حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی تیر ۱۳۹۵ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۲۶۷ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

نبرد زمینی و آزاد سازی الجلیل؛
فاصله بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله بود تا بتواند توان تسلیحاتی خود را برای تقابل احتمالی آینده با رژیم صهیونیستی تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان «آرامش وحشت» نام می‌‌برند.
معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل
سرویس جهان مشرق - فاصله زمانی بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله لبنان بود تا بتواند ناوگان تسلیحاتی و نظامی خود را برای تقابل احتمالی آینده با رژیم صهیونیستی تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان آرامش وحشت نام می برند. اسرائیلی‌ها معتقدند که هر اندازه این فاصله زمانی بیشتر طول بکشد، مقابله با حزب‌الله لبنان برای بازگرداندن موازنه ‌های قدرت به واپسین سال‌های هزاره گذشته میلادی مشکل‌تر خواهد بود.
 
البته در فاصله این سال‌ها، غرب و محور متخاصم با مقاومت منطقه ای سعی کردند از طریق فضای داخلی و بین‌المللی موانع زیادی را در مسیر افزایش توانمندی‌های مقاومت لبنان تدارک ببینند. استفاده از برگه دادگاه بین‌المللی رفیق حریری و تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی برای خلع سلاح مقاومت بعلاوه آغاز جنگ داخلی در سوریه از مهم‌ترین چالش‌های موجود در دهه گذشته جهت تضعیف حزب‌الله لبنان بوده است، اما چیزی که دوست و دشمن به آن اذعان دارند اینکه حزب‌الله از تمامی این چالش‌ها با موفقیت خارج شده و آنها را به فرصتی برای خود جهت تقویت بنیه سیاسی و نظامی و زیرساخت های اجتماعی اش تبدیل کرده است. به این ترتیب است که گزارش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی امروز از حزب‌الله لبنان به عنوان اولین خط و منطقه‌ای فراروی این رژیم نام می برند.

شکست حربه صهیونیستی تکفیری‌ها در منطقه 
مقاومت لبنان تنها به دنبال تقویت عناصر بازدارندگی و قدرت در برابر رژیم صهیونیستی در چارچوب معادلات بازدارنده و موازنه استراتژیک در درگیری‌های نظامی نیست ، بلکه می‌خواهد موقعیت لبنان را نیز در برابر تجاوز طلبی‌ها و رژیم صهیونیستی به جامعه انسانی و منابع طبیعی و مقدرات آن تقویت کند.
معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل
   
حزب‌الله لبنان در چارچوب استراتژی خود برای حمایت از تمامیت ارضی و ثبات پایدار در لبنان اقدام به پاک‌سازی مناطق شرقی این کشور از وجود تروریست‌های تکفیری کرده و مبارزه گسترده‌ای را برای جلوگیری از عبور و مرور آسان تروریست ها در نقاط مرزی مشترک با سوریه در دستور کار قرار داده است، تلاش حزب‌الله لبنان برای انسداد مرزهای لبنان و سوریه باعث شد عناصر این حزب حتی در بخش سوری مرزها نیز حضور داشته باشند تا بتوانند کانون تولید و توزیع تروریست‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده در خاک سوریه را منهدم سازند.
 
استراتژیست‌های مقاومت حضور حزب‌الله در جنگ سوریه را نیز در چارچوب دفاع از لبنان در عمق خاک سوریه برآورد  کرده و تأکید دارند که اگر این مداخله نبود، مرزهای شمالی و شرقی لبنان نیز کاملاً تحت تأثیر حوادث سوریه و عراق قرار می گرفت، به این ترتیب مقاومت با ایستادگی در برابر تهدیدات تروریست‌ها مانع از برپایی امارت تکفیری و تجزیه حاکمیت لبنان به وسیله تکفیری ها شد.
 
در ابعاد امنیتی نیز ارتش لبنان و سایر مؤسسات امنیتی این کشور با هماهنگی نیروهای مقاومت موفق به کشف و خنثی‌سازی بسیاری از حملات تروریستی در خاک لبنان شدند، به این ترتیب لبنان باوجود پیچیده‌تر شدن شرایط امنیتی منطقه، برخلاف سال‌های گذشته شاهد ثبات نسبی و پایدار بوده و سازمان‌های تروریستی با وجود تمایل به حضور و تأثیرگذاری در عرصه سیاسی و امنیتی لبنان موفق به اجرای برنامه‌های خود در این کشور نشدند.  

برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل 
برخلاف گفتمان شاعرانه‌ و حماسی که برخی حاکمان رژیم‌های عربی در زمینه توانمندی‌های خود برای مقابله با دشمنان به کار می‌گیرند، حزب‌الله لبنان به صورت واقع‌گرایانه ای نقاط قوت و ضعف خود خود را بررسی کرده و نگاه جامع و فراگیری نسبت به نقاط قوت و ضعف رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن استراتژیک خود دارد. این رویکرد بخشی از فرهنگی است که شهید سید مصطفی بدرالدین و شهید عماد مغنیه در سالهای تصدی فرماندهی نظامی حزب‌الله لبنان به این جنبش تزریق کرده و به صورت بی طرف و بدون جانبداری و با رویکرد حرفه‌ای اقدام به تحلیل و ارزیابی دقیق دشمن اسرائیلی کردند.  
معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل
این در حالی است که انهدام شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی که در سال‌های گذشته با هماهنگی‌های اطلاعاتی حزب‌الله با سرویس‌های امنیتی لبنان صورت گرفته، نقطه کور اطلاعاتی اسرائیل در رابطه با حزب‌الله را تشدید کرده است. در مقابل حزب‌الله لبنان توانمندی‌های جدیدی به دست آورده که ازجمله آنها می‌توان به در اختیار گرفتن صدها فروند هواپیمای بدون سرنشین اشاره کرد که در زمینه‌های اطلاعاتی و نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

توانمندی های موشکی و بانک اهداف متقابل 
10 سال گذشته سالهای جمع‌آوری و به روزرسانی بانک اهداف برای استفاده از آن در جنگ احتمالی آینده است. تجربه جنگ سال 2006 نشان می‌دهد که حزب‌الله در این عرصه نیز موفق‌تر از رژیم صهیونیستی عمل کرد، نیروی هوایی اسرائیل گرچه 12هزار حمله هوایی برای هدف قرار دادن ساختار فرماندهی و کادر حزب‌الله لبنان انجام داد ، اما تا حد زیادی در دستیابی به عناصر مقاومت ناکام ماند و حتی نتوانست یکی از رهبران حزب‌الله لبنان را هدف قرار دهد. این موضوع علاوه بر ضعف اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی در سایه نفوذ ناپذیر بودن حزب الله لبنان ، به حجم پایین موسسات نظامی و فرماندهی حزب الله باز می گردد که قدرت جابجایی و نقل و انتقالات سریع در کمترین زمان ممکن را برای آن ها فراهم می کند.
 
این در حالی است که مؤسسات عریض و طویل رژیم صهیونیستی و ساختارهای نظامی و امنیتی اسرائیل برنامه زیرساخت‌های استراتژیک این رژیم همانند جنگ سال 2006 می‌تواند لقمه آسانی برای ناوگان موشکی حزب‌الله باشد که حالا دیگر با موشک های ویرانگر و نقطه زن مجهز شده و قدرت دستیابی به تمامی مناطق سرزمین‌های اشغالی از جمله تأسیسات نظامی ، نیروگاه‌های اتمی ، انبارهای ذخیره آمونیاک، نیروگاه های برق و تاسیسات نفت و گاز رژیم صهیونیستی... را برای خود مهیا کرده است.
 
جنگ 2006 ثابت کرد که اسرائیل همچنان در هدف قراردادن و فلج کردن سکوهای پرتاب موشک از لبنان به سرزمین‌های اشغالی ناموفق خواهد بود، این ناتوانی را در اظهارات سرکردگان نظامی رژیم صهیونیستی می‌توان مشاهده کرد که همچنان از از تهدید گسترده زیرساخت‌های غیرنظامی لبنان به جای تخریب توانمندی های موشکی حزب الله استفاده می کنند.  
این در حالی است که بنا به اذعان روزنامه صهیونیستی هاآرتص ارزیابی‌های ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که حزب الله می‌تواند در جنگ آتی حدود 1500 موشک را به صورت روزانه شلیک کند. حزب‌الله در جنگ گذشته روزانه تنها  قادر بود 200 موشکی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کند. ذخایر موشکی حزب الله نیز در سال 2006 حدود 12 تا 13 هزار موشک بود، اما در سال 2016 به حدود 120 تا 130 هزار موشک رسیده است.

