حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی آذر ۱۳۹۵ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۲۴۷ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

شعری از زنده یاد پروین اعتصامی

خلید خار درشتی بپای طفلی خرد

بهم برآمد و از پویه باز ماند و گریست

بگفت مادرش این رنج اولین قدم است

ز خار حادثه، تیه وجود خالی نیست

هنوز نیک و بد زندگی بدفتر عمر

نخوانده‌ای و بچشم تو راه و چاه، یکیست

ز پای، چون تو در افتاده‌اند بس طفلان

نیوفتاده درین سنگلاخ عبرت، کیست

ندیده زحمت رفتار، ره نیاموزی

خطا نکرده، صواب و خطا چه دانی چیست

دلی که سخت ز هر غم تپید، شاد نماند

کسیکه زود دل آزرده گشت دیر نزیست

ز عهد کودکی، آمادهٔ بزرگی شو

حجاب ضعف چو از هم گسست، عزم قویست

بچشم آنکه درین دشت، چشم روشن بست

تفاوتی نکند، گر ده است چه، یا بیست

چو زخم کارگر آمد، چه سر، چه سینه، چه پای

چو سال عمر تبه شد، چه یک، چه صد، چه دویست

هزار کوه گرت سد ره شوند، برو

هزار ره گرت از پا در افکنند، بایست

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۲۲:۲۲
حسن حیدری

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۲۰:۳۰
حسن حیدری
رئیس جمهوری عراق امروز قانون حشد شعبی را که اخیرا تصویب شده بود، امضاء کرد.
رئیس جمهوری عراق امروز قانون حشد شعبی را که اخیرا تصویب شده بود، امضاء کرد.

به گزارش  مهر به نقل از سومریه نیوز، فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق امروز قانون حشد شعبی که اخیرا توسط  پارلمان این کشور تصویب شده بود را به صورت نهایی به امضاء رساند.

 

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که قانون حشد شعبی با امضای فؤاد معصوم به عنوان قانون رسمی عراق شناخته شد.

 

گفتنی است پارلمان عراق ۶ آذر با رای اکثریت، قانون حشد شعبی را به تصویب رساند. طبق این قانون، از این پس حشد شعبی به عنوان یک نهاد قانونی در کشور شناخته می شود که دارای وظایف مشخصی بوده و از حقوق معینی نیز برخوردار است. به موجب قانون تصویب شده توسط نمایندگان پارلمان عراق، حشد شعبی زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق فعالیت می کند و تمامی تحرکات آن با صدور فرمان از سوی این فرماندهی انجام می پذیرد.

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۲۰:۰۱
حسن حیدری

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۹:۲۰
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

عکس قاتل سفیر روسیه با اردوغان لو رفت

در پی ترور سفیر روسیه، رسانه ها، عکس هایی از قاتل در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه منتشر کردند که ثابت می کند این شخص، عضو حزب حاکم بود.
 
قاتل سفیر روسیه
 

به نوشتۀ وبگاه «ویتو»، عکس های منتشر شده از «مولود مرت آیدینتاش» قاتل سفیر روسیه در آنکارا، نشان می دهد که وی از اعضای فعال حزب عدالت و توسعه در دوران نخست وزیری اردوغان بود.

برخی دیگر از عکس های منتشر شده، رجب طیب اردوغان را در حال دست دادن با قاتل سفیر روسیه نشان می دهد. در این عکس، قاتل، لباس نیروهای ویژۀ ارتش پلیس را به تن دارد.

سفیر روسیه در ترکیه، روز گذشته، در یک نمایشگاه هنری در آنکارا به دست یک افسر پلیس ترکیه، ترور شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه می گوید ضارب سفیر روسیه «مولود مرت آیدینتاش» نام دارد که به مدت یک سال و نیم تا دو سال در پلیس ضدشورش آنکارا بود.


۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۹:۱۷
حسن حیدری

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۵
حسن حیدری
۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۸:۳۱
حسن حیدری
سؤال همیشگی افکارعمومی؛
با ارسال مجدد پیامک‌های تبلیغاتی دوباره این سوال برای افکار عمومی ایجاد شد که هزینه این پیامک‌ها از کجا تامین می‌شود و اگر کسانی به طور مجانی برای رئیس‌جمهور این کار را انجام می‌دهند بر اساس کدام سود، پیامک‌های رایگان تبلیغاتی برای رئیس‌جمهور ارسال می کنند.
سرویس سیاست مشرق - ماجرای پیامک های رئیس‌جمهور  به شهروندان ایرانی از جمله مواردی است که همواره با حاشیه‌های خاصی همراه بوده است. اغلب پیامک‌های روحانی در ابتدا مناسبتی و در خصوص تبریک سال نو بود.
 
اینکه مردم پیامکی از رئیس‌جمهور دریافت می‌کردند که حاوی تبریک روز عید و مسائل دیگر است موضوع جالبی بود اما غالبا این حاشیه به‌وجود می‌آمد که هزینه این پیامک‌ها از کجا تامین می‌شود؟ برخی نیز با حساب سرانگشتی و ساده مشغول محاسبه میزان هزینه این پیامک‌ها می‌شدند و وقتی در نتیجه مبلغ هنگفتی را مشاهده می‌کردند نسبت به اینکه این هزینه از کجا تامین می‌شود از یکدیگر سئوال می‌کردند اما تاکنون هیچ مقام مسئولی در این زمینه به مردم توضیح نداده است.

البته در آن زمان محمد رضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور در مصاحبه ای مدعی شد که «هیچ یک از اپراتورها وجهی از نهاد ریاست جمهوری بابت هزینه ارسال پیامک دریافت نخواهند کرد و همه آن‌ها به صورت اسپانسر این کار را انجام داده و می‌دهند.»

در سال 94 نیز از سوی رئیس‌جمهور پیامک دیگری به مردم ارسال شد که آنان را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کرد. در این میان برخی افکار عمومی با کنار هم قرار دادن ارسال انبوه این پیامک و اظهارات مقامات دولتی درباره انتخابات، نسبت به بی‌طرفی دولت در انتخابات با دیده تردید نگاه می کنند.

کلید واژه امید در پیامک رئیس‌جمهور این سوء‌ظن را در افکارعمومی تقویت می‌کرد که این پیامک انتخاباتی بیشتر یک پیام تبلیغاتی برای یک جناح خاص است تا دعوت برای شرکت در فرآیند مردم سالاری.

دیروز نیز مردم شاهد دریافت پیامکی بودند که ضمن دعوت آنان به آشنایی با حقوق خود لینک «‌ منشور حقوق شهروندی» را در ذیل خود داشت. همین موضوع باعث واکنش‌هایی جالبی در راستای سئوال همیشگی درباره منابع مالی و دلیل ارسال آن در میان افکارعمومی شد.

یک کاربر شبکه اجتماعی در این زمینه پرسید:‌ « اینکه بدانیم پول این حجم وسیع از پیامک‌های تبلیغاتی روحانی به مردم از کجا می‌آید، جزو #حقوق_شهروندی هست یا نه؟»

هزینه پیامک‌های رئیس جمهور را چه کسی پرداخت می‌کند؟
 

کاربر دیگری سئوال کرد: « فرموده‌اند (البته درپیامی به همه مشترکان تلفن همراه) که مردم بیایید باحقوق خودآشنا شویم. سلمنا. اول بفرمایید پول این پیامک‌ها از کجا آمده تا بعد.»

و از این دست سئوالات که نشان افکارعمومی در مورد این پیامک‌ها چه فکری می‌کنند.

