حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی مهر ۱۳۹۶ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

نماهنگ/ رهبرانقلاب: وابستگی بیچارگی می‌آورد


منبع: khamenei.ir
۰ نظر ۲۸ مهر ۹۶ ، ۱۵:۴۰
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

اسرائیل 350فلسطینی را از قدس تبعید کرد

پرچم اسرائیل

رژیم اسرائیل ۳۵۰ شهروند فلسطینی را از شهر قدس و مناطق دیگر اراضی اشغالی سال ۴۸ تبعید کرد.

 به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در گزارشی نوشت: "نیروهای اسرائیلی در طول 24 ساعت گذشته دستکم 350 فلسطینی را از شهر قدس و مناطق دیگر ارضی 48 تبعید کردند".

این روزنامه افزود: "تبعید این افراد به خاطر نداشتن مجوزهای قانونی بوده است".

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل پیشتر توصیه وزارت امنیت داخلی و پلیس این رژیم برای لغو فوری همه مجوزهای ورود تعداد محدودی از خانواده های فلسطینی ساکن کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی سال 48 جهت دیدار با بستگانشان را تایید کرد.

در همین حال، نخست وزیر رژیم اسرائیل "باب العمود" به عنوان یکی از مهمترین درهای ورودی به مسجد مبارک الاقصی را منطقه بسته امنیتی اعلام کرد.

روزنامه یدیعوت آحارنوت به نقل از نتانیاهو در یک نشست امنیتی نوشت که وی دستور تشدید تدابیر امنیتی در قدس و بویژه در منطقه باب العمود را داده است؛ به گونه ای که ورود به آن تنها در صورت بازرسی دقیق میسر خواهد شد.

منبع: تسنیم
۰ نظر ۲۸ مهر ۹۶ ، ۱۵:۳۵
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

پایانی بر توهمات حوزه نفوذ رژیم صهیونیستی

کردستان و اسرائیل

اقدام مناسب دولت عراق در تصرف شهرکرکوک که می‌توانست برای بارزانی و اقلیم تجزیه ای ایجاد کند و برای رژیم صهیونیستی حیاط خلوتی به‌وجود بیاورد، تمام توهمات رویایی آن‌ها را از بین برد.

به گزارش مشرق، در پی تهاجم داعش به شمال عراق که در نتیجه‌ی آن پیشمرگ‌های کرد به‌طور غیررسمی کنترل برخی از مناطق را که نیروهای تحت کنترل بغداد رهایشان کرده بودند، در دست گرفتند، این وضعیت خواسته‌ها برای استقلال کردستان را قوت داد. همه‌پرسی برای استقلال کردستان عراق در 3 مهر 1396 (25 سپتامبر 2017) برگزار شد.

علی‌رغم مخالفت مسؤولان کشور عراق، کشورهای همسایه و جامعه بین‌الملل - به‌جز رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار - نسبت به همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق، در نهایت مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جلسه‌ای با احزاب مختلف کردستان عراق و سایر احزاب همسوی خود برگزاری همه‌پرسی در تاریخ 3 مهر 1396 را تأیید کرد.
این درحالی است که مقامات اقلیم کردستان عراق در شرایطی همه‌پرسی جدایی‌طلبی از عراق را انجام دادند که منطقه در موقعیت مناسبی قرار ندارد و همین امر موجب مخالفت کشورهای منطقه با این موضوع شده است. با توجه به این‌که پشت پرده اصلی این حرکت رژیم صهیونیستی و نظام استکباری آمریکای جنایتکار قرار دارد و نظام سلطه به‌دنبال‌ بی‌ثباتی منطقه غرب آسیا می‌باشد، طبیعی است که این روند، مشکلاتی را برای منطقه و به‌ویژه برای کشور عراق داشته باشد و درصورت عدم تمکین به نظرات دیپلماتیک، اقدامات سخت در نظر گرفته شود.


