حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی مهر ۱۳۹۴ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۱۸۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر ۲۹ مهر ۹۴ ، ۲۰:۱۳
حسن حیدری

۰ نظر ۲۹ مهر ۹۴ ، ۲۰:۰۹
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

طرح اقتصادی دولت حرکت از چاله به چاه است /

بسته ی اقتصادی یا آش شله قلمکار!

۰ نظر ۲۹ مهر ۹۴ ، ۲۰:۰۳
حسن حیدری

مردم مازندران در خرداد 92 بیشترین درصد آمار رأی را در کشور حسن روحانی داده بودند اما عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید باعث شده تا از بیش از یک میلیون و صدهزار رای او در مازندران،امروز کمتر از نیم درصد از این میزان (کمتر از 6 هزارنفر)  به استقبال وی بروند.

مردم مازندران در خرداد ۹۲ بیشترین درصد آمار رأی را در کشور حسن روحانی داده بودند اما عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید باعث شده تا از بیش از یک میلیون و صدهزار رای او در مازندران،امروز کمتر از نیم درصد از این میزان (کمتر از ۶ هزارنفر) به استقبال وی بروند.

گروه سیاسی - رجانیوز: عدم استقبال مردم از رئیس‌جمهور در سفر استانی به مازندران، موضوعی بود که با انتشار فیلم و عکس در رسانه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت؛ مساله‌ای که علت آن را باید در عملکرد دو ساله دولت جستجو کرد.

به گزارش رجانیوز، با این حال به نظر می‌رسد مسئولین دولت به جای پذیرش این موضوع ناراحت کننده و تلاش برای تغییر مسیر دولت در راستای خواسته‌ها و کسب رضایت مردم، به دنبال توجیه و عدم پذیرش این ماجرا هستند. این در حالی است که مسئولین ستاد استقبال از روحانی هم بابت این استقبال اندک از وی عذرخواهی کردند!

امروز، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در واکنش برخی حواشی نسبت به سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران گفت: «استقبال از رئیس‌جمهور در سفر به مازندران بسیار پرشور بود. عکسی هم که در برخی سایت‌ها در رابطه با استادیوم محل سخنرانی روحانی رئیس‌جمهور منتشر شده بود که جمعیت زیادی حضور نداشتند فکر می‌کنم برای ساعت ۷ یا ۸ صبح بوده که مردم در حال جمع شدن در محل سخنرانی آقای رئیس‌جمهور بودند. اینکه در برخی سایت‌ها عکسی منتشر شود اقدام سخیفی است که برخی مخالفان دولت به این روش‌ها متوسل می‌شوند.»

این ادعای آقای نوبخت در حالی صورت می‌گیرد که فیلم‌ منتشر شده در اینترنت نشان می‌دهد که برخلاف ادعای آقای سخنگو، رئیس‌جمهور در حال سخنرانی برای مردم است و جمعیت بسیار کم حاضر در ورزشگاه نیز دقیقا در اوج زمان سخنرانی حسن روحانی وجود دارد.

کاش آقای نوبخت و سایر مسئولان دولت به جای اینگونه توجیهات بی اساس و ادعاهای بدون سند و نادرست، پیگیر علت این رویداد ناراحت کننده می‌شدند. قطعا رجانیوز نیز از استقبال کم رونق از رئیس جمهور خوشحال نیست و اتفاقا تمامی انتقاداتی که در دو سال گذشته از سوی رجا به دولت صورت گرفت، در مسیر تذکر به اقداماتی بود که نهایتا منجر به این بی‌میلی و عدم رضایت مردم نسبت به دولت و شخص دکتر روحانی شده است.

گفتنی است مردم مازندران در خرداد ۹۲ بیشترین درصد آمار رأی را در کشور حسن روحانی داده بودند اما عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید باعث شده تا از بیش از یک میلیون و صدهزار رای او در مازندران، کمتر از نیم درصد از این میزان (کمتر از ۶ هزارنفر)  به استقبال وی بروند.

۰ نظر ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۶
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

دشمن پر رو و وقیح است

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/ycwL7C-T6XHXm6jvpDP77q4_uWJAEnKgwlLTOsMakIK6tgeQfpmOYA/s/w535/

۰ نظر ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۶
حسن حیدری

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: حضرت آقا از ما خواستند در سوریه از هر دو طرف کشته کم شود. سوال ما این بود که حالا طرفداران نظام سوریه و ملت سوریه بله ولی طرف مقابل دیگر چرا؟
مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: حضرت آقا از ما خواستند در سوریه از هر دو طرف کشته کم شود. سوال ما این بود که حالا طرفداران نظام سوریه و ملت سوریه بله ولی طرف مقابل دیگر چرا؟

گروه سیاسی - رجانیوز: سردار حسین همدانی از فرماندهان عالیرتبه سپاه که طی روزهای اخیر در شهر حلب سوریه به شهادت رسید، در گفتگویی که نشریه رمز عبور آن را منتشر کرده است، به بیان برخی نکات جالب پردخته است که متن آن را در زیر می خوانید.

 

سردار شهید همدانی در ابتدای این گفت‌وگو با بیان اینکه دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند اهل سنت را علیه انقلاب اسلامی بشورانند، اما اینطور نیست، گفت: امروز جنگ سوریه بین اهل سنت است، اما نقش جمهوری اسلامی و فرزندان انقلاب در این میان چیست؟!

 

وی افزود: «الدفاع الوطنی» که بیش از ۱۰۰ هزار عضو دارد و توانسته است صدها منطقه را آزاد کند از جوانان اهل سنت هستند؛ جوانان شافعی سوریه که عاشق انقلاب ما و رهبری هستند.

