش محدوده‌ی آن برای کاربران قانونی خواهد بود.

باور درست: رمزگذاری بهترین راهکار امنیت شبکه

حالا که به پنج باور غلط در حوزه‌ی امنیت شبکه‌های وای‌فای پرداختیم بد نیست تا در خصوص یکی از بهترین راهکارهای امنیت شبکه‌های بی‌سیم یعنی رمزگذاری، اشاره‌ای داشته باشیم. رمزگذاری اساسی‌ترین راهکار جلوگیری از شنود و نفوذ به شبکه‌ی بی سیم به شمار می رود. به دلیل ماهیت شبکه‌های بی‌سیم مسئله‌ی جلوگیری از استراق سمع و همچنین عدم دسترسی غیرمجاز اهمیت زیادی دارد. اگر چه در چنین شبکه‌ای امکان شنود و گرفتن کپی از داده‌های انتقالی وجود دارد ولی با وجود رمزگذاری داده‌ها امکان خواندن اطلاعات و پیدا کردن کلمات عبور و دزدیدن حساب‌های کاربری بدون داشتن کلید رمزگذاری وجود نخواهد داشت.

انواع مختلفی از رمزگذاری در طول سال‌های اخیر به وجود آمده است. سال‌ها قبل رمزگذاری Wired Equivalent Privacy یکی از بهترین روش های رمزگذاری شبکه‌های بی‌سیم به شمار می رفت اما امروزه رمزگذاری WEP در عرض چند دقیقه قابل نفوذ است. اگر این نوع از رمزگذاری تنها نوع رمزگذاری است که مودم یا روتر شما از آن پشتیبانی می‌کند یا اگر برخی از دستگاه‌های شبکه‌ی شما قدیمی هستند و امکان کار با انواع روش‌های رمزگذاری جدید را ندارند؛ شما باید بلافاصله به فکر تعویض یا ارتقا آن‌ها به استانداردهای جدید باشید.

متد رمزگذاری دیگری به نام Wi-Fi Protected Access  نیز بعد از متد WEP به وجود آمد اما این پروتکل امنیتی نیز دارای مشکلاتی بود؛ بنابراین متد جدیدی به نام WPA2 جایگزین آن گردید. این استاندارد نزدیک به ۱۰ سال است که وجود دارد. اگر تجهیزات شما متد WPA را پشتیبانی می‌کنند نیاز است تا آن‌ها را به استاندارد جدید ارتقا دهید.

پنج باور اشتباه در تنظیمات شبکه‌های وای‌فای
متد رمزگذاری WPA2 با روش AES-encrypted Preshared Key یکی از موثرترین پروتکل‌های امنیتی برای شبکه‌های خانگی است.
 
هر دو استاندارد WPA و WPA2 دارای دو حالت شخصی و اینترپرایز هستند که حالت شخصی آن با روش Pre-Shared Key) PSK) و حالت اینترپرایز آن با Remote Authentication Dial In User Server) RADIUS) کار می‌کند.

حالت شخصی این متد برای کاربردهای خانگی طراحی گردیده و راه‌اندازی آن آسان است. در این روش شما به آسانی یک کلمه‌ی عبور را بر روی روتر خود تنظیم می‌کنید؛ سپس همان کلمه‌ی عبور را بر روی هر یک از دستگاه‌های شبکه‌ی خود که می‌خواهید به شبکه بی‌سیم متصل نمایید، وارد می‌کنید. هر چقدر کلمه‌ی عبوری که استفاده می‌کنید طولانی‌تر و پیچیده‌تر باشد به همان اندازه کلمه‌ی عبور قدرتمند‌تر خواهد بود. توصیه می‌شود که در انتخاب کلمه‌ی عبور از کاراکترهای ترکیبی استفاده شود همچنین بهتر است تعداد کاراکترهای مورد استفاده بیشتر از ۱۳ عدد باشد. لازم است تا کلمه‌ی عبورتان از میان کلمات موجود در فرهنگ‌های لغات، اسامی خاص، نام افراد، نام حیوانات خانگی‌تان و اسامی مشابه دیگر که قابل حدس هستند، نباشد. به عنوان مثال کلمه‌ی عبور پیچیده بهتر است شبیه h&5U2v$(q7F4* باشد.

