حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی آبان ۱۳۹۸ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۱۵۷ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۲۲:۱۸
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

عکس/ راهپیمایی برائت از اغتشاشگران در قم

کد خبر 1012138
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸

راهپیمایی اقشار مختلف مردم قم امروز در حمایت از امنیت و اقتدار کشور و محکوم کردن اغتشاشات اخیر برگزار شد.

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۱۶:۳۹
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

کارخانه خواران

http://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/42532/B/13980226_0142532.jpg

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۱۴:۳۷
حسن حیدری
سه شنبه 28 آبان 1398 ساعت 15:38
شناسه خبر : 330233
 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آذرماه سال ۶۸ خبر از تشکیل سمیناری با عنوان اسلام و تشیع توسط رژیم صهیونیستی و جلساتی توسط اندیشمندان و سیاستمداران امریکایی برای براندازی جمهوری اسلامی در برنامه‌ای ۳۰ ساله، دادند.

 
حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) در آذرماه سال ۶۸ خبر از تشکیل سمیناری با عنوان اسلام و تشیع توسط رژیم صهیونیستی و جلساتی توسط اندیشمندان و سیاستمداران امریکایی برای براندازی جمهوری اسلامی در برنامه‌ای ۳۰ ساله، دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آذرماه سال ۶۸ خبر از تشکیل سمیناری با عنوان اسلام و تشیع توسط رژیم صهیونیستی و جلساتی توسط اندیشمندان و سیاستمداران امریکایی برای براندازی جمهوری اسلامی در برنامه‌ای ۳۰ ساله، دادند.
 
گروه سیاسی _ رجانیوز: کمی به عقب بازگردیم. آذرماه سال ۱۳۶۸ رهبر انقلاب که به تازگی دوران رهبری و زعامت ایشان آغاز شده بود، در سخنرانی ویژه‌ای پیش‌بینی غریبی کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خبر از تشکیل سمیناری با عنوان اسلام و تشیع توسط رژیم صهیونیستی دادند و از جلساتی توسط اندیشمندان و سیاستمداران امریکایی برای شکل‌دهی طرح‌های براندازی ده، بیست و سی ساله دادند و فرمودند: «این‌ها راجع به اسلام، کارشناس و متفکر دارند که می‌نشینند و در باره ملت‌ها و اندیشه‌ها و روحیات و مذاهب گوناگون پرونده‌هایی درست می‌کنند و در مراکز فرهنگی و تحقیقاتی و جاسوسی خود، تمام آن پرونده‌های آرشیو شده را دوباره مطرح می‌کنند و کار‌های تحقیقاتی جدید انجام می‌دهند؛ این که می‌شنویم که در اسرائیل سمیناری تحت عنوان «شناخت اسلام و تشیع در ایران» برگزار می‌شود، به همین معنا و در همین جهت است. در بسیاری از جا‌های دنیا سمینار‌ها و جلسات تحقیقاتی، توسط دنیای غرب و استکبار تشکیل می‌شود و تز‌های گوناگونی برای بازنگری به اسلام مطرح می‌گردد. استکبار همه وجودش را در جهت اداره مطلوب خودش به کار می‌گیرد و کاملاً با فکر حرکت می‌کند و جریانات جهانی را هدایت می‌نماید تا محفوظ بماند، چون می‌داند که اگر فکر و پیش بینی و آینده نگری نکرده و اگر آمار نداشته باشد، ضربه خواهد خورد. عالی‌ترین و متمایز‌ترین دستگاه‌های فکری در اختیار استکبار است، این‌ها از ۱۵ یا ۲۰ سال قبل برای مسائل بلندمدت سرمایه داری، فکر و طراحی می‌کنند و نقشه می‌ریزند تا در آینده، دقیقاً بیست سال دیگر از آن جواب بگیرند.»
 
تأسف بار این جاست که علیرغم گذشت بیش از دو دهه از پروژه ۲۰۲۰ و با توجه به این که شاهد دو مرحله از آن در سال‌های ۷۸ و ۸۸ بوده ایم، هنوز التفات چندانی به سخنان ایشان نشده است.
 
پروژه ایران ۲۰۲۰ چیست؟
 
با اتمام جنگ ۳۰۰ مرکز آمریکایی پروژه ۲۰۲۰ را برای ما می‌نویسند تا جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند، پروژه ۲۰۲۰، موج سوم براندازی غرب علیه ایران است.
 
بر اساس نتایج تحقیقات میدانی یک تیم زبده متشکل از پاتریک کلاوسون، فرانسیس فوکویاما، کنت تیمرمن، ساموئل هانتینگتون و... تجزیه و تحلیل و بررسی‌های صورت گرفته در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، که منجر به تدوین دکترین جدید آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق "جنگ نرم" شد؛ پروژه ۳۰ ساله‌ای را با عنوان «پروژه ۲۰۲۰» تهیه و در قالب سه مقطع ۱۰ ساله برای سال‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ در دستور کار خود قرار دادند.
 
طی روز‌های اخیر پس از اجرای بد طرح خوب اصلاح قیمت بنزین توسط دولت، اعتراضات مردمی زمینه‌ای برای فعالیت شبکه‌ای گسترده از گروه‌های ۵ تا ۷ نفره آموزش دیده در شهر‌های کوچک  بزرگ کشور برای ایجاد آشوب و براندازی بود.
 