*    اقدامات نابخردانه بارزانی‌

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه 15 ژوئن در مصاحبه با یک مجله آمریکایی فارن پالیسی گفت که انجام همه‌پرسی برای استقلال، حق مسلم و قانونی مردم کردستان است. او گفت من به حیدر عبادی گفتم که بعد از اعلام نتایج همه‌پرسی خواهان مذاکره مسالمت‌آمیز برای استقلال هستیم.

در ژوئن 2017 مسعود بارزانی طی مصاحبه‌ای گفت: این مسأله فقط به‌دنبال رسمیت بخشیدن به مرزهای شکننده اقلیم کردستان و سایر نقاط عراق است. زمان آن فرا رسیده که بپذیریم مدل کنونی رابطه اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق کارآمد نیست. عراق از قبل تجزیه شده بود و این رفراندوم فقط نشان می‌دهد که چه اتفاقی افتاده‌ است.

در ژوئیه 2017 مسعود بارزانی طی یک سخنرانی با انتقاد شدید از عملکرد دولت بغداد، گفت: اگر استقلال کردستان محقق نشود، وقوع جنگ‌های خونین بعید نیست.

بارزانی در جمع مردم اعلام کرد: رفراندم دیگر نه در دستان من است و نه در دستان احزاب دیگر، بلکه در دستان شماست.

در ژوئیه 2017 مسعود بارزانی گفت: گلوله را در مقابل گلوله پاسخ خواهیم داد و در مقابل زور بغداد دست بسته نخواهیم بود.

*    موقعیت مهم کرکوک‌
الف:    موقعیت استراتژیکی: یکی از مناطق مهم در منطقه غرب آسیا، شهر و استان کرکوک واقع در شمال بغداد و جنوب اقلیم کردستان عراق است. استان کرکوک با مساحتی حدود 10390 کیلومتر مربع، به اندازه کشور لبنان و دو برابر بغداد وسعت دارد.
ب:    تنوع و پیچیدگی‌های هویتی در کرکوک: که زمینه را برای منازعه فراهم کرده است. کردها، کرکوک را بیت‌المقدس کردی نامیده و الحاق کرکوک به اقلیم کردستان را منبعی برای تأمین اقتصادی یک کردستان مستقل می‌پندارند.
ج:    کرکوک یکی از مهم‌ترین شهرهای نفتی عراق به‌شمار می‌رود. برخی آمارها حاکی از آن است که حدود 40 درصد از ذخایر نفتی عراق و حدود 70 درصد از ذخایر گازی این کشور در کرکوک واقع است.
د:     ذخایر قطعی نفت (حدود چهار میلیارد بشکه نفت) که باعث شده تا کرکوک پس از بصره، دومین میدان نفتی عراق نامیده شود.

*    ازهمه‌پرسی تاعملیات کرکوک‌

نیروهای دولت مرکزی عراق روز دوشنبه کنترل شهر و مرکز استان کرکوک را در دست گرفتند. استان نفت‌خیز کرکوک همواره محل اختلاف میان بغداد و اربیل بوده است. پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال بود که تنش میان بغداد و اربیل بر سر کنترل این منطقه اوج گرفت. شهر کرکوک که مردمانی از قومیت‌های مختلف در آن ساکن هستند، از سال 2014 میلادی و در پی شکست‌های متعدد ارتش عراق در مقابل نیروهای داعش، به کنترل پیشمرگه‌های کرد درآمد.

در 26 سپتامبر، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که «بنا بر تصمیم دولت، چنان‌چه طی سه روز آینده کنترل فرودگاههای این اقلیم به دولت مرکزی واگذار نشود، پروازهای بین‌المللی به سمت کردستان و از مبدا کردستان ممنوع خواهند شد.»

در 27 سپتامبر حیدر عبادی اعلام کرد که پیش‌شرط هر گفتگویی، لغو نتیجه این همه‌پرسی است.

در 29 سپتامبر به دستور بغداد، خطوط هوایی میان کردستان عراق با خارج از این منطقه قطع شد.