ممکن است روتر یا مودم شما دارای ویژگی دکمه‌ی امنیتی که در اصطلاح فنی به آن Wi-Fi Protected Setup) WPS) می‌گویند، باشد. WPS شما را قادر می‌سازد تا یک دستگاه شبکه‌ای را با فشردن یک دکمه در دستگاه سرویس گیرنده (در صورت پشتیبانی از WPS و روتر مربوطه، به شبکه‌ی بی‌سیم که با متد امنیتی WPA2 کار می‌کند، متصل نمایید. البته لازم است بدانید که WPS در مقابل حملات brute-force آسیب‌پذیر است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به موارد امنیتی در شبکه‌ی خودتان اهمیت زیادی می‌دهید، این ویژگی را در روتر خود غیر فعال نمایید.

حالت اینترپرایز متد رمزگذاری WPA2 برای شبکه‌‌ی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ طراحی و پیاده‌سازی شده است و امنیت سطح بالاتری را در مقایسه با حالت شخصی به وجود می‌آورد اما باید توجه داشته باشید که این حالت از رمزگذاری نیازمند یک سرور RADIUS یا یک سرویس میزبانی RADIUS دارد.

حالا که شما در خصوص بهترین راهکارهای امن‌سازی شبکه وای‌فای‌تان مطالبی را یاد گرفتید بهتر است تا با صرف زمان کمی از درست و استاندارد بودن پیکربندی روتر و مودم خودتان اطمینان حاصل کنید.

آیا شما نیز تا به حال از باورهای اشتباه ذکر شده در این مقاله تبعیت می‌کردید؟ غیر از نکات ذکر شده در این مقاله، باورهای اشتباه رایج دیگری را در خصوص شبکه‌های وای‌فای سراغ دارید؟ چه راهکارهای امنیتی دیگر در حوزه‌ی امنیت شبکه‌های وای‌فای وجود دارد که با بکارگیری آن‌ها می‌توان تا حدود زیادی امنیت شبکه‌های وای‌فای را تامین نمود؟ نظرات و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: زومیت
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۹:۲۳
حسن حیدری

حضرت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):

«آنچه من به ملّت ایران میخواهم عرض بکنم [این است] : جمهوری اسلامی به توفیق الهی و به حول و قوّه‌ی الهی، مقتدر و قوی است، روزبه‌روز هم قوی‌تر شده است. ده سال، دوازده سال است که شش دولت بزرگ جهانى -که از لحاظ ثروت اقتصادى و غیره، جزو کشورهاى مقتدر دنیا محسوب میشوند- اینها نشسته‌اند در مقابل ایران، با هدف اینکه ایران را از پیگیرى صنعت هسته‌اى خودش باز بدارند؛ این را صریحاً گفته‌اند. هدف واقعى آنها این است که پیچ‌ومهره‌هاى صنعت هسته‌اى بکلّى باز بشود؛ این را سالها پیش هم به مسئولین ما صریحاً بیان کردند، الان هم در همین آرزو هستند. ده سال، دوازده سال کشمکش با جمهورى اسلامى، نتیجه‌[اش] این شد که این شش قدرت، امروز ناچار شدند که گردش چند هزار سانتریفیوژ را در کشور تحمّل کنند؛ ناچار شدند ادامه‌ى این صنعت را در کشور تحمّل کنند؛ ناچار شدند ادامه‌ى تحقیقات و توسعه‌ى این صنعت را تحمّل کنند. تحقیق و توسعه‌ى صنعت هسته‌اى ادامه خواهد یافت؛ گردش صنعت هسته‌اى ادامه خواهد یافت؛ این چیزى است که آنها سالها تلاش کردند، [ولى] امروز روى کاغذ آوردند و امضا دارند میکنند که حرفى ندارند. این معنایش چیست جز اقتدار ملّت ایران؟ این بر اثر ایستادگى ملّت، مقاومت ملّت، و بر اثر شهامت و ابتکار دانشمندان عزیز ما است. رحمت خدا بر شهریارى‌ها و رضائىنژادها و احمدى روشن‌ها و علیمحمّدى‌ها؛ رحمت خدا بر شهداى هسته‌اى، رحمت خدا بر خانواده‌هاى اینها، رحمت خدا بر ملّتى که پاى حرف حقّ خود و احقاق حقّ خود مى‌ایستد.»