مستشار ارشد سپاه در سوریه با بیان اینکه محبوب‌ترین ملت در نزد ملت سوریه ملت ایران است، اظهار داشت: ۵ میلیون اهل سنت سوریه در حد پرستیدن، ملت ایران را دوست دارند. اما تبلیغاتی غربی- عربی این گونه جلوه‌گر می‌شود که شیعیان ایران آمده‌اند تا هلال شیعی ایجاد کند و اختلاف در جهان عرب ایجاد کنند! به واقع اینطور نیست.

وی تاکید کرد: چه کسی ابتدا وارد سوریه شد؟! گفتند ما آمدیم دست ایران را قطع کنیم و حزب‌الله را تضعیف کنیم و امنیت اسرائیل را برقرار کنیم اما بعدا اعتراف کردند که ایران دومین تشکیلات بزرگ را در سوریه ایجاد کرد؛ آنها اسمش را گذاشتند حزب‌الله سوریه، البته ما می‌گوییم دفاع الوطنی!

همدانی خاطرنشان کرد: در این نبرد ۴ ساله نقش اول را ترکیه گرفت، بعدها قطری‌ها آمدند؛ الان هم عربستانی‌ها نقش اساسی را در ایجاد جنگ در سوریه ایفا می‌کنند، بیش از ۵۰ هزار نیروی تکفیری را از سراسر جهان بسیج کردند و به آنجا بردند و با دلارهای نفتی عربستان از این نیروها پشتیبانی می‌کنند به نحوی که تکفیری‌های تروریست هیچ کمبودی را احساس نمی‌کردند. براساس محاسبه‌های نظامی باید کار سوریه تمام می‌شد، اما چه شد؟!

 

* ارتش سوریه ابتدا حضور بسیج مردمی را درکنار خود غیرممکن می‌دانست

مستشار ارشد سپاه در سوریه تصریح کرد: همان نسخه امام راحل برای ایران چاره‌ساز شد. مردم را باید حول محور تشکیل بسیج و تفکر بسیجی متحد کرد تا در مقابل مشکلات متحد شوند. چراکه ایمان داریم نظامی که به مردم متکی است، زنده است. ابتدای کار نیروهای نظامی در سوریه و حتی عراق و فرماندهان آنها حضور بسیج مردمی در کنار ارتش نظامی را غیرممکن می‌دانستندکه ناشی از عدم فهم توان و قدرت بسیج بود. اما ما کار آموزش‌های سریع را شروع کردیم و هنگامی که این نیروها عملکرد خود را در میدان به اثبات رساندند، مقامات نظامی سوری هم به قدرت این نیرو مردمی ایمان آوردند.

وی افزود: دشمنان به علت عدم موفقیت در سوریه، سمت و جهت حملات را به سمت عراق بردند و برنامه‌ریزی کردند تا با حملات سریع خود عراق را اشغال و جنگ را به مرز ایران بکشانند، سپس به سوریه بازگردند.

همدانی همچنین اظهار داشت: سال گذشته حمله به موصل را آغاز کردند، از نظر آنها کار تمام شده بود چراکه روی ۲ ارتش عراق که در این منطقه حاضر بودند، عملیات روانی صورت گرفته بود و گازانبری وارد موصل شدند و مانند مغول‌ها با قطعه قطعه کردن و سر بریدن‌ها، وحشت ایجاد کردند و این جزئی از تاکتیک عملیات روانی آنها به حساب می‌آمد.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها به سرعت توانستند موصل را بگیرند و بلافاصله راهی بغداد شوند. به تمام نیروهای تکفیری تاکید شده بود به سمت هیچ منطقه‌ای جز بغداد حرکت نکنند و اصلا به سمت کربلا، نجف یا الاماره حرکت نشود چراکه اگر بغداد را بگیرید، کار تمام است.

 

* جوانان ایرانی مانع سقوط بغداد شدند

مستشار ارشد سپاه در سوریه تاکید کرد: باز هم به اعتراف دولتمردان، نخست‌وزیر و تمایم احزاب عراقی این ایرانی‌ها بودند که عراق را نجات دادند. درست است که ما یک جنگ ۸ ساله با عراق داشتیم اما حساب صدام و حزب بعث از مردم عراق جدا بود؛ اولین افرادی که وارد عراق شدند و مانع از سقوط بغداد شدند، جوانان ایرانی بودند.

همدانی گفت: این فرزند برومند انقلاب حاج قاسم سلیمانی بود که بلافاصله با نیروهای خود وارد عراق شد. آنها هیچ نشانه‌ای برای شکست یا حتی مقاومت در مقابل خود نمی‌دیدند از موصل تا بغداد هم که فاصله‌ای نبود باید کار تمام می‌شد. این مطالب را آنها می‌گویند؛ آمریکایی‌ها اعتراف می کنند؛ عربستانی‌ها اعتراف می‌کنند که این ایرانی‌ها بودند؛ ژنرال چند ستاره آمریکایی در جمع فرماندهان خود گفته است که ما در منطقه از عراق و افغانستان تا سوریه هر کاری خواستیم انجام دادیم، ولی نمی‌دانیم این ایرانی‌ها در آخر کار یک قدرت ناشناخته‌ای دارند که وارد میدان می‌شوند و همه چیز را از ما می‌گیرند.

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: همین فرمانده می‌گوید ما آمریکایی‌ها بودیم که ملت عراق را از زیر بار ظلم و ستم صدام رها کردیم بنابراین ما باید محبوب‌ترین ملت در عراق می‌شدیم ولی آنها با لنگه کفش رئیس‌جمهوری ما را می‌زنند و قانون مصوب می‌کنند که آمریکایی‌ها باید بروند. اینها حاصل قدرت ناشناخته ایران است.