چیزی که نظامیان و استراتژیست‌های صهیونیستی را در جنگ 33 روزه غافلگیر کرد، شلیک موشک‌های حزب‌الله در واپسین ساعات جنگ از منطقه اللبونه در نقاط چسبیده به مرز سرزمین‌های اشغالی بود.
 این اقدام نشان داد که ناوگان هوایی و موشکی صهیونیست‌ها با وجود استفاده از چندین هزار تن مواد منفجره در لبنان قادر نشدند حتی سکوهای پرتاب موشک در بیخ گوش خود را از کار بیندازند، چه برسد به اینکه بتوانند در جای جای آن سکوهای سیار موشک های دوربرد کنونی مقاومت را در عمق خاک لبنان هدف قرار دهند. 

معادلات نبرد هوایی در جنگ آینده 
تسلط هوایی رژیم صهیونیستی در جنگ گذشته کاملاً مشخص بود، جنگنده‌های اسرائیل بدون مقاومت جنگنده‌های طرف مقابل و تحت تعقیب قرار گرفتن توسط سامانه‌های دفاع هوایی و رادارهای لبنان مانورهای گسترده‌ای را در آسمان لبنان انجام داده و در واکنش به شکست‌های میدانی خود از عناصر حزب‌الله  بسیاری از تلفات و خسارات های غیرنظامی را به مردم تحمیل کردند. اما بر اساس ارزیابی‌های اطلاعاتی صهیونیست ها، حزب الله لبنان در حال حاضر از توانمندی رهگیری و انهدام جنگنده های اسرائیلی برخوردار بوده و می تواند از پهپادهای خود نیز برای آرامش حریم هوایی خود استفاده کند. 
معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل/آماده انتشار
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان چندین بار تأکید کرده که وجود موشک‌های ضدهوایی در دست نیروهای مقاومت را رد یا تأیید نمی‌کند، البته ارزیابی‌های موجود نشان می‌دهد که این موشک‌ها در اختیار حزب‌الله لبنان قرار گرفته است. در این صورت به نظر می‌رسد حزب‌الله خود را به موشک‌هایی مجهز کرده که نیازمند زیرساخت‌های قابل دید نیستند و حالتی سیار دارند. به این ترتیب به احتمال فراوان این حزب موشک های متحرک "اوسا" را در اختیار دارد که رادار و سکوهای پرتاب موشک آن روی یک کامیون سوار می شود و قدرت مخفی کردن آنها نیز وجود دارد. همچنین نمونه‌های مشابه دیگر نیز وجود دارد که ارتفاع تحت پوشش موشک‌های آنها تا 10 کیلومتر و بیشتر نیز می رسد.

البته رژیم صهیونیستی نیز در سال‌های اخیر ناوگان تسلیحات هوایی خود را تقویت کرده و جنگنده‌های اف 35 را به نیروی هوایی خود اضافه کرده است. این رژیم همچنین سامانه گنبد آهنین آمریکایی را که متشکل از موشک‌های زمین به هوا برای ره‌گیری موشک‌های حزب‌الله تهیه شده، در مرزها مستقر کرده است، اما این سامانه در جنگ های اخیر رژیم صهیونیستی با مقاومت فلسطین و نوار غزه ناکارآمدی خود را به اثبات رساند، چه برسد به حجم موشک های انبوهی که به صورت هم زمان در صورت بروز جنگ، به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد.
 
رژیم اسرائیل همچنین پیشرفت زیادی را در تولید هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده از آن در نیروهای هوایی خود داشته است، به این ترتیب به نظر می‌رسد تسلط هوایی در جنگ آینده همچنان در اختیار رژیم صهیونیستی باشد ، اما پرنده‌های این رژیم دیگر مانند گذشته آزادی عمل مطلق را در عمق آسمان لبنان در اختیار نخواهند داشت و همواره در معرض تهدید موشک‌های ضدهوایی حزب‌الله خواهند بود.
 
معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل

نبرد زمینی و آزاد سازی الجلیل
یکی از معادله‌های دیگر مطرح شده برای جنگ آینده، تقویت توان هجومی نیروهای زمینی حزب‌الله لبنان در نتیجه تجربه‌های به دست آمده از جنگ سوریه است. در همین راستاسیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرده که در جنگ آینده عناصر این حزب الجلیل را از دست دشمن صهیونیستی آزاد خواهند کرد. این موضوع ارتش اسرائیل را به تکاپو انداخته و استراتژیست‌های نظامی صهیونیست تلاش خود برای بستن منفذ‌های احتمالی حزب الله به این منطقه را مضاعف کرده‌اند.  
 
در نتیجه همین معادلات است که توطئه‌های عربی، غربی و صهیونیستی در سال 2016 رویکردهای خود را برای تضعیف مقاومت تغییر داده و به دنبال ایجاد فتنه های مذهبی و به فرسایش کشاندن محور مقاومت در جنگ های مذهبی است. آنها به علت ناتوانی در رویارویی مستقیم با حزب‌الله ، از رویکردهای نظیر داعش و جبهه النصره و القاعده و جیش محمد و جیش الفتح و جیش الاسلام و اسامی دیگر مشابه آن استفاده می‌کنند.
 
معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل 
 
به این ترتیب سوریه امروز به عرصه اول مقاومت بر ضد دشمن غربی صهیونیستی تبدیل شده و به همین نسبت کانون اصلی توطئه‌های عربی اسرائیلی غربی برای تضعیف محور مقاومت منطقه و ترسیم مجدد سیاست‌های خاورمیانه جدید لقب گرفته است. حزب الله لبنان دامنه نفوذ خود را ازجریانی داخلی به قدرتی منطقه ای افزایش داده و در همین رابطه هماهنگی‌هایش با تهران و مسکو نیز در این جایگاه تعریف می شود. این حزب 4 سال متوالی است که در عرصه جنگ در سوریه حضور دارد، بدون اینکه از توان مبارزلاتی خود برای حفاظت از لبنان در برابر دشمن صهیونیستی کاسته شود.

امروز اسرائیل به تغییر سیاست‌ها و رفتارهای برخی رژیم‌های عربی در تعامل آشکار با صهیونیست ها دل خوش کرده است، تعاملی که در سالهای گذشته در نتیجه فشار افکار عمومی در پشت پرده محافل بین‌المللی دنبال می‌شد. به این ترتیب می‌توان گفت احتمالاً درگیری ‌آینده دشمن صهیونیستی با محور مقاومت تنها منحصر به اسرائیل نخواهد بود ، بلکه در کنار محور مرتجع عربی خواهد بود که آرمان های امت اسلام را به صورت علنی در روند عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی به حراج گذاشتند تا بتوانند سیاست های خصمانه خود بر ضد محور مقاومت و بازدارنده را پیش ببرند.
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۶:۰۱
حسن حیدری
«سه معجزه»؛ سلسله مقاله‌هایی پیرامون نفوذ جریانی دشمن در حوزه سلامت/ 1
 

ناگفته‌هایی از پروژه امریکایی «تحدید نسل ایرانیان»؛ «طرح عقیم‌سازی میلیونی ایرانی ها» و معرفی ایران به عنوان الگوی برتر شیوه غیرانسانی تحدید نسل


دهه اوّل‌محرّم‌ 1415 برای‌ تبلیغ‌ به‌ روستای‌ اسلام‌ قلعه‌، پنجاه‌ کیلومتری‌ سرخس‌ رفته‌ بودم‌. این‌ روستا که‌ فاقد آب‌ و برق‌ و حمّام‌ است،‌ دارای‌ 120 خانوار می‌باشد. اداره‌ بهداشت‌ آنجا داروهای‌ ابتدائی‌ و ضروری‌ مردم‌ را نداشت‌ و به‌ عوض‌ قرص‌ ضد بارداری‌ را مجانا در اختیار اهالی‌ قرار می داد. اکثر زنها توبکتومی‌ شده‌اند و بعد از اطلاع‌ از حرمت‌ این‌ عمل‌ پشیمان‌ شده‌ و بعضاً گریه‌ می‌کردند...

گروه اجتماعی رجانیوز - حسین مروتی: موضوع سلسه مقاله‌های «سه معجزه»، نفوذ جریانی دشمن در سه حیطه  «سلامت باروری و جمعیت»، «سلامت معنوی» و «سلامت جنسی» است. این یادداشت با افشاگری و بررسی اسنادی تکان دهنده پرده از حقایقی بر می دارد، که مدت‌هاست جریان دارد و عموم مردم از آن بی‌اطلاعند. از آنجا که به دلیل وجود محذوریت‌هایی، امکان بیان صریح تمام این حقایق نبوده است، برخی، در لفافه بیان شده‌اند که دقت مخاطبین می تواند به فهم این موارد کمک کند. بی‌شک در خلال مطالعه مقاله‌های پیوسته «سه معجزه»، سئوالاتی در ذهن مخاطبان به وجود خواهد آمد، که در بخش های بعدی، پاسخ آنها را خواهند یافت. 