در 10 اکتبر مقامات عراقی تصمیم گرفتند یکی از خطوط نفتی منطقه کردستان عراق را به کنترل خود درآورند، خط لوله‌ای که از استان کرکوک به بندر جیهان ترکیه می‌رسد.

در 13 اکتبر نیروهای دولت مرکزی عراق عملیات نظامی را در استان کرکوک آغاز کردند. آن‌ها در مناطق جنوبی این استان به پیشروی‌هایی دست‌یافته و بخش‌هایی را که سه سال پیش به کنترل نیروهای کرد درآمده بود، باز پس گرفتند.

در 15 اکتبر، رهبران سیاسی کرد هشدار بغداد برای خروج پیشمرگه‌های کرد از کرکوک و هم‌چنین لغو نتیجه همه‌پرسی کردستان را نادیده گرفتند.

پس از انقضای مهلت تعیین‌شده توسط بغداد، نیروهای ارتش عراق در طول شب، عملیات خود را آغاز کردند و به سمت میدان‌های نفتی این استان پیش رفتند و توانستند جاده‌ها و زیرساختها را از پیشمرگه‌ها پس بگیرند.

در 16 اکتبر، نیروهای عراقی توانستند مقر دولت در استان کرکوک و یک میدان نفتی را به کنترل خود درآورند. آن‌ها هم‌چنین یک پایگاه و یک فرودگاه نظامی را نیز تصرف کردند.

با آغاز این حملات، غیرنظامیان، کرکوک را ترک کرده و به استان‌های اربیل و سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق پناه بردند.

نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس عراق در ادامه بازپس‌گیری مناطقی که پس از حملات داعش در سال 93 به تصرف نیروهای اقلیم کردستان درآمد، عملیات را با کمک نیروهای مردمی ایزدی ادامه دادند.

نیروهای عراقی در گام نخست از سمت شهرک «عین فتحی» به‌سوی شمال استان نینوا حرکت کردند و با عقب‌نشینی نیروهای کرد، کنترل شهر سنجار را 3 سال پس از حملات داعش بدون هیچ درگیری و به‌طور کامل در دست گرفتند.

در ادامه، نیروهای عراقی به پیشروی‌ها ادامه دادند و بدون هیچ مقاومتی از سوی نیروهای پیشمرگه کرد، مناطق مهم دیگر ازجمله «شبابیت، سولاخ، قصب، حمدان، بنات، کارخانه سیمان، قنی، سنون، جداله، خیاله، دومیز، وردیه، غولات، نینیات، حردان، زورآقا و شرفدین» را به کنترل خود درآوردند.

از شمال شرق استان نینوا، حومه شمال شرق شهر موصل هم خبر می‌رسد، نیروهای کرد از شهر بسیار مهم «بعشیقه» عقب‌نشینی کرده‌اند و نیروهای عراقی از سمت منطقه زوایا در حال نزدیک شدن به این شهر هستند.

*    دستاوردها وپیامدهای پیروزی کرکوک‌

تصرف کرکوک، از نظر راهبردی همزمان یک پیروزی نظامی، سیاسی و اقتصادی برای بغداد بود. بغداد این پیروزی را پیروزی بر براداران دشمن خود می‌داند که بیشتر مردم در بغداد آن‌ها را اشغالگر و غیرقانونی می‌دانند.

مردم بیشتر از این خوشحال هستند که با این‌کار و بدون آن‌که تلفات چندانی بدهند، مسعود بارزانی را تحقیر کردند. آن‌ها بارزانی را فردی مغرور و نژادپرست در قبال عرب‌ها توصیف می‌کنند.

بغداد خیلی خوب توانست از اختلاف و دو دستگی میان حزب دموکراتیک کردستان به رهبری مسعود بارزانی و اتحادیه میهنی کردستان به رهبری فواد معصوم استفاده کند.

بی اعتبار کردن و غیرقانونی اعلام کردن مسعود بارزانی؛ چون بارزانی می‌خواست که تسلط خود را بر کرکوک بیشتر کند و درانتخابات پارلمانی سهم بیشتری را برای حزبش به‌دست آورد.