وی تصریح کرد: این پیروزی‌ها را نه ما بلکه دشمنان ما مطرح می‌کنند. در این بین یک فضایی را بعضی‌ها درست می‌کنند که آخر ما به کجا رسیدیم؟! بله ما به خیلی جاها رسیدیم.

مستشار ارشد سپاه در سوریه اظهار داشت: دیدید که نه تنها عراق و بغداد سقوط نکرد بلکه یک تشکل بسیجی به نام «الحشد شعبی» ایجاد شد که بسیار قدرتمند است؛ بعد از حمله به عراق ارتش عراق نابود شد؛‌ اما حالا تشکیلات بسیجی و قدرتمند «الحشد شعبی» راه‌اندازی شده است و تشکل‌های نظیر کتائب، عصائب و ... توسعه یافتند.

وی افزود: سپاه بدر که در زمان دفاع مقدس در دفاع از آرمان‌های اسلامی شکل گرفته بود و دلبسته به ما بودند اما بعد از سقوط صدام در بخش‌های سیاسی فعال شدند و از نظر نظامی ضعیف شد، اما مجددا جای خودش را پیدا کرد.

 

* جوانان شیعه و سنی بغداد را پادگانی غیرقابل سقوط کردند

همدانی اظهار داشت: در جنوب بغداد ۲ میلیون شیعه وجود دارند و البته جوانان اهل سنت هم به برادران شیعه خود برای دفاع از عراق پیوستند و بغداد را تبدیل به پادگانی بزرگ کردند که غیرقابل سقوط است. در مقابل دشمنان هر جور حمایتی را برای دفاع از تکفیری‌ها انجام دادند ولی دیدند شرایط عوض شد.

مستشار ارشد سپاه در سوریه در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: ما در زمان دفاع مقدس مهران را پاکسازی کردیم ولی دوباره آمدن مهران را اشغال کردند و نگرانی‌ها افزایش پیدا کرد که چه شد ما که دوباره مهران را از دست دادیم؛ این جنگ است! امام گفتند باشد بروید دوباره مهران را آزاد کنید. امروز هم جنگ است در عراق، سوریه و لبنان و خداوند متعال به برکت حضور جوانان و شهدا این توفیق را قسمت ما کرده است که دفاع از مظلوم کنیم.

وی ادامه داد: سال ۹۲ ما در سوریه ایتام را دعوت کردیم دختران و پسرانی که پدر و مادر و همه اقوام‌شان کشته شده بودند از مجلس شورای اسلامی هم افرادی حضور داشتند و دیدند که دختری از خانواده اهل سنت در منطقه یرموک همه اعضا خانواده‌اش را در مقابل چشمانش کشته بودند و پاهای این دختر بی‌گناه را هم از بالای زانو قطع کردند و خودش را فرستاند برای این سمت تا عبرت شود که هر کس از ملت سوریه دفاع کند و با ایرانی‌ها باشد، سرنوشتش این است.

همدانی گفت: روستایی که از بچه چند ماهه تا پیرمرد بالای ۸۰ ساله همه مردانش را کشته‌اند و هیچ مردی در این روستا وجود ندارد و صدا و سیما آمد تا برای تاریخ این وقایع را ثبت کند. یا اینکه ۳ روستا در لاذقیه را قتل‌عام کردند. آن روزهای اول جنگ خانم‌ها را نمی‌کشتند ولی با فتواهای بعدی‌شان، خانم‌ها را هم جزو کفار دانستند و نسل‌کشی را به راه انداختند. اینها اهل سنت هستند شافعی هستند چرا اینها را دیگر می‌کشید؟!

 

* رهبری گفت کاری کنید از هر دو طرف کشته کم شود!

مستشار ارشد سپاه در سوریه ادامه داد: ما باید مواظب باشیم؛ حضرت آقا فرمودند مردم، دشمن‌شناسی لازم است. بدانید این تکفیری‌ها این سلفی‌ها، فریب‌خورده هستند دشمن ما نیستند؛ آرمان ما کشتن اینها نیست؛‌ دشمن و شیطان بزرگ آمریکا است، او دارد اینها را مدیریت می‌کند، او(آمریکا) از محمدرضا شاه دفاع می‌کرد که این همه شهید را روی دست ملت ایران گذاشت. بعد از پیروزی انقلاب ده‌ها واقعه و اقدام علیه انقلاب و مردم را مدیریت کردند. از کردستان و خلق عرب، خلق مسلمان و گروهک‌های مختلف منافقین.

وی افزود: آمریکایی‌ها گشتند و یک بازیگر خوب به نام صدام پیدا کردند و ۸ سال او را به جان ملت و انقلاب ما انداختند. بعد از آن توطئه‌ها، ۷۸ و ۸۸ را طراحی کردند، آنها قائله سوریه و بحران منطقه را ایجاد کردند. سوریه ویران شده است و هزاران خانواده بی‌سرپرست شده سه منبع اقتصادی سوریه یعنی توریست، نفت، دام و کشاورزی ۴ سال است که فلج و نابود شده است.

همدانی تاکید کرد: در عراق جنایت‌های اینها را دیدید. امروز هر زن و مرد و هر مسلمانی دلش به درد می‌آید. این بمباران‌های وحشتناک عربستان در یمن، کار انسان است؟! اینها خیلی جنایتکار هستنداینها اهل معامله نیستند، باور کنید اینها هیچ خویی از آدمیت نبرده‌اند.