 

نخستین معجزه؛ «پروژه تحدید نسل ایرانیان»

بخش اول: «ناگفته‌های یک پروژه»

 

به دنبال وقوع فاجعه انقلاب جنسی در دهه شصت میلادی (1)، فرزندآوری در غرب به شدت کاهش یافت. بحران جمعیت، اقتدار اقتصادی و سیاسی غرب را به خطر انداخت، چنانکه در سال 1974 حاصل پروژه مطالعاتی NSSM200 که توسط کیسینجر -مشاور امنیت ملی نیکسون- انجام شده بود، منتشر شد و نشان داد که افزایش رشد جمعیت جهان، امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد (2). در این مطالعه پیشنهاد شده بود که آمریکا با بهره کشی بیشتر از سازمان‌های بین المللی، جمعیت جهان را به نفع منافعش مدیریت کند.

 

البته در این میان از «پایه های تئوریک علوم اجتماعی در جنگ روانی» که حاصل قراردادی پژوهشی بین ارتش آمریکا و دانشگاه جان هاپکینزبود نیز استفاده شد. نتیجه این قسمت از کار شد: تاسیس رشته ای دانشگاهی با نام "ارتباطات سلامت عمومی"

 

در همین ایام – سال 1341- بود که مامور سازمان ملل -سَتّاره فرمانفرمائیان- به دستور شورای جمعیت (زیرمجموعه بنیاد راکفلر)، از ینگه دنیا به ایران آمد و در مطب های خصوصی و انجمن های خیریه مشغول تنظیم خانواده شد. به چهار سال هم نکشید که شورای عالی تنظیم خانواده در وزارت بهداری تشکیل شد؛ صدالبته این بار هم زیر نظر کارشناسان شورای جمعیت آمریکا. در سال 1346 نیز در اعلامیه ی تهران بیان شد که تنظیم خانواده از مصادیق اساسی حقوق بشر است!

ستّاره فرمانفرماییان، شاهزاده قجر، دانش آموخته مددکاری اجتماعی در آمریکا، عامل تصویب «لایحه ملی تنظیم خانواده» در پیش از انقلاب و کسی که دانشگاه هاروارد وی را در لیست «زنان تاثیرگذار تاریخ آمریکا» قرار داده است

اما تمام زحمات آمریکا و مسئولان وزارت بهداری در پیش از انقلاب سبب شد که تنها 0.4 درصد از نرخ رشد جمعیت کشور کاسته شود (نرخ رشد جمعیت در سرشماری سال 1345، 3.13 به دست آمد و این میزان در سرشماری سال 1355 به رقم 2.71 کاهش یافت). حقیقت آن بود که آمریکا نمی خواست با کنترل جمعیت ایران، اقتدار ژاندارم منطقه را کم کند و نگاهش به تنظیم خانواده، بیشتر محملی برای صدور فرهنگ بی بندوباری آمریکایی بود. همچنین ترویج تنظیم خانواده در پیش از انقلاب، حکم پاشیدن بذری را داشت که می توانست هنگام نیاز مورد آبیاری قرار بگیرد و حرکت یک ملت به سمت پیشرفت را متوقف کند. آن سوی ماجرا، مردم نیز از حکومت وقت، حرف شنوی نداشتند و این مسئله نیز مانع کاهش قابل ملاحظه رشد جمعیت بود.

 

شد سال 1357 و به لطف انقلاب اسلامی، طرح ضداسلامی تنظیم خانواده تعطیل شد. درصد نرخ رشد جمعیت در نخستین سرشماری پس از انقلاب در سال 1365 به 3.91 رسید؛ رقمی که البته زیاد بود. اما نکته مهم این که، بیش از 0.7 از این رشد جمعیت، ناشی از ورود معاودین عراقی و آوارگان و پناهندگان افغانستانی بود و اساسا ربطی به فرزندآوری مردم ایران نداشت و اگر این میزان را از نرخ رشد جمعیت در سرشماری سال 1365 کسر می کردیم، رقم 3.2 به دست می آمد که تقریباً در سرشماری سال 1345 نیز به دست آمده بود. در واقع اگر ورود مهاجران را در نظر نمی گرفتیم، خبری از بمب و انفجار جمعیتی و رشد بی رویه نبود و رفتار باروری مردم نسبت به قبل از انقلاب تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشت، بلکه با توجه به بهبود وضع بهداشتی و کاهش مرگ و میر نوزادان، می‌شد گفت که: در فاصله سال‌های 1355 تا 1365، میزان فرزندآوری مردم کمتر از بازه ی سال های 1335 تا 1345 بوده است.

 

بلوای رسانه‌ای غرب برای مدیریت جمعیت دنیا؛ برای فهم علت این بلوا ر.ک مقاله «خانواده مستحکم و جمعیت جوان، دیگ هایی که برای غرب نجوشید»

 

به هر حال بعد از سرشماری سال 1365، اتفاقات جالبی رخ می دهد. زنی پاکستانی و به اصطلاح مسلمان به نام نفیس صدیق، می شود مدیر کل اجرایی‌ صندوق‌ جمعیت‌ سازمان ملل (UNFPA) و این نخستین بار است که یک زن به مقام معاونت دبیر کل سازمان ملل دست می یابد. این انتصاب در تاریخ 1366/01/13 و تقریباً بلافاصله پس از مشخص شدن نتایج سرشماری سال 1365 در ایران صورت می‌گیرد. همزمان، در داخل کشور نیز برخی از مسئولین وقت، شدیداً احساس وظیفه کرده، پیگیر کاهش رشد جمعیت می شوند. مقام معظم رهبری با اشاره به این ماجرا می فرمایند: "اول کار، سال66 شروع شد. پیش من آمدند و تصویر هولناکی را ارائه کردند و ما معتقد شدیم که باید کنترل کرد" (3) در آن برهه یکی از جمعیت شناسان کشور گفته بود که اگر این رشد جمعیت ادامه پیدا کند، ظرف چند دهه، جمعیت کشور از یک میلیارد نفر هم بیشتر می شود! گویا داشت در مورد تکثیر باکتری در محیط آزمایشگاهی حرف می زد و نه فرزندآوری انسان در جهان واقع!

 

مسئولین وقت به کرات سراغ علما می رفتند و این تصویر هولناک را برای ایشان نیز ترسیم می کردند. حاصل آن شد که برخی از علما این توجیهات را پذیرفتند، برخی دیگر نپذیرفتند و سکوت اختیار کردند و البته برخی نیز نپذیرفتند و علنا مخالفت کردند. حضرت امام (ره) نیز در پاسخ به نامه دکتر مرندی فرمودند که مسئله جمعیت مهم است و باید در دانشگاه ها و رسانه ها مورد بحث قرار بگیرد. برخی از مسئولین وقت، پاسخ حضرت امام(ره) به این نامه را به منزله موافقت ایشان با کنترل جمعیت تلقی کردند، هرچند که ابداً نمی شد از متن مورد اشاره چنین برداشتی کرد، به خصوص با توجه به موضع حضرت امام در مطلوبیت جمعیت 150 و 200 میلیونی ایران. البته این هم ناگفته نماند که اصل این نامه در دسترس نیست، متن آن تاکنون با عبارات گوناگون بیان شده است و در صحیفه نور نیز اثری از این پاسخ حضرت امام (ره) وجود ندارد.

 

با رحلت حضرت امام(ره) پیگیری تحدید نسل وارد فاز جدیدی می شود. مقام معظم رهبری تنها پس از قریب به یک ماه از آغاز دوران زعامت بابرکت خود ضمن بیاناتی می فرمایند: "ما اگر دو برابر امروز هم جمعیت داشته باشیم، باز می‌توانیم بدون کمترین نیازی به کشورهای دیگر، خود را به بهترین وجه اداره کنیم" (4) اما از قرار معلوم، برخی از مسئولین تصمیم خود را گرفته بودند، چرا که 4 ماه پس از این صحبت مقام معظم رهبری، نفیس صدیق با دعوت‌ رسمی‌ وزرای‌ امور خارجه‌ و بهداشت‌‌ وقت، به عنوان مامور سازمان ملل، از ینگه ی دنیا به تهران می آید.