دولت عراق به شکل کامل کنترل کرکوک را به دست گرفت و استاندار جدیدی را برای آن تعیین کرد، هم‌چنین انتظار می‌رود پایگاه‌های جدیدی برای احزاب عراقی و گروه‌های حشد شعبی همانند سایر شهرها در کرکوک نیز افتتاح شوند.

پس از شکست بارزانی در مسأله همه‌پرسی و کرکوک، افول ستاره‌اش به‌عنوان یک رهبر سیاسی در اذهان کردها نقش بست.

بارزانی پس از عدم یاری واشنگتن، هم‌پیمان استراتژیکش، دیگر هیچ هم‌پیمان منطقه‌ای و یا بین‌المللی ندارد.

مسعود بارزانی بسیار سرخورده شده است و خود را تنها می‌یابد چراکه حزب اتحادیه میهنی - شریک او در قدرت - او را تنها گذاشت. حال دیگر شاید آمریکا و اسرائیل هم آن‌را تنها بگذارند. بارزانی از عقب‌نشینی غیرمنتظره پیشمرگ‌ها در کرکوک بدون هیچ درگیری شوکه شده؛ نیروهایی که بسیار برای دفاع از طرح جدایی‌طلبانه‌اش روی آن‌ها حساب می‌کرد.

همه‌پرسی، «استقلالی توهمی» را برای کردها در اقلیم که از خودمختاری برخوردارند، همراه آورد. بزرگترین قربانی این تحولات نظامی شخص مسعود بارزانی است که رویای استقلالش تا به این لحظه به کابوس تبدیل شده است. دیگر استعفای او از حزب و ریاست اقلیم هر دو با هم بعید نیست.

در پی شکست اهداف همه‌پرسی، ایاد علاوی، معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد که «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان با لغو نتایج همه‌پرسی جدایی این اقلیم موافقت کرده است.

رژیم صهیونیستی به کردستانی مستقل می‌اندیشد که می‌تواند به حیاط خلوت مناسبی برای این رژیم در کنار مرزهای ایران تبدیل شود. اسراییل، کردستان مستقل را تنها هم‌پیمان مطمئنی در منطقه می‌دانست که می‌تواند با آن روابط و همکاری‌های راهبردی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی ایجاد کند و بر عمق راهبردی خود در منطقه بیفزاید ولی عقب‌نشینی بارزانی از نتیجه همه‌پرسی واقدام مناسب دولت عراق دراعزام نیروهای نظامی ارتش و تصرف شهرکرکوک که می‌توانست برای بارزانی و اقلیم استقلالی ایجاد کند و برای رژیم صهیونیستی حیاط خلوتی به‌وجود بیاورد، تمام توهمات رویایی آن‌ها را از بین برد و بار دیگر اقتدارجبهه مقاومت را به رخ جهان کشاند.

منبع: تسنیم
۰ نظر ۲۸ مهر ۹۶ ، ۱۵:۲۸
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

هیات بلندپایه حماس وارد تهران شد

حماس

یک هیات بلندپایه از رهبران حماس ظهر امروز وارد تهران شد.

به گزارش مشرق، یک هیات بلندپایه از رهبران حماس به ریاست صالح عاروری نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش ظهر امروز وارد تهران شد.

قرار است هیات حماس در دیدار با مقامات ایرانی، آنها را در جریان تحولات آشتی ملی فلسطین و آخرین اوضاع سرزمین های اشغالی قرار دهد.

فتح و حماس پنجشنبه هفته گذشته (۲۰ مهرماه) توافق دولت ملی فلسطین را در مصر امضا کردند.

اخیرا «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تأکید کرد توافق آشتی باید اجرایی شود و در مقابل هر تهدیدی که به وحدت ملی ضربه بزند، باید ایستاد.