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: فرزندان ملت ایران به کمک افرادی رفتند که مظلومانه کمک می‌خواستند. حضرت آقا از ما خواستند در سوریه از هر دو طرف کشته کم شود. سوال ما این بود که حالا طرفداران نظام سوریه و ملت سوریه بله ولی طرف مقابل دیگر چرا؟! ایشان گفتند اینها جوانان مسلمان هستند و دشمن اینها را فریب داده است. اینها با تفسیر غلط قرآن مردم را به عنوان مشرک می‌کشند اینها فریب خوردند. باید دید کارگردان کیست.

 

* دستاورد دفاع ۸ ساله تا ساحل مدیترانه و شاخ آفریقا پیش رفته

همدانی در ادامه اظهار داشت: امام ما گفتند هرچه فریاد دارید بر سر دشمن بزنید و این دشمن را هم معرفی کردند. شیطان بزرگ هم معرفی کردند. امروز خون جوانان ملت ایران به بار نشسته دستاورد دفاع ۸ ساله تا ساحل مدیترانه و شاخ آفریقا پیش رفته. یک روزی آرزوی ما آزادسازی مهران و کله‌قندی بود و در ادامه آزادسازی و فتح خانقین و بصره که تازه نرسیدیم. امروز آرزوی ما تحقق یافته و جبهه ما چند برابر جبهه دفاع مقدس است.

وی افزود: برای امنیت کشورمان خط دفاع را از مرزها فاصله دادیم. از مردم می خواهم دعا کنند جبهه حق و مجاهدین جبهه حق و سپاه اسلام پیروز شوند. بدانید اگر دشمن ما را فریب بدهد و مرزهای ما ناامن شود، تازه می‌فهمیم امنیت یعنی چه. یکبار تجربه کردیم جوان‌ها از در و مادر خود تجربه ناامنی را بپرسند. امروز از هر کدام از مردم سوریه بپرسید از دولت چه می‌خواهید؟ هیچ کس نمی‌گوید آب و نان و برق می‌خواهیم که ندارند شغل ندارند اما فقط و فقط امنیت می‌خواهند آن هم امنیت نفس‌ کشیدن!

مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اخبار موثق دارم که دشمنان ما در یک ائتلاف با بعضی از کشورهای منطقه مرزهای ما را ناامن کنند؛ مطمئنا نمی‌توانند اما اگر اتحاد و کشور ما را مورد هدف قرار دهند، بدانید موفق خواهند شد. از همین رو رهبری بر همدلی تاکید دارند. چون تهدید علیه ما است، باید متحد باشیم بله اختلاف داریم ولی در منافع ملی باید متحد باشیم. باور کنید وقتی برای رضای خدا کار کنید، همه چیز عبادت است.

همدانی گفت: البته مردم ما در یک نقطه مشترک هستند در زمانی که احساس کنند هویت‌شان در خط است همه اقشار حتی اقلیت‌های مذهبی وارد میدان می‌شوند بنابراین شهدای ما که از ناموس ملت دفاع کردند، مردم ما با وجود اختلاف خود، همه از شهدا دفاع می‌کنند و خطاب به شهدا این پیام را دارند که شما خیلی مرد هستید (لبخند سردار).

وی در پایان درخصوص مظلومیت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: باید بگویم شهدای اسلام از جمله حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) مظلوم بودند، شهدای ما در سوریه و عراق هم مظلومانه و غربت‌شان از شهدای بزرگ ما بیشتر نیست. شاید هیچ نامی از آنها مطرح نشود اما ایمان داشته باشید که خداوند اینها را معرفی خواهد کرد، به نحوی که از همه بیشتر شناخته خواهند شد. البته در روزهای اول حساسیت‌ها کمی بیشتر بود اما امروز مردم تشییع‌های پرشکوهی از این شهدا انجام می‌هند.