 

اما واقعا نظر مقام معظم رهبری چه بوده است؟ آیا ایشان با کنترل جمعیت موافق بوده اند؟

 

در کتاب علامه طهرانی(ره) پیرامون جمعیت، از قول یکی از علما آمده است که می گوید: «من‌ با حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌ ملاقاتی‌ داشتم‌ و ایشان‌ فرمودند: "من‌ حدس‌ می‌زنم‌ که‌ این‌ یک‌ نقشه‌ خارجی‌ باشد و با این‌ امر موافق‌ نیستم‌" در ملاقاتی‌ که‌ با جناب‌ حجه الاسلام‌ و المسلمین‌ آقای‌ رفسنجانی‌ داشتم‌ ایشان‌ را راجع‌ به‌ خطر این‌ امر گوشزد کردم‌؛ ایشان‌ گفتند: "این‌ یک‌ نظری‌ است" و دیگر گفتاری‌ نداشتند» (5)

 

ناگفته نماند که آقای هاشمی در سال 1361 گفته بود: "انفجار (جمعیت) همیشه به ضرر استعمارگران است. فکر کرده اند (با تحدید نسل کشورهای دیگر) زمینه ای برای خودشان درست بکنند تا برای همیشه نسل این ها مسلط بر اوضاع اقتصادی دنیا باشد... دانشمندان بی غرض دنیا هم این مطلب را تایید می کنند و می گویند زمین ما استعداد غذا دادن به 500 برابر جمعیت موجود دنیا را دارد، یعنی اگر الآن جمعیت دنیا چهار میلیارد نفر باشد، دو هزار میلیارد آدم اگر در دنیا بیاید با علوم و کشفیات و با امکانات فکری موجود بشر، می‌شود آن را تغذیه نمود" (6)

 

اما نفیس صدیق در ایران چه گفت و چه کرد؟

 

این فرد در ایران با وزرای‌ امور خارجه، بهداشت،‌‌ آموزش‌ و پرورش‌ و همچنین رئیس‌ سازمان‌ برنامه‌ و بودجه دیدار می کند. وی در یکی از سخنرانی هایش می گوید: "گفتگوهایی‌ که‌ متعاقب‌ سرشماری‌ سال‌ 1365 در سال‌ 1988 با دولت‌ ایران‌ صورت‌ گرفت‌ به‌ آن‌ منجر شد که‌ دولت در برنامه نخست توسعه، کنترل جمعیت را در نظر بگیرد"  این جمله به تنهایی نقش سازمان ملل در نگارش برنامه نخست توسعه را نشان می داد و اثبات می کرد که برخی از مسئولین در زمان حیات حضرت امام (ره) نیز با مسئولان جمعیتی سازمان ملل مرتبط و در تدارک اجرای طرح کاهش رشد جمعیت بوده اند.

 

نفیس صدیق که دانش آموخته دانشگاه جان هاپکینز است در این سفر، بدون آن که بگوید چرا سازمان ملل در زمان جنگ تحمیلی، از ارائه کوچکترین کمک های بشردوستانه و خدمات انسان دوستانه به ایران خودداری کرده، مژده داد که قرار است تنها برای اجرای یک طرح کاهش رشد جمعیت در ایران، 4 میلیون دلار بودجه اختصاص دهد.

 

 

این زن فمینیست که یکی از امضاکنندگان "کمپین یک میلیون امضا"ی فمینیست های ایرانی است که در متن آن قوانین اسلامی در مورد زن، تبعیض آمیز عنوان شده (7)، در سفرش به ایران افکار منحط فمینیستی خود را به زبان می آورد و می گوید: "مسئله‌ قبول‌ یا رد برنامه‌های‌ تنظیم‌ خانواده،‌ با مقام‌ و منزلت‌ زن‌ در جوامع‌ مختلف‌ نیز ارتباط‌ مستقیم‌ دارد. در برخی‌ از جوامع‌ بشری‌، این‌ پندار نادرست‌ رایج‌ است‌ که‌ گویا زن‌ را تنها برای‌ بچه‌ زاییدن‌ آفریده‌اند. در بعضی‌ از قبائل‌ آفریقایی‌ ارزش‌ زن‌ را با تعداد بچّه‌هایی‌ که‌ می‌زاید محاسبه‌ می‌کنند... هر کشوری‌ که‌ می خواهد در راه‌ توسعه‌ گام‌ بردارد، نمی‌تواند تنها با نیمی‌ از جمعیت‌ خویش‌ این‌ راه‌ را بپیماید!" وی همچنین از چند کشور که در اجرای پروژه تنظیم خانواده موفق بوده اند، از جمله تایلند اسم می برد و می گوید: "یکی‌ از عوامل‌ موفقیت‌ این‌ کشورها در زمینه ی کنترل‌ افزایش‌ جمعیت‌ و تنظیم‌ خانواده‌، سرمایه‌گذاری های‌ وسیع‌ در زمینه‌ های‌ آموزش‌ و بهداشت‌ و به ویژه‌ مشارکت‌ وسیعتر زنان‌ در امور اجتماعی‌ و توسعه کشور بوده است" آری از منظر سازمان مللی ها، زن نه به خاطر کسب کمال و نه برای خدمت به مردم، بلکه صرفا برای فرزندآوری کمتر باید به عرصه جامعه می آمد.

 

این فکر سه سال بعد در مجلس شورای اسلامی نیز توسط یکی از نمایندگان مطرح شد. آن نماینده در دفاع از قانون تنظیم خانواده گفت: «یکی از اهداف برنامه پنجساله اول، مشارکت هر چه بیشتر زنان در فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی است... شاید یکی از دلایل مهم تشویق زنها به فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی این باشد که کنترل جمعیت بشود. این تجربه کشورهای مختلف است. ما در اندونزی می بینیم که توانستند جمعیت را به این طریق کاهش بدهند. ما نیاییم این حربه را از آن برندگی خاص خودش بیندازیم!» (8) اما این نگرش ابزاری و غیر انسانی به زن، نباید به نفیس صدیق ها و برخی سیاستمداران محدود می شد، بلکه باید به بدنه ی مردم می رسید. در همین ایام بود که ابزارهای رسانه ای متعدد به خصوص سینما، وظیفه ی تبلیغ فمینیسم در کشور را بر عهده گرفتند.

 

در حالی که یک سال از تحقق کامل اهداف جمعیتی نظام (رسیدن به نرخ باروری 4) می گذشت، در سال 1372 قانون نامبارک تنظیم خانواده تصویب شد و به روند شتابان کاهش رشد جمعیت، شتاب بیشتری داد. مسئولین وزارت بهداشت وقت نیز که نیک به آمارها آگاه بودند، برنامه تنظیم خانواده که در نظام مراقبت های اولیه سلامت کشور ادغام شده بود را متوقف نکردند (9). 

 

آژانس‌های سازمان ملل که طبق سند دکترین امنیت ملی آمریکا، مستقیماً زیر نظر پنتاگون مدیریت می شوند(10)، هر یک گوشه ای از پروژه ی تحدید نسل ایرانیان را بر عهده گرفتند. به عنوان نمونه صندوق جمعیت اعتبار تأسیس 9 مرکز آموزشی وازکتومی و توبکتومی (عقیم سازی دائمی در مردان و زنان) را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد، سپس عده ای از پزشکان را برای آموختن شیوه های نوین این دو عمل جراحی به خارج از کشور اعزام کرد و پس از آن که «طرح عقیم سازی میلیونی ایرانی ها» به ثمر رسید، هیئت‌هایی از کشورهای مسلمان را به ایران آورد، تا از شیوه غیرانسانی تحدید نسل در ایران الگو بگیرند! این صندوق به برخی از استادان جمعیت شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران پول داد تا بر اساس خواسته های این نهاد، در محتوای مربوط به جمعیت کتب درسی کارشناسی و کارشناسی ارشد، بازنگری کنند! صندوق همچنین مکرر مدیران و بعضا کارکنان بهداشتی کشور را برای طی دوره های آموزشی به خارج از کشور اعزام کرد. در کنار صندوق جمعیت، سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز صدها هزار دلار صرف ترویج تنظیم خانواده در ایران نمود. صندوق کودکان سازمان ملل متحد(UNICEF)  در راستای کنترل جمعیت، به توانمندسازی زنان پرداخت و مواد آموزشی را برای رابطین بهداشت تهیه کرد. بانک جهانی برای واردات وسایل ممانعت از بارداری، وام داد و کتاب «احکام تنظیم خانواده» را منتشر کرد!  کار به جایی رسید که حتی کمیساریای عالی پناهندگان (UNHCR) برنامه ای مفصل برای کاهش فرزندآوری مهاجران افغانستانی تدارک دید، مبادا فرزندآوری این مهاجران کمکی به وضع جمعیت ایران بکند؛ برنامه ای که همچنان هم ادامه دارد (11). 