منبع: مهر
۰ نظر ۲۸ مهر ۹۶ ، ۱۵:۲۱
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

برگ خارجی نتانیاهو برای خروج از بحران داخلی

نتانیاهو

نتانیاهو در شرایطی کنونی در داخل سرزمین‌های اشغالی به شدت تحت فشار قرار دارد و تلاش دارد با یک برگه خارجی خود را از بحران خلاص کرده، با انتخابات پیش از موعد از نو شروع کند.

 به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشارهای داخلی قرار دارد. از یک سو به دلیل پرونده فسادی که در حال حاضر در مرحله تحقیقات قرار دارد احزاب مخالف و اپوزیسیون وی را تحت فشار قرار می دهند. از سوی دیگر به خاطر تکروی های وی، در داخل حزب متبوعش، لیکود و احزاب جدیدی که پا به عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی گذاشته اند، به استعفا ترغیب می شود.

در چنین شرایطی احتمال از هم پاشیدگی کابینه بسیار زیاد است. زیرا لیکود به دلیل آنکه در انتخابات گذشته نتوانست اکثریت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست آورد و با ائتلافی که به وجود آورد دولتش را تشکیل داد لذا در این شرایط که از سوی همگان تحت فشار قرار گرفته است امکان از بین رفتن ائتلاف، بسیار قوی است. کافی است یکی از طرف های ائتلافی تحت تأثیر یکی از نقاط منفی قرار گیرد و از ائتلاف خارج شود.

در چنین شرایطی اگر ائتلاف از بین نرود هم وضعیت، به ویژه برای نخست وزیر و حزب متبوعش، بسیار بغرنج و سخت خواهد بود، چرا که از سوی همه طرف ها تحت فشار قرار می گیرند. حال در این وضعیت نتانیاهو از سوی حزب خودش هم تحت فشار قرار دارد.

برگ برنده‌ای که نتانیاهو در دست گرفته

با شرایطی که در بالا ترسیم شد، نتانیاهو نمی تواند به هیچ یک از طرف های داخلی تکیه کند لذا طبیعی است که به خارج نگاهی کند. این برگه خارجی همان چیزی است که نتانیاهو را امیدوار کرده است تا بتواند از بحران خارج شود.

آنچه نتانیاهو از زمان تأسیس کابینه جدید و انتخاب مدیران جدیدش در اولویت منطقه‌ای خود قرار داد، ایجاد همپیمانی علنی با کشورهای عرب منطقه بود. او تلاش کرد با انتصاب های مختلف و ایجاد سیاست خارجی منطقه‌ای باز، ارتباط با کشورهای عربی را از سری به رسانه‌ای ارتقا دهد.

حال که در شرایط فشار داخلی قرار گرفته می خواهد یک گام از آن هم جلوتر رود و این روابط را از اعلامی و رسانه‌ای به رسمی ارتقا دهد. تلاش رژیم صهیونیستی برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در شرم الشیخ مصر، پس از توافق آشتی ملی فلسطین همان نقطه‌ای که نقطه هدف نتانیاهو در این مسیر تعریف شده است.

کنفرانس بین‌المللی صلح شرم الشیخ نقطه امید نتانیاهو

براساس مستندات رسانه‌ای به دست آمده، صهیونیست ها آمریکا را برای برگزاری این کنفرانس پیش فرستاده‌اند و آمریکا با ارائه یک طرح اعلام کرده است این کنفرانس را برگزار خواهد کرد تا در آن پیمانی علیه ایران به وجود آورد. این پیمان قرار است بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی باشد و به گفته رسانه های عربی به عنوان بخشی از راه حل دولت ترامپ برای حل مسئله فلسطین مطرح شده است.

اما در حقیقت این کنفرانس علاوه بر آنکه راه حلی آمریکایی برای ایجاد یک ائتلاف علیه ایران و محور مقاومت در منطقه است، ابتکار نتانیاهو برای خروج از بحران داخلی نیز هست.