حال با ارسال مجدد این پیامک‌های تبلیغاتی دوباره این سوال برای افکار عمومی ایجاد می‌شود که هزینه این پیامک‌ها از کجا تامین می‌شود و اگر کسانی به طور مجانی برای رئیس‌جمهور این کار را انجام می‌دهند این افراد چه کسانی هستند و بر اساس کدام سود؛ اسپانسر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای رئیس جمهور شده‌اند؟

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۸:۲۲
حسن حیدری
با توجه با این اظهارات  باید از آقای سخنگو پرسید که چرا پیش‌تر در حوزه‌هایی که به وی مربوط نبوده ورود کرده است و پیش‌تر این مسئله را به وزارت خارجه ارجاع نداده است؟ البته ارجاع امروز بهروز کمال‌وندی نیز مشکلی را برطرف نخواهد کرد چرا که پیش‌تر محمد جواد ظریف  با بیان این‌که هدف اصلی مذاکرات لغو تحریم‌ها نبوده است خیال همه را راحت کرده بود!
با توجه با این اظهارات باید از آقای سخنگو پرسید که چرا پیش‌تر در حوزه‌هایی که به وی مربوط نبوده ورود کرده است و پیش‌تر این مسئله را به وزارت خارجه ارجاع نداده است؟ البته ارجاع امروز بهروز کمال‌وندی نیز مشکلی را برطرف نخواهد کرد چرا که پیش‌تر محمد جواد ظریف با بیان این‌که هدف اصلی مذاکرات لغو تحریم‌ها نبوده است خیال همه را راحت کرده بود!

گروه سیاست‌خارجی-رجانیوز: با مشخص شدن این مسئله که ثمرات اقتصادی برجام برای کشور تقریباً هیچ بوده و پس از افزایش روز به روز تحریم‌ها بسیاری از مسئولین دولت روحانی از به عهده گرفتن مسئولیت این توافق خسارت‌آمیز سرباز زده‌اند.

 

به گزارش رجانیوز در آخرین نمونه بهروز کمال‌وندی در نشست خبری صبح امروز (سه‌شنبه 30 آذر 1395) مدعی  شد که حوزه تحریم‌ها به من مربوط نیست، وزارت خارجه باید توضیح بدهد! وی در ادامه گفت: آن چیزی که انتظارش می رفت انجام نشده  و تحریمهای بانکی برطرف نشده است.

 

نکته جالب توجه اما آن‌جا است که نگاه کوتاهی به گذشته نشان می‌دهد که کمال‌وندی از جمله افرادی بود که در رابطه با برداشته شدن تحریم‌ها مواضع پرشوری را اتخاذ کرده است چنان‌که 21 آبان سال پیش در این باره می‌گوید:

 

پیش بینی ما این است که اوایل سال میلادی 2016 شاهد لغو تحریم های ضد ایرانی باشیم که این تاریخ کمی دیر و زود شود که در این بین ما به دنبال کوتاه تر کردن زمان تحریمها هستیم ولی دقیقا بعد از 244 آذر که شورای حکام گزارش خود را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد، ما تلاش می کنیم تا ظرف 44 هفته به تعهدات باقی مانده خود به طور کامل عمل کنیم.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم‌چنین 23 اردیبهشت سال گذشته و پیش از به ثمر رسیدن برجام با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها در توافق  نهایی می‌گوید:

 

قرار است همه تحریمها برداشته شود. مکانیزم اکنون موضوع بحث است و ما گفته ایم باید همه اقدامات متوازن باشد وموضوع نیز همین است.در روز اول امضای توافق یک قطعنامه صادر می شودکه توافقنامه های قبلی را لغو می کند. این توافق از جنس حقوقی نیست و یک توافق سیاسی است و بر این اساس نیز بر اساس حق جلو نمی رود بر اساس زور است.تحریم های انرژی و نفت لغو می شود بحث اصلی در مورد تحریم ها نیز همین است. درموضوع تسلیحاتی ما از ابتدای مذاکرات نیز به آنها گفته ایم که به هر کسی که بخواهیم صادر می کنیم و از هر جایی نیز که بخواهیم وارد می کنیم.

 

از این دست مواضع کمال‌وندی حتی پس از اجرای برجام نیز ادامه یافت و سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیست و سوم اردیبهشت ماه امسال در  حالی که شواهد بسیاری حکایت از افزایش تحریم‌ها و بدعهدی‌های ایالات متحده آمریکا می‌کرد گفت: 

 

جمهوری اسلامی ایران در نتیجه مقاومت و اصرار بر حقوق خود با سیاستی هوشمندانه در نتیجه مذاکره با کشورهای گروه 1+5موفق به تثبیت حقوق کشورمان و برداشته شدن تحریم ها شد.