 

انجمن تنظیم خانواده هم که شعبه فدراسیون بین المللی –بخوانید آمریکایی- تنظیم خانواده (IPPF) در ایران است، در سال 1373 کارش را آغاز کرد و تحت مدیریت دکتر حسین ملک افضلی، کتاب هایی منتشر کرد به نام "خشونت علیه زنان!"، "گیسوان در آتش خشونت!". این انجمن که اکنون ترجیح داده با نام «انجمن سلامت خانواده» به فعالیت های مخربش ادامه دهد، تحقیقی هم پیرامون "خشونت خانگی" در جنوب تهران انجام داد.

 

 

 

از همه جالبتر کتب تنظیم خانواده بودند که عمدتا با دخالت صندوق جمعیت سازمان ملل تالیف و منتشر می شدند و برای تکریم نقش عظیم مادری سنگ تمام می گذاشتند! در یکی از این کتب می خوانیم: "شدت میزان باروری زنان باعث می شود که دوران سنین فعالیت زنان با حاملگی های پی در پی هدر رود! و بدون بازده اقتصادی لازم سپری گردد!" (12)

 

در برخی از کتب تنظیم خانواده علنا از انحرافات جنسی قبح زدایی شد، چنان که در یکی از این کتب در تبیین "قلمرو خدمات تنظیم خانواده" به مواردی اشاره شد از جمله: "ارائه خدمات لازم برای مادرانی که ازدواج نکرده اند!" یا در معرفی مناسب ترین افراد برای استفاده از آی یو دی چنین آمد: "زنان زایمان کرده ای که فقط با شوهر خود رابطه ی جنسی ندارند!!" (13)

 

در همین سال ها بود که بهانه های بهداشت و سلامت خلق شدند تا جلوی رشد جمعیت را بگیرند، چرا که نفیس صدیق در سفرش به ایران آمرانه فرموده بود: "زنان‌ نباید زودتر از 20 سالگی‌ و دیرتر از 35 سالگی‌ بچّه‌دار شوند!"

 

در حالی که بارداری نخست یک زن، آزمون باروری وی به حساب می آید، زنان تشویق شدند که نخستین بارداری خود را به تاخیر بیندازند و چه بسا زوجینی که تا سالیان متمادی متوجه ناباروری خود نشدند و وقتی فهمیدند که کار از کار گذشته بود.

 

کار به جایی کشید که در کتب تنظیم خانواده، «بارداری» به عنوان عارضه و بیماری تلقی شد و در یکی از این کتب آمد که: "مردم می توانند بیاموزند که با رشد جمعیت، بسان مبارزه با بیماری های کشنده و خطرناکی چون سرطان برخورد کنند!" (12) وسایل ممانعت از بارداری به شدت مورد ترویج قرار گرفتند، با خانه ها تماس گرفته شد، درب خانه ها زده شد، عوارض خطرناک برخی از این روش ها در "طرح سلامت محور تنظیم خانواده!" از مردم پنهان شد، و برخی حتی...

 

علامه عارف سید محمد حسین حسینی طهرانی در کتاب خود با عنوان «کاهش جمعیت، ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین» نمونه‌های تکان دهنده‌ای از عملکرد شبکه بهداشت و سلامت کشور را در بحث تحدید نسل تعریف می کند که خوب است برخی از آنها را مرور کنیم:

 

- آقای‌ شیخ‌ جواد حاجی پور گفته: "دهه اوّل‌محرّم‌ 1415 برای‌ تبلیغ‌ به‌ روستای‌ اسلام‌ قلعه‌، پنجاه‌ کیلومتری‌ سرخس‌ رفته‌ بودم‌. این‌ روستا که‌ فاقد آب‌ و برق‌ و حمّام‌ است،‌ دارای‌ 120 خانوار می‌باشد. اداره‌ بهداشت‌ آنجا داروهای‌ ابتدائی‌ و ضروری‌ مردم‌ را نداشت‌ و به‌ عوض‌ قرص‌ ضد بارداری‌ را مجانا در اختیار اهالی‌ قرار می داد. اکثر زنها توبکتومی‌ شده‌اند و بعد از اطلاع‌ از حرمت‌ این‌ عمل‌ پشیمان‌ شده‌ و بعضاً گریه‌ می‌کردند... به نظر می‌رسد پیشرفت‌ این‌ قضیه‌ در این‌ روستا به‌ علت‌ مشکلات‌ اقتصادی‌ نبوده‌ است‌، چون‌ وضع‌ مالی‌ آنها بد نبود؛ بلکه‌ در اثر تبلیغات‌ و این که‌ انجام‌ این‌ عمل‌ مورد رضایت‌ مراجع‌ و علماء دین‌ است‌، انجام‌ می‌شود"

 

- ماما‌یی که‌ در یکی از بیمارستانهای‌ قم‌ کار می کرده‌ به همسر یکی از روحانیون زنگ زده و توصیه کرده است که برای‌ زایمان‌ به‌ بیمارستان‌ نیاید؛ چون بخشنامه ای شفاهی ابلاغ شده که هر خانمی‌ که‌ برای زایمان می آید حتی اگر شکم‌ اوّلش‌ باشد، به‌ بهانه‌ای‌ او را سزارین‌ کنند و بدون آن که به او بگویند، لوله‌هایش را ‌ببندند! [1]

 

- آقای‌ شیخ‌ محمد شیخ‌ رضایی‌ گفت: "در روستای‌ آفرین‌ از توابع‌ شریف‌ آباد (جنوب‌ شرقی‌ طهران‌، اول‌ جاده‌ خراسان‌) دهه‌ اول‌ محرم‌ 1415 پیرمردی‌ به‌ من‌ گفت‌: 2 نفر از پسران‌ من‌ دکتر هستند. یکی‌ از آن‌ دو که‌ به‌ دیدن‌ من‌ آمد گفت‌: به ما به طور شفاهی‌ گفته‌اند: کورتاژ (جنایت سقط جنین) کنید؛ این‌ کار برای‌ شما مشکلی‌ ایجاد نمی‌کند!" [2]

 

 

 

آن زمان وزارت بهداشت با کمک صندوق جمعیت سازمان ملل انیمیشن می ساخت: تک فرزندی که دارد چلو مرغ می خورد و در سوی دیگر خانواده ای عیالوار که همه غمگین هستند و گرسنه و بدبخت. در انتهای کلیپ نوشته می شد: "زمانی پیش می آید که باید به فرزندانتان توضیح دهید که چرا زاده شده اند؟!" گویا که فلسفه خلقت انسان؛ خوردن، لذت بردن و چریدن در دنیا بوده است!

 

مردم را از فرزندآوری می ترساندند و به همه وعده فقر می دادند، گویا خدای رزاقی وجود نداشت. گویا حواسشان نبود که: «الشَّیطانُ یَعِدُکُمُ الفَقر» (14) شیطان به مردم وعده فقر می دهد. دکتر ملک افضلی (نفر دوم اجرای پروژه تحدید نسل و عضو کنونی فرهنگستان علوم پزشکی) هم مصاحبه می کرد و می گفت: "ما اگر برنامه‌های تنظیم خانواده را 10 سال زودتر شروع می کردیم، در حال حاضر 10 میلیون جوان کمتر داشتیم و در نتیجه امروز ما مشکلاتی مثل بیکاری و تبعات حاصل از آن را نداشتیم!" (15) اما آیا یک فرد که در سطحی ابتدایی اقتصاد بداند، راه حل معضل بیکاری را نابودی جمعیت می داند و آیا این کار چیزی جز پاک کردن صورت مسئله بود؟!

 

از چپ: دکتر ملک افضلی و دکتر مرندی؛ برندگان جایزه بین المللی جمعیت

 

در آن سالها بود که شعار "فرزند کمتر؛ زندگی بهتر" فردگرایی را در مردم پرورش می داد و خودخواهی را در آنها تقویت می کرد. "فرزند کمتر؛ زندگی بهتر" به مردم توصیه می کرد: بچه دار نشو تا بهتر بخوری، تعدادی انسان نیایند تا بهتر بپوشی، بگردی و بیشتر لذت ببری!

 

 آن زمان همه برای تحدید نسل کار می کردند، حتی دانش آموزی 12 ساله که شده بود تکخوان گروه سرودی در دبستان میرابزاده ی اردکان یزد. گروه سرودی که برای بهورزان می خواند، برای منادیان تحدید نسل در روستاها.

 

ادامه دارد...