در میان جامعه سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد ارتباط با کشورهای عربی یک موفقیت بزرگ محسوب می شود زیرا صهیونیست ها کشورهای عرب را بزرگترین خطر وجودی خود می دانند. حال اگر نتانیاهو موفق شود تا با ایجاد همپیمانی از ایجاد رابطه یک قدم هم جلوتر رود باید گفت نه تنها به یک سمبل تبدیل می شود بلکه آینده سیاسی خود را نیز تضمین کرده است.

آغاز دوباره و خروج از فشار

اگر نتانیاهو موفق شود این امر را اجرایی کند به راحتی می تواند ائتلاف دولت را برهم زده و انتخابات پیش از موعد اعلام کند. آنگاه با موفقیتی که به دست آورده می تواند از نو به چانه زنی برای تشکیل دولت جدید بپردازد و به وضعیت صفر بازگردد. این همان کاری است که وی در دو دوره گذشته خود به آن متوسل شد و موفق هم بود. حال باید دید آیا این بار می تواند از این وضعیت خلاصی یابد یا اینکه همچون اولمرت در باتلاق داخلی گیر می افتد و آینده‌ای مبهم در انتظار اوست.

منبع: تسنیم
۰ نظر ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۹:۲۰
حسن حیدری

http://up.img7.ir/or5sf.jpg

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۹:۰۱
حسن حیدری
آیت الله سیستانی

هیأتی کردی متشکل از حزب التغییر (گوران) و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق برای دیدار و گفت‌وگو با آیت‌الله سیستانی عازم نجف اشرف شد.

به گزارش مشرق، هیأتی از منطقه کردستان عراق برای دیدار و گفت‌وگو با آیت‌الله سید علی سیستانی عازم نجف اشرف شد.

وبگاه خبری «اسکای پرس» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که هیأتی متشکل از اعضای حزب «التغییر» (گوران) و حزب «اتحادیه میهنی کردستان» صبح دیروز پنجشنبه برای بررسی بحران اخیر منطقه کردستان عراق با آیت‌الله سیستانی وارد شهر نجف اشرف شد.

این  منبع آگاه همچنین گفت که هیأت کردی قرار است با مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

هنوز در مورد دلایل سفر این هیأت کردی خبری منتشر نشده است.

آیت‌الله سیستانی پیشتر در جریان سفر هیأتی متشکل از احزاب سیاسی کرد عراق در استانه برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان، خواستار رجوع همه‌ شهروندان عراق به قانون اساسی این کشور شده جهت احقاق حقوق خود شده بود.

نیروهای عراقی دوشنبه این هفته به دستور حیدرالعبادی، فرمانده کل نیروهای عراق و نخست وزیر این کشور طی مأموریتی وارد استان کرکوک و مرکز شهر آن شدند.

دولت فدرال عراق برای ورود نیروهای تابع خود به کرکوک، ابتدا ضرب الأجل 48 ساعته تعیین کرد که بعد از اتمام این مدت 24 ساعت دیگر تمدید شد.

با پایان مدت اعلام شده، نیروهای ارتش عراق به فرمان العبادی بامداد دوشنبه مأموریت تأمین امنیت شهر کرکوک را آغاز کردند.

نیروهای حامی مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق و عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تهدید کرده بودند که "هرگز" از شهر کرکوک عقب نشینی نخواهند کرد و برای کرکوکِ نفت‌خیز حاضرند تا پای جان بایستند.

دولت فدرال عراق بارها درباره اقدامات مقامات جدایی طلب منطقه کردستان در شهر کرکوک هشدار داده و برخی فرماندهان نظامی عراق اعلام کرده بودند «کرکوک اشغال شده» و باید آزاد گردد.

همزمان با ورود نیروهای عراقی به شهر کرکوک و عقب نشینی نیروهای پیشمرگه از این شهر، نیروهای حامی بارزانی، نیروهای پیشمرگیه حزب اتحادیه میهنی کردستان را به خیانت متهم کردند.

