حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی شهریور ۱۳۹۵ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۲۶۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

شواهد در حالی حاکی از نهایی شدن محکومیت ایران در داوری بین‌المللی پرونده کرسنت است، که نظارت‌های پیش‌بینی شده در قراردادهای جدید نفتی نیز شرایط مشابهی را در پیش رو ترسیم می‌کند، به گونه‌ای که می‌تواند شکایت پیمانکاران خارجی و تکرار خسارات سنگین کرسنت را در پی داشته باشد.
شواهد در حالی حاکی از نهایی شدن محکومیت ایران در داوری بین‌المللی پرونده کرسنت است، که نظارت‌های پیش‌بینی شده در قراردادهای جدید نفتی نیز شرایط مشابهی را در پیش رو ترسیم می‌کند، به گونه‌ای که می‌تواند شکایت پیمانکاران خارجی و تکرار خسارات سنگین کرسنت را در پی داشته باشد.

گروه اقتصاد - رجانیوز : غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا اوایل هفته جاری در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت و صدور حکم برای افراد حاضر در این پرونده گفت: «این حکم بعد از اعاده دادرسی صادر شده،البته آنها درخواست اعمال ماده 477 را در این پرونده داده‌اند و به این دلیل که آنها درخواست اعمال ماده 477 را داده‌اند، اجرای این حکم آغاز نشده است.»

 

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، وی در پاسخ به سؤال دیگری در این خصوص که شورای عالی امنیت ملی مانع از اجرای این حکم شده است، گفت: «من از طرف شورای عالی امنیت ملی چیزی راجع به این موضوع نشنیده‌ام و تا زمانی که درخواست ماده 477 بررسی شود، اجرای این موضوع به تعویق افتاده است، ضمن اینکه من در جریان آن نیستم که شورای عالی امنیت ملی درخواست توقف اجرای این حکم را داده باشد.»

 

حکم دادگاه‌های ایران درباره متهمان پرونده کرسنت بیش از 4 سال پیش صادر و نهایی شده است. این حکم در دیوان عالی کشور یک بار رد و بار دیگر تایید شده است. در حال حاضر هم این پرونده با اعمال ماده 477 در اختیار یک قاضی دیگر قرار گرفته است.

توضیح این نکته لازم است که هر حکمی به تایید دیوان عالی کشور برسد لازم‌الاجرا خواهد بود. فقط در یک صورت اجرای حکم متوقف خواهد شد. یعنی در صورتی که پس از اعتراض متهم پرونده رئیس قوه قضائیه و یا رئیس دیوان عالی کشور بپذیرند که ممکن است در حکم خلاف بین شرع رخ داده باشد که به ماده 477 (همان ماده 18 سابق) شهرت دارد و پرونده برای بررسی مجدد به یک شعبه موازی ارسال می‌شود تا مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

 

بر اساس پیگیری‌های فارس این پرونده هم اکنون در اختیار یکی از قضات با سابقه دستگاه قضا قرار دارد که کمتر از یک سال دیگر بازنشسته می‌شود و ظاهرا وی با توجه به محتوای جنجالی این پرونده قصد ندارد تا رسیدن زمان بازنشستگی خود رسیدگی به این پرونده را آغاز کند.

 

اهمیت رسیدگی به این پرونده در محاکم داخلی ایران از آنجا ناشی می‌شود که حکم دادگاه‌های داخلی تنها کورسوی امید باقی مانده در رسیدگی به پرونده منازعه ایران و شرکت اماراتی کرسنت در داوری بین‌المللی محسوب می‌شود و بدون آن، باید ایران را بازنده قطعی آن داوری دانست، چنانکه پس از انتخاب بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت در دولت یازدهم بررسی فساد در داوری بین‌المللی کرسنت به کلی کنار گذاشته شد و هیچ کدام از تلاش های موازی هم برای حل و فصل این پرونده به نتیجه نرسید و در صورت تایید حکم نهایی داوری بین‌المللی ایران باید متحمل جرایم بسیار سنگینی حتی سنگین تر از آنچه از سوی مقامات رسمی و وزرای دولت یازدهم اعلام شده است باشد.

 

نوع رسیدگی به این پرونده و پرونده‌های مشابه در دستگاه قضا این باور را تقویت می‌کند که باید ایران را بازنده قطعی داوری بین‌المللی در پرونده کرسنت دانست و هیچ شانسی ولو اندک برای ایران وجود نخواهد داشت.

اما چرا کارشناسان و منتقدان الگوی جدید قراردادهای نفتی معتقدند بدون اصلاح مشکلات اساسی این مدل قراردادی باید منتظر پرونده‌های مشابه کرسنت و ضررهایی سنگین‌تر از ضرر این پرونده در محاکم داخلی باشیم؟

 

*چرا کارشناسان نگران تکرار کرسنت با اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی هستند؟

 

در حالی که با تایید مصوبات دولت درباره مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) توسط هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، وزارت نفت در آستانه امضای قرارداد با شرکت‌های خارجی قرار گرفته است که همچنان بسیاری از کارشناسان نگران هستند در صورت استفاده از IPC با مشخصات تعیین شده در مصوبات دولت،شاهد تکرار قراردادهای ضعیف و جنجالی مانند «کرسنت» باشیم.