خطبه‌های نماز عید فطر ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۵
حسن حیدری
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۶
حسن حیدری
چند روز دیگر لوران فابیوس وزیرامور خارجه فرانسه به تهران می‌آید، سیاستمدار مشهور به اشکنازی طرفدار سیاست‌های اسرائیل و متهم به صادرات فرآورده‌های خونی به ایران که باعث مرگ و شیوع ایدز در کشورمان شد و تاکنون نیز غرامتی پرداخته نشده است.

 به گزارش مشرق، یکم تا هفتم مرداد هر سال به عنوان هفته ملی هموفیلی‌ها نامگذاری شده است، حال این در شرایطی است که قرار است لوران فابیوس وزیر امور خراجه فرانسه طی روزهای آینده به تهران سفر کند، کسی که در دوران نخست وزیری اش یکی از مطلعین و مسببین صادرات فرآورده‌های خون‌های آلوده به برخی کشورهای جهان از جمله ایران بوده است و همیشه انگشت اتهام به سمت این سیاست مدار فرانسوی بوده است، فابیوسی که گرایش‌ها و حمایت‌های او از اسرائیلی‌ها بسیار مشهور است.

فابیوس دو رسوایی تاریخی را در دوران نخست‌وزیری‌ در کارنامه‌ اش به ثبت رسانده است. یکی از این رسوایی‌ها در جولای 1985 اتفاق افتاد که طی آن کشتی جنگجویان رنگین‌کمان، متعلق به سازمان غیر دولتی صلح سبز که بر علیه آزمایشات اتمی دولت فرانسه اعتراض می‌کرد، توسط سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه با برنامه‌‌ریزی و به عمد منفجر شد و در جریان آن یک عکاس نیز به قتل رسید. فابیوس در سمت نخست وزیری، ابتدا از دخالت دولتش در این عملیات اظهار بی‌اطلاعی کرد اما پس از انتشار گزارش تحقیقات مستقل مسئولیت این انفجار را پذیرفت و وزیر دفاع کابینه را مجبور به استعفا کرد.

پرونده فرآورده‌های خون‌های آلوده فرانسوی

اما رسوایی دیگر فابیوس تبعات بسیار گسترده‌تری داشت که تاکنون نیز هم برای او و هم برای قربانیان ادامه داشته است. در دوران نخست‌وزیری او فرآورده‌های خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فرآورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروسHIV و هپاتیت را به برخی از کشورها مانند آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران و ... صادر کرد. این فاکتور در کمک به انعقاد خون بیماران مبتلا به هموفیلی مصرف می‌شود و در نتیجه سبکسری انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروسHIVو بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند.

براین اساس بازخوانی از سه دهه رنج و بیماری بیماران هموفیلی کشورمان به عنوان قدیمی‌ترین پرونده حقوقی بیماران کشور، را در تسنیم پیش رو خواهیم داشت. موضوعی که  حدود سه دهه قبل و در جریان جنگ ایران و عراق، انستیتو "مریو" که اکنون در مالکیت شرکت سنوفی اونتیس فرانسوی است در خلال سال‌های 1984 و 1985 فاکتورهای انعقادی آلوده به "اچ آی وی" را برای استفاده بیماران هموفیلی به برخی کشورها نظیر آلمان (غربی)، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران صادر کرد.

در همان زمان سازمان انتقال خون ایران با شرکت فرانسوی "مریو" قرارداد واردات فرآورده‌های خونی برای مصرف پالایشگاه‌های داخلی انتقال خون منعقد کرده بود. پس از مصرف نخستین فرآورده‌های خونی این شرکت، گروهی از بیماران هموفیلی به بیماری‌های هپاتیت C و ایدز مبتلا شدند و پس از آن بود که گروهی از مبتلایان به این بیماری‌های خونی، از سازمان انتقال خون ایران شکایت کردند.