طی اطلاعاتی که یک منبع آگاه به خبرگزاری دانشجو داد، با دستگیری سرشبکه‌های جریان سازمان‌یافته آشوب، مشخص شد که سران این جریان در قالب گروه‌های مختلف در خارج از کشور آموزش دیده و به تدریج از ۸ ماه قبل وارد کشور شده‌اند؛ و با مبالغ زیادی دلار، برنامه‌ریزی برای یارگیری در شهر‌های کوچک و حاشیه‌ای کردند.
 
شبکه مذکور که ترکیبی از گروهک‌های مختلف ضد مردمی اعم از مجاهد خلق، سلطنت‌طلب، تجزیه‌طلبان و ... است؛ برای پیش انتخابات مجلس شورای اسلامی و سوء استفاده از فضای انتخاباتی جهت ایجاد آشوب و بلوا در کشور برنامه‌ریزی کردند، که با تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین و پیش‌بینی اعتراضات احتمالی مردم، زمینه را برای اجرای سریع‌تر طرح آماده دیدند.
 
پیش‌بینی رهبر انقلاب از نقشه براندازی ۹۸ چه بود؟ / ایران ۲۰۲۰
 
بر اساس اطلاعات دریافتی، این سرشبکه‌ها عمدتا توسط گروهک تروریست منافقین (مجاهدین خلق) آموزش اغتشاش و آشوب دیده‌اند؛ برخلاف اغتشاشات دی‌ماه سال ۹۶، این بار تمرکز عمده جریان مذکور، به جای مناطق مرکزی تهران، چون خیابان انقلاب، میدان فردوسی و ... به حاشیه شهر‌های اطراف تهران و شهر‌های کوچک اطراف مراکز استان‌ها و استفاده از زمینه سخت معیشتی که برای مردم این مناطق طی سال اخیر به وجود آمده، منتقل شد.
 
پس از جدا شدن صف اعتراض مردم از جریان آشوب، صد‌ها نفر از اعضای این شبکه دستگیر و بازجویی شدند؛ به عنوام مثال اساس گزارش‌های رسیده از استان البرز، در پی تجمعات چند روز گذشته به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه ۱۵۰ نفر از لیدر‌های مخل امنیت در این استان شناسایی و بازداشت شدند. بر اساس اعترافات دستگیرشدگان این افراد توسط افراد آموزش‌دیده در داخل و خارج از کشور اجیر شده و با دریافت مبالغی اقدام به آتش زدن مراکز دولتی و عمومی کرده‌اند.
 
پیش‌بینی رهبر انقلاب از نقشه براندازی ۹۸ چه بود؟ / ایران ۲۰۲۰
 
«در خارج و داخل کشور آموزش‌هایی دیده بودیم. تعیین زمان شروع آشوب‌ها برعهده ما نبود و به ما توصیه کرده بودند که گوش به‌زنگ باشیم تا زمان مناسب را به اطلاعمان برسانند. ما نمی‌دانستیم موضوع اعتراضی که قرار است به خاطر آن دست به آشوب و تخریب بزنیم چیست و گفته بودند شما به موضوع و علت اعتراض کاری نداشته باشید ماموریت شما تخریب و آشوب و آتش زدن است. برای چند نفرمان اسلحه گرم تهیه شده بود، ولی همه‌مان موظف بودیم قمه یا دشنه و چاقوی تیغه بلند و ماسک با خود داشته باشیم». ‬
 
اعترافات فوق در میان اکثر لیدر‌های بازداشت شده آشوب‌های اخیر مشترک است. برخی از این اشرار اجاره‌ای در اعترافات خود گفته‌اند؛ قرار بود اگر شناسایی شدیم با سرپل‌ها تماس بگیریم تا از کشور خارج بشویم و چنانچه شناسایی نشدیم، مبالغی دریافت کنیم و برای آشوب‌های بعدی آماده باشیم و افرادی را که احتمال همکاری آن‌ها وجود داشت، جذب کنیم.
 
شب گذشته نیز یکی از نزدیکان خاندان پهلوی در گفتگوی با بی بی سی اذعان به شبکه‌سازی چندساله این گروهک برای براندازی در ایران کرد؛ وی در سخنانی مدعی شد پس از شبکه‌سازی مترصد فرصتی برای مصادره اعتراضات مردمی بودند که با اجرای بد طرح اصلاح قیمت بنزین این فرصت به دست آن‌ها افتاد.
 

Video Player

 
 
 
 
 
 
 
 
 


841658_364.mp4 | دانلود فیلم 

 
سال گذشته بود که رهبر انقلاب پس از ادعای دشمن برای برنامه‌ریزی براندازی در سال ۹۷، در هشداری گفتند که ممکن است غرب سخن از برنامه براندازی در سال ۹۷ بزند، اما برای سال ۹۸ این طرح را اجرا کند.
 

