حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی شهریور ۱۳۹۸ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۸۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

فرمانده نهاجا گفت: جنگ الکترونیک همواره در حال پیشرفت و توسعه است و هدف ما قدرتمندشدن بیش از گذشته در این حوزه است.

به گزارش فانوس، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، در حاشیه افتتاح دانشکده مهندسی جنگ الکترونیک در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت: نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها، بخصوص موضوعات آموزشی و کیفی است و در همین رابطه می‌خواهیم دانشجویان با کیفیت، متخصص و با دانش آموزش دهیم.
 
او با بیان این‌که دانشکده جنگال اهمیت بسیاری دارد، افزود: این روز‌ها بحث جنگ الکترونیک خیلی مهم است و روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می‌باشد. ما نمی‌خواهیم از دنیا عقب بمانیم و می‌خواهیم در لبه دانش این حوزه حرکت کنیم. بر همین اساس دانشکده جنگال در دانشگاه شهید ستاری تاسیس شد که به آزمایشگاه‌های بسیار خوب و تجهیزات پیشرفته مجهز است.
 
امیر نصیرزاده با ابراز امیدواری از ارائه خدمات خوب آموزشی در سطح ارتش به همه نیرو‌ها اضافه کرد: قرار است در این دانشکده کلیه دانشجویان ارتش جمهوری اسلامی ایران آموزش داده شوند، در صدد هستیم با سایر سازمان‌ها مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه‌های بیرون و شرکت‌های دانش بنیان ارتباطمان را توسعه دهیم تا بتوانیم تجهیزات پیشرفته‌تر و تاکتیک‌های بسیار موثرتر در راستای هم‌افزایی نسبت به همدیگر داشته باشیم.
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در این دانشکده ۷۰ درصد آموزش‌ها عملی، و ۳۰ درصد تئوری است؛ کارگاه‌ها و مراکز آموزشی و میدان‌های رزم و تجهیزات پیچیده‌ای داریم. شرایطی فراهم شده تا بیشتر در بعد عملی و مهارت افزایی حرکت کنیم. رویکردمان همین است و سرفصل‌ها هم بر همین اساس شکل گرفته، ضمن این‌که در این دانشکده از اساتید خوب فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و متخصص در میدان عمل استفاده می‌شود که کاملا به موضوع اشراف دارند.
 
او در مورد ابعاد جنگ الکترونیک نیز گفت: جنگ الکترونیک بسیار وسیع و در ابعاد هوا، زمین، دریا و به ویژه در ریز پرنده‌هاست. بسیار مهم است که بتوانیم در حوزه آفند عملکرد موفقیت آمیز داشته باشیم و در حوزه پدافند با سامانه‌های جنگ الکترونیک دشمن مقابله کنیم، موضوعی که ما را بر آن داشت تا دانشکده‌ای در این راستا افتتاح کنیم.
۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۴۵
حسن حیدری

http://www.fanousnews.com/files/fa/news/1398/6/28/522508_273.jpg

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۳۴
حسن حیدری
زمان انتشار : ۲۹ شهریور ,۱۳۹۸ | کد خبر : 811517

شفقنا- هادی انصاری؛ بنا بر اسناد تاریخی و شواهد موجود، گنبدی که اکنون بر فراز قبر مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) قرار دارد و ستون‌های پیرامون ضریح مطهر که گنبد روی آن‌ها قرار گرفته است، در دوران حکومت جلایریان و در قرن هشتم هجری بنا شده و بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد که البته بارها در طول تاریخ از سوى شیعیان و ارادتمندان، بازسازی، تعمیر و تزئین گردیده است.

با توجه به رشد جمعیت شیعیان و افزایش زائران، این بنای کهن دیگر پاسخگوی خیل مشتاقان زیارت مزار امام حسین (ع) بشمار نمی آید. از سوی دیگر گنبد مطهر که روزگاری مرتفع‌ترین بنای شهر کربلا بوده و از دو فرسنگی شهر و محلی به نام جبل السلام (جایی که زائران هنگام ورود به کربلا با دیدن گنبد مطهر سیدالشهدا(ع) به آن حضرت سلام می‌دادند) رویت می‌شد، به دلیل ساخت و سازهای پیرامون حرم مطهر و احداث بناهای مدرن، دورنمای خود را از دست داده و حتی برای زائرانی که در بین‌الحرمین حرکت می‌کنند به خوبی قابل رؤیت نمی باشد.