 

البته دولت با توجه به همین نگرانی‌ها و تذکرات نهادهای نظارتی، کارشناسان و رسانه‌ها دو بار مصوبات خود درباره قراردادهای نفتی را در تاریخ 13 مرداد و 7 شهریور امسال اصلاح کرد اما از دیدگاه کارشناسان همچنان بسیاری از اشکالات مصوبات مذکور برطرف نشده است و نگرانی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

 

به عنوان مثال، در بخشی از نامه ی جمعی از منتقدان IPC به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در 1 خردادماه درباره این مدل قراردادی آمده بود: «بکارگیری این مدل بدون اعمال اصلاحات بنیادین، برای هیچ یک از انواع میادین و مخازن هیدروکربوری کشور (با هر درجه ریسک و هر میزان سرمایه گذاری لازم و فناوری مورد نیاز) به صلاح کشور و در راستای منافع ملی نیست... در صورتی که وزارت نفت  به اشکالاتی که دستگاه‌های نظارتی، اساتید، متخصصان و دلسوزانِ مردم و ایران مطرح کرده‌اند توجه نکند و بر اساس این مصوبه با طرف های خارجی پیمان ببندد، با مقاومت‌هایی روبرو می‌شود که به احتمال قوی خود را مجبور  به فسخ قراردادها خواهد دید و خدای ناخواسته ده ها کرسنت دیگر را شاهد خواهیم بود که از طریق محاکم بین المللی، ذخایر ارزی فعلی و آتی را مصادره خواهند کرد».

 

در نامه اخیر جمعی از منتقدان IPC به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره آخرین مصوبات دولت درباره قراردادهای نفتی ضمن تشکر از برخی از اصلاحات صورت گرفته در این مصوبات آمده است: «به رغم این اصلاحات، در مصوبه سوم نیز همچنان برخی از اشکالات اساسی اولیه باقی است... از جنابعالی درخواست می‌شود با فوریت و اولویت موضوع را در جلسه شورای امنیت مطرح فرموده و از امضای عجولانه هرگونه قراردادی تحت این مصوبه پیشگیری فرمایید...باور بسیاری از منتقدان این است که با تغییر رویکرد و استفاده از دیدگاه ها و چارچوب های مناسبتر جهت همکاری با شرکت­های بین المللی و خدماتی خارجی، می‌توان به میزان قابل توجهی از احتمال وارد شدن خسارات و زیان های غیر قابل جبران به صنعت نفت و اقتصاد کشور جلوگیری کرد. در غیر این صورت، هشدار داده می‌شود احتمال بروز مواردی مانند کرسنت بسیار جدی و غیر قابل چشم‌پوشی است».

اما به چه دلایلی، نگران جدی برای تکرار کرسنت ها با اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی وجود دارد؟

 

*شباهت‌های کرسنت با مدل جدید قراردادهای نفتی IPC

 

برای یافتن پاسخ این سوال مهم باید ابتدا این موضوع را تبیین کنیم که چرا قرارداد کرسنت چنین سرنوشتی پیدا کرد و اینقدر برای کشور هزینه ساز شد؟ واقعیت این است که قرارداد کرسنت برای صادرات گاز به یکی از امیر‌نشین‌های امارات از طرق یک شرکت واسطه کاغذی بدون حضور و نظارت فعالانه و به موقع نهادهای نظارتی به امضا رسید و وارد فاز اجرایی شد. قراردادی که در قالب آن، امتیازهای اقتصادی و حتی سیاسی بزرگ و غیر منطقی به این شرکت اماراتی داده شده بود و زمانی نهادهای نظارتی از جزئیات آن مطلع شدند و قصد ورود به آن را پیدا کردند که ماه‌ها از تاریخ اجرایی شدن این قرارداد می‌گذشت و اصلاح آن، کار به شدت پیچیده و مشکلی بود.

 

متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها و پیگیری های کارشناسان، نهادهای نظارتی و بخصوص نمایندگان مجلس و حتی تذکرات 15 گانه مقام معظم رهبری‌، همچنان بسیاری از اشکالات مدل جدید قراردادهای نفتی برطرف نشده است و نگرانی‌های زیادی هم درباره نسبت این قراردادها با منافع ملی و هم درباره نحوه نظارت بر امضای آنها از سوی نهادهای نظارتی وجود دارد و این یعنی با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، زمینه مساعدی برای تکرار قراردادهایی مشابه کرسنت وجود دارد.