Video Player

 
 
 
 
 
 
 
 
 


841699_931.mp4 | دانلود فیلم 

 
منبع:خبرگزاری دانشجو
۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۱۴:۲۸
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

درگیری لفظی حسن روحانی با رحیم پور ازغدی

کد خبر 1012040
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸

ازغدی نمایه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته چوب اعتماد بی‌جا به دشمنان را خورده‌ایم، گفت: طی ۶ سال گذشته بیشترین قراردادها را با دشمن بعد از انقلاب اسلامی امضاء کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی شامگاه گذشته در مراسم رسالت دانشگاهیان در گام دوم انقلاب که در دانشکده فنی شهید منتظری برگزار شد، گفت: اصل ساختارسازی در جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته برعهده دانشگاهیان بوده است و تمام کسانی که در حوزه‌های مختلف مسؤولیت اجرایی دارند، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ازغدی: ولایت فقیه یعنی نظارت استصوابی نه نظارت تشریفاتی

ازغدی: آمریکا و انگلیس در صد سال اخیر هیچ توافق برد بردی نداشته‌اند

رحیم‌پور ازغدی: خط فکری مذاکره با امریکا همان خط جاسوسان امریکایی است

وضعیت موبایل رحیم پور ازغدی +عکس

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه دغدغه تمدن‌سازی امری مهم است، بیان کرد: اسلام منشأ بزرگترین تمدن انقلابی در جهان است و بعد از ۲۰۰ سال خفت در دوران قاجار بعد از انقلاب اسلامی دایره نظام‌سازی با طلایه‌داری ایران مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌گویند ایران با جمعیت و وسعت کم جزو ۴ کشور قدرتمند و ایدولوژیک از لحاظ نفوذ در ملت‌ها است و امروزه از لحاظ علمی جزو کشورهای مطرح دنیا هستیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه در چهل ساله دوم انقلاب باید آسیب‌شناسی کنیم تا بدانیم کجا اشتباه کرده‌ایم، عنوان کرد: ۳۰ سال دیگر جزو ملت‌های پیر جهان هستیم، اگر در این ۲۰ سال کار اساسی کردیم که نیاز به روحیه جوان دارد، می‌توانیم مشکلات را حل کرده و از آن‌ها عبور کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اگر با این روال جلو برویم در ۳۰ سال آینده مهدکودک‌ها تبدیل به خانه سالمندان می‌شوند، اظهار کرد: منفی شدن نرخ زادوولد خطر بزرگی است که جامعه ما را تهدید می‌کند اما در مقابل مدیران جوانی که در همه میدان‌ها و عرصه‌ها داریم در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است.

وی یادآور شد: در زمان ساسانیان علم مخصوص سه طبقه اصلی حاکم در کشور بود، زمانی که اسلام آمد تحصیل علم را حق و وظیفه تمام زنان و مردان مسلمانان دانست و با فرهنگ غلط حرمسرای و تبعیض در علم‌آموزی مقابله کرد.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: ایران بعد از چندین سال قله پیشرفت علم در جهان شده است و بیش از ۷۰ درصد نخبه‌ها در حوزه‌های مختلف در جهان اسلام ایرانی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه روحیه جهادی محصول امام راحل است، اظهار کرد:  باید به‌سمت نظام کامل پیشرفته ایرانی اسلامی که یادگار امام است حرکت کنیم، مسئله اصلی ما نیروی انسانی مستعد کارآمد است که باید ظرفیت دینی داشته باشند.

وی نیروی انسانی را از منابع عظیم نفت به لحاظ مادی گران‌تر دانست و ادامه داد:
خیلی از ظرفیت‌ها غفلت کرده‌ایم، بعد از انقلاب هدف این بود که از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود که بخشی به فعلیت رسید و امروزه ایران به یک کشور درجه یک تبدیل شده که مسیر تاریخ را تغییر داده است.

رحیم‌پور ازغدی افزود: کل مسؤولان نظام را مردم سر کار می‌آورند، به‌عنوان مثال قوه مجریه و قوه مقننه با رأی مستقیم مردم سرکار می‌آیند که برخی از آن‌ها خدمت کرده‌اند و برخی صدماتشان منجر به خیانت شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ظرفیت اصلی برای امیدبخشی نیروهای انسانی هستند، جمعیت دانشجویان بعد انقلاب حدود ۴ تا ۵ میلیون است و ۱۵ تا ۱۶ میلیون  افراد جامعه فارغ التحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در تولید علم رشد کمی و کیفی خوبی داریم، بیان کرد: از لحاظ مقالات علمی به رتبه ۱۶ جهان رسیده‌ایم و امروزه تولیدکننده علم در جهان هستیم.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: جمعیت جوان زیر ۴۰ سال یک فرصت است، اما اگر به‌خوبی مدیریت نشود یک تهدید جدی است، ۳۶ میلیون نفر از  جمعیت کشور بین ۱۵ تا ۴۰ ساله هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از انقلاب سرعت رشد علمی بانوان در مقایسه با جهان قابل مقایسه نیست، در حال حاضر به‌اندازه‌ای پزشک و خلبان در کشور داریم که باید به‌دنیا صادر کنیم.