۰ نظر ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۴
حسن حیدری
ولایت کشتی نجات انقلاب است
ـــــــــــــــ
دستورات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای برجام در نامه به رئیس‌جمهور؛
هر اظهاری مبنی بر باقی ماندن ساختار تحریم‌ها و وضع هر تحریم در هر سطح و به هر بهانه نقض برجام است/ اقدامات مربوط به نوسازی اراک و معامله اورانیوم غنی‌شده موجود تنها پس از اعلام پایان پرونده pmd و پس از انعقاد قرارداد مطمئن و با تضمین کافی آغاز خواهد شد (۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۳:۵۷)
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به آقای روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات ۹ گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه ۶۳۴ مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.
متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای روحانی
رئیس جمهور اسلامی ایران و رئیس شورای عالی امنیت ملی دامت توفیقاته
با سلام و تحیت،
اکنون که موافقتنامه‌ی موسوم به برجام پس از بررسی‌های دقیق و مسئولانه در مجلس شورای اسلامی؛ کمیسیون ویژه و دیگر کمیسیون‌ها و نیز در شورای عالی امنیت ملی سرانجام از مجاری قانونی عبور کرده و در انتظار اعلام نظر اینجانب است، لازم می‌دانم نکاتی را یادآور شوم تا جنابعالی و دیگر دست‌اندرکاران مستقیم و غیرمستقیم آن، فرصت‌های کافی برای رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه‌ی کشور در اختیار داشته باشید.
۱ـ پیش از هر چیز لازم می دانم از همه‌ی دست‌اندرکاران این فرآیند پرچالش، در همه‌ی دوره‌ها
از جمله: هیئت مذاکره کننده‌ی اخیر که در توضیح نقاط مثبت و در اصل تثبیت آن نقاط همه‌ی سعی ممکن خود را به کار بردند، و نیز از منتقدانی که با ریزبینی قابل تحسین، نقاط ضعف آن را به همه‌ی ما یادآور شدند و مخصوصاً از رئیس و اعضاء کمیسیون ویژه‌ی مجلس و نیز از اعضای عالی مقام شورای عالی امنیت ملی که با درج ملاحظات مهم خود برخی از نقاط خلاء را پوشش دادند، و سرانجام از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با تصویب طرحی محتاطانه، راه درست اجرا را به دولت ارائه کردند، و نیز از رسانه‌ی ملی و نویسندگان مطبوعات کشور که با همه‌ی اختلاف نظرها در مجموع، تصویر کاملی از این موافقتنامه در برابر افکار عمومی نهادند، قدردانی خود را اعلام دارم. این مجموعه‌ی پر حجم کار و تلاش و فکر در مسأله‌ئی که گمان می‌رود از جمله‌ی مسائل به یاد ماندنی و عبرت‌آموز جمهوری اسلامی باشد، در خور تقدیر و مایه‌ی خرسندی است. به همین دلیل با اطمینان می‌توان گفت که پاداش الهی برای این نقش آفرینی‌های مسئولانه، مشتمل بر نصرت و رحمت و هدایت ذات حضرت حق خواهد بود ان‌شاءالله، زیرا وعده‌ی نصرت الهی در برابر نصرت دین او تخلف ناپذیر است.
۲ـ جنابعالی با سابقه‌ی چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی طبعاً دانسته‌اید که دولت ایالت امریکا در قضیه‌ی هسته‌ئی و نه در هیچ مسأله‌ی دیگری، در برابر ایران رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند. اظهارات رئیس جمهور امریکا در دو نامه به این جانب مبنی بر اینکه قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، خیلی زود با طرفداریش از فتنه‌های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد و تهدیدهای صریح وی به حمله نظامی ـ و حتی هسته‌ئی که می‌تواند به کیفر خواست مبسوطی علیه وی در دادگاه‌های بین‌المللی منتهی شود ـ پرده از نیت واقعی سران آمریکا برداشت. صاحبنظران سیاسی عالم و افکار عمومی بسیاری از ملت‌ها به وضوح تشخیص می‌دهند که عامل این خصومت تمام‌نشدنی، ماهیت و هویت جمهوری اسلامی ایران است که برخاسته از انقلاب اسلامی است. ایستادگی بر مواضع بر حق اسلامی در مخالفت با نظام سلطه و استکبار، ایستادگی در برابر زیاده طلبی و دست‌اندازی به ملت‌های ضعیف، افشای حمایت امریکا از دیکتاتوری‌های قرون وسطائی و سرکوب ملت‌های مستقل، دفاع بی‌وقفه از ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت میهنی، فریاد منطقی و دنیاپسند بر سر رژیم غاصب صهیونیست، قلم‌های عمده‌ئی را تشکیل می‌دهند که دشمنی رژیم ایالات متحده امریکا را بر ضد جمهوری اسلامی، برای آنان اجتناب ناپذیرکرده است و این دشمنی تا هنگامی که جمهوری اسلامی با قدرت درونی و پایدار خود، آنان را مأیوس کند ادامه خواهد داشت.
چگونگی رفتار و گفتار دولت امریکا در مسأله‌ی هسته‌ئی و مذاکرات طولانی و ملال‌آور آن، نشان داد که این نیز یکی از حلقه‌های زنجیره‌ی دشمنی عنادآمیز آنان با جمهوری اسلامی است. فریبکاری آنان در دوگانگی میان اظهارات اولیه‌ی آنان که با نیت قبول مذاکره‌ی مستقیم از سوی ایران انجام می‌شد، با نقض عهدهای مکرّر آنان در طول مذاکرات دوساله و همراهی آنان با خواسته‌های رژیم صهیونیستی و دیپلوماسی زورگویانه‌ی آنان در رابطه با دولت‌ها و مؤسسات اروپائی دخیل در مذاکرات، همه نشان دهنده‌ی آن است که ورود فریبکارانه‌ی آمریکا در مذاکرات هسته‌ئی، نه با نیت حل و فصل عادلانه، که با غرض پیشبرد هدف‌های خصمانه‌ی خود درباره‌ی جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
بیشک حفظ هوشیاری نسبت به نیّات خصمانه دولت آمریکا و ایستادگی‌هایی که بر اثر آن در طول مسیر مذاکرات از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به کار رفت، توانست در موارد متعدّدی از ورود زیان‌های سنگین جلوگیری کند.
با این حال محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه،‌ می‌تواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود.
۳ـ بندهای نه‌گانه قانون اخیر مجلس و ملاحظات ده‌گانه‌ی ذیل مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی، حاوی نکات مفید و مؤثر است که باید رعایت شود، با این حال برخی نکات لازم دیگر نیز هست که همراه با تأکید بر تعدادی از آنچه در آن دو سند آمده است،‌ اعلام می‌گردد.
اولاً: از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرایی شدن آن در برجام به بعد از اقدام‌های ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف‌های مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور امریکــا و اتحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریم‌ها است. در اعلام اتحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور امریکا باید تصریح شود که این تحریم‌ها به‌کلی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریم‌ها باقی خواهد ماند، به منزله‌ی نقض برجام است.
ثانیاً: در سراسر دوره‌ی 8 ساله وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه‌ی مجلس اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعالیت‌های برجام را متوقف کند.
ثالثاً: اقدامات مربوط به آنچه در دو بند بعدی آمده است، تنها هنگامی آغاز خواهد شد که آژانس پایان پرونده‌ی موضوعات حال و گذشته (pmd) را اعلام نماید.
رابعاً: اقدام در مورد نوسازی کارخانه‌ی اراک با حفظ هویت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره‌ی طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد.
خامساً: معامله‌ی اورانیوم غنی‌ شده‌ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن در این‌ باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور باید به‌ تدریج و در دفعات متعدد باشد.
سادساً: مطابق مصوبه‌ی مجلس،‌ طرح و تمهیدات لازم برای توسعه‌ی میان‌مدت صنعت انرژی اتمی که شامل روش پیشرفت در مقاطع مختلف از هم‌اکنون تا 15 سال و منتهی به 190 هزار سو است،‌ تهیه و با دقت در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود. این طرح باید هرگونه نگرانی ناشی از برخی مطالب در ضمائم برجام را برطرف کند.
سابعاً: سازمان انرژی اتمی، ‌تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف را در مقام اجرا به‌گونه‌ای ساماندهی کند که در پایان دوره‌ی 8 ساله هیچ کمبود فناوری برای ایجاد غنی‌سازی مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.
ثامناً: توجه شود که موارد ابهام سند برجام، ‌تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست و مرجع، متن مذاکرات است.
تاسعاً: وجود پیچیدگی‌ها و ابهام‌ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریبکاری در طرف مقابل بویژه امریکا، ایجاب می‌کند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است،‌ تشکیل شود. ترکیب و وظائف این هیئت باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود.
با توجه به آنچه ذکر شد، مصوبه‌ی جلسه ۶۳۴ مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی امنیت ملی با رعایت موارد یاد شده تأیید می‌شود.
در خاتمه همان‌طور که در جلسات متعدد به آن جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کرده‌ام، رفع تحریم‌ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه‌ جانبـه‌ی اقتصاد مقـاومتی میسر نخـواهد شـد. امیـد است که مراقبت شود که این مقصود با جدیت تمام دنبــال شود و بخصوص به تقویت تولید ملی توجه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمائید که وضعیت پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به واردات بی‌رویه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از امریکا جداً پرهیز شود.
توفیقات جنابعالی و دیگر دست‌اندرکاران را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۹/مهرماه/۹۴
۰ نظر ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۸:۴۲
حسن حیدری