آلوده بودن این فاکتورها بر اساس گزارش‌ها از سوی نماینده این شرکت در ایران در نامه ای به مقامات این کشور فاش شد. همین گزارش‌ها به نقل از منابعی که نخواستند نامشان فاش شود حاکی از این بود که برخی از مقامات بهداشتی وقت ایران در پاسخ به این نامه نوشتند که آلودگی در خون‌ها وجود ندارد و مشخص نیست چرا گفته شده این خون‌ها آلوده است. سپس به دنبال مشخص شدن این موضوع که منشا آلودگی فرآورده‌های خونی در پرونده هموفیلی‌ها خارجی بوده است سازمان انتقال خون ایران در سال 1387 نسبت به شرکت فرانسوی شکایت کرد اما از آن زمان تاکنون شکایت از این شرکت به نتیجه نرسیده است.

در این رابطه علی صابری حقوقدان شورای شهر تهران و وکیل پرونده بیماران هموفیلی در واکنش به سفر لوران فابیوس وزیر امور خراجه فرانسه به تهران که در دوران نخست وزیری خود یکی از مطلعین و مسببین صادرات فرآورده‌های خون‌های آلوده به برخی کشورهای جهان از جمله ایران بوده است به تسنیم عنوان کرد: ما به دلیل اینکه اراده‌ای در دولت برای پیگیری این پرونده ملی وجود ندارد تاکنون برنامه خاصی درباره مواجه با فابیوس نداشتیم.

اراده‌ای برای دریافت غرامت از فرانسه نیست

وی در پاسخ به این پرسش که فابیوس برای نخستین بار به ایران سفر می‌کند و به دلیل آنکه از مطلعین فرآورده‌های خونی آلوده بوده است چطور می‌توان از آمدن چنین فردی به ایران به این راحتی بگذرید در حالیکه بیش از 2 دهه پرونده‌های بیماران و مرگ بیماران هموفیلی ایرانی در رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی مطرح بوده است، عنوان کرد: این به دلیل آن است که دولت‌های ما در دوران مختلف هیچ اراده‌ای برای دریافت غرامت از فرانسه نداشتند. از طرفی دیگر شرکت مریو فرانسه که مسبب فرآورده‌های خون‌های آلوده است امروز دیگر ورشکست و فعالیت‌های این شرکت خصوصی به شرکت دیگری سپرده شده است. یعنی دولت فرانسه به نوعی تصدی‌گری کرده است. بنابراین باید این مسئله بررسی شود که ما با دولت فرانسه سروکار داریم و یا با یک شرکت خصوصی! و از طرفی دیگر نمی‌خواهیم پرونده ملی بیماران هموفیلی با واژه‌های شعاری، سیاسی شود. کما اینکه بنده در طول سال‌های گذشته که وکیل این پرونده بودم سعی بر آن داشتم این پرونده قربانی مسائل سیاسی نشود زیرا یک پرونده حقوقی است و نباید دستمایه سیاسی شود.

صابری با تشریح مقررات حقوقی فرانسه عنوان کرد: باید برخی از حقوقدانان بین‌المللی در این زمینه آخرین نظرات خود را ارائه دهند که آیا ما می‌توانیم غرامت خود را از فرانسه مطالبه کنیم یا خیر؟ به هر حال از هر چه بگذریم یک مشکل بزرگی داریم آن است که مسئولان هیچ اعتنایی به گرفتن غرامت از فرانسه ندارد. یعنی هیچ کدام از وزرای بهداشت نیز به صورت منسجم پیگیر دریافت غرامت از این کشور نبودند و حتی پس از صدور آرای مختلف به نفع بیماران اینطور عنوان می‌کردند که این آرا بر اثر فشار عمومی بوده است نه حقوقی؛ و ما همیشه با ارائه اطلاعات غلط به مسئولان قضایی کشور مواجه بودیم و این باعث شده است که در عرصه بین‌المللی نیز توانیم آنطور که باید و شاید مطالبات این بیماران را پیگیری کنیم کما اینکه مقالات بسیاری در محکومیت صادرات فرآورده‌های خونی فرانسه نگاشته شده است.