وی متذکر شد: همه باید با تلاش و مبنای توحیدی و عقلانیت انسانی حرکت کنیم، ایران یک درصد جمعیت جهان است، اما ۷ درصد معادن در کشور ما وجود دارد که هنوز فعال نیست و در بحث منابع زیرزمینی مخصوصا نفت و گاز در جهان رتبه دوم را داریم.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه یک هشتم جمعیت جهان همسایه ما هستند، یادآور شد: با مدیریت بازار بزرگ داخلی باید مشکل صادرات و واردات را حل کنیم، به‌واسطه این امر دیگر نیازی به بازار جهانی نداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بعد از برجام فشارها و تحریم‌ها چندین برابر شد، بیان کرد: باید عقلانیت علمی درستی صورت بگیرد تا اقتصاد کشور از این بحران‌ها خارج شود، با تمام مشکلات موجود ما جزو ۱۷ اقتصاد بزرگ جهان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه موانع مدیریت باید تبدیل به حمایت شوند، اظهار کرد: متأسفانه برخی‌ها با وعده‌های دروغین ملت را فریب می‌دهند و دشمن نیز قصد مأیوس کردن ما را دارد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در دهه ۶۰ نیز این تفکر غلط وجود داشت که دشمن به ما کمک می‌کند، اگر دشمن قصد کمک داشت چرا اساتید فیزیک ما را ترور کردند؟ جوانان ایرانی با اعتقاد به انقلاب اسلامی و پیروی از راه شهدا نشان دادند می‌توانند حماسه‌ها خلق کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اسلام می‌گوید علم عزت است، فرق تمدن اسلامی با غرب این است، آن‌ها به‌دنبال قدرت هستند و ما به‌دنبال حقیقت همراه با قدرت هستیم.

وی با اشاره به اینکه در تمدن اسلامی علم و فلسفه هر دو مدنظر است، اضافه کرد: غرب حیوان مجهز است، در حالی که ما باید انسان مجهزی باشیم، سرعت پیشرفت علم ما همه را در جهان غافلگیر کرد، دشمن سعی دارد با تلقین سبک زندگی خود، خانواده و بازار سکولار منهای اخلاق، معنویت، ایثار و عشق را به خورد ما بدهد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: امروز در علم نانو جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم، با وجود اینکه خلاف جریان حاکم شنا می‌کنیم و همه چیز علیه ماست و شرق و غرب ما را تحریم کردند، جزو قدرتمندترین کشورهای جهان هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشجویان خواست تا پایان‌نامه‌های خود را کاربردی و در جهت رفع مشکلات کشور بنویسند و ادامه داد: باید سال‌ها با شتاب بالا حرکت کنیم و خوشبختانه سنگ بنای انقلاب علمی گذاشته شده است.

وی یادآور شد: باید موانع را بشناسیم، از آن‌ها عبور کنیم و به حرف بسنده نکنیم، ابتدا به سراغ مشکلات جزئی جامعه برویم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کارمند دولت هستند، متذکر شد: بخشی از مشکلات به‌خاطر سبک زندگی غلط مردم است، جامعه‌ای که کار را عامل بدبختی می‌داند، نمی‌تواند در مسیر تمدن‌سازی گام بردارد، زیرا در این راه باید منسجم و جهادی حرکت کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دعواهای جناحی، وعده‌های دروغین، قبیله‌گرایی، باندبازی و تقدم منافع برخی افراد با منافع ملی مصالح کشور را به‌خطر انداخته و منجر به فرصت‌سوزی شده است.

وی تاکید کرد: گاهی یک مسؤول تصمیمی می‌گیرد که نمی‌دانند مصالح کشور را به‌خطر می‌اندازد یا شاید برایش مهم نیست، نباید مانند سکولارها در انتخابات دروغ تحویل مردم بدهیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه یک مسؤول باید با حجت عقلی و علمی تصمیمی بگیرد و حرف‌هایش ضمانت اجرا داشته باشد، بیان کرد: در طول این ۴۰ سال برخی برای پیشرفت و توسعه مدام آدرس‌های غلط داده‌اند و معتقدند کلید پیشرفت در خارج از کشور است، در حالی‌که کلید حل مشکلات در داخل کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: کشور زمانی پیشرفت می‌کند که از ظرفیت‌هایش به‌خوبی استفاده شود و با جهان تعامل فعالانه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برخی مسؤولان به بهانه آشتی با جهان می‌خواهند زیرسلطه آمریکا و استکبار بروند، بیان کرد: ما با جهان مشکلی نداریم و تنها با جهان‌خواران مشکل داریم، انقلاب اسلامی جهانی است و این دشمنان هستند که ما را تحریم کرده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: کسانی که برای پیشرفت آدرس غلط می‌دهند برای کشور خطرناک هستند زیرا توهمات خود را در قالب واقعیت به خرد مردم می‌دهند و با شعار اینکه آرمان‌گرا نباشیم و واقع‌گرا باشیم، مردم را گول می‌زنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اگر سران سه قوه آدرس غلط به مردم دهند جامعه به انحراف کشیده می‌شود، ما برای پیشرفت احتیاج به باور فکری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خودمان داریم.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته چوب اعتماد بی‌جا به دشمنان را خورده‌ایم، اظهار کرد: برجام و سند ۲۰۳۰ بر خلاف قانون اساسی و بدون اینکه در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود، اجرا شد و طی ۶ سال گذشته بیشترین قراردادها را با دشمن بعد از انقلاب اسلامی امضاء کرده‌ایم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه احتمالا دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم، بیان کرد: رسالت و وظیفه دانشگاهیان این است که بخشی از آسیب‌ها را شناسایی کرده و راه‌حل مناسبی برای آن‌ها ارائه دهند.