جناب آقای علوی وزیرمحترم اطلاعات!

1- لطفا تریبون نظام و انقلاب اسلامی باشید نه جناح دولتی!

2- شما پیشاپیش نظام را به جناحی عمل کردن در انتخابات متهم کرده و با این سخنان خود در جامعه التهاب ایجاد می کنید.

3- لطفا به امام حسین علیه السلام توهین نکنید و مذاکرات فاجعه بار هسته ای را با روش امام حسین علیه السلام مقایسه نکنید.

4- یکی از وظایف ذاتی شما در دانشگاه ها جلوگیری از برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی می باشد. چرا کاری کرده اید که امام امت چندین بار است که علنا به آن اشاره می کنند و شدیدا گلایه می نمایند و هشدار می دهند؟!

وزیر اطلاعات: در مذاکرات هسته‌ای از روش امام حسین (ع) استفاده کردیم!

وزیر اطلاعات با اشاره به حرکت امام راحل (ره) در مساله انقلاب که تکلیف محور بوده است، گفت: ما در مذاکرات هسته‌ای هم از روش امام حسین (ع) استفاده کردیم.
فارس: وزیر اطلاعات با اشاره به حرکت امام راحل (ره) در مساله انقلاب که تکلیف محور بوده است، گفت: ما در مذاکرات هسته‌ای هم از روش امام حسین (ع) استفاده کردیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری سراسر کشور ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) این واقعه را نه تقابل دو طرف بلکه تجاوز یک طرف درگیری قلمداد کرد و اظهارداشت: در واقعه کربلا عاطفه و احساس و تفکر انسان تحریک می‌شود ولی بخش عاطفه و احساس زودگذر است ولی تفکر عاشورایی همیشه ماندگار است و اگر می‌خواهیم این تفکر به اعمال و رفتارمان حاکم شود باید عقل و فکرمان حسینی باشد.
 
وزیر اطلاعات با اشاره به حرکت امام راحل (ره) در مساله انقلاب که تکلیف محور بوده است، گفت: ما در مذاکرات هسته‌ای هم از روش امام حسین (علیه السلام) استفاده کردیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه سیستم اطلاعاتی کشور خود را خدمتگزار مردم به حساب می‌آورد، افزود: پیام‌های مقام معظم رهبری برای دانشگاه‌ها نشانگر لزوم آرامش و اطمینان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است و ما وظیفه خود می‌دانیم آرامش و امنیت را فراهم کنیم به صورتی که استاد و دانشجو با اطمینان خاطر، درس بدهد و سؤال کند و حاکمیت چنین فضایی است که موتور علمی کشور را به حرکت در می‌آورد.
 
علوی با بیان اینکه راهبرد وزارت اطلاعات درخصوص دانشگاه‌ها، ابراز عقاید و افکار و تدریس با دلایل منطقی و متقن است، خاطرنشان کرد: در این شرایط امنیت با هماهنگی دانشگاهیان و با هزینه کمتر در این مراکز آموزش عالی ایجاد می‌شود و کاملاً معتقدیم که همراهی دانشگاهیان با سیستم اطلاعاتی کشور نقش موثری در ایجاد آرامش و امنیت دارد.
 
وی با بیان اینکه مجموعه وزارت اطلاعات، پلیس امنیت نیست، ادامه داد: امروزه مجموعه افرادی که در وزارت اطلاعات خدمت می‌کنند، یک مجموعه علمی تحصیل کرده و متفکر است و افرادی هم که جذب می‌شوند از همین گروه فرهیخته و باسواد هستند.
 
علوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات حق الناس است گفت: ما در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد مردم‌سالاری قرار داریم که باید رقابتی سالم و تعیین کننده برای مردم باشد و با امنیت کامل و همه‌جانبه برگزار شود.
 