همچنین بیش از یک و نیم قرن (سال ۱۲۷۳ شمسی) از آخرین بازسازی گنبد مطهر می‌گذرد که آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی و گلوله باران و به توپ بستن حرم مطهر توسط حکومت صدام در سال ۱۹۹۱ میلادی (۱۳۷۰ شمسی)، بازسازی، تعمیر و ترفیع آن را اجتناب‌ناپذیر می‌کرد.

به همین دلایل، پروژه ساخت و ترفیع گنبد مطهر بعد از سقوط صدام و فراهم شدن زمینه بازسازی اعتاب مقدسه، در دستور کار تولیت حرم مطهر قرار گرفت. از دیگر نکات قابل تأمل در این پروژه، حفظ آثار معماری و گنبد قدیمی بدون هرگونه تغییری بود. گنبد جدید باید به گونه ای طراحی شود که برروی گنبد قدیمی قرار گیرد.خشت هاى طلاى گنبد قدیم که از دوران ناصرى باز مانده است ، هم اکنون به علًت شرایط آب و هوایی و طوفان های شن و نیز رطوب دچار فرسودگى و خوردگى میان یکدیگر شده است.

از آنجا که قدمت ستون‌های روضه منوره امام حسین (ع) مربوط به دوران حکومت آل بویه (قرن چهارم هجری قمری) است، ترفیع گنبد حرم سبب افزایش فشار ناشی از وزن گنبد جدید به ستون‌های قدیمی اطراف ضریح مطهر می‌شد که قاعدتاً آن‌ها تحمل این فشار را نداشتند. به یاد دارم که در چهار سال پیش ، هنگامى که این پروژه آغاز به کار نموده بود، بر بالاى بام ودر کنار گنبد مطهر، زمین آنچنان سست بود که گویی بر تپه اى شنى گام نهاده وهر لحظه تصور این مطلب را داشتم که بخشی از آن فرو ریزد!

از این رو استحکام بخشی ستون‌های قدیمی و کاهش حجم آنها به منظور افزایش فضای اطراف ضریح مطهر و تسهیل زیارت زائرین که از ضروریات انجام پروژه ساخت و ترفیع گنبد بود، در دستور کار قرار گرفت. این موضوع به دلیل حساسیت کاهش حجم و استحکام بخشی ستون‌های روضه منوره، به صورت پروژه‌ای جداگانه تعریف شد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا تمام همت خود را برای بدست آوردن افتخار انجام این دو پروژه به کار بست و از ستادهای استانی خواست که طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند. از سوى دیگر متخصصان ژاپنى و کره اى نیز بدین منظور به کربلا فراخوانده شدند و هر یک طرح پیشنهادى خود را ارائه نمود.

مشکل و نگرانى اصلى در این راستا، ترمیم سازه اى هزار ساله بود که باید دقت شود، مبادا به علًت سست بودن پایه ها و سازه اى اطراف، ناگاه گنبد فروریزد!

گفتنى است که پس از آغاز عملیات پروژه، نگرانى و اضطراب، تولیت آستانه و تمام مسوولین و دست اندرکاران را فراگرفته بود! که با پیشرفت کار، همه متوجه شدند که این نگرانى جا داشته است و بدون تردید، باقى ماندن این گنبد و سازه، در این مکان مقدس، جز معجزه چیز دیگرى به شمار نمى آمده است زیرا که از نظر محاسبات مهندسى و دیدگاه متخصصات سازه، سالها قبل باید این گنبد و سازه، فرو مى ریخته است!

از میان طرح‌های ارائه شده، طرح پیشنهادی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان مورد پذیرش واقع شد و سپس به تصویب تولیت محترم حرم مطهر حضرت سیدالشهداء (ع) رسید.

پس از مطالعات و بررسی‌های جامع و دقیق و استفاده از طرح‌ها و نظرات مشاوران مختلف از میان طرح‌های پیشنهادی، طرح پیشنهادی پروفسور ارسلان قهرمانی (ملقب به پدر خاک ایران، چهره ماندگار ایران اسلامی، مشاور پروژه برج میلاد تهران و استاد برجسته مهندسی کشور)، دکتر محمدرضا بنان (استاد دانشگاه و مهندس مشاور پروژه هایی در خارج از کشور) مطلوب ارزیابی شد.