وکلا و قضاتی که در پرونده بیماران هموفیلی متضرر شدند

وی با اشاره به گوشه‌هایی از مشکلات وکلا و قضاتی که پیگیر پرونده بیماران هموفیلی که بر اثر صادرات فرآورده‌های خونی آلوده فرانسه دچار بیماری و مرگ شدند، افزود: برخی از این بیماران غرامت‌هایی را دریافت کردند ولی متاسفانه بر اساس اسناد و شواهد قضات این پرونده بسیار اذیت شدند و ارتقاء نیافتند و همین مشکل برای وکلای این پرونده نیز صورت پذیرفت ولی چون بنده وکیل اصلی این پرونده بودم نمی‌خواهم درباره خودم صحبت کنم زیرا ذینفع به حساب می‌آیم ولی فقط می‌توانم این مسئله را بگویم که انواع اتهامات به ما وارد شد.

بدنه وزارت بهداشت اطلاعات صحیحی ارائه نمی‌دهد

این حقوقدان شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر پرونده بیماران هموفیلی به حالت فرمایشی در آمده است و وزیر بهداشت کنونی نیز کار خاصی انجام نداده است. البته وی کارهای خوبی انجام داده است ولی بنده به شخصه به وزیر که در شورای شهر حضور داشت این انتقاد را کردم. در مورد پرونده بیماران هموفیلی نیز به هیچ عنوان کار خاصی از سوی وزارت بهداشت صورت نگرفت یعنی اجازه نمی‌دهند و این هم مربوط به بدنه وزارت بهداشت است که اجازه رسیدگی صحیح به پرونده‌های بیماران هموفیلی را نمی‌دهد.

تضاد در مقاله و رسیدگی حقوقی پرونده بیماران هموفیلی

صابری در مصداقی نسبت به گفته‌های خود بیان داشت: مسئول حقوقی سابق وزارت بهداشت از دوستان صمیمی بنده بود که متخصصی به حساب می‌آمد که مقالات و رساله قابل توجهی درباره همین فرآورده‌های خونی آلوده داشت ولی در کمال تعجب مشاهده کردیم وقتی این فرد در وزارت بهداشت مسئولیت حقوقی گرفت کاملاً برخلاف رساله خود درباره مسائل حقوقی بیماران هموفیلی اقدام کرد و چه خوب بود کسی در ایران می‌آمد و این تضاد بین مقالات و اقدامات حقوقی چنین افرادی را کتاب می‌کرد، حتی بنده کارآموز حقوقی را شاهد دارم که در وزارت بهداشت در حوزه حقوقی فعالیت می‌کرد و تعریف می‌کند که یک بار به صورت اتفاقی درباره فرآورده‌های آلوده خونی صحبت کرده بود که به شدت با وی برخورد شد.

دیه 165 میلیونی بیماران که به 1،5 میلیون تومان تقلیل یافت

وی در ادامه با انتقاد به صدور دیه‌های کنونی برای بیماران هموفیلی بیان داشت: یک دیه کامل بیش از 165 میلیون تومان است که در گذشته نیز برای برخی از این بیماران و خانواده‌های آنان صادر شده است ولی امروز شاهد آن هستیم که برای چنین دیه‌های سنگینی فقط یک درصد دیه تعلق گرفته است. یعنی کمتر از 1.5 میلیون تومان و این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که در مسیر بررسی حقوقی پرونده‌های بیماران هموفیلی به درستی صورت نمی‌گیرد.

وکیل پرونده بیماران هموفیلی ایران درباره برخی از شائبه‌ها و ادعاهای برخی مسئولان درباره غرامت بیماران هموفیلی به یک نکته خاصی اشاره کرد و افزود: مثلاً برخی از همین مسئولان ادعا می‌کنند یک زندانی بوده که به دلیل همین بیماری هموفیلی و گرفتن HIV غرامت دریافت کرده است و این را فقط به عنوان ادعا بیان می‌کنند و‌ آن را به ما نشان ندادند. حال اگر همین مسئله را صحه بگذاریم چگونه می‌توانیم از حقوق بیش از 2 هزار بیمار دیگر که برای آنها رای دادگاه صادر شده بگذریم؟ بنابراین می‌طلبد حقوقدان‌های ایرانی و فرانسوی درباره آخرین وضعیت دریافت غرامت ایران از فرانسه به دلیل صادرات فرآورده‌های آلوده خونی، جلسات و بررسی‌هایی کنند که‌ آیا ما می‌توانیم اقامه دعوی کنیم یا خیر؟