وی ادامه داد: افرادی که برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام می‌کنند و به صورت قانونی شرایط ثبت نام را دارا می‌باشند، نباید بی‌دلیل محروم شوند و اگر اینگونه شود پا روی حق الناس گذاشته شده است.
 
علوی خاطرنشان کرد: تمایلات جناحی نباید عاملی برای محروم کردن کسی در انتخابات باشد و فقط قانون مصوب در نظردهی وزارت اطلاعات درخصوص سازمان انتخابات مؤثر خواهد بود.
۰ نظر ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۶
حسن حیدری

عکس: همزمان با آغاز عملیات انهدام صنعت هسته ای ایران از مجسمه ظریف رونمایی شد!

همزمان با آغاز بزرگترین انهدام تاسیسات هسته ای تاریخ در ایران، از مجسمه ظریف رونمایی شد.

ایرنا: این مراسم با حضور اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهوری و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن وتجارت برگزار شد.


علی درستکار که اجرای مراسم را بر عهده داشت، این سردیس را نماد تقدیر از مجاهدت های وزیر امور خارجه و همکاران وی عنوان کرد.


همچنین در این مراسم به پاس زحمات ظریف، لوح تقدیری به وی اهدا شد. 

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۹:۲۳
حسن حیدری

مسئولین بی عرضه ی وزارت خارجه و وزارت بهداشت ایران

از فرانسه ی صهیونیست صفت عبرت نمی گیرند


فرانسوی‌هایی که تا کنون ارمغانی جز ویروس ایدز و گوشت خوک برای کشور نداشته‌اند، این‌بار با توزیع آب معدنی‌های آلوده سلامت مردم را نشانه رفته‌اند.

سوغات جدید فرانسوی‌ها برای ایران/سرپیچی مدیر فرانسوی آب معدنی دماوند از حکم قضایی+اسناد

فرانسوی‌هایی که تا کنون ارمغانی جز ویروس ایدز و گوشت خوک برای کشور نداشته‌اند، این‌بار با توزیع آب معدنی‌های آلوده سلامت مردم را نشانه رفته‌اند.
راه دانانوشت: شرکت آب معدنی دماوند در سال ۵۲ تأسیس شد تا برای اولین بار خط تولید آب معدنی در کشور راه اندازی شود.
 
در سال ۸۸ شرکت فرانسوی دنون، ۷۰ درصد سهام شرکت دماوند را خریداری کرد و مدیریت این شرکت را به دست گرفت؛ این شرکت در ابتدا ادعا می کرد که آخرین تکنولوژی روز و خطوط بسته بندی آب معدنی را به کار بسته است تا بتواند آب معدنی با کیفیت بالاتر را ارائه دهد اما مرور زمان نشان داد که این موضوع ادعایی بیش نبوده است.
 
ماجرا از آنجا آغاز شد که سازمان غذا و دارو در پی دستورات وزیر بهداشت اقدام به نمونه گیری از آب معدنی دماوند کرد و پس از بررسی نتیجه های آزمایش های مربوط به این آب معدنی، آلودگی این آب معدنی برای سازمان غذا و دارو محرز شد.
 
در ادامه این ماجرا، مسئولان دستور توقف خط تولید آب معدنی دماوند را صادر کردند که مدیر فرانسوی آب معدنی دماوند از این دستور سرپیچی کرد و خط تولید این آب معدنی همچنان به فعالیت خود ادامه داد.
 
رسول دیناروند در اواخر شهریور ماه در مورد دستور وزارت بهداشت مبنی بر توقف خط تولید آب معدنی دماوند و اینکه از طرف این شرکت اعلام شده که چون تخلفشان سنگین نبوده فقط اخطار دریافت کرده اند، گفت: اخطار نبود. ما آن زمان اعلام کردیم از ۳۱۱ نمونه ای که از خط تولید شرکت های تولید آب معدنی گرفیتم، ۳۷ مورد مشکل داشت که ۱۲ مورد آن باید خط تولیدشان متوقف می شد. ضمن اینکه به شرکت هایی که باید خط تولید خود را متوقف می کردند، اخطار داده شد که ضمن توقف تولید و توزیع محصولات خود، تولیدات خود را از سطح بازار جمع آوری کنند.
 
در ادامه تخلف شرکت آب معدنی دماوند، سازمان غذا و دارو درباره این نوع آب معدنی اطلاع رسانی کرد و از مردم خواست تا این آب معدنی را مصرف نکنند که همین موضوع موجب خشم مدیر فرانسوی شد؛ چرا که منافع خود در ایران را که سال ها از آن بهره می‌برد در خطر دید.
 
عدم تمکین فرانسوی ها از دستورات قضایی در ایران تا جایی پیش رفت که مسئولین وزارت بهداشت تنها راه مقابله با این شرکت را اطلاع رسانی دانسته و به مردم اعلام کردند تا اصلاح خط تولید این نوع آب معدنی از خرید آن جدا خودداری کنند.
 
دیناروند با بیان اینکه در صورتی که اصلاحات آنها مورد تایید سازمان غذا و دارو بود اجازه ورود مجدد به بازار را می یافتند، گفت: یکی از این شرکت ها متاسفانه اخطار را رعایت نکرد و خط تولید خود را به رغم اینکه توسط بازرسین دانشگاه پلمپ شده بود، فعال کرد و به تولید و توزیع آب معدنی ادامه داد و اقدامی هم برای جمع آوری محصولاتش از بازار انجام نداد.
 
تخلف شرکت فرانسوی تا جایی پیش رفت که این شرکت با ترتیب دادن یک نشست خبری با حضور خبرنگاران با دفاع از اقدامات غیر قانونی خود اعلام کرد که اگر به سازمان غذا و دارو رشوه می دادند این اتفاق برای این شرکت نمی افتاد.
 