در پی این اقدام کارگروه فنی و مهندسی ستاد کرمان، گزینه‌های استفاده از مواد گوناگون برای ساخت سازه کمپوزیت – آلومینیوم –استنلس استیل را مورد بررسی قرار داد که هر کدام از آنها دارای محاسن و معایبی بودند. از گنبدی که قرار است دست‌کم چهار قرن استوار باقی بماند، طرح ها ومواد پیشنهادى براى این کار بزرگ، مناسب ارزیابی نشدند. در پایان طرح سازه گنبد، فولاد و بتن پیش‌بینی شده بود.

به گفته کارشناسان، این اقدام مهمترین پروژه بازسازى سازه هاى هزار ساله در جهان به شمار مى آید که بدون تخریب و آجر به آجر و سانتى متر به سانتى متر، پیش رفته و سازه کهن را به سازه اى قدرتمند و بتنى جایگزین نمودند، به طوری که هر سانتى متر مربع از این سازه کنونى، قدرت تحمل هشتاد کیلو گرم بار را دارد!

مراحل ساخت گنبد جدید حرم مطهر سیدالشهدا (ع) که بیش از ۷ متر از گنبد کنونی بلندتر خواهد بود، با آخرین فناوری های روز و منطبق با استانداردهاى محلى وآب و هوا در مقیاس بین المللى و جهانى، ساخته شده است.

اسکلت اصلی گنبد جدید حرم امام حسین(ع) فلزی است. این سازه براساس آخرین فناوری‌های مهندسی طراحی شده است تا عملیات مونتاژ و نصب آن با سهولت و در زمان کمتری امکان پذیر باشد.

در طراحی فنی و مهندسی این گنبد تدابیری اندیشیده شده است که در آینده، بازهم امکان افزایش ارتفاع آن وجود خواهد داشت. این سازه پیچیده دارای ۹۶ قطعه به صورت پیچ و مهره و ۲هزار و ۱۶۰ مفصل با قابلیت مونتاژ و دمونتاژ است به همین دلیل زمان نصب آن بسیار کوتاه خواهد بود.

قطعات گنبد مطهر که از ٩۶ قطعه تشکیل گردیده است، طی ۴۵ روز، بر فراز حرم مطهر حسینی نصب خواهد شد.

ارتفاع گنبد جدید حرم امام حسین (ع) ۲۱ متر و نیم و قطر آن حدود ۱۷ متر است که در مقایسه با گنبد کنونی، حدود هفت متر بلندتر است و قطر آن یک و نیم برابر بیشتر از گنبد کنونی است.

برای رفع نقائص احتمالی، این گنبد در کرمان مونتاژ کامل شد و برای ارسال به عراق، قطعات آن مجددا از هم جدا شده و بخشى از آن در سوم شهریور ماه جاری به کربلا منتقل گردید. این پروژه عظیم واستثنایی، از سال ١٣٩۴ شمسى آغاز گردید.

همانطور که پیش از این اشاره گردید، پروژه شامل تحکیم و قدرتمند سازى ستونهاى پیرامون ضریح مطهر از چهارسو، ونیز کاهش حجم وضخامت آنها و ایجاد فضا در اطراف ضریح بود که بدین ترتیب در پایان، فضایی در حدود هشتاد متر مربع به اطراف ضریح مطهر افزوده گردید.

از سوى دیگر، تمامى ستون ها و سازه هاى پیرامون گنبد مطهر که اصطلاحا بصورت بار انداز بود و چوب هاى کهن آن با دست زدن پودر مى گردید، همه با تزریق بتن ومیل گرد، به یکى از قدرتمندترین سازه ها در این راستا تغییر یافت بطوریکه گنبد بیست ودوتنى را بر روى خود به راحتى حمایل خواهد نمود وقرنها این سازه در این مکان مقدس باقى خواهد ماند.

این گنبد پس از اربعین حسینى امسال ( ١۴۴١ هجرى، برابر با ١٣٩٨ شمسى ) در جاى خود قرار خواهد گرفت.
لازم به اشاره است که گنبد کنونی حرم مطهر، دومین گنبد بنا شده می‌باشد و گنبد نخست که در میان عموم به قبه حسینی مشهور است و اصطلاحاً به عرقچین مشهور است، زیر آن محفوظ مانده است.

گنبد کنونی حرم از نظر تاریخی و فرهنگی، یک میراث ارزشمند هنر ایرانی و اسلامی مربوط به عصر صفویه محسوب می‌شود از این رو طرح ترفیع گنبد به‌گونه‌ای تعریف شده که سازه قدیمی تخریب نشده و گنبد جدید روی آن نصب خواهد شد. به این ترتیب حرم سیدالشهدا(ع)، تنها حرم اعتاب مقدسه است که همزمان دارای ۳ گنبد خواهد بود و گنبد تازه بر روى این گنبد با خشت هاى طلاى کهن خود، قرار داده مى شود. بدین ترتیب گنبد موجود، به عنوان تاریخ و اثر کهن با خشت هاى طلاى نزدیک به یکصد و هشتاد سال پیش، در جاى خود همچنان باقى خواهد ماند.

گفتنی است که گنبد تازه بارگاه امام حسین(ع)، دارای حدود پانزده هزار خشت طلا بوده که این خشت ها در اندازه های مختلف ساخته شده است و پس از انتقال به کربلا، در کارگاه ویژه آبکاری طلا، لایه ای از طلا بر روی آن قرار داده می شود.
ضمنا چگونگی نصب خشت های طلا بر روی گنبد، با روشی نوین وبرای نخستین بار در جهان، بدون استفاده از ملاط بنایی بوده و به گونه ای زیبا ودقیق به هم پیوسته می گردند که مانع از نفوذ آب و جز اینها در آن می گردد. عملیات انتقال این گنبد مطهر توسط ۳۱ دستگاه خودرو و طی ۴ مرحله تا پایان ماه صفر انجام می‌ گردد. امیدواریم که به زودى شاهد گنبد زیبا و نورانى و مرتفع امام حسین (ع) از هر نقطه در کربلا و پیرامون آن باشیم.

گنبد مطهر کنونى امام حسین (ع) نصب خواهد شد

در پایان مى بایست از تلاش هاى شبانه روزى عزیزان ستاد بازسازى عتبات عالیات، آقایان مهندس پلارک  مهندس مهاجرى، برادران دکتر و مهندس بنان، دکتر خوشرو، و دیگر تلاشگران، ضمن سپاس و تشکر، توفیقى را که به آنان عطا گردیده، تبریک گویم که با فعالیت شبانه روزى خود، چنین یادگار ماندگارى را از خود به جاى گذاردند.

 

انتهای پیام

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۰۲
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

چه کسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد شد؟

در میان تمام کسانی که به کنست راه پیدا کرده‌اند، سه گزینه می‌توانند نخست وزیر شوند که هیچ یک از آنها امکان ایجاد ائتلاف برای تشکیل کابینه را ندارند.

  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

چه کسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد شد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس قانون پایه رژیم صهیونیستی، تعیین نخست وزیر برای تشکیل دولت در رژیم صهیونیستی از وظایف رئیس این رژیم است. بر همین اساس رئیس رژیم صهیونیستی می تواند به تمام کسانی که در انتخابات توانسته اند به پارلمان (کنست) راه پیدا کنند مأموریت تشکیل دولت را واگذار کند و محدودیتی برای این انتخاب وجود ندارد. شرط مهم در این واگذاری این است که شخصی که مأمور تشکیل کابینه می شود یا از حزبی باشد که مجموع نصف به علاوه 1 کرسی کنست را کسب کرده باشد، یا توان به وجود آوردن ائتلاف بین احزاب برای تشکیل دولت را داشته باشد. به همین دلیل معمولاً رئیس این رژیم، رئیس حزبی را که بیشترین کرسی ها را در انتخابات کسب کرده باشند مأمور تشکیل دولت می کند.

بر اساس نتایج انتخابات سپتامبر 2019 رژیم صهیونیستی، ائتلاف آبی- سفید بیشترین کرسی را کسب کرده است و لیکود در مرتبه دوم قرار دارد. اما با توجه به توزیع آراء بین احزاب چپ و راست هیچ کدام از احزاب چپگرا و میانه و راستگرایان، نصف به علاوه 1 کرسی را در اختیار ندارند. حال سؤال اینجا است چه کسی در این وضعیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد شد؟

گزینه‌های احتمالی نخست وزیری

در میان تمام کسانی که در حال حاضر در فضای سیاسی رژیم صهیونیستی وارد کنست شده اند سه گزینه وجود دارند که می‌توانند ائتلاف را به وجود آورند. بنی گانتز، رئیس ائتلاف آبی- سفید که بیشترین آراء را کسب کرده است. بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود که در رتبه دوم کسب بیشترین کرسی قرار دارد و آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» که با شعار تشکیل دولت وحدت   وارد انتخابات شده است.

بنی گانتز

بنی گانتز- که در حال حاضر به عنوان یکی از دو رئیس ائتلاف آبی- سفید مطرح است- به دلیل آنکه ائتلاف متبوعش موفق به کسب بیشترین آراء در انتخابات شده یکی از گزینه هایی است که می تواند ائتلاف دولت را به وجود آورد. البته دیگر شخصیت های سرشناس این ائتلاف یعنی یائیر لاپید، رئیس حزبِ «یِش عاتید»، موشه یعلون، وزیر اسبق جنگ دولت نتانیاهو و «گابی اشکنازی» نیز می توانند به عنوان نخست وزیر برای تشکیل ائتلاف دولت معرفی شوند اما به دلیل آنکه در تمامی نظرسنجی های قبل از انتخابات همواره نام بنی گانتز در کنار نتانیاهو به عنوان دومین گزینه تشکیل دولت از بالاترین رأی برخوردار بوده، قطعاً این شخصیت ها شانس کمتری نسبت به بنی گانتز خواهند داشت.

موانع گانتز در تشکیل کابینه

مجموع احزابی که در جناح چپ و میانه در کنار آبی- سفید قرار دارند کرسی های ذیل را کسب کرده اند: آبی- سفید: 32 کرسی، فهرست مشترک عربی: 13 کرسی، ائتلاف دو حزب کار وجشر: 6 کرسی و اتحاد دموکراتیک: 5 کرسی کسب کرده اند. مجموعاً این جناح 56 کرسی را در اختیار دارد. مشکل نخست گانتز در تشکیل دولت این است که این مجموعه هنوز به نصف به علاوه 1 یعنی 61 کرسی نرسیده است. اما مهمتر از این مشکل، معضل حضور فهرست مشترک عربی است.

فهرست مشترک عربی که در این جناح محاسبه شده است تا کنون در هیچ کابینه رژیم صهیونیستی حضور نداشته است. این مسئله برای صهیونیست ها یک ضد ارزش محسوب می شود، اما با این حال گانتز پس از اعلام 90 درصد نتایج، با ایمن عوده یکی از دو رهبر فهرست مشترک عربی تماس گرفته، در خصوص تشکیل دولت آینده با او گفتگو کرده است. اما گانتز اگر تمام ریسک های حضور عرب ها در کابینه را بپذیرد باز هم باید 5 کرسی دیگر را به ائتلاف بیاورد تا بتواند دولت را تشکیل دهد که امری سخت تر از پذیرش ریسک حضور عرب ها در دولت او است. مسئله ای که نتانیاهو در انتخابات آوریل 2019 موفق به حل آن نشد.

بنیامین نتانیاهو

نتانیاهو به عنوان رئیس حزب لیکود و کسی که 13 سال نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده و رکورد نخست وزیری بن گوریون را شکسته است علاوه بر 31 کرسی کسب شده توسط لیکود احزاب راستگرا را با تعداد کرسی های ذیل در کنار خود دارد: حزب مذهبی شاس: 9 کرسی، حزب یهودیان توراتی: 8 کرسی و اتحاد راستگرایان: 7 کرسی. مجموع کرسی هایی که در کنار نتانیاهو و لیکود قرار می گیرند 55 کرسی است. از این حیث نتانیاهو نیز با مشکل گانتز در نداشتن نصف به علاوه 1 کرسی برای تشکیل دولت مواجه است. او باید 6 کرسی دیگر را در کنار خود بیاورد که امری دشوار است چرا که در آوریل موفق به این امر نشد و بعید است در مقطع کنونی نیز این اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید

آویگدور لیبرمن

لیبرمن در انتخابات سپتامبر 2019 به عنوان رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» 9 کرسی را به دست آورد. او اگرچه همانند گانتز و نتانیاهو کرسی های زیادی را در اختیار ندارد اما به دلیل آنکه از ابتدای حضورش در انتخابات از ائتلاف دولت وحدت و تشکیل دولت وحدت سخن گفت و بنا دارد دولت وحدت را تشکیل دهد. یکی از دلایل افزایش 80 درصدی کرسی های او در این انتخابات همین رویکرد او است. لیبرمن می تواند کلید حل مشکل تشکیل ائتلاف دولت باشد. چرا که با 9 کرسی حزب او، به هر یک از دو طرف بپیوندد آن جریان ائتلاف دولت را به وجود خواهد آورد. اما خود لیبرمن اعلام کرده است در صورتی دیگر احزاب با او تماس بگیرند که خواستار تشکیل دولت وحدت باشند و در غیر این صورت اصلاً با او تماس نگیرند. حال اگر هر یک از دو رقیب آبی- سفید و لیکود بپذیرند که ائتلاف دولت وحدت ایجاد شود آنگاه این لیبرمن است که به عنوان نخست وزیر باید دولت را تشکیل دهد.

بعید به نظر می رسد هیچ کدام از دو رقیب آبی- سفید و لیکود به نخست وزیر لیبرمن تن دهند چرا که هر یک اختلافات ریشه داری با وی دارند و در مرتبه ثانی حاضر نیستند زیر پرچم لیبرمن قرار گیرند.

جمع بندی

در شرایط کنونی سه گزینه نخست وزیر، بنی گانتز، بنیامین نتانیاهو و آیگدور لیبرمن، قادر به تشکیل ائتلاف دولت نیستند و به نظر می‌رسد محتمل ترین گزینه این است که انتخابات دیگری در سرزمین های اشغالی برگزار شود. تنها احتمالی که می‌تواند تشکیل ائتلاف به دست یکی از این سه شخصیت را تحقق بخشد این است که این سه گزینه در یکی از شرایط تشکیل کابینه از برخی خواسته‌های خود عقب نشینی کنند. این امکان با میانجی‌گری یک شخصیت ثالث ممکن است به وجود آید. همچنانکه «ریولین» ، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده تمام تلاش خود را برای تشکیل دولت به کار خواهد گرفت.

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۲۲:۰۸
حسن حیدری

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان این که شبکه ملی اطلاعات از اساسی ترین طرح های فضای مجازی کشور است و استقلال مملکت به این شبکه بستگی دارد گفت: این طرح با گذشت شش تا هفت سال هنوز یک فرآیند طراحی علمی و مهندسی مشخص ندارد.

  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

شبکه ملی اطلاعات هنوز طراحی علمی و مهندسی مشخص ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد حسن انتظاری در مصاحبه با رادیو با اشاره به عدم تحقق پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزود: شبکه ملی اطلاعات از اساسی ترین طرح های فضای مجازی کشور است یعنی استقلال مملکت به این شبکه بستگی دارد. متاسفانه این شبکه تاکنون فاقد مجری و طراحی بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: طرحی به این وسعت باید مکانیزم طراحی، تیم طراحی و خروجی به معنای واقعی روشنی داشته باشد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: این طرح با گذشت شش تا هفت سال هنوز یک فرآیند طراحی علمی و مهندسی مشخصی ندارد و به تعبیری اهمیت لازم به شبکه مزبور داده نشده است.

وی افزود: تعریف شبکه ملی اطلاعات دی ماه سال 1392 و سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات سال 1395 در شورای عالی مجازی تصویب و ابلاغ شد.

انتظاری اظهارداشت: در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات از حیث تعریف و تبیین الزامات بطور کامل روشن است که باید در این مسیر چه فعالیت هایی انجام داد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بطورکلی در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات بر ایجاد شبکه‌ای متشکل از زیرساخت های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملا داخلی، شبکه ‌ای حفاظت شده نسبت به اینترنت و شبکه ای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم با تضمین کیفیت تاکید شده است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی افزود: بطورکلی در این تعاریف و تبیین الزامات ابلاغ شده یکی از مسائل مهم زیر ساخت ارتباطی و اطلاعاتی کشور است.

وی اظهارداشت: اینکه گفته می شود شبکه های اجتماعی تاکنون نتواسته اند مجال بروز و ظهور در کشور پیدا کنند به همین نکته یعنی زیرساخت ها اطلاعاتی برمی گردد.

انتظاری گفت: خوشبختانه زیر ساخت های خدمات کاربردی مثل دیتا سنترها، شبکه های اجتماعی بومی، موتورهای جستجو و مواردی از این دست در شبکه ملی اطلاعات لحاظ شد تا این موارد بتوانند در داخل رشد و نمو پیدا کنند.

وی افزود: اگر بتوان این زیر ساخت ها را درکشور فراهم کرد ضمن ایجاد اشتغال قابل توجهی در داخل می توان تکنولوژی های مورد نظر را در داخل کشور توسعه داد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه« محمد جواد آذری جهرمی » وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از روند پیشرفت پروژه شبکه ملی اطلاعات به رهبر انقلاب و رئیس جمهور ارائه و معتقد ند این وزارتخانه به 80 درصد پیشرفت در اجرای پروژه مزبور دست یافته آیا این میزان پیشرفت مورد تائید اعضای شورای عالی فضای مجازی کشور قرار گرفته است، اظهارداشت: گزارش مزبور برای بررسی بیشتر به دبیر این شورا ارجاع شد.

وی گفت: «ابوالقاسم فیروز آبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی از شخص وزیر و برخی از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی دعوت کرد تا ساز و کار مشخصی برای بررسی این گزارش تعریف شود.

انتظاری افزود: مکانیزمی که در همان جلسه به تائید رسید قرار بر این شد که آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نمایندگان خود را معرفی و در ضمن اسناد و مدارک مورد نیاز جهت بررسی هرچه بیشتر این گزارش ارسال کند.

وی اظهارداشت: همچنین مقرر شد چهار عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی این بررسی ها را با همکاری نمایندگان وزیر انجام دهند البته دبیر شورا نیز نظرات خود را از طریق معاون خود و در جلسه حضوری ارائه و در نهایت یک گزارش تجمیعی تهیه شد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: این گزارش حاصل مصاحبه طولانی نمایندگانی بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی وهمینطور کسانی که در این حوزه دست اندر کار بودند در ضمن افزون بر 120 سندی که نمایندگان آذری جهرمی برای بررسی ارسال کرده بودند نیز تمامی این اسناد مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بطورکلی در بررسی های صورت گرفته به هیچ عنوان این میزان پیشرفت 80 درصدی تائید نشد.

انتظاری ادامه داد: واقع مطلب اینکه از نمایندگان وزیر ارتباطات در جریان این بررسی ها پرسید شد چگونه به عدد 80 درصد رسیده ایددر جواب گفتند نخبگانی به این عدد رسیده اند.

وی یادآورشد: فرآیندی که هم اکنون در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد باید بطور کامل از نو بررسی و ساختار جدیدی ایجاد شود.

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۲۱:۵۴
حسن حیدری

http://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/43496/B/13980627_1843496.jpg

http://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/43496/B/13980627_1343496.jpg

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۲۱:۳۱
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

امام امت: جمهوری اسلامی، جمهوری مؤمنین است.

حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی): ۱۳۹۸/۰۶/۲۶

« جمهوری اسلامی، جمهوری مؤمنین است، جمهوری مسلمینِ لِلّه است ، جمهوری عزّت است. »

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۲۹
حسن حیدری

http://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/43496/B/13980627_1943496.jpg

http://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/43496/B/13980627_1643496.jpg

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۱۹
حسن حیدری

http://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/43496/B/13980627_2043496.jpg

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۱۱
حسن حیدری

تیتر یک روزنامه امروز «الاخبار» لبنان درباره حمله تلافی‌جویانه یمن به تأسیسات نفتی سعودی: عربستان: نجات‌مان دهید. یمن: منتظر [بدتر از این] باشید.

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۰۲
حسن حیدری