پرداخت غرامت 300 میلیارد ریالی به بیماران از جیب شهروندان ایرانی نه فرانسوی

صابری در ادامه با بیان اینکه تاکنون 300 میلیارد ریال به برخی خانواده‌های بیماران هموفیلی ایرانی که بر اثر فرآورده‌های آلوده خونی فرانسه دچار HIV شدند دیه پرداخت شده است ولی این دیه از بیت‌المال کشور بوده است و فرانسه هیچ غرامتی به ایران نداده است، گفت: این در حالی است فرانسه به بیماران کشورهای دیگر بر اثر همین فرآورده‌های‌ آلوده خونی غرامت داده است و تنها به ایران غرامت نداده است و‌ آن نیز بر می‌گردد به مسئولان و نهادهای دولتی کشورمان که در دوران مختلف اراده‌ای برای دریافت این غرامت نداشتند.

دریافت غرامت میلیاردی از فرانسه حق 78 میلیون ایرانی است

وی تصریح کرد: بنابراین دریافت غرامت از فرانسه به خاطر فرآورده‌های آلوده خونی می‌تواند ثمرات بسیار مثبتی حتی بیشتر از مذاکرات 1+5 داشته باشد زیرا این غرامت دیگر قرار نیست به همان خانواده‌هایی که قبلاً غرامت دریافت کردند پرداخت شود بلکه این غرامت برای 78 میلیون ایرانی در حوزه سلامت هزینه خواهد شد یعنی ما با پرهیز از جنبه‌های سیاسی این قضیه به دنبال احیای جنبه‌های اجتماعی این مسئله هستیم.

بدنه وزارت بهداشت حُب و بغض دارد

این حقوقدان شورای شهر تهران با گلایه از اینکه چرا وزیر بهداشت پیگیر و راغب پیگیری پرونده بیماران هموفیلی ایرانی نیست، عنوان کرد: البته شاید وزیر بهداشت از ریز این پرونده اطلاع نداشته باشد و آن را به مدیران خود ارجاع دهد ولی متاسفانه بدنه وزارت بهداشت نوعی حُب و بغض در این باره دارد و اطلاعات صحیح ارائه نمی‌دهد. به طوریکه در گذشته شنیدیم که عنوان می‌کردیم اگر بتوانند در مقابل صابری وکیل پرونده و قویدل مدیر عامل انجمن بیماران هموفیلی ایران بایستیم و آنها را شکست دهیم دیگر هیچ مشکلی در این پرونده نخواهیم داشت. یعنی آنها در مقابل ما ایستادند و نمی‌خواهند از فرانسه غرامت بگیرند و این جای سؤال دارد.

صابری با اشاره به هفته ملی بیماران هموفیلی که مصادف با یکم تا 7 مرداد و همزمان با سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به ایران است، بیان داشت: متاسفانه در گذشته وزیر اسبق بهداشت به همراه یکی از نزدیکان رئیس قوه قضائیه فعلی بحث پیگیری پرونده بیماران هموفیلی را از چرخه اصلی آن خارج کردند و هم اکنون نیز ما مشاهده می‌کنیم کسانی که مسئولیت این پرونده را برعهده دارند همه در یک جا جمع شدند و دادگاه را به سمتی می‌برند که خسارات و غرامت بیماران هموفیلی کم و کمتر شود که شواهد بسیاری در این باره وجود دارد و در این باره حقوقدان‌ها می‌توانند به طور شفاف به این مسئله رسیدگی کنند ولی همانطور که قبلاً گفتم هر قاضی و وکیلی که درباره این پرونده اقدام کرده است متضرر شده است.

وی به رساله و مقالات دکتر محمود کاظمی مدیر حقوقی اسبق وزارت بهداشت و محمود عباسی پزشک و کارشناس اخلاق پزشکی که درباره فرآورده‌های خون‌های آلوده و مسائل اخلاقی آن کار کردند اشاره کرد و افزود: ما حرفمان این است که هر حقوقدان و وکیل دیگری بیاید و به طور مستقل به این پرونده رسیدگی کند و به هیچ عنوان به صورت شخصی با این پرونده برخورد نکنند. زیرا برخی‌ها فکر می‌کنند با شخص دارند مبارزه می‌کنند ولی بنده از همین تریبون اعلام می‌کنم که بنده یک شهروند هستم و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام می‌دهم و عضو هیچ جریانی نیز نیستم کما اینکه با حمایت اصلاح‌طلبان به شورا رفتم ولی بر اساس تخصصم در حال انجام وظیفه هستم.