منبع: فارس
۰ نظر ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۳۲
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

سفارش امام امت به جوانان

حضرت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):     96/7/26

«جوانها از فرصت استفاده کنید. امروز فرصت برای شما هست که بتوانید آینده‌ی کشورتان را بسازید. زمان شما با زمان جوانی ما فرق دارد. جوانی ما دوران ناامنی بود، دوران سختی بود. در سنین شما، ما یا در زندان بودیم، یا زیر فشار بودیم، یا زیر شکنجه بودیم، یا در تبعید بودیم. بعد هم که انقلاب پیروز شد ــ آن سالهای اوّل انقلاب ــ شب و روز کار و تلاش بود؛ استراحت وجود نداشت؛ دائم [کار بود]. حالا بنده بعد از یکی دو سال رئیس‌جمهور شدم؛ کسانی که با هم بودیم، بعضی‌شان رئیس‌جمهور هم نشدند، مشغول تلاش و کار [بودند]، ما هم که رئیس‌جمهور شدیم، یک‌جور دیگر تلاش و کار [میکردیم]. یعنی واقعاً سختی کشیدیم در دورانی که در سنین شما و اندکی بعد از سنین شما بودیم. شماها نه، شماها در امنیّتید، در آرامشید، در فرصت علمی هستید، توانایی دارید، تشویق میشوید، گرامی داشته میشوید! این را قدر بدانید، از این فرصت استفاده کنید. گوهر گران‌بهای جوانی در اختیار شما است و این همان گوهر گران‌بهایی است که خدای متعال در قیامت از ما سؤال میکند که جوانی‌تان را چه‌جوری گذراندید؟ یکی از چیزهایی که از ما سؤال میشود این است که جوانی را چه‌جوری گذراندید؟ باید جواب بدهیم. شما وظیفه‌ی الهی و وظیفه‌ی وجدانی را فراموش نکنید؛ هرچه میتوانید تلاش کنید. و تلاشتان نافع خواهد بود؛ یعنی شما میتوانید مسیر کشور را اگر چنانچه غلط است، برگردانید به مسیر درست؛ آنجاهایی که اشکال دارد، آنجاها را میتوانید برگردانید. خوشبختانه جهت‌گیری در کشور جهت‌گیری درستی است؛ البتّه اشکالات در گوشه‌وکنار فراوان وجود دارد امّا جهت‌گیری درست است؛ [لذا] میتوانید اشکالات را برطرف کنید؛ میتوانید کمک کنید که جهت‌گیری‌ها خراب نشود، عوض نشود، دچار انحراف نشود. این کاری است که شما جوانها ــ جوانهای دانشمند و عالم ــ میتوانید بکنید. از این فرصت استفاده کنید، بدانید که ان‌شاءاللّه خدای متعال به شما کمک خواهد کرد؛ وَ الَّذینَ جٰهَدوا فینا لَنَهدِیَّنَهُم سُبُلَنا؛[1] در راه خدا وقتی مجاهدت میکنید، خدای متعال خودش شما را هدایت میکند. وَ مَن یُؤمِن بِاللّهِ یَهدِ قَلبَه؛[2] خدا دلهای شما را هدایت میکند به آن کاری که باید انجام بدهید. نیّتهایتان را نیّتهای احساس وظیفه و انجام وظیفه و نیّتهای خدایی کنید؛ ان‌شاءاللّه خدا هم کمک خواهد کرد. و من مطمئنّم شماها در ده‌ها سال آینده که ان‌شاءاللّه دیگر همه‌کاره‌ی کشور شماها هستید، در آن روز یک ایرانِ بمراتب بهتر، پیشرفته‌تر، منظّم‌تر و مرتّب‌تر از امروز را در مقابلِ خودتان خواهید داشت و ان‌شاءاللّه آن را اداره خواهید کرد.»


[1] . سوره‌ی عنکبوت، بخشی از آیه‌ی ۶۹؛ «و کسانی که در راه ما کوشیده‌اند، به یقین راه‌های خود را بر آنان مینماییم ...»

[2] . سوره‌ی تغابن، بخشی از آیه‌ی ۱۱؛ «... و کسی که به خدا بگرود، دلش را به راه آورَد ...»

۰ نظر ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۷:۳۹
حسن حیدری