 

از طرفی، این مدل قراردادی که در اوج تحریم‌ها تهیه شده بود تا شرکت‌های خارجی را به میادین نفتی و گازی ایران برگرداند، حاوی امتیازهای به شدت بزرگ‌تر و جذاب‌تری نسبت به قراردادهای قبلی یعنی قراردادهای بیع متقابل برای این شرکت‌ها است.

اعطای بخشی از حاکمیت ملی بر منابع نفت و گاز به شرکت‌های خارجی، عدم انتقال ریسک به این شرکت‌ها و همچنین پرداخت پاداش به آنها بر مبنای خط پایه تخلیه‌ای که به شیوه صحیحی تعیین نمی‌شود و به نفع شرکت‌های خارجی است، برخی از جذابیت های مذکور است.

 

به صورت خلاصه، هرچند وزارت نفت اصرار دارد مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) را مدل بیع متقابل اصلاح شده و نوعی قرارداد خدماتی بنامد ولی اکثر کارشناسان اعتقاد دارند این مدل قراردادی در نزدیکترین جایگاه به قراردادهای مشارکت در تولید قرار دارد و منافع شرکت‌های خارجی در این قراردادها به مراتب بیشتر از قراردادهای خدماتی مانند بیع متقابل است و در نتیجه، سهم ایران از منافع این میادین هم کمتر خواهد بود. همین امتیازهای بزرگ در نظر گرفته شده برای شرکت‌های خارجی باعث شده است که بسیاری از کارشناسان، مدل جدید قراردادهای نفتی را با قرارداد کرسنت مقایسه کنند، اگرچه اینها که گفته شد همه شباهت این مدل قراردادی به قرارداد ضعیف و جنجالی کرسنت نیست.

 

از سوی دیگر، متعاقب تذکرات مقام معظم رهبری درباره ضرورت نظارت جدی بر نحوه انعقاد قراردادهای جدید نفتی یعنی همان تذکرات 15 گانه در پیوست نامه 13 تیرماه به رئیس جمهور، مصوبه جداگانه‌ای با عنوان «نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قراردادهای نفتی» در کنار مصوبه اصلی دولت درباره این قراردادها با عنوان «شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز» در جلسه 13 مردادماه به تصویب هیئت دولت رسید و در جلسه 7 شهریورماه هیئت دولت اصلاح شد. با این وجود، سازوکار درنظر گرفته شده برای نظارت بر انعقاد قراردادهای نفتی که در ماده 4 این مصوبه به اندازه‌ای ضعیف، غیرمنطقی و نمایشی شده است که دست نهادهای نظارتی بر نظارت بر نحوه انعقاد این قراردادها را می بندد. در این بند آمده است: «وزارت نفت مکلف است ظرف ده روز پس از تاریخ نفوذ هر قرارداد در مصوبه مذکور، گزارش آن را جهت بررسی و ارزیابی به هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی موضوع مواد (3) و (7) قانون اصلاح قانون نفت ارایه کند. این گزارش باید شامل متن، حجم مالی، تعهدات، مقدار محصول و زمان اجرای هر قرارداد باشد».

 

مشکل ماده مذکور این است که قرار است 10 روز پس از تاریخ نفوذ قراردادهای جدید نفتی یعنی همان تاریخ اجرایی شدن آنها، گزارشی از این قراردادها به نهادهای نظارتی یعنی هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی ارسال شود و این نهادها از محتوای این قراردادها مطلع گردند. به عبارت دیگر، زمانی نهادهای نظارتی در جریان جزئیات قراردادهای جدید نفتی قرار می‌گیرند که قرارداد اجرایی شده است و در نتیجه، حتی اگر از دیدگاه این نهادها، قراردادهای مذکور اشکالاتی هم داشته باشند، اقدام خاصی برای اصلاح آن نمی‌توان انجام داد زیرا احتمال دارد اقدام طرف ایرانی در این زمینه، شکایت طرف خارجی را به دنبال داشته باشد. شبیه همان اتفاقاتی که در قضیه قرارداد کرسنت رخ داد و نهایتا منجر به توقف اجرای قرارداد و شکایت شرکت اماراتی به دادگاه لاهه و محکومیت ایران شد.

 

شرایط فوق یعنی امتیازهای بزرگ در نظر گرفته شده برای شرکت‌های خارجی در این قراردادها و همچنین دور زدن نهادهای نظارتی در هنگام انعقاد قراردادهای جدید، موجب شده‌اند که نگرانی کارشناسان درباره تکرار کرسنت‌ها با استفاده از مدل جدید قراردادهای نفتی با شرکت های خارجی، نگرانی معقول و منطقی باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا وزارت نفت و در سطح کلان تر، هیئت دولت سازوکاری برای برطرف شدن این نگرانی به حق کارشناسان درباره قراردادهای جدید نفتی در نظر خواهند گرفت یا اینکه منافع ملی فدای عجله زنگنه و یارانش برای امضای این قراردادها در سال جاری خواهد شد؟

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۵۵
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

شرمتان باد

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۴۳
حسن حیدری
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: اگر استفاده نهاد و یا دستگاهی از شبکه‌های اجتماعی خارجی منجر به خروج اطلاعات از کشور شود، دادستانی آن را پیگیری می‌کند.
عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در حاشیه امضاء تفاهم نامه همکاری قضایی بین ایران و مالزی که امروز (چهارشنبه) انجام شد، در رابطه با جایگزینی شبکه‌های اجتماعی داخلی با شبکه‌های اجتماعی خارجی، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی داخلی را باید جایگزین شبکه‌های اجتماعی خارجی کنیم  و به طور جدی زمینه آن را از وزارت اطلاعات درخواست داریم. 
 