 

(منابع):

1-  http://goo.gl/VB4MOU

2- http://www.rajanews.com/news/35060

3- بیانات مقام معظم رهبری به تاریخ 27/04/91

http://goo.gl/2t1VYL

4- بیانات مقام معظم رهبری در مراسم بیعت اقشار مختلف مردم به تاریخ 18/04/1368

5-  کاهش جمعیت؛ ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین، ص 159

6-  http://goo.gl/zfvjYG

7- http://goo.gl/IZtzvd

8- http://www.ical.ir/index.php?option=com_mashrooh&view=session&id=1719&Itemid=38 (13/10/1371)

9- http://www.rajanews.com/news/205055

10-   www.dtic.mil/doctrine/new_pubs/jp1.pdf

ر ک نمودار صفحه بیستم از فصل دوم این سند

11-  http://www.unhcr.org/561786e29.html

12- کتاب جمعیت و تنظیم خانواده، انتشارات چهر، چاپ هفدهم، سال 1381، صص 64 و 55

13-  کتاب جمعیت و تنظیم خانواده، دکتر اکبر بربریان، صص 88 و 125

14-  قسمتی از آیه 268 از سوره مبارکه بقره

15- http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/6432/6661/78725

 

[پی نوشت ها]:

[1] اکنون ایران، رتبه نخست آمار بالای سزارین در دنیا را دارد.

[2] سالانه در کشور بیش از 220 هزار مورد سقط جنین غیرقانونی صورت می گیرد، آماری قریب به 15 برابر کشته‌های سالانه تصادف های جاده ای. با این وجود متاسفانه وزارت بهداشت برای کاهش آمار فاجعه بار این جنایت برنامه ای ندارد. http://goo.gl/63jrET

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۵:۰۹
حسن حیدری
۱۳۹۳/۰۹/۱۷

مرقومه رهبر انقلاب برای همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای را صادر کردند.
متن مرقومه رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (دوشنبه) توسط معاون اول رئیس جمهور در محل برگزاری این همایش در سالن اجلاس سران قرائت شد، به شرح زیر است:
«بسم الله الرّحمن الرّحیم
نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»
http://www.yjc.ir/files/fa/news/1395/3/26/4695075_295.jpg
آقای جهانگیری در نامه خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی، به برگزاری همایش ملی "ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد" با حضور مسئولان قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و عمومی، تشکل‌های خصوصی، گروه‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه اشاره کرده و محورهای کلی همایش را «برنامه و راهبردهای حاکمیت در مبارزه با فساد»، «نقش جامعه مدنی در مقابله با فساد»، «مبارزه مردمی و نقش فرهنگ در مقابله با فساد» برشمرده بود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طرح | عزل و مجازات برای دریافت‌کننده‌های دریافت‌های نامشروع
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۴۹
حسن حیدری
 بر اساس این اسناد، وی 125 هزار دلار(437500000 تومان) و 200 هزار پوند دریافت کرده است که مجموعاً به پول ایران بالغ بر یک‌ میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود.
بر اساس این اسناد، وی 125 هزار دلار(437500000 تومان) و 200 هزار پوند دریافت کرده است که مجموعاً به پول ایران بالغ بر یک‌ میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود.

گروه اقتصاد – رجانیوز: باند سرخه ای ها که با سوء استفاده توانست، حضوری جدی در سیستم مالی و بانکی کشور برای خود باز کند، گمان نمی کرد روزی دست عدالت بر شانه آن ها نشسته و فساد سیستماتیک آن ها را بر ملا کرده و به دادگاه کشاند. بلاخره روزگذشته قوه قضائیه با همت سازمان اطلاعات سپاه دست به کار شد و یکی از اعضای اصلی باند فساد سرخه ای را که تا چند روز قبل در سمت مدیرعاملی یکی از مهمترین بانک های کشور (بانک ملت) قرار داشت را بازداشت کرد تا شاهد عزم جدی برای پاکسازی نظام مالی کشور از فساد باشیم.

به گزارش رجانیوز؛ علی رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت با دستور مراجع قضایی و توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است. پس از مدتها کار شناسایی و اطلاعاتی یک شبکه فساد بانکی در کشور کشف شده که رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت یکی از اعضای این باند است. رستگار یکی از مدیرانی بود که در جریان افشای حقوق‌های نجومی مدیران دولتی و بانکی از سمت خود برکنار شد!

 


اما ماجرای باند سرخه ای ها تنها به بانک ملت ختم نشده و تدریجا موارد جدیدی از فعالیت فساد آمیز این باند در سیستم بانکی کشور به گوش می‏رسد.

فسادی که پیش از این علیرضا زاکانی نماینده مجلس نهم از آن پرده برداشت و از باند سرخه ای خبر داد که در اطراف روحانی، یک فساد سیستماتیک را راه اندازی کرده اند. زاکانی در این خصوص گفته بود:

یک شبکه دلالی خطرناک و مخوف با مشارکت برخی دولتی‌ها توانسته است با خارج از کشور ارتباط برقرار کند و در حال فروختن کشور به ثمن بخس است.
عده‌ای به قیمت فروختن کشور در حال پر کردن جیب‌های خود هستند و هدف این سازمان مخوف و خطرناک این است که با توجه به شرایطی که در پسابرجام ایجاد شده، با پول ملت ایران جیب غربی‌ها را پر کند و در واقع پول ملت تبدیل به سرمایه‌ای در جیب غربی‌ها شود و این سازمان جز جیب خودش و منافع طرف خارجی به چیز دیگری متعهد نیست.
متأسفانه این ابعاد فراتر از شرایط گذشته سایر ارکان را هم دربرگرفته است، آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادرش خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند.
امروز با یک شبکه بزرگ فساد مواجه هستیم که به بهانه شرایط پسابرجام و پساتحریم به دنبال تصاحب قدرت برای کسب ثروت افزون هستند. سوال ما این است که این افراد با وزارت رفاه و شرکت شستا و همچنین وزارت ارتباطات و وزارت صنعت چه کار دارند؛ همه این وزارتخانه‌ها مورد طمع هستند.
من تعجب می‌کنم که چرا آقای روحانی که تاکید بر مبارزه با فساد دارد از برادر خود غفلت دارد؛ یک عده بیایند و بگویند که برادر رئیس جمهور در این کشور چه کار می‌کند.
امروز افرادی تحت قالب شرکت های تاسیس شده در خارج از کشور با دستورالعمل‌هایی که بیگانگان برای ما نوشته‌اند می‌خواهند سرمایه‌های کشور را نابود کنند و امثال گروه هندوجا در این راستا به منافع خود رسیده‌اند.
چرا مردم ما باید از حقوق یک تا دو میلیونی محروم باشند ولی خانواده عده ای در سوئیس و انگلیس زندگی کرده و به عنوان نابغه اقتصادی اموال ملت را به یغما ببرند.
دولت باید از خود و آقای روحانی از برادر و دفترش این پالایش را شروع کند. اسناد ناجوری در سوءاستفاده از کشور را در دست افرادی می‌بینیم که همه‌کاره دولت هستند، هر چند دولت می‌تواند این موارد را تکذیب کند، ولی ما یکی یکی آنها را افشا می‌کنیم.


حسین فریدون برادر رئیس جمهور هم چند روز قبل پس از افزایش واکنشات به تحرکات وی در بدنه تصمیم گیر دولت در واکنش به اظهارات زاکانی آن را غیر اخلاقی و غیر قانونی دانست و گفت:


به نظر می رسد اینگونه افراد برای خود مصونیتی فراتر از قانون متصور هستند و افترا و دروغ را جایز می شمارند که ادعاهایی مثل پرداخت وام های کلان بدون رعایت موازین و ضوابط قانونی یا کارمزد صفر درصد که موجب وهن و تمسخر است را بدون هیچگونه سند و مدرکی مطرح می کنند.


ولی بازداشت علی رستگار نشان داد که هشدارهای زاکانی صرفا یک بازی سیاسی نبوده و در آینده شاهد خبرهای بیشتری از جزئیات این باند فساد از سوی مراجع قضایی باشیم. امروز نیز خبرگزاری تسنیم بخشی از فساد مالی و سوء استفاده از بیت المال توسط علی رستگاری یکی از حلقه های باند سرخه ای را افشا کرد که موید بخشی از اظهارات زاکانی است.  تسنیم در این گزارش نوشت:


«برخی اسنادی که خبرنگار تسنیم از طریق برخی منابع در بانک ملت به دست آورده، نشان می‌دهد علی رستگار سرخه‌ای در مسافرت‌های خارج از کشور و برخی مأموریت‌های بانکی به صورت اشرافی و با سوء استفاده از بیت‌المال در هتل‌های گران قیمت و لوکس اقامت داشته است و از جیب ملت هزینه‌های گزافی پرداخته است.

 


بر اساس آنچه در جدول بالا به صورت جزء به جزء درج شده، هزینه بیش از 944 میلیون ریالی رستگار سرخه‌ای برای اقامت در هتل‌های مجلل و خریدهای میلیونی، اقامت در اتاق 500 متری  در هتل مجلل Presidential Suite (هر شب 5 هزار دلار) اجاره خودرو لیموزین و بادیگارد شخصی از جیب مردم و بیت‌المال تنها گوشه‌ای از زندگی اشرافی این مدیر دولتی است.

 


فاکتور بالا نیز مربوط به ریز حساب اقامت رستگار سرخه‌ای و ناصر شاهین‌فر معاون وی در در تاریخ دوم تا چهارم سپتامبر 2015(یازدهم تا سیزدهم شهریور 1394) هتل پنج ستاره GRand Hyatt دوبی است. بر اساس آنچه در فاکتور بالا آمده، وی فقط برای برخی وعده‌های غذایی خود نزدیک به 600 هزار تومان! هزینه کرده است. ارقام قید شده در فاکتور بالا به درهم امارات است.

 


 تصویر بالا نیز مربوط به سند اقامت آقای رستگار سرخه‌ای در هتل پالاس دوبی از تاریخ 12 اکتبر 2015 تا فردای همان روز است؛ طبق این سند وی 18079 درهم برای اقامت پرداخته است؛ این رقم با احتساب درهم 9700 ریالی، مبلغی معادل 175 میلیون و 536 هزار و 630 ریال می‌شود!

پیش از این نیز تسنیم با انتشار اسنادی دریافتی‌های رستگار سرخه‌ای از دو شرکت در خارج کشور طی سال گذشته را  منتشر کرد. بر اساس اسناد، وی 125 هزار دلار(437500000 تومان) و 200 هزار پوند دریافت کرده است که مجموعاً به پول ایران بالغ بر یک‌ میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود.

 


اگر از ابتدا دولت تدبیر و امید هشدارهای مبارزه با فساد را جدی و مسیر پاکدستی و خدمت به مردم را در پیش می گرفت، هیچگاه موجب آبروریزی، شکل گیری شبکه دلالان سازمان یافته در کشور و حیف و میل بیت المال نمی شد.

هشداری که دو سال قبل رهبر انقلاب برای همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در مرقومه ای خطاب به دولت و مسئولان سایر قوا دادند و در آن مرقومه بیان کردند:

نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.


ولی در آن زمان دولت به جای مبارزه جدی با فساد، مشغول تهمت زنی به دولت گذشته بود و صرفا برای گرفتن ژست مبارزه با فساد به برگزاری همایش های بی ارزش روی آورد. در حالیکه در همین زمان باندهای فساد از این خلاء نظارتی استفاده کرد تا از یک سو فساد سیستماتیک را در کشور برنامه ریزی کند و از سوی دیگر تمام تلاش خود را برای برداشت غیرقانونی به انواع مختلف بکار برد.

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۶
حسن حیدری
در دومین اجلاس فعالان مردمی عفاف و حجاب که هم اکنون در مشهدمقدس در حال برگزاری است، متن سخنرانی رهبرمعظم انقلاب که 20اردیبهشت ماه درجمع شورای جبهه ملی مردمی عفاف و حجاب کشور ایراد شده است، توسط حجت الاسلام دعایی برای اولین بار مطرح شد.
برای اولین بار دراجلاس مردمی عفاف و حجاب مطرح شد/
 

نظر صریح رهبر انقلاب درباره حجاب اختیاری / رهبرانقلاب: بحث های انحرافی همانند اینکه حجاب الزامی یا اختیاری است، در جمهوری اسلامی جا ندارد/ اینکه برای مقابله با حرام چه راهی تدبیر می شود بحث ثانوی است


در دومین اجلاس فعالان مردمی عفاف و حجاب که هم اکنون در مشهدمقدس در حال برگزاری است، متن سخنرانی رهبرمعظم انقلاب که 20اردیبهشت ماه درجمع شورای جبهه ملی مردمی عفاف و حجاب کشور ایراد شده است، توسط حجت الاسلام دعایی برای اولین بار مطرح شد.
گروه فرهنگی- رجانیوز: دومین اجلاس فعالان مردمی عرصه عفاف و حجاب کشور 30 و 31 تیرماه سال جاری با شعار «عفاف، عزت، عشق» و با حضور 600 فعال فرهنگی از سراسر کشور در مشهد برگزار می شود. مکان برنامه در دانشگاه تربیت‌معلم شهید بهشتی خواهد بود و اختتامیه آن، عصر پنجشنبه در سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
 
 به گزارش رجانیوز به نقل از قاصد، در دومین اجلاس فعالان مردمی عفاف و حجاب که هم اکنون در مشهدمقدس در حال برگزاری است، متن سخنرانی رهبرمعظم انقلاب که 20اردیبهشت ماه درجمع شورای جبهه ملی مردمی عفاف و حجاب کشور ایراد شده است، توسط حجت الاسلام دعایی برای اولین بار مطرح شد.
 
رهبر معظم انقلاب در بخشهایی از سخنان خود فرمودند:
 
- همانطور که اشاره کردند بحث های انحرافی همانند اینکه حجاب الزامی، اجباری یا اختیاری است، وجود دارد.این حرفها به نظر من در جمهوری اسلامی جا ندارد.
 
- اگر چنانچه معلوم شد چیزی از نظر شرع حرام است، حکومت اسلامی موظف است که در مقابل این حرام بایستد. حالا راهی که انتخاب میکند چه راهی است، آن بستگی دارد به اینکه تدبیرش چه باشد؛ بنشینند راه درست را انتخاب کنند، بایستی بایستند.
 
می بینید انگیزه هایی را که برای ترویج بی عفتی -نه بی حجابی- در جامعه وجود دارد و دارند تزریق میکنند. این ابزارهای جدید مانند فضای مجازی و غیره به این فضا کمک میکنند.
 
- در مقابل اینها حکومت اسلامی وظیفه دارد بایستد.نمیشود گفت ما عرضه مشروبات الکی را آزاد کنیم و بگوییم مردم نخورید! شارع مقدس برای این موضوع شلاق قرار داده، یعنی اینجوری نیست که فقط به نکنید گفتن اکتفا کند.
 
جلوگیری طرق مختلفی دارد. بله ممکن است شما بگویید فلان روش، روش غلط، تند یا ناکارآمدی است و فلان روش روش بهتری است، اینها بحث دیگری است اما در اینکه باید مواجهه و مقابله کرد، در این کسی نباید تردید کند.
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۰
حسن حیدری

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۳:۵۸
حسن حیدری
نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته صدها تن از تروریستهای تکفیری گروه "احرارالشام" وابسته به القاعده را در جریان نبردهای سنگین در محور جاده کاستلو واقع در شمال شهر حلب به هلاکت رسانده اند.
گروه بین الملل مشرق- نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته صدها تن از تروریستهای تکفیری گروه "احرارالشام" وابسته به القاعده را در جریان نبردهای سنگین در محور جاده کاستلو واقع در شمال شهر حلب به هلاکت رسانده اند.

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

بنابر این گزارش، عصر روز گذشته رسانه های نزدیک به گروه احرارالشام با انتشار تصاویری از صدها تن از نیروهای خود مدعی هجوم سنگین به مواضع نیروهای دولتی سوریه شده بودند. در تصاویر منتشر شده تروریستهای احرارالشام در حالیکه به مدرن ترین تجهیزات و البسه و امکانات نظامی و تدارکاتی همچون "لباسهای نظامی نانو ارتش ترکیه، تسلیحات و کلاهخود و جلیقه های ضد گلوله آمریکایی مجهز بودند در حال عزیمت به منطقه درگیری مشاهده می شوند. 

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

این در حالی است که با گذشت ساعاتی از انتشار این تصاویر بطور ناگهانی خبری از نتایح آن منتشر نشد. در بررسی های بعمل آمده مشخص شد که تروریستهای مذکور در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده و عملیات پاتک انها برای بازگشایی جاده تدارکاتی کاستلو میان محلات تحت سیطره آنها در شرق شهر حلب با مرز ترکیه نیز شکست سختی خورده است. احرارالشام از جمله بزرگترین گروه های وابسته به شبکه تروریستی بین المللی القاعده می باشد که مورد حمایت مستقیم امریکا، ترکیه، فرانسه، عربستان سعودی و قطر قرار دارد.

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس

تار و مار شدن احرارالشام در حلب+عکس
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۳:۰۴
حسن حیدری
آقای رئیس‌جمهور! قرار نبود فقط شما بگویید و مردم گوش کنند، حالا نوبت شماست که گوش کنید. اگر اعتراضات مردم برای‌تان ناخوشایند است، اگر توقع دارید این‌همه فشار و نابرابری را تاب بیاورند و دم نزنند، اگر خیال می‌کنید مردم تا ابد موظفند به وعده‌های شما دل خوش کنند، بدانید که جایگاه ریاست قوه مجریه را با سریر حکمرانان قرون ماضی اشتباه گرفته‌اید.
به گزارش مشرق،علی ابوطالبی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:
 
[در ایالت سرسبز و کوهستانی چیاپاس واقع در جنوبی‌ترین بخش ایالات متحده مکزیک، مناطقی که توسط ارتش آزادی‌بخش ملی زاپاتیست (ای‌زِداِل‌اِن) آزاد شده‌اند با تابلوهایی از سایر مناطق تفکیک و متمایز می‌شوند که روی آنها این جملات نقش بسته: «شما در قلمرو شورشیان زاپاتیست هستید. اینجا مردم فرمان می‌رانند و حکومت اطاعت می‌کند».]
 
خبرگزاری‌ها در حاشیه سفر روز یکشنبه آقای حسن روحانی به کرمانشاه خبری مخابره کردند مبنی بر اینکه آقای روحانی هنگام سخنرانی‌شان، نسبت به اعتراضات بحق مردم واکنش منفی نشان داده و با لحنی عتاب‌آلود فرموده‌اند: «گوش نمی‌کنید و مدام شعار می‌دهید. با این شعارها که مشکلات حل نمی‌شود. با شعر که مسائل برطرف نمی‌شود».
 
بخش دوم سخن آقای رئیس‌جمهور کاملاً درست و متین است، با شعر و شعار مشکلات حل و مسائل برطرف نمی‌شود، منتها کسی باید پیدا شود و این را به رئیس دولتی یادآوری کند که قریب 3 سال است شعاردادن و شعر سرودن، هم تاکتیک و هم استراتژی‌اش بوده و روزها را به این خیال سپری کرده که «از این پیش‌نویس تا آن توافق فرج است» و هنوز هم ـ در سال پایانی تصدی‌اش ـ امید دارد از فتح‌الفتوح لوزان و ژنو و وین آبی برای تدابیرش گرم شود که نشده است و از قرار معلوم نخواهد شد.
 
اما درباره بخش اول، بی‌هیچ تعارفی باید گفت جناب آقای رئیس‌جمهور! دست‌ بر قضا این بار شما باید گوش می‌کردید که نکردید. بیش از 3 سال است شما می‌گویید و مردم گوش می‌کنند. برای‌شان از تدبیر و امید گفتید، از رفاهی که اگر مصدر کار را به شما بسپرند شاهدش خواهند بود، از راستگویی و شایسته‌سالاری که در دولت‌تان برقرار خواهید کرد، از رونق و افزایش اشتغال، از راه‌حل‌های صد روزه. لابد یادتان هست که شعار اقتصادی‌تان «نجات اقتصاد ایران» بر پایه «تولید ثروت ملی» و «توزیع عادلانه ثروت» بود.
 
جناب آقای رئیس‌جمهور! به‌جای اینکه به مردم شریف ایران، این مخدومان سربلند و نجیب شما، عتاب کنید که «چرا گوش نمی‌کنید»، شما گوش کنید. در کشوری که شما رئیس‌جمهورش هستید، آمار بیکاری دورقمی است، حداقل دستمزد حدود یک‌چهارم دستمزد مکفی برای اداره یک خانوار سه‌ونیم‌ نفره است و اختلاف طبقاتی طی 3 سال اخیر به میزان چشمگیری تشدید شده است.
 
شما وعده دادید و مردم گوش کردند، حالا شمایید که باید گوش کنید. به‌ محض اینکه قوه مجریه را در دست گرفتید از «خالی‌بودن خزانه» حرف زدید، در حالی‌ که مدتی است معلوم شده دولت‌تان در این سال‌ها همزمان مشغول حذف یارانه‌ها و افزایش بهای آب، برق، گاز، بنزین و تعرفه‌های پزشکی و پرداخت حقوق‌های نجومی به ازما بهتران و نورچشمی‌ها بوده، درعین‌حال که آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد درآمد مالیاتی دولت هر ساله افزایش یافته است. ضمن اینکه (برخلاف ادعای صریح جنابعالی که دولت خود را دولت راستگویان می‌نامید) در این 3 سال نفت را به قیمت میانگین حدود 75 دلار فروخته‌اید (نه 25 دلار، یعنی رقم مورد ادعای شما) و این رقم حتی یک دلار بیشتر از میانگین بهای نفت طی دوره 8‌ساله دولت قبل است.
 
درحالی‌که شما از ایجاد اشتغال برای کارگران چینی در دولت سابق گله می‌کردید و وعده دادید با رونق‌بخشیدن به تولید ملی، اشتغال‌زایی خواهید کرد، امروز معلوم شده میزان واردات از چین در سال 94 به رقم بی‌سابقه 25 درصد کل واردات یعنی حدود 10 میلیارد دلار (بیش از 2 برابر آمار میانگین سالانه در 8 سال دولت قبل) رسیده است. 
 
شهریور 93، مقطعی که عموم مردم ایران صبورانه وعده‌های شما را می‌شنیدند و شماری از ایشان هنوز دل در گرو وعده‌های‌تان داشتند، مدعی شدید «از رکود عبور کردیم» اما دی‌ماه 94 در آیین گشایش فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی به منتقدان خود تاختید که «چرا از رکود حرف می‌زنند». روز یکشنبه 27 تیرماه 95 هم که در جمع مردم شجاع و سرافراز کرمانشاه اذعان کردید «رکود اقتصادی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور است.» و این همه در حالی است که تمام ارکان حکومتی کشور با شما متفق و متحد شدند تا مهم‌ترین عهدنامه یکصد سال اخیر ایران را در عرض 20 دقیقه به تصویب مجلس برسانید بلکه بتوانید گرهی از مشکلات مردم باز کنید.
 
آقای رئیس‌جمهور! قرار نبود فقط شما بگویید و مردم گوش کنند، حالا نوبت شماست که گوش کنید. اگر اعتراضات مردم برای‌تان ناخوشایند است، اگر توقع دارید این‌همه فشار و نابرابری را تاب بیاورند و دم نزنند، اگر خیال می‌کنید مردم تا ابد موظفند به وعده‌های شما دل خوش کنند، بدانید که جایگاه ریاست قوه مجریه را با سریر حکمرانان قرون ماضی اشتباه گرفته‌اید. اگر دولتی «از مردم، با مردم و برای مردم» باشد، طبیعتاً باید خود را خادم و پاسخگوی مردم بداند.
 
یک بار دیگر جمله‌ای را که در ابتدای این یادداشت به نقل از تابلوهای نصب‌شده در مرز قلمرو جنبش زاپاتیستا در مکزیک نوشتم بخوانید: «مردم فرمان می‌رانند، حکومت اطاعت می‌کند». این موجزترین رهنمودی است که در سال پایانی دولت یازدهم به کارتان می‌آید، اگرنه دور نخواهد بود روزی که فارغ از فریادهای مردم معترض، در دفتر کاری واقع در شمال شهر تهران بنشینید و خاطرات دوره 4ساله ریاست‌جمهوری‌تان را روی کاغذ بیاورید.
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۱:۲۸
حسن حیدری

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۱:۱۶
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

خط حزب الله - 42 / امنیت مدیون حاج قاسم ها

 جهت نشر در محافل علمی ، مذهبی و فرهنگی
 
چرا ایران در یک منطقه پرآشوب از نعمت امنیت برخوردار است؟

«مدیون حاج قاسم‌ها» در شماره ۴۲ خط حزب‌الله

چرا ایران در یک منطقه پرآشوب از نعمت امنیت برخوردار است؟
خط حزب‌الله در چهل و دومین شماره خود به شرح پاسخ این سؤال در گزارشی با عنوان «مدیون حاج قاسم‌ها» پرداخته‌است.
«نگویید نمی‌شود»، سخن هفته این شماره است که خط حزب‌الله در آن از تأثیر رونق تولید داخلی در مبارزه با قاچاق برای مخاطبان می‌گوید.
تصویر ویژه نشریه به عکسی از دیدار رهبر انقلاب با عشایر استان اردبیل در مردادماه سال ۷۹ اختصاص یافته است.
خط حزب‌الله چهل و دومین شماره خود را به روح دانشمند جوان هسته‌ای، شهید داریوش رضایی نژاد تقدیم می‌کند.
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.
برای دسترسی به آرشیو نشریه هم می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
 


۰ نظر ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۱:۱۵
حسن حیدری