میشل راسکائو، مدیر فرانسوی این شرکت، با استناد به برخی از آزمایش هایی که در فرانسه انجام داده است اعلام کرد که این آب معدنی هیچ گونه آلودگی نداشته و سالم است.
 
در ادامه این کشاکش رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، با افشاگری های جدید علیه این شرکت و تاکید بر آلوده بودن آب دماوند، گفت: در آزمایش هایی که در شهریورماه بر روی آب های تولیدی این شرکت، مشخص شد که آب های این شرکت به میکروب» سودوموناس» آلوده است.
 
دیناروند گفت که قصد نداشته است چنین افشاگری انجام دهد اما تخلف از قانون و اظهارات این شرکت منجر شده است که وی در خصوص باکتری های آلوده کننده این آب معدنی اطلاع رسانی کند.
 
وی ادامه داد: علی رغم ارائه دستور توقف تولید این شرکت دستور فوق را به خوبی اجرا نکرده و اقدام به توزیع محصولات خود در بازار نمود که در نهایت دستور پلمب خط تولید صادر شد.
 
 
 
 
 
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بعد از مدتی مسؤولان این شرکت به ما اعلام کردند که مشکلات مرتفع شده و آماده تولید هستیم که دوباره بازرسان ما با حضور در کارخانه اقدام به نمونه گیری از آب کردند که متاسفانه این بار وجود میکروب ایکولای در چاه منشاء تولید آب این کارخانه از سوی آزمایشگاه تشخیص داده شد.
 
وی ادامه داد: وجود میکروب ایکولای در آب نشان دهنده آلوده بودن آب به فاضلاب انسانی است و لذا بعداز مشخص شدن این نتایج سریعا پروانه تولید آب معدنی دماوند تعلیق شده و این شرکت ملزم به طی فرایندهای میکروب زدایی گردید.
 
یک کارشناس میکروب شناسی در این راستا هشدار می دهد: اگرچه باکتری ای کولای به طور عادی در بدن انسان زندگی می کند، اما برخی از گونه های این باکتری می توانند موجب مسمومیت شدید گوارشی شده و عواقب زیادی برای دستگاه گوارشی انسان بر جای بگذارند.
 
وی همچنین تصریح کرد: برخی از گونه‌های ای کولای مانند O۱۵۷-H۷ و O۱۰۴-H۴ سم‌های بالقوه کشنده‌ای را تولید می‌کنند که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند و گونه O۱۵۷-H۷ که به نام "ای کولای آنتروهموراژیک" (EHEC)همچنین به خاطر ایجاد عوارض وخیم و حتی مرگبار مانند "سندروم همولیتیک یورمیک" مشهور است که ممکن است به نارسایی کلیه بینجامد.
 
سودوموناس هم یک میکروب و پاتوژن بیماری‌زا و فرصت‌طلب است. این باکتری از سیستم ایمنی ضعیف افراد سوءاستفاده و در بافت‌های بدن انسان عفونت و سموم مضر ایجاد می‌کند. میکروب سودوموناس می‌تواند عفونت‌های مجاری ادراری، سیستم تنفسی، التهاب و آماس پوست، عفونت‌های بافت‌های نرم، باکتریمی (وجود باکتری در خون)، عفونت‌های استخوان و مفاصل، عفونت‌های معده و روده‌ای و عفونت‌های سیستمیک متنوع به‌ویژه در بیماران با سوختگی‌های شدید، بیماران مبتلا به سرطان و ایدز که سیستم ایمنی آنها سرکوب شده، ایجاد کند. این نخستین باری نبود که وزارت بهداشتی‌ها وارد حوزه آب‌های معدنی آلوده می شدند و نسبت به این مساله هشدار می‌دادند.
 
تلاش فرانسوی ها برای اینکه اعلام کنند خطری متوجه مصرف کنندگان ایرانی آب معدنی دماوند نیست در حالی صورت می گیرد که این کشور سابقه خوبی در قبال ایرانیان از خود برجای نگذاشته است.
 
سال ها پیش فرانسوی ها برای ایران، ویروس ایدز را به ارمغان آوردند؛ لوران فابیوس که نامش با تجارت ایدز به ایران گره خورده است در جریان صادرات خون های آلوده به ایران طی سال های گذشته هیچ گاه از ملت ایران عذرخواهی نکرد و به این ترتیب انسان‌های زیادی اعم از کودک و زن در ایران قربانی جنایت فرانسوی ها شده و به ویروس ایدز مبتلا شدند.
 
ویروس ایدز تنها دستاورد فرانسوی‌ها برای ایران نبوده و طی اخبار چند روز گذشته روزنامه گاردین نوشت که خوردن گوشت خوک در داخل فرانسه برای دانش آموزان مسلمان اجباری شده است.
 
این روزنامه نوشت: پس از سالها بحث و جدال در فرانسه در زمینه جلوگیری از حجاب در مدارس این کشور هم اکنون خوردن گوشت خوک در مدارس بحثهای جدیدی را در میان جامعه فرانسوی ایجاد کرده است به طوری که شخصیتهای سیاسی جناح راستگرا تنها کسی را فرانسوی می دانند که گوشت خوک مصرف کند!
 
فرانسوی‌ها که منافع خود را در تضاد با این دستور سازمان غذا و دارو می دیدند، دست به صدور بیانیه های مختلف و فرافکنی های گسترده زدند، اما شاید بهتر باشد مقامات قضایی برخورد های لازم با این شرکت را صورت بدهند تا این شائبه که مدیران خارجی آزادی عمل کامل برای هر گونه کارهای غیر قانونی را دارند در اذهان عمومب به وجود نیاید.
۰ نظر ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۹:۰۷
حسن حیدری