وی افزود: ما از طریق دادستانی کل کشور که عضو کارگروه فضای مجازی است موضوع جایگزینی شبکه اجتماعی داخلی را با شبکه‌های اجتماعی خارجی پیگیری می‌کنیم و هرگز از شدت آن کاسته نمی‌شود. 
 
خرم آبادی در رابطه با پیگیری پرونده حمله سایبری به سازمان انرژی هسته‌ای بیان داشت: برای پیگیری پرونده، نامه‌ای به ریاست انرژی هسته‌ای ارسال کردیم و موضوع را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری می‌کنیم، زیرا این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است و ایشان فرمودند حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای یک کشور جنایت محسوب می‌شود و باید پیگیری شود و متاسفانه هنوز انجام نشده است. 
 
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی تاکید کرد: دادستانی بنا به وظیفه‌ای که آیین دادرسی کیفری بر عهده‌اش قرار داده مکلف است موضوع را از دستگاه‌های ذیربط بررسی کند و ما منتظر جواب انرژی هسته‌ای هستیم. 
 
وی در خصوص استفاده دستگاه‌ها و نهادهای دولتی از شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله تلگرام گفت: بعضی از بانک‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور استفاده می‌کردند که به آنها تذکر داده شد و ما این موضوع را تخلف می‌دانیم و اگر استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور منجر به خروج اطلاعات از کشور شود موضوع جنبه قضایی پیدا می‌کند و ما آن را حتما پیگیری می‌کنیم. 
 
خرم آبادی ادامه داد: متوجه شدیم که وزارت آموزش و پرورش برای ارتباط بین مدارس از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کند که ما این موضوع را تذکر می‌دهیم و درخواست داریم  مدیران از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنند.
۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۳۹
حسن حیدری

۲۰ جمله کلیدی رهبر انقلاب درباره «دفاع مقدس»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، ۲۰ جمله کلیدی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون موضوع «دفاع مقدس» را منتشر می‌کند:

* جنگ به وسیله‌ی مردم اداره شد. هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نیروهای گوناگون، متکی به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم، به صفای مردم. ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
 
* جنگ هشت ساله، ما را قوی‌تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمیشدند، در بین ملت بروز نمیکردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه‌ی مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمیکرد. ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
 
* هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند. ۱۳۸۸/۰۶/۲۴
 
* آن عزتی، اعتماد به نفسی، احساس اقتداری که از ناحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی معنویت رزمندگان ما و جامعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اسلامی ما احساس شد و توانست آن حادثه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عجیب و شگفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگیز - یعنی پیروزی در دفاع مقدس و شکست نخوردن در مقابل تهاجم این همه دشمن - را رقم بزند، آن خصوصیات، آن خصلتها، برای ملت ما، برای کشور ما، یکی از بزرگترین نیازهاست. ۱۳۸۸/۰۶/۲۴
 
* این هشت سال، مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه میتواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد. یعنی دفاع مقدس مظهر حماسه است، مظهر معنویت و دینداری است، مظهر آرمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهی است، مظهر ایثار و از خودگذشتگی است، مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است، مظهر تدبیر و حکمت است. ۱۳۸۸/۰۶/۲۴
 
* جنگ، کار پیچیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است. مدیریت جنگ و فرماندهی جنگ، کار بسیار سنگین و پیچیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است. این کار را جوانهای نورس ما در بسیاری از بخشها انجام میدادند. این تدبیر، این حکمت، چیز بسیار شگفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری است؛ مظهر شکوفائی استعدادها و ظرفیتهاست. چقدر جوانهای کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سال رفتند در جبهه و توانستند در آنجا کارهای بزرگ از خودشان نشان بدهند. بعضی شهید شدند، بعضی هم جزو سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انقلاب بودند، بعدها کشور از اینها استفاده کرد. حقیقتاً این جوری بود که سپاه پاسداران یکی از مراکز صدور نیرو به همه جای کشور شده در طول این بیست و هفت هشت سال؛ به خاطر اینکه جنگ توانست از یک مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی جوان، مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای از عناصر کارآمد و بااستعداد درست کند و تحویل بدهد؛ چون استعدادها در اینها شکوفا شد.۱۳۸۸/۰۶/۲۴
 