منبع: فارس
**************************************
پنجشنبه 30 آبان 1398
شناسه خبر : 330249
 

روحانی که هیچ وقت نتوانسته است چهره‌ی امنیتی‌اش را پشت ژست‌های منتقددوستانه‌اش پنهان کند، برای بار چندم با منتقدانش با بدترین نحو ممکن رفتار کرده است.

روحانی که هیچ وقت نتوانسته است چهره‌ی امنیتی‌اش را پشت ژست‌های منتقددوستانه‌اش پنهان کند، برای بار چندم با منتقدانش با بدترین نحو ممکن رفتار کرده است.
گروه سیاسی- رجانیوز: روحانی که هیچ وقت نتوانسته است چهره‌ی امنیتی‌اش را پشت ژست‌های منتقددوستانه‌اش پنهان کند، برای بار چندم با منتقدانش با بدترین نحو ممکن رفتار کرده است و پس از تهدید غزت الله ضرغامی به منع از حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، این بار با هتاکی به عضو دیگری از این شورا بار دیگر ثابت کرد که کوچکترین احترامی برای منتقداتش قائل نیست، در گفتمان روحانی حتی امام زمان(عج) نیز قابل نقد است اما خود او هرگز!
 
به گزارش رجانیوز؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به برگزاری نشست شب روز سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت:
«رییس جمهوری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با آقای رحیم‌پورازغدی با تندی صحبت کرده و بحث و جدلی بین آنها صورت گرفته است.»
عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: «مباحث مطرح شده در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به بنزین بوده و آقای رحیم‌پورازغدی اعتراضاتی را نسبت به گران کردن نرخ بنزین و این اقدام دولت داشته است؛ آقای رحیم‌پور از رئیس جمهور که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم محسوب می‌شود، سؤال کرده است که با توجه به گران کردن بنزین از سوی دولت و ایجاد التهاب در کشور، رئیس جمهور کمی در این باره توضیح دهد.»
وی ادامه داد: «پس از این اظهارنظر آقای رحیم‌پور و درخواست برای پاسخگویی رئیس‌جمهور، مباحث تندی مطرح می‌شود که بعد از جدل تند صورت گرفته، حسن روحانی جلسه این شورا را ترک کرد.»
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش بیان داشت: «ادبیات آقای روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرقابل دفاع بوده و الفاظی را در برابر یکی از اعضا به کار برده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست. آقای روحانی گویا تصور کرده است که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کارگزاران و کارمندان دولت محسوب می‌شوند؛ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهیختگان کشور محسوب می‌شوند نه گماشته آقای روحانی. رئیس جمهور باید در ادبیاتش تجدیدنظر کند.»
 
 
 روحانی پارسال نیز ضرغامی را به دلیل انقاد از مباحث مربوط به فیلترینگ به منع از حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تهدید کرده بود:
رحیم پور ازغدی در مصاحبه‌ای با فارس عنوان کرد: «در دهه ۶۰ نیز این تفکر غلط وجود داشت که دشمن به ما کمک می‌کند، اگر دشمن قصد کمک داشت چرا اساتید فیزیک ما را ترور کردند؟ جوانان ایرانی با اعتقاد به انقلاب اسلامی و پیروی از راه شهدا نشان دادند می‌توانند حماسه‌ها خلق کنند.
دعواهای جناحی، وعده‌های دروغین، قبیله‌گرایی، باندبازی و تقدم منافع برخی افراد با منافع ملی مصالح کشور را به‌خطر انداخته و منجر به فرصت‌سوزی شده است.
گاهی یک مسؤول تصمیمی می‌گیرد که نمی‌دانند مصالح کشور را به‌خطر می‌اندازد یا شاید برایش مهم نیست، نباید مانند سکولارها در انتخابات دروغ تحویل مردم بدهیم.»
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه یک مسؤول باید با حجت عقلی و علمی تصمیمی بگیرد و حرف‌هایش ضمانت اجرا داشته باشد، بیان کرد: «در طول این ۴۰ سال برخی برای پیشرفت و توسعه مدام آدرس‌های غلط داده‌اند و معتقدند کلید پیشرفت در خارج از کشور است، در حالی‌که کلید حل مشکلات در داخل کشور است.»
وی با تاکید بر اینکه برخی مسؤولان به بهانه آشتی با جهان می‌خواهند زیرسلطه آمریکا و استکبار بروند، بیان کرد: «ما با جهان مشکلی نداریم و تنها با جهان‌خواران مشکل داریم، انقلاب اسلامی جهانی است و این دشمنان هستند که ما را تحریم کرده‌اند. کسانی که برای پیشرفت آدرس غلط می‌دهند برای کشور خطرناک هستند زیرا توهمات خود را در قالب واقعیت به خرد مردم می‌دهند و با شعار اینکه آرمان‌گرا نباشیم و واقع‌گرا باشیم، مردم را گول می‌زنند.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: «اگر سران سه قوه آدرس غلط به مردم دهند جامعه به انحراف کشیده می‌شود، ما برای پیشرفت احتیاج به باور فکری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خودمان داریم.»
وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته چوب اعتماد بی‌جا به دشمنان را خورده‌ایم، اظهار کرد: برجام و سند ۲۰۳۰ بر خلاف قانون اساسی و بدون اینکه در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود، اجرا شد و طی ۶ سال گذشته بیشترین قراردادها را با دشمن بعد از انقلاب اسلامی امضاء کرده‌ایم.
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه احتمالا دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم، بیان کرد: رسالت و وظیفه دانشگاهیان این است که بخشی از آسیب‌ها را شناسایی کرده و راه‌حل مناسبی برای آن‌ها ارائه دهند.»
 