 

با توجه با این اظهارات  باید از آقای سخنگو پرسید که چرا پیش‌تر در حوزه‌هایی که به وی مربوط نبوده ورود کرده است و پیش‌تر این مسئله را به وزارت خارجه ارجاع نداده است؟ البته ارجاع امروز بهروز کمال‌وندی نیز مشکلی را برطرف نخواهد کرد چرا که پیش‌تر محمد جواد ظریف  با بیان این‌که هدف اصلی مذاکرات لغو تحریم‌ها نبوده است خیال همه را راحت کرده بود! در واقع به نظر می‌رسد که سخنگوی سازمان انرژی اتمی به خوبی مدل برخورد حسن روحانی با انتقادات وارده به برجام در این روزها را در خود درونی کرده است چه آن‌که حسن روحانی پس از این‌که ثمرات تقریباً هیچ برجام را به چشمان خود مشاهده کرد در اظهار نظری جالب توجه تمام از زیر مسئولیت‌های برجام شانه خالی کرد و مدعی شد که تمامی مذاکرات هسته‌ای زیر نظر رهبر معظم انقلاب بوده است! 

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۸:۱۴
حسن حیدری
در شرایطی که دولت یازدهم تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت بواسطه امضاء برجام را یکی از بزرگترین دستاوردهای بین المللی خود مطرح کرده بود، سخنگوی کاخ سفید با استناد به همین قطعنامه مدعی شد سردار سلیمانی نباید به حلب سفر کند!
گروه بین‌الملل-رجانیوز: در شرایطی که دولت یازدهم تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت بواسطه  امضاء برجام را یکی از بزرگترین دستاوردهای بین المللی خود مطرح کرده بود، سخنگوی کاخ سفید با استناد به همین قطعنامه مدعی شد سردار سلیمانی نباید به حلب سفر کند!
 
 به گزارش رجانیوز سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری شب گذشته وزارت امور خارجه آمریکا به پرسشی درباره سردار قاسم سلیمانی پاسخ داد.
 
خبرنگاری از جان کربی پرسید: عکس هایی از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حلب دیده شد که زیاد هم بود. این نخستین بار نیست که او برخلاف ممنوعیت بین المللی سفر، به خارج سفر کرده است. آیا این چیزی است که شما قصد داشته باشید در هر سطحی آن را مطرح کنید یا اینکه شما از اجرای این طرح دست برداشته اید؟
 
وی خطاب به این خبرنگار گفت: گفته شما کاملا درست است، سفر وی یک نقض محسوب می شود. وی جزو افرادی است که در فهرست(تحریم) قرار دارد. هیچ معافیتی برای سفر او در نظر گرفته نشده است و این مسئله (سفر) نقض قطعنامه UNSCR 2231 است.همانطور که گفتم کاملا انتظار داریم که این موضوع در داخل شورای امنیت مطرح شود.
 
QUESTION:  There were some pictures – plenty of them, actually – of IRGC Commander Qasem Soleimani in Aleppo. I know this isn’t the first time he’s traveled abroad despite his ban on international travel. Is this something you guys plan to raise at any level, or have you kind of given up on enforcement of this ban?
 
MR KIRBY: . And you’re absolutely right; his travel is a violation. He’s one of the designated individuals. No exemption to the travel ban was sought, and so it does constitute a violation of UNSCR 2231. As I said, we will – we fully anticipate bringing this up inside the council.
 
 
سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در حال بازدید از قلعه تاریخی حلب
 
گفتنی  است که ادعاهای امروز آمریکایی‌ها در حالی مطرح می‌شود که  پیش‌تر حسن روحانی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت  را   قطعنامه‌ای برای پایان اشغال سرزمین اقتصادی کشور،رفع تحریم‌ها و رویدادی کم‌نظیر در تاریخ ایران خوانده بود
۰ نظر ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۸:۰۹
حسن حیدری