* اینکه تصور بشود که هنر دفاع مقدس در جامعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ما مخاطب ندارد، طالب ندارد، این هم خطای بزرگی است، از اشتباهات فاحش است؛ اگر کسی این را خیال کند. تحقیقاً پرمشتری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین آثار هنری بعد از انقلاب در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف، آن آثار هنری است که مربوط به دفاع مقدس بود؛ چه در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی فیلم و سینما، چه در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کتاب، خاطره، داستان. ۱۳۸۸/۰۶/۲۴
 
* جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت، اما همین جنگ تحمیلی باعث شعله‌ورتر شدن نیروی انقلاب و روحیه‌ی انقلاب شد.  ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
 
* من مشتاقم که جوان‌های ما قصه‌ی جنگ تحمیلی هشت ساله را بدانند که چه بود. این را بارها گفته‌ایم؛ افراد هم گفته‌اند و تشریح کرده‌اند؛ اما یک نگاه کلان به این هشت سال، با اطلاع از جزئیاتی که وجود داشته است، خیلی برای برنامه‌ریزی آینده‌ی جوان در روزگار ما مهم است. ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
 
* همه باید بدانند که در دوران دفاع مقدس چه معجزات عظیمی از حضور مؤمنانه و پر تلاش نیروهای بسیجی در صحنه‌های جنگ اتفاق افتاد؛ این را باید همه بدانند. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
 
* من توصیه میکنم این کتابهائی که در شرح حال سرداران است یا آنچه که در گزارش روزهای جنگ و سالهای دشوار اول بالخصوص نوشته شده، این را جوانها بخوانند. خود را سیراب کنید از معرفت به آنچه که گذشته است در تاریخ انقلاب.۱۳۸۷/۰۲/۱۴
 
* این جنگ، یک جنگ دفاعی بود. جنگ دفاعی با جنگ تهاجمی فرق دارد؛ جنگ تدافعی و دفاعی، محل بروز غیرت و تعصب و وفاداری عمیق انسانها به آرمانهایی است که به آنها پایبند است. ۱۳۸۵/۰۷/۲۹
 
* دوران دفاع مقدس برای ملت ما ظرفیت و موقعیتی بود که این ملت بتواند اعماق جوهره‌ی خودش را در ابعاد مختلف نشان دهد، و نشان داد. ۱۳۸۴/۰۶/۳۱
 
* ما هرچه برای دوره‌ی دفاع مقدس سرمایه‌گذاری و کار کنیم، زیاد نیست؛ چون ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره، خیلی گسترده، وسیع و عمیق است و از این ظرفیت تاکنون استفاده‌ی خوب و درخوری نشده. ۱۳۸۴/۰۶/۳۱
 
* مواظب باشید از مسأله‌ی دفاع مقدس که در این کشور اتفاق افتاد، غافل نشوید؛ کار بزرگی انجام گرفت. آن جوانها مثل شماها بودند؛ اکثر این جوانهایی که در جنگ نقشهای مؤثر ایفا کردند، از قبیل همین دانشجوها بودند و خیلی‌هایشان هم جزو نخبه‌ها بودند. دلیل نخبه بودنشان هم این بود که یک جوان بیست‌ودو، سه ساله فرمانده‌ی یک لشکر شد؛ آن‌چنان توانست آن لشگر را هدایت کند و آن‌چنان توانست طراحی عملیات را، که هرگز نکرده بود، بکند که نه فقط دشمنانی را که مقابل ما بودند متعجب کرد، بلکه ماهواره‌های دشمنان را هم متعجب کرد. ۱۳۸۳/۰۷/۰۵
 
* ما در جنگ، بسیار جانهای عزیز را از دست دادیم و خسارتهای مادّی و معنوی زیادی هم تحمل کردیم؛ اما چیزی در دل این ملت جوشید که برکات و ارزشش برای امروز و فردای این ملت، از همه چیز بالاتر است و آن، احساس اتّکاء به نفس، احساس عزّت، احساس استقلال، احساس خودباوریِ ملیِ عظیم و احساس اعتقاد به این بود که اگر یک ملت حول محور ایمان به خدا و عمل صالح جمع شوند، معجزاتِ نشدنی یکی پس از دیگری قابل شدن خواهد شد. ۱۳۷۹/۰۷/۰۶
 
* جنگ هشت ساله، این ملت را آبدیده، شجاع و متّکی به نفس کرد. نام این ملت را بلند کرد. خیلی از ملتهای مسلمان دنیا به خاطر جنگ و عقاید شما ملّت، توجّه و گرایش پیدا کرده‌اند. ۱۳۷۵/۰۹/۲۴
 
* یکی از برکات دفاع هشت ساله ما، همین پیشرفتهای علمی و تکنولوژیکی و ساخت دقیقترین ابزارهاست که با دست خالی و بدون هیچ سابقه‌ای آنها را به دست آوردیم و جزو موجودی ملت ایران شده است. ۱۳۷۴/۰۶/۲۹
 