ازغدی پارسال نیز در رابطه با مسائل مربوط به لوایح ۲۰۳۰ به انتقاد از روحانی پرداخته بود و معتقد بود که دولت بدون ارائه این سند در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۰۳۰ را تصویب کرده است و عقیده داشت که روحانی از حضور او در جلسات رضایت ندارد و می‌خواهد حضورش در جلسات شورا را منع کند، امری که به نظر می رسد روحانی پس از هتاکی اخیر به ازغدی آن را نزدیک تر از همیشه می‌بیند:
«سند ۲۰۳۰ اصلاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشد، دولت و آقای رئیس جمهور این سند را نه در شورا و نه در مجلس و نه در هیچ نهاد قانونی دیگری مطرح نکردند.»
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «دولت این سند را مستقیم تصویب کرد و در مورد آن بودجه گذاشت و آن را اجرا کرد و حتی در مورد اجرای بخشی از آن هم گزارش داد، الان برخی‌ها هم می‌گویند هنوز دارند بخش‌هایی از آن را اجرا می‌کنند. شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از این صریحاً اعلام کرد که این سند لغو است و لغو هم شد و اگر جایی هم اجرا شود غیرقانونی است.»
 
رحیم پور ازغدی در پاسخ به این سؤال که آیا در شرایط فعلی مانند دوران امام حسن(ع)، امکان نظرسنجی برای صلح یا مقاومت وجود دارد، گفت: «امام حسن(ع) نمی‌خواست نظرسنجی کند و بگوید بجنگیم یا نجنگیم، امام حسن(ع) فرمودند: وظیفه شما مقاومت و جنگ است ولی عده‌ای گفتند با اینکه می‌دانیم حق با شماست ولی نمی‌خواهیم جنگ کنیم و سازش می‌کنیم شاید بهتر شد که برخلاف عقیده آن‌ها بدتر شد. امنیت‌شان را از دست دادند و دچار فقر و تهدید شدند و بعد گفتند ما نه تنها آخرت خود را بلکه دنیا‌ی‌مان را هم از دست دادیم.»
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سؤال دیگری گفت: عملکرد من در شورا به گونه‌ای بوده که می‌خواهند من را بیرون کنند! خیلی از اعضای شورا معترض و منتقد هستند و به صورت مختلف این را بیان کردند.
 
وی افزود: «حرف این است که رؤسای جمهور مخصوصاً آقای روحانی چرا بخش مهمی از مصوبات شورا را امضا یا ابلاغ نمی‌کنند، یا اینکه چرا ابلاغ می‌کنند و اجرا نمی‌کنند؟ یا اینکه چرا بسیاری از جلسات شورا تعطیل است؟ و اینکه چرا یکسری مصوبات که اساساً نه مصوبات مجلس است و نه شورا و دستوراتی است که غربی‌ها می‌دهند مانند سند ۲۰۳۰، بر خلاف قانون اساسی مستقیم در دولت تصویب و اجرا می‌شود.»
 
وی ادامه داد: «من از رئیس شورا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهش می‌کنم صوت یا متن کامل آخرین جلسه شورا که سؤالات من از رئیس جمهور بود و پاسخ‌هایی که ایشان داد را منتشر کنند تا همه بشنوند.»
 
رحیم‌پور ازغدی گفت: «من از زمان آقای خاتمی پیشنهاد کردم که جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی علنی پخش شود تا مردم عملکرد ما را ببینند که این اتفاق رخ نداد ولی الان پیشنهاد می‌کنم صوت جلسه آخر را منتشر کنند تا مردم ببینند ما چه گفتیم و چه شنیدیم.»

 

 

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۰۸:۱۰
حسن حیدری
شنبه 25 آبان 1398
شناسه خبر : 330097
 
اصلاح یارانه‌ها به عنوانی طرحی که از ابتدا به دنبال کاهش یارانه‌های پنهان و نابرابر مورد اتفاق نظر اقتصاددانان بوده است با قدرت گرفتن اصلاح طلبان به طور کلی نادیده گرفته شد.
اصلاح یارانه‌ها به عنوانی طرحی که از ابتدا به دنبال کاهش یارانه‌های پنهان و نابرابر مورد اتفاق نظر اقتصاددانان بوده است با قدرت گرفتن اصلاح طلبان به طور کلی نادیده گرفته شد.
گروه سیاسی-رجانیوز: شفافت نبودن با مردم، گفت و نکردن با ملت و محرم ندانستن آنها، توسل به اقدامات پلیسی و بخش نامه ای، نقض صحبت‌های گذشته خود و بی تدبیری‌های انجام شده در شش سال گذشته در خصوص عدم افزایش یارانه طبقات ضعیف جامعه از جمله مواردی است که به جد در خصوص افزایش قیمت بنزین قابل تامل است. خسارت این موارد نه فقط به لحاظ مالی میلیاردها تومان از سرمایه کشور را به باد داده که اعتماد عمومی از دولت را هم به کمترین سطح خود رسانده است.
 