کتاب "جامعه‌شناسی نخبه‌کشی" مصداق روایت پرونده بیماران هموفیلی

صابری با اشاره به کتاب "جامعه‌شناسی نخبه‌کشی" که مصداق روایت پرونده بیماران هموفیلی است، خاطرنشان کرد: بسیار مایلم وکلای دیگر بیایند و چالش این پرونده را حل کنند. زیرا امروز چالش‌های این پرونده آنقدر عجیب شده است که رسیدگی به این پرونده تا به اندازه یک کارمند معمولی نزول پیدا کرده است ولی با این وجود مُصر هستیم با توجه به حضور فابیوس در ایران اقدامات شفاف‌سازی برای احیای حقوق بیماران هموفیلی ایران و در نهایت گرفتن حق مسلم ایرانیان از خطایی که یک شرکت فرانسوی در سال‌های گذشته انجام داده است را محقق کنیم.

منبع: تسنیم
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۸
حسن حیدری

حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی):

«ما یک انقلاب اسلامی داشتیم،

بعد نظام اسلامی تشکیل دادیم،

مرحله‌ی بعد تشکیل دولت اسلامی است،

مرحله‌ی بعد تشکیل کشور اسلامی است،

مرحله‌ی بعد تشکیل تمدن بین‌الملل اسلامی است


۱۳۸۳/۰۸/۰۶

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۵
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

مسئولین کشور حق کم کاری و کوتاهی ندارند!

حضرت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):   
۱۳۸۳/۰۸/۰۶

‌بیانات در دیدار کارگزاران نظام

«برادران و خواهران عزیز! صراط برای من و شما خیلی حساس است. ما مسؤولیم. ما با آدمهای معمولىِ کوچه و بازار فرق داریم. ما چه نماینده ی مجلس باشیم، چه عضو دولت باشیم، چه مدیر فلان بخش نظامی باشیم، چه بخش قضایی باشیم، همین که شما آقایان و خانمها مسؤولان بخشهای مختلف هستید، کار من و شما سخت است. ما اگر تخطی و لغزش پیدا کنیم و اشکالی در کارمان پیدا شود، ضررش فقط به خود ما نمیرسد؛ ضررش به جمع وسیعی میرسد. ما اگر کم‌کاری و کوتاهی کنیم، کشور ضرر میکند. ما اگر خدای نکرده از هوای نفس خود در تصمیم‌گیریها پیروی کنیم، از رفیق‌بازی و خطبازی و عدم ملاحظه‌ی ارزشهای حقیقی تبعیت کنیم، کشور صدمه میبیند. کار ما سخت است. ما بیشتر از دیگران باید به فکر جهنم و عبور از این صراط دشوار باشیم. این چند سال مسؤولیت، ابدی نیست.نماینده ی مجلس هستید، عضو دولت هستید، وزیرید، مدیرید؛ این سه سال، چهار سال، پنج سال، ده سال میگذرد. اگر این چند سال را دندان روی جگر بگذارید و دنبال کسب پول، دنبال درآمدهای نامشروع، دنبال رانت‌خواری، دنبال استفاده ی از امکانات دولتی و دنبال تعرض به بیت‌المال نباشید - این‌که خیلی دشوار نیست - آن وقت «انّ الّذین سبقت لهم منّا الحسنی اولئک عنها مبعدون». «هذا یومکم الّذی کنتم توعدون»؛ فرشتگان الهی پیش متقین و مؤمنین میآیند و میگویند این همان روز شماست؛ همان روزی است که وعده و مژده‌ی آن را انبیا در طول تاریخ به مؤمنین داده‌اند. لذت ببرید؛ «ادخلوا الجنّة». ما بیشتر از دیگران باید مراقب باشیم و بیشتر از دیگران از جهنم بترسیم. آتش دوزخ کسانی را که مسؤولیت مضاعف دارند، بیشتر تهدید میکند تا آدمهای معمولی که خودشان هستند و بار مسؤولیت خودشان در دایره‌ی خیلی محدود و کوچکی. وضع ما سخت‌تر است

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۰:۱۹
حسن حیدری