* در جنگ تحمیلی ملت بزرگ ما با ایستادگی و مقاومت خود در راه خدا، این توطئه را به وسیله و نردبانی به سمت قله‌ی آرزوها و ارزشهای اسلامی و وسیله‌یی برای پیشرفت تبدیل کرد. ۱۳۶۹/۰۶/۰۱
 
* بزرگترین، دردناکترین و فاجعه‌آمیزترین خصومت دشمنان ما به راه انداختن جنگ تحمیلی بود. ۱۳۶۶/۰۶/۳۱

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۳۶
حسن حیدری
منافقین باید بدانند که کشور آلبانی مانند عراق نیست که بتوانند مقابل رسانه ها، پلیس و افکار عمومی آن به سادگی تحرک کنند و باید شاهد اقدامات آتی عناصر درونی این کشور نسبت به سازمان باشند.

 به نقل از دیده بان، با ورود منافقین به کشور متلاطم آلبانی به عنوان یکی از محمل های گروه های مافیایی و تروریستی در اروپا، رسانه های محلی این کشور به سراغ اعضای نفاق رفته و تصمیم به فیلم برداری و تصویر برداری از ایشان نموده اند.

برخی تصاویر مربوط به رسانه های محلی آلبانی به شرح زیر است:

نخستین تصاویر تهیه شده از منافقین در رسانه های آلبانی
نخستین تصاویر تهیه شده از منافقین در رسانه های آلبانی

نخستین تصاویر تهیه شده از منافقین در رسانه های آلبانی

نخستین تصاویر تهیه شده از منافقین در رسانه های آلبانی

نخستین تصاویر تهیه شده از منافقین در رسانه های آلبانی


نخستین تصاویر تهیه شده از منافقین در رسانه های آلبانی

نخستین تصاویر تهیه شده از منافقین در رسانه های آلبانی

چند نکته در راستای تصاویر و فیلم های منتشر شده در رسانه های آلبانی قابل تامل به نظر می رسد که به آنها می پردازیم:

-نمایش کاملی از زندگی پادگانی و فرقه گرایانه از منافقین، این مسئله با توجه به ساختار سازمان به هیچ عنوان حل شدنی نیست و این سوال دائمی را در افکار عمومی آلبانی ایجاد خواهد کرد که چنین گروهی با ماهیت نظامی چرا وارد این کشور شده اند؟!

-برخی عناصر منافقین مصاحبه خود با رسانه های آلبانی را خطرناک قلمداد کرده اند و علت عدم مصاحبه را نمایش تصویرشان برای خانواده هایشان در ایران مطرح نموده اند.

-عدم وجود زندگی منافقین بصورت خانوادگی بعنوان سازمانی که ادعای سیاسی نمایی دارد نیز از سوالاتی است که در افکار عمومی آلبانی مطرح خواهد بود،در این راستا حضور خانواده اعضای فریب خورده سازمان نفاق در ماه های آتی می تواند در شناخت ماهیت این فرقه کمک شایانی نماید.

-منافقین باید بدانند که کشور آلیانی مانند عراق نیست که بتوانند مقابل رسانه ها، پلیس و افکار عمومی آن به سادگی تحرک کنند و باید شاهد اقدامات آتی عناصر درونی این کشور نسبت به سازمان باشند.

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۳۰
حسن حیدری
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا رهبر انقلاب با احمدی‌نژاد جلسه خصوصی داشته و محتوای آن چه بوده، گفت: آنچه می‌دانم این است که آقای احمدی‌نژاد نظر مشورتی خواسته و ایشان هم پاسخ داده و ان‌شاالله درخواست‌کننده به آن عمل می‌کند چون اگر احمدی‌نژاد نمی‌خواست به آن عمل کند چرا نظر خواسته.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا رهبر انقلاب با احمدی‌نژاد جلسه خصوصی داشته و محتوای آن چه بوده، گفت: آنچه می‌دانم این است که آقای احمدی‌نژاد نظر مشورتی خواسته و ایشان هم پاسخ داده و ان‌شاالله درخواست‌کننده به آن عمل می‌کند چون اگر احمدی‌نژاد نمی‌خواست به آن عمل کند چرا نظر خواسته.
گروه سیاسی - رجانیوز: نماینده سابق مجلس گفت: آنچه می‌دانم این است که آقای احمدی‌نژاد نظر مشورتی خواسته و ایشان هم پاسخ داده و ان‌شاالله درخواست‌کننده به آن عمل می‌کند چون اگر احمدی‌نژاد نمی‌خواست به آن عمل کند چرا نظر خواسته است.
 
به گزارش رجانیوز از همدان، حجت‌الاسلام حمید رسایی شامگاه گذشته در جشن بزرگ ولایت واقع در حسینیه بختیاری‌ها با بیان اینکه عید غدیر خم از مهمترین اعیاد اسلامی از نگاه قرآن است، اظهار کرد: کعبه چندین بار بر اثر مسائل مختلف خراب شده اما همچنان ضلعی که در زمان تولد امام علی(ع) شکافته شد، حالت شکاف خود را حفظ کرده است.
 
 
وی با بیان اینکه مغز و حقیقت دین را باید از امامت به دست آوریم، افزود: اگر امامت نبود، دین حفظ نمی‌شد، از طرف دیگر اگر امامت نبود ممکن است که دین اسلام برای همیشه دچار انحراف شود.
 
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه انبیای الهی در یک مسیر بودند، تصریح کرد: انبیای الهی در تضاد یکدیگر نبودند زیرا همه از طرف یک خداوند مبعوث شدند و هر پیامبر باید مسیر پیامبر قبلی را تکمیل می‌کرد.
 
 
وی با بیان اینکه نقش امام پس از آخرین پیامبر مراقبت از جاده دین است، ادامه داد: قرار نیست این جاده تغییر کند و مسأله تازه‌ای به آن اضافه شود بلکه امام از دین مراقبت می کند.
 
* کشورهایی که به نظام سلطه اعتماد کردند به ذلت رسیدند
 
وی با اشاره به اینکه افرادی که به تشیع حقیقی اعتقاد داشته و عمل می‌کنند، عزت برای اسلام و مسلمین را به ارمغان می‌آورند، اظهار کرد: اگر دنیا را هم بخواهیم باید به کفر و آمریکا نه بگوییم چراکه اگر به سوی آنها برویم، ذلت نصیبمان می‌شود.
 
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبار ما را در راستای منافع خود می‌خواهد، افزود: کشورهایی که به نظام سلطه اعتماد کردند به ذلت رسیدند.
 
 
وی با اشاره به اینکه باید به سلطه نه بگوییم و به خودمان تکیه کنیم، تصریح کرد: حتی اگر کسی به روایات و احادیث هم اعتقاد نداشته باشد برای اینکه عزیز باشد باید به داشته‌های داخلی تکیه کند.
 
 
نماینده اسبق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شیعه بر اساس روایت نقلی و منطق عقلی امامت را پذیرفته است، گفت: هیچ امام معصومی در بستر بیماری، کهولت سن یا حوادث طبیعی از دنیا نرفته است و تمام 11 امام معصوم به شهادت رسیده‌اند.
 
 
وی با اشاره به اینکه امام دوازدهم به دلیل اینکه جانش در خطر بوده در غیبت است، اظهار کرد: این یعنی دین از سیاست جدا نیست و در حال حاضر یک امام باقی مانده که تنها راه نجات بشریت با وجود مبارک اوست.
 
 
رسایی با بیان اینکه امام زمان(عج) چهار نایب را در زمان غیبت صغرا با اشاره امام مشخص کردند، افزود: در غیبت کبری، امام زمان(عج) شخص تعیین نکردند بلکه شاخص ارائه کردند.
 
* ولایت‌فقیه مانع نفوذ دشمن می‌شود
 
نماینده سابق مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه هر چند به امام معصوم دسترسی نداریم اما اگر به شاخصه‌ها توجه کنیم منحرف نمی شویم، گفت: ولی‌فقیه به عنوان نایب عام پنج شرط اصلی هم عرض دارد که عبارتند از تقوا، دوری از دنیاطلبی، شجاعت، مدیریت و اجتهاد و فهم دین که در حال حاضر تمام این صفات را در شخص رهبری می‌بنیم.
 
 
وی با بیان اینکه ولی‌فقیه باید این شرایط مهم را داشته باشد؛ اظهار کرد: ولایت‌فقیه با این شروط مانع نفوذ می‌شود.
 
 
رسایی با بیان اینکه کارگروه مبارزه با پولشویی به نام FATF نه برای مقابله با پولشویی و تروریست است، گفت: هدف اصلی آن تضعیف جریانی بوده که در مقابل تروریسم بین المللی ایستاده که مصداق اصلی آن جبهه مقاومت به رهبری ایران است.
 
 
وی با اشاره به اینکه سئوال این است که چرا دولت این را پذیرفته است، اظهار کرد: با پذیرفتن این موارد دولت نه تنها با برخی از گروه‌ها چون حزب‌الله نمی‌تواند مبادله مالی داشته باشد، بلکه با برخی از نهادها و مراکز داخلی نیز مانند قرارگاه خاتم هم نمی‌تواند مراودات مالی داشته باشد.
 
* شورای عالی امنیت ملی برای اجرای FATF پنج شرط گذاشته و منتظر نظر رهبری هستند
 
 
نماینده سابق مردم در مجلس با بیان اینکه مسیری که دیروز روحانی و لاریجانی دست در دست هم درباره برجام رفتند و یک خسارت محض را به کشور تحمیل کردند امروز درباره FATF در حال طی کردن هستند، گفت: شورای عالی امنیت ملی برای اجرای FATF پنج شرط گذاشته و منتظر نظر رهبری هستند اما مشکل اینجاست که دولت مثل برجام، بدون توجه به این شروط عمل خواهد کرد و خروجی خسارت محض خواهد شد.
 
 
وی تصریح کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری اگر برجام نقض شد دولت باید جلوی آن را بگیرد اما همچنان جلو می‌رود و خسارت را بیشتر می‌کند حتی به دنبال گفت‌وگو درباره منطقه است که نتیجه آن تضعیف امنیت کشور است.
 
 
رسایی با اشاره به اینکه حتی اگر به دنبال شکم هستیم باید مقابل آمریکا بایستیم، ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری دوگانه‌ای با عنوان مقاومت یا معیشت ساختند که اگر می‌خواهید تحریم‌ها برداشته شود باید دست از برخی شعارها برداریم.
 
 
وی با بیان اینکه روحانی و ظریف ابتدا اعلام کردند که برداشتن تحریم هدف اصلی برجام بود، خاطرنشان کرد: اما امروز این افراد می‌گویند که هدف از برجام برداشتن تحریم‌ها نبود.
 
رسایی: انشاالله احمدی نژاد به نظر رهبر انقلاب عمل کند
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا رهبر انقلاب با احمدی‌نژاد جلسه خصوصی داشته و محتوای آن چه بوده، گفت: آنچه می‌دانم این است که آقای احمدی‌نژاد نظر مشورتی خواسته و ایشان هم پاسخ داده و ان‌شاالله درخواست‌کننده به آن عمل می‌کند چون اگر احمدی‌نژاد نمی‌خواست به آن عمل کند چرا نظر خواسته.
 
 
رسایی گفت: ما وظیفه داریم به همه شخصیت‌های سیاسی و حزبی بفهمانیم که چون نظرات رهبری را در راستای منفعت و عزت کشور می‌دانیم، برای همین این نظرات برای ما شاخص و تعیین کننده است.
۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۲۸
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

احتمال ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

وزیر خارجه آمریکا از احتمال ایجاد محدودیت برای پرواز جنگنده های سوریه بر فراز مناطق تحت نفوذ مخالفان به اصلاح میانه روی دولت سوریه خبر داد.
وزیر خارجه آمریکا از احتمال ایجاد محدودیت برای پرواز جنگنده های سوریه بر فراز مناطق تحت نفوذ مخالفان به اصلاح میانه روی دولت سوریه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که احتمال دارد پرواز جنگنده های دولت بشار اسد بر فراز آسمان مناطق تحت نفوذ مخالفان به اصطلاح میانه روی سوریه محدود شود.

وی در ادامه روسیه و دولت اسد را به بمباران یک مرکز پزشکی در شب گذشته در حلب که منجر به جان باختن ۴ غیر نظامی شده بود، متهم کرد.

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۲۸
حسن حیدری

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۲۷
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

زن امنیتی «ضدایرانی» کاخ سفید

سخنگوی فارسی‌زبان آمریکا، در اصل عضو شورای امنیت ملی آمریکاست.
به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه امروز خود نوشت:  

سحر نوروززاده به تازگی جانشین آلن ایر در سمت سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا شد. این سمت، کارکرد جدی و رسمی قابل اعتنا ندارد و مواضع رسمی دولت آمریکا از این طریق صادر نمی‌شود و بلکه ایجاد چنین سمتی صرفا به قصد جذب مهره‌های ایرانی و همچنین فریب افکارعمومی است.
 
به گزارش العالم نوروززاده که پیشتر از او به عنوان مسئول بخش ایران شورای امنیت ملی آمریکا یاد شده، متولد و ساکن آمریکاست.
 
وی در سال 2014 به جمع مشاوران امنیت ملی آمریکا اضافه شد، اما پیش از آن یعنی حدود سال 2009 عضو شورای (نایاک) بوده است.
 
سحر نوروززاده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی مسلط است و گفته می‌شود ایده تبریک نوروزی وزارت خارجه آمریکا توسط او مطرح شده است.
 
یادآور می‌شود شورای امنیت ملی و مراکز امنیتی و اطلاعاتی مشابه در آمریکا، ایران را جزو 5 تهدید اصلی علیه آمریکا رتبه‌بندی کرده‌اند.
 
صدای آمریکا هم درباره نوروززاده گفت:  نوروززاده در طول دوران خدمت، بارها در آژانس‌های مختلف دولتی آمریکا از جمله مدیریت تشکیلات اطلاعات ملی، اف‌بی‌آی، مرکز ملی مبارزه با تولید و تکثیر سلاح‌های کشتارجمعی، وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا خدمت کرده است.

نوروززاده می‌گوید پیگیری بازگشایی کانال‌های جدید برای مذاکره با ایران یکی از مسئولیت‌های من است. 
۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۵۶
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

اینفوگرافی تاریخچه اشغال سرزمین های فلسطین

۰ نظر ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۵۴
حسن حیدری