به گزارش رجانیوز: دولت روحانی به همان چیزی بازگشت که در گذشته منتقد آن بود. این رخداد در حوزه های گوناگون قابل مشاهده است. دولت وی که از منتقدان مسکن مهر بود پس از سال‌ها تمسخر این طرح به اجرای مدلی کپی شده اما ضعیف تر از آن با نام مسکن ملی روی آورده است. در خصوص دونرخی شدن قیمت سوخت هم حسن روحانی به صراحت اعتقاد داشت که این کار باعث فساد می شود. هر چند هیچ گاه چگونگی بروز فساد در پی دو نرخی شدن را توضیح نداد اما تا حذف کارت سوخت و سهمیه سوخت جلو رفت.
 
پس از بحران انرژی و افزایش بی رویه مصرف سوخت از 60 میلیون لیتر به 100 میلیون لیتر رئیس جمهور و زنرال خودخوانده او یعنی وزیر نفت به نسخه‌هایی که قبلا ان را سرزنش می‌کردند روی آوردند. شاید این عقب نشینی و عبرت گرفتن بعدها خود را در ماجراهای دیگر همچون برجام هم نشان دهد. 
 
اصلاح یارانه‌ها به عنوانی طرحی که از ابتدا به دنبال کاهش یارانه‌های پنهان و نابرابر مورد اتفاق نظر اقتصاددانان بوده است با قدرت گرفتن اصلاح طلبان به طور کلی نادیده گرفته شد. عدم اصلاح نحوه توزیع یارانه ها در کشور و نوسانات مختلف سال‌های اخیر ضریب جینی را که نشان دهنده فاصله طبقاتی در کشور است افزایش داده است.
 
سیاست دولت تدبیر و امید بعد از شش سال منجر به خسارت مالی فراوانی برای کشور شد. کشور با حذف کارت سوخت، به سالانه چیزی حدود ۲ میلیارد دلار واردات و حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان قاچاق بنزین دچار شد، اتفاقی هولناک که امروز با کاهش درآمدها، دولت نسبت به آن اگاه شده است.
 
بنابراین سهمیه بندی بنزین به عنوان طرحی در راستای عدالت اقتصادی و کاهش قساد به بدترین شکل ممکن توسط غرب گرایان از بین رفت و حالا پس از شش سال به بدترین شکل اجرایی شد. دولت به یکباره قیمت بنزین آزاد را افزایش 300درصدی و نرخ سهمیه ای آن را افزایش 50 درصدی داده است، این درحالی است که این رخداد می توانست در سال‌های مختلف به صورت آهسته اعمال شود تا هم حرکت به سمت عدالت اقتصادی رخ دهد و هم با وجود تورم بالا در سایر کالاها تعادل ایجاد شود. دولت حتی می‌توانست با عدم افزایش قیمت بنزین سهمیه ای، طبقات ضعیف و متوسطی که در شرایط تورم لجام گسیخته ناشی از بی تدبیری‌های اقتصادی دچار مشکل شده اند را یاری دهد. حسن روحانی درحالی شبانه پای گران شدن سوخت را امضا کرد که حتی حاضر به گفت و گو با مردم و شفاف سازی در خصوص چرایی این اقدام نیست. این رخداد که سرمایه اجتماعی دولت را به صفر نزدیک کرده است خود را به صورت اعتراض های پراکنده نیز نشان داده است.
 
اما سوال اساسی اینجاست که چرا سیاست های غلطی که بیش از اختلاس ها و بدهکاری‌های بانکی برای مردم و کشور هزینه ساخته است قابل پیگیری نیست؟ چه کسی باید پاسخگوی تذبذب رای دولتمردان باشد؟ خسارت نزدیک به 40هزار میلیاردی ناشی از حذف کارت سوخت که در سال های اخیر به کشور تحمیل شده و مقدار قابل توجهی سوخت را به خارج از مرزها قاچاق کرده و ایران را مجبور به واردات بنزین کرده است را چه کسی باید پاسخ دهد؟ آیا قوه قضائیه نباید داد ستانِ سیاست های هزینه ساز و متناقض ژنرال های مدعی در کشور باشد؟ 
 
۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۰۸:۰۳
حسن حیدری
چهارشنبه 29 آبان 1398
شناسه خبر : 330247
 

وزارت ارتباطات به عنوان اصلی ترین متولی این حوزه باید پاسخگوی اجرایی نشدن شبکه ملی اطلاعات آن هم پس از 14 سال از شروع شدن پروژه باشد. این درحالی است که وزیر ارتباطات سابق یعنی واعظی در سال 1394 خبر داده بود که 70درصد شبکه ملی اطلاعات آماده است! ۳۰۰
گروه سیاسی-رجانیوز: بانک‌ها، منازل، فروشگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت و... که تاکنون در آتش بوجود آمده توسط ازاذل و اوباش خیابانی سوخته، حجم زیادی خسارت ملی به کشور را در بر داشته است. برخی منابع معتقدند اغتشاش گران تاکنون 600میلیارد تومان هزینه روی دست کشور گذاشته اند. اما هزینه هایی که کمتر مورد توجه واقع میشود خسارتی است که به کسب و کارهای اینترنتی وارد شده و دولت باید جوابگوی آنها باشد. خسارتی بالا که می توانست رخ ندهد.
 
به گزارش رجانیوز: کسب و کارهای اینترنتی دچار مشکل شده اند. هرچند شبکه ملی اطلاعات که قبل از قدرت گرفتن غرب گرایان در کشور مورد توجه واقع شده بود امروز توانسته تا حدودی از مشکل بانک ها و کسب و کارهای اینترنتی کم کند اما با این حال نمی توان از خسارت زیادی که به همین کسب و کارها وارد شده است چشم پوشی کرد.
 
یک عضو هیات مدیره کشوری کسب‌وکارهای مجازی معتقد است: با تعطیلی کسب‌وکارهای اینترنتی در سه روز اخیر، نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان به آنها خسارت وارد شده است.
 
رضا الفت نسب میگوید: اتفاقاتی را که در چند روز گذشته شاهد هستیم در سال ۸۸ تجربه کردیم اما در آن زمان حدود هزار کسب‌وکار روی بستر اینترنت فعالیت می‌کرد در حالی که امسال ۳۰۰ هزار فروشنده مجوزدار در این بستر مشغول فعالیتند که طی روزهای گذشته با مشکل مواجه شدند. وی در ادامه خسارت ناشی از نبود اینترنت ملی را اینگونه عنوان میکند: کسب‌وکارهای بزرگ فعالیتشان به یک دهم کاهش یافته و کسب‌وکارهای کوچک فعالیتشان تعطیل شده و ۵۰ هزار نماد اعتماد و ۱۲۰۰ کسب‌وکاری که مجوز فعالیت دارند اکنون با مشکلاتی مواجه شدند که سرمایه‌گذاری آنها را به خطر انداخته است.
 
همچنین سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران گفته:«در روزهای اخیر بازار سرمایه نزدیک به ۴۵۰۰ واحد کاهش شاخص شده، چون این حس را ایجاد می‌کند که ریسکی در بازار وجود دارد، اما آنچه مشخص است این است که با قطعی اینترنت، کسب‌وکارهای مجازی قربانی اول خواهند بود.»
 
همین صحبت ها و رخدادها باعث شده است تا بار دیگر ول‌انگاری فضای مجازی و کم توجهی به اینترنت ملی یا همان شبکه ملی اطلاعات مورد توجه واقع شود. اگر به صورت کمی بخواهیم خسارت هر روز عدم دسترسی اینترنت را برای اقتصاد کشور حساب کنیم چیزی حدود 300میلیارد تومان است. یعنی دو روز قطعی اینترنت به همان میزان که آشوبگران در 4 روز اعمال وحشیانه به اقتصاد کشور خسارت زده به اقتصاد ایران ضربه وارد کرده است، که البته این رقم هر روز در حال بالاتر رفتن است.
 
چه کسی باید پاسخگو باشد؟
از آنجا که شبکه ملی اطلاعات به عنوان شبکه ای امن، ارزان و سریع در بسیاری از کشورها همچون برزیل، هند، چین، روسیه و کره جنوبی مورد استفاده واقع شده است و توانسته نه تنها قیمت استفاده از فضای مجازی را برای شهروندان کاهش دهد که سیطره دشمنان آنها را کم کند این رخداد سال هاست مورد توجه دلسوزان کشور نیز قرار گرفته است. با این وجود شاهد برخی سنگ اندازی در این مسیر هستیم.
 
دو دسته از مخالفان شبکه ملی اطلاعات را می توان اینگونه نام برد. برخی که منافع مادی آنها در واردات پهنای باند به کشور و توزیع آن است و برخی که با استقلال کشور در حوزه اینترنت مخالف هستند و احتمالا منافع سیاسی آنها به این وابستگی گره خورده باشد. شاید این دو دسته در واقع یک دسته باشند! همین گروه ها هستند که با عملیات رسانه ای خود به دروغ راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را بستن فضای رسانه ای کشور و یا کند شدن سرعت دسترسی به جهان مجازی معرفی می کنند. این گروه ها کمتر به آسیب های اخلاقی و اجتماعی و حتی خسارت های امنیتی کشور در این ول انگاری فضای مجازی می پردازند.
 
روز گذشته غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در یادداشتی به این دسته افراد طعنه زد و نوشت: تجارب تلخ چندسال گذشته و اغتشاشات اخیر نشان داد آن‌هایی که حامی شبکه ملی اطلاعات و شبکه ملی اجتماعی نیستند یا جاهل و یا مغرضند. شبکه ملی اطلاعات یعنی اینترنتی ارزان‌تر، سریع‌تر و امن‌تر که می‌تواند به عنوان مبنای توسعه اقتصادی کشور قلمداد گردد. آیا باز هم قرار است از اتفاقات اخیر به‌دلیل منافع سیاