حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی فروردين ۱۳۹۵ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۱۰۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

برشی از تاریخ/ 194
رهبر انقلاب در پاسخ به ابهام خانواده شهید درباره قرائت قرآن می‌فرمایند: «صدق الله العلی العظیم» با «صدق الله العظیم» یکی است.
58گروه سیاسی مشرق - در خاطرات منتشر شده از دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید در مشهد، سؤال جوابی بین رهبر انقلاب و خانواده شهید به وجود می‌آید که ذکر آن خالی از لطف نیست.

در قسمتی از این خاطرات آمده است:

پدر شهید از سال‌های قدیم، جلسات قرائت قرآن کریم داشته است و سعی می‌کرده از اساتید دعوت کند تا به جوان‌ها و کودکان قرآن بیاموزند.

مدت زیادی در خانه و بعد که مأموران رژیم شاه اذیت می‌کنند، در مسجد محل این جلسات را برگزار می‌کرده. حمیدرضا هم در همین جلسات رشد کرده و این‌طور بار آمده است. او مدتی است که از رادیو گلایه‌ای دارد که حالا به خاطر فرمایشات آقا به یادش می‌آید و می‌گوید:

خانواده مشهدی: ما یک گلایه‌ای از رادیو داریم؛ یعنی اکثراً در موقع اذان، با آنکه ما قرای فارسی‌زبان بسیار خوبی داریم، قرائت قرای عرب را پخش می‌کنند و این‌ها «صدق الله العظیم» می‌گویند و این باعث رنجش خیلی‌هاست.

رهبر انقلاب: ... فرقی نمی‌کند؛ «صدق الله العلی العظیم» با «صدق الله العظیم» یکی است، هیچ فرقی نمی‌کند. آن علی که در «صدق الله العلی العظیم» هست، علی ما نیست، علی همه است!

خانواده مشهدی: بله متوجه هستم، ولی درعین‌حال، خاصه در مشهد، انتظار هست که این مسئله اصلاح بشود دیگر.

رهبر انقلاب: نه فرقی نمی‌کند، «صدق الله العظیم» هم درسته، «صدق الله العلی العظیم» هم درسته. در قرآن هم هر دوی این‌ها هست. هیچ فرقی نمی‌کند، این مهم است.

البته، شما توجه داشته باشید ما این روش قرائت جدید را که بین جوان‌های ما حالا باب شده و این‌ها بحمدالله خواندشان خیلی خوب شده، به‌طوری که در دنیا، در مجامع جهانی وقتی شرکت می‌کنند، همة قرّا، حضار، اهل فن و عامه مردم نسبت به این‌ها احساس خضوع می‌کنند؛ این را از مصری‌ها یاد گرفتند.

من خودم جزو کسانی هستم که اولین بار، این مفاهیم قرآنی را بین جوان‌ها رایج کردم، در مشهد و غیر مشهد. ما همین قرّای مصری را دادیم دست این جوان‌ها. جوان‌ها از این‌ها یاد گرفتند. آن‌ها در واقع اساتیدی هستند که معلمین جوانان ما هستند و این‌ها روزی که بتوانند مثل آن‌ها بخوانند، آن روز این‌ها قرّایی هستند که خودشان استادند، البته الان هستند کسانی که از بعضی از قرّای مصری خیلی بهتر می‌خوانند؛ یعنی هر قاری عربی معلوم نیست که خیلی خوب باشد. نه! بعضی از قرّای ما، مخصوصاً مشهدی‌ها که بینشان قرّای خیلی خوبی هست، از بعضی از مصری‌ها بهتر می‌خوانند، اما اساتید مصری، آن‌هایی که واقعاً استادند، آن‌ها هم بخوانند، چه ایرادی دارد؟! بعضی اوقات این‌ها را بگذارند، بعضی اوقات آن‌ها را بگذارند. اصل قضیه این است که قرآن را مردم یاد بگیرند، گوش کنند، بفهمند. عمده این است. معنای قرآن را بفهمند، استفاده کنند. اگر این بشود، آن وقت دنیا، به معنای حقیقی کلمه، اصلاح خواهد شد. اگر قرآن، مفاهیم قرآن، حقیقتاً رایج بشود، همه‌چیز درست می‌شود.[1]



[1] - میزبانی از بهشت (روایت حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدا)، جمع‌آوری و تنظیم: کمیته انتشارات مؤسسه جهادی صهبا، تهران، سلمان فارسی، صص 40-42

۰ نظر ۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۱۱
حسن حیدری
دوشنبه 30 فروردین 1395
شناسه خبر : 239492
چندین تن پرتقال مازاد بر مصرف به دلیل عدم پیش‌بینی مسئولان دولتی در تنظیم بازار نوروز 95، در انبارها فاسد شدند.صبح دوشنبه سی ام فروردین با تفکیک پرتقال ها سالم از فاسد شده توسط عمده فروشان میدان مرکزی میوه تره‌بار تهران ، پرتقال های سالم روانه بازار شد. با اتمام تعطیلات نوروزی و کاهش فروش میوه در بازار، بخش عمده ای از این پرتقال‌ها در انبارها باقی ماند و نبود امکانات مناسب برای نگهداری از محصولات موجب شد تا مقدار قابل توجهی از این پرتقال‌ها خراب شوند.
 

۰ نظر ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۳۹
حسن حیدری
۰ نظر ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۳۲
حسن حیدری
۰ نظر ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۲۸
حسن حیدری

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22603/B/13920230_0122603.jpg

۰ نظر ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۵۹
حسن حیدری
۰ نظر ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۸
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

چرا کلاه سبزهای ارتش در سوریه شهید دادند؟

خبر شهادت اولین نیروی کلاه سبز ارتش ایران در سوریه و سه تکاور مدافع حرم دیگر که با فاصله کمی از آن به ایران رسید قدری ناباورانه بود. ابعاد چنین اتفاقی در مورد ورزیده ترین نیروهای پرآوازه ارتش که نام چند افسر ارشد نیز در میان آنها وجود داشت قدری مبهم به نظر می رسید. تصویر این شهدای پر افتخار همراه با یک سوال ضمنی، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد: چطور با این سرعت اولین نیروها شهید شدند؟

نگاهی به اعزام نیروی ویژه ارتش به سوریه

چرا کلاه سبزهای ارتش در سوریه شهید دادند؟

خبر شهادت اولین نیروی کلاه سبز ارتش ایران در سوریه و سه تکاور مدافع حرم دیگر که با فاصله کمی از آن به ایران رسید قدری ناباورانه بود. ابعاد چنین اتفاقی در مورد ورزیده ترین نیروهای پرآوازه ارتش که نام چند افسر ارشد نیز در میان آنها وجود داشت قدری مبهم به نظر می رسید. تصویر این شهدای پر افتخار همراه با یک سوال ضمنی، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد: چطور با این سرعت اولین نیروها شهید شدند؟

فردا در گزارشی نوشت: خبر شهادت اولین نیروی کلاه سبز ارتش ایران در سوریه و سه تکاور مدافع حرم دیگر که با فاصله کمی از آن به ایران رسید قدری ناباورانه بود. هرچند میدان جنگ قواعد خود را دارد اما چنین اتفاقی در مورد ورزیده ترین نیروهای پرآوازه ارتش که نام چند افسر ارشد نیز در میان آنها وجود داشت قدری مبهم به نظر می رسید. خبر در رسانه ها انعکاس یافت و تصویر این شهدای پر افتخار همراه با یک سوال، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد: چطور با این سرعت اولین نیروها شهید شدند؟

 

عده ای گفتند کلاه سبزهای افسانه ای ایران در جریان یک کمین غافلگیرانه به شهادت رسیده اند. برخی شدت گرفتن درگیری ها و نبرد در یک محیط نا آشنا را دلیل اصلی آن عنوان کردند. با توجه به تجربه های قبلی برخی پرسیدند آیا کار تک تیر اندازهای معارض است؟ یا اینکه این نیروها در جریان یک حمله مورد حمایت کافی قرار نگرفته اند و در میدان تنها مانده اند؟ همه اینها گمانه زنی هایی بود که همراه با این اتفاق آغاز شده بود؛ اما ماجرای شهادت همزمان این چهار نفر با همه گمانه زنی ها فاصله بسیار داشت. واقعیتی از جنس حماسه که امیرپوردستان در معراج شهدای تهران جزئیات آن را تشریح کرد.

 

چرا کلاه سبزهای ارتش در سوریه شهید دادند؟

نیروهای ویژه هوابرد

«نوهد» مخفف عبارت «نیروی ویژه هوابرد» است که نیروهای آن به «اشباح قدرتمند» هم مشهور هستند. روی ساختمان مرکزی مقر اصلی آنها در کنار آرم ویژه این یگان کوماندویی جمله ای نوشته شده که هر بیننده ای آن را به خاطر خواهد سپرد: «آشیانه عقاب های آسمان».

تیپ مستقل 65 نوهد پرآوازه ای در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در زمره 5 نیروی ویژه برتر دنیا قرار دارد. شکل گیری این تیپ به اوایل سال 1332 برمی‌گردد که 10 نفر از پرسنل نظامی وقت نیروی هوایی و زمینی ارتش، بعد از اعزام به فرانسه اولین یگان چتربازی در ایران را تشکیل دادند این واحد در سال 1338 به گردان چتربازی ارتقاء یافت.

در سال 1349، نام این تیپ به تیپ 23 نیروهای ویژه هوابرد تغییر کرد. در دهه 50 به دلیل نیاز موجود، دو یگان دیگر به نام‌های «رهایی گروگان» و گروهان «عملیات روانی» نیز به ساختار تیپ 23 اضافه شد و این تیپ متشکل شد از 3 یگان «رهایی گروگان»، «جنگ‌های نامنظم» و «عملیات روانی و یگان پشتیبانی».

در اوایل دهه 60 نیز در زمانی که جنگ تحمیلی ادامه یافت، تیپ نیرومخصوص‌های ارتش با حضور سربازان وظیفه در آن، به لشکر 23 تکاور تبدیل شد. در سال 1370، با نظر فرمانده کل قوا تیپ 65 نوهد با سه گردان متشکل از یگان رهایی گروگان، عملیات روانی و پشتیبانی به علاوه آموزشگاه جنگ‌های نامنظم و فاوا، مجدداً به صورت مستقل درآمد و از لشکر 23 منفک شد.

چرا کلاه سبزهای ارتش در سوریه شهید دادند؟

مستشارهای کلاه سبز

تقریبا یک هفته پیش که در تنکی اخبار پایان نوروز 95، اعزام تعدادی از نیروهای تیپ 65 نوهد به سوریه در قالب حضور مستشاری به یکی از پربازدید ترین اخبار خبرگزاری های ایران بدل شد و به رسانه خارجی نیز راه پیدا کرد. هرچند رسمیت حضور مستشاری نیروهای نظامی ایران در قالب نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سابقه ای چند ساله دارد اما این حرکت پیام های مشخصی در خصوص حضور جدی ایران در میدان های درگیری با تروریست های تکفیری داعش و النصره با خود به همراه داشت که می گفت ایران جدی تر گذشته در میدان سوریه حاضر است و قصد کوتاه آمدن ندارد.

روز 16 فروردین 95 امیر علی آراسته معاون هماهنگ‌کنندۀ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این خصوص به تسنیم گفت: «ما از تیپ 65 و هم یگان‌های دیگر به عنوان مستشار به سوریه نیرو اعزام می‌کنیم. این اعزام مختص تیپ 65 تکاوری نیست و مستشاران تیپ 65 الان در آن‌جا حضور دارند.» چند روز بعد  سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پاسخ به سوالی این خصوص گفت: «بخش‌های مختلفی از نیروهای مسلح حضور مستشاری در منطقه دارند و این موضوع جدیدی نیست.«

مشخص بود که حضور نیروهای ویژه تکاور در مناطق درگیری سوره با جغرافیای خاص طبیعی و جنگ شهری، علاوه بر کارآزمودگی بیشتر و ارتقای تجربه جنگی این نیروها، برتری نظامی در مقابل تروریست ها را افزایش خواهد داد و چنین هم شد.

چرا کلاه سبزهای ارتش در سوریه شهید دادند؟

شهادت چهار افسر تکاور

درست یک هفته بعد از این تصویر شهید «ستوان دوم محسن قیطاسلو» به عنوان اولین شهید کلاه سبز ارتش در سوریه منتشر شد. ستوان دوم «شهید مجتبی یداللهی منفرد» کلاه سبز دیگری بود که به قافله شهدای مدافع حرم پیوست. سروان «شهید مرتضی زرهرند» از تکاوران تیپ 258 شهید پژوهنده شاهرود و سرهنگ «شهید مجتبی ذوالفقار نسب» فرمانده رکن دوم تیپ ۴۵ تکاور شوشتر نیر شهدای دیگر ارتش ایران در سوریه بودند.

 

بعد از ظهر سه شنبه 24 فروردین 95 در حاشیه مراسم وداع با پیکر این شهدای تکاور نیروی زمینی، امیر سرتیپ پوردستان ماجرای شهادت آنها را شرح داد. ماجرایی که شرح یک ایستادگی مردانه در برابر حمله گسترده تروریستها در جبهه حلب سوریه است. مقاومتی که درکنار دیگر رزمندگان موجب شد، حمله گسترده تروریستها ناکام بماند و آنها به عقب رانده شوند. امیر پوردستان در این خصوص گفت: «در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی و گسترده‌ای را به جنوب حلب انجام داده بودند، تعداد 4 نفر از عزیزان نیروهای زمینی به شهادت رسیدند. در این درگیری، تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره منهدم شد و تروریست‌ها 200 نفر کشته دادند.»

 

چرا کلاه سبزهای ارتش در سوریه شهید دادند؟

اطلاع ارتش روسیه

مرور اظهارات ژنرال سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه موید همین مطلب است. چراکه وی چند روز پیش گفته بود: «بنا بر اطلاعات ما حدود 8 هزار عضو جبهه النصره در جنوب غرب حلب مستقر شده‌اند و حدود هزار و 500 نفر دیگر هم در شمال این شهر موضع گرفته‌اند. مشخص است که [تروریست‌‌های النصره] حمله بزرگی را برای قطع کردن مسیر بین حلب و دمشق طرح ریزی کرده‌اند.» و این همان حمله ای بود که با رشادت مدافعین شکست خورد اما طی آن چهار ستاره دیگر به آسمان پر ستاره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوستند.

از سلاح‌های هوشمند تا مدرسه تک تیراندازی

امیر پوردستان در جمع خبرنگاران موارد دیگری نیز در مورد فعالیت های ارتش در خصوص جنگ های نیابتی و درگیری های منطقه اعلام کرد: «داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم ... در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نیروی زمینی (نزاجا) حضور داشتند که به حمدالله با قوت و استحکام در کنار نیروی قدس و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند، حضور مومنانه‌ای داریم.»

وی پس از نسشت خود در گفتگو با نسیم آنلاین نیز گفت: «در کنار طراحی و تهیه مهمات و سلاح‌های خاص این نوع جنگ‌ها، نیروی زمینی ارتش اقدام به تشکیل و تأسیس مدرسه تک تیراندازی و تربیت نیروهای واکنش سریع در جنگ‌های نوین منطقه‌ای مبادرت ورزید و در مدت زمان معین تعداد مشخصی نیرو را برای تربیت در این مدارس جذب و به کار گیری می‌کند. کلیه اقدامات مذکور در راستای تامین امنیت در شرایطی از حالت بالقوه به بالفعل رسیده است که فضای حاکم بر ما فضای تحریم است.»

وی در پایان با بیان اینکه در فضای موجود باید از درون بجوشیم و توان بالقوه را بالفعل کنیم گفت: «در این راستا از جمله فعالیت‌های مهم تهیه مهمات هوشمند و پرتابی آن هم به شکل صد در صد بومی و به کارگیری آن در کلیه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.»

۰ نظر ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۱۴
حسن حیدری
محمد مهدی سیار شاعر جوان انقلاب اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: چند سطر نصیحت دیرهنگام به #کلنل_فضل_الله_آق_اولی (عضو هیئت ایرانی در بخشی از #مذاکرات مربوط به قرارداد 1919 ایران و انگلیس که در اعتراض به شرایط خفت بار این قرارداد در صبحگاه نوروز 1299خودکشی کرد.).
کنایه معنادار شاعر جوان انقلاب به امضاکنندگان توافق هسته ای:

سروده ای برای عضو تیم مذاکره ایرانی که در اعتراض به شرایط خفت بار توافق خودکشی کرد

محمد مهدی سیار شاعر جوان انقلاب اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: چند سطر نصیحت دیرهنگام به #کلنل_فضل_الله_آق_اولی (عضو هیئت ایرانی در بخشی از #مذاکرات مربوط به قرارداد 1919 ایران و انگلیس که در اعتراض به شرایط خفت بار این قرارداد در صبحگاه نوروز 1299خودکشی کرد.).
محمد مهدی سیار شاعر جوان انقلاب اسلامی در صفحه اینستاگرام خود سروده ای را در وصف عضو تیم مذاکره کننده ایرانی که خودکشی نمود منتشر کرد.
 
سیار نوشت: چند سطر نصیحت دیرهنگام به #کلنل_فضل_الله_آق_اولی (عضو هیئت ایرانی در بخشی از#مذاکرات مربوط به قرارداد 1919 ایران و انگلیس که در اعتراض به شرایط خفت بار این قرارداد در صبحگاه نوروز 1299خودکشی کرد.) .
 
مگر مدال نبود
در آن زمانه محنت بار؟! که بر تو آویزند
نبود سکه مگر
که کف زنان گرامی به پای تو ریزند؟
 
در آن زمانه محنت بار
مگر نبود «اخبار»
و مارش پیروزی
و اعتراف جهان
به هوش و لهجه «نیتیو» انگلیسی تان؟
 
در آن زمانه گرفتم که «بوق بوق» نبود
نبود «به به» هم؟
نبود «چه چه» هم؟
نبود هیچ هنرمند فاخری آخر
که نغمه های خوش «خر برفت» ساز کند؟
نبود دخترکی خودجوش
که رقص مختصری در فضای باز کند؟
 
در آن زمانه گرفتم از این همه اسباب
نبود هیچ کدام
ولی بگو آخر
نبود مسأله گویی و مصلحت دانی
که شیرفهم کند
تو را جوانک خام!
که خودکشی ست حرام؟!
۰ نظر ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۰۳
حسن حیدری
۱۲ نفر از مجاهدان لبنانی طی ۱۰ روز گذشته در سوریه به شهادت رسیده‌اند. در میان این ۱۲ شهید نام یک فرمانده شهید ملقب به حاج محمد و فرزند یکی از علمای برجسته اهل سنت لبنان نیز به چشم می‌خورد.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مدتی است که رزمندگان بسیاری با عنوان مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ملیت‌ها و نژادهای مختلف داوطلبانه عازم سوریه می‌شوند و در دفاع از حریم اهل‌بیت و ارزش‌های مقاومت اسلامی جان خود را فدا می‌کنند. این مقاومت بین‌المللی نشان داده است که جهاد و گفتمان مقاومت، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و هر کسی فارغ از نام کشور و ملیت داوطلب ایستادگی در برابر تروریست‌های تکفیری در جغرافیای اسلام است. مجاهدان لبنانی و اعضای حزب‌الله لبنان در این میان نقش فعالی را ایفا می‌کنند و حضور پررنگی در میان مدافعان حرم دارند. آن‌ها در این راه شهدای بسیاری نیز تقدیم اسلام کرده‌اند.

۱۲ مدافع حرم لبنانی طی ۱۰ روز گذشته به شهادت رسیدند+عکس

12 نفر از مجاهدان لبنانی طی دو 10 روز گذشته یعنی از دوم آوریل سال 2016 میلادی در سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیده‌اند. در میان این 12 شهید نام یک فرمانده شهید ملقب به حاج محمد و فرزند یکی از علمای برجسته اهل سنت لبنان به نام شیخ خضر الکبش نیز به چشم می‌خورد. مشخصات و تصاویر این شهدا به شرح زیر است:

فرمانده «شهید محمد محمود عودة» ملقب به ”حاج محمد" از اهالی روستای «الخضر» در منطقه بقاع لبنان:

 

«شهید عباس حسین المقداد» ملقب به ”أبوالفضل» از اهالی روستای «لاسا» در منطقه بقاع لبنان:

 

«شهید بلال نظیر خیرالدین» ملقب به ”ابوجعفر» از اهالی روستای «مجدلون» در منطقه بقاع لبنان:

 

«شهید علی فوزی طه» ملقب به ”حاج جواد» از اهالی «برج البراجنه» در ضاحیه جنوبی لبنان و در حومه بیروت:

 

«شهید محمد خضر الکبش» ملقب به ”ذو الفقـار» فرزند «شیخ خضر الکبش» از اهالی شهر «صیدا» در جنوب لبنان بود. پدر او شیخ خضرالکبش از روحانیون برجسته اهل سنت لبنان و اعضای اهل سنت تجمع علماء المسلمین لبنان است. او در مراسم بزرگداشت فرزند شهیدش، محمد، گفت: «شهادت محمد ثابت کرد که نبرد با تروریسم، مذهبی نیست. شهادت فرزندم این مسئله را مورد تاکید قرار داد که شهر صیدا قلب عربیت تپنده‌ و پایتخت جنوب و گذرگاه مقاومت است.» این مراسم با حضور شیخ علی جابر نماینده سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله و شماری از رهبران و نمایندگان احزاب و گروه‌های لبنانی و فلسطینی و جمعی از علما در مجتمع حضرت زهرا(س) شهر صیدا برگزار شد. همچنین علمای اهل سنت ایران، در پیامی، شهادت فرزند شیخ خضر الکبش، از علمای برجسته و اعضای اهل سنت تجمع علماء المسلمین لبنان، در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه را تسلیت گفتند.

 

«شهید حسین طلال الزین» ملقب به ”شمران» از اهالی شهر «معرکه» در جنوب لبنان:

 

«شهید علی حسن خزعل» ملقب به ”ذوالفقار» از اهالی شهر «عبّا» در جنوب لبنان:

 

«شهید عباس موسى وهبی» ملقب به ”أبوموسى» از اهالی روستای «محرونه» در جنوب لبنان:

 

«شهید ثائر دیاب الحاج دیاب» ملقب به «غریب» از اهالی روستای«شمسطار» در منطقه بقاع لبنان:

 

«شهید محمد حسن عزقول» ملقب به ”غریب» از اهالی روستای «یاطر» در جنوب لبنان:

 

«شهید حسین صبحی فحص» ملقب به ”أبوزینب» از اهالی روستای «جبشیت» در جنوب لبنان:

 

«شهید إسماعیل نایف حلاوة» ملقب به ”أبو أحمد حازم» از اهالی روستای «کفرکلا» در جنوب لبنان:

منبع: تسنیم
۰ نظر ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۵۳
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

چرایی حضور کلاه سبزهای ایرانی در سوریه

پس از انتشار خبر اعزام تکاوران تیپ نوهد به سوریه رسانه‌های غربی با مرتبط دانستن این رویداد با دستور صادره از کرملین مبنی بر خروج نیروهای روسیه از سوریه، سعی کردند چنین القاء کنند که نیروهای نظامی ایران به صورت همه جانبه و نه مستشاری و لجستیکی، برای نبرد با داعش و سایر تروریست‌های فعال در سوریه به این کشور اعزام شده‌اند.
پس از انتشار خبر اعزام تکاوران تیپ نوهد به سوریه رسانه‌های غربی با مرتبط دانستن این رویداد با دستور صادره از کرملین مبنی بر خروج نیروهای روسیه از سوریه، سعی کردند چنین القاء کنند که نیروهای نظامی ایران به صورت همه جانبه و نه مستشاری و لجستیکی، برای نبرد با داعش و سایر تروریست‌های فعال در سوریه به این کشور اعزام شده‌اند.

میزان:دوشنبه 16 فروردین ماه بود که خبرگزاری‌ها به نقل از امیر علی آراسته معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، خبر اعزام تکاوران تیپ 65 نوهدِ ارتش به سوریه به عنوان مستشار را منتشر کردند.


پس از انتشار خبر مزبور، رسانه‌های غربی با مرتبط دانستن این رویداد با دستور صادره از کرملین مبنی بر خروج نیروهای روسیه از سوریه، سعی کردند چنین القاء کنند که نیروهای نظامی ایران به صورت همه جانبه و نه مستشاری و لجستیکی، برای نبرد با داعش و سایر تروریست‌های فعال در سوریه به این کشور اعزام شده‌اند. 

اما دیروز امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان نشست خبری خود، با بیان اینکه داعش را تهدیدی نمی‌دانیم که بخواهیم به صورت یگانی به نبرد با آن برویم، به تمام ادعاهای دروغ پمپاژ شده از سوی رسانه‌های غربی در این زمینه مُهر باطل زد و تصریح داشت که صرفا برای شناسایی تهدیدات، تعدادی از کارکنان یگان‌های مختلف ارتش را به سوریه اعزام کرده‌ایم.

حضور مستشاری نیروهای نظامی ایران در سوریه برای کمک به ارتش و نیروهای مردمی این کشور در نبرد با تروریست‌های مورد حمایت پنهان آمریکا و سعودی‌ها، موضوعی است که هیچگاه از سوی مقامات نظامی کشورمان کتمان نشده است و حتی در یکی دو سال اخیر شهدای مدافع حرم زیادی در شهرهای مختلف ایران اسلامی با شکوه هر چه تمام، تشییع و تدفین شده‌اند.

"بخش‌های مختلفی از نیروهای مسلح ایران در منطقه حضور مستشاری  دارند و این موضوع جدیدی نیست"؛ این بخشی از اظهارات سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح است که در پاسخ به سوالی پیرامون اعزام نیروهای تکاور تیپ 65 نوهد ارتش به سوریه، مطرح شد.

 حضور مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه در تغییر معادلات میدانی و پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی این کشور و شکست و هزیمت‌های پی در پی تروریست‌ها نقش زیادی داشته است؛ همین چند روز پیش بود که شهر راهبردی العیس در منطقه ریف واقع در جنوب غرب حلب با کمک مستشاران ایرانی توسط نیروهای سوری آزاد شد. پیش‌تر نیز ظفرمندی‌های بسیاری با کمک مستشاران ایرانی عاید ارتش و نیروهای مردمی سوریه شده بود که استراژیک ترین آن‌ها آزادسازی شهر تاریخی پالمیرا بود.

"برخی ابهام دارند که درگیری در سوریه به ایران چه ربطی دارد؟ کسانی که این نگاه را دارند بسیار ساده اندیش هستند در حالی که مقاومت در سوریه همان مقاومت انقلاب اسلامی است و اگر این مقاومت شکست بخورد برای ایران ناامنی ایجاد خواهد شد"؛ این بخشی از اظهارات سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران است که بهمن ماه سال گذشته در دیدار با کارکنان نیروی زمینی سپاه ایراد شد.

همچنین سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اواخر سال گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی از زاویه‌ای دیگر به حضور مستشاران ایرانی در سوریه اشاره کرد و گفت: "همه حقیقت این نیست که ما از سوریه حمایت می‌کنیم تا در ایران درگیر نشویم؛ بلکه ما در سوریه و عراق حضور داریم تا این کشورها عزت خود را داشته باشند و قدرتهایی مثل امریکا و فرانسه و انگلیس بر سرنوشت مسلمانان حاکم نشوند".

بی‌تردید حضور مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه که پیروزی‌های زیادی را برای ارتش و نیروهای مردمی این کشور به همراه داشت، حامیان پشت پرده تروریست‌های مستقر در سوریه را مستاصل کرده است؛ بویژه اینکه روس ها نیز در حمایت از محور مقاومت به نبرد سوریه پیوستند و موجب شدند تا ظرف حدود 6 ماه با تحولات میدانی اتفاق افتاده، توازن قدرت در سوریه به نفع دولت قانونی و مشروع این کشور تغییر کند.

سی‌ام سپتامبر 2015 برابر با 8 مهر 1394 بود که ارتش روسیه به درخواست دولت دمشق حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه آغاز کرد.

اواخر ماه دسامبر 2015 نیز ائتلاقی میان ایران، روسیه ، عراق و سوریه بر علیه داعش ایجاد شد؛ ائتلافی که ثمرات زیادی داشت و موجب شد گروه تروریستی داعش از بسیاری از مواضع میدانی خود عقب نشینی کند.

همچنین در روز 24 اسفند نیز پس از آنکه اهداف مورد نظر از حضور نظامی روسیه در سوریه، حاصل شد، ولادیمیر پوتین طی سخنانی اعلام کرد که روسیه بخش عمده‌ای از نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند.

۰ نظر ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۵۰
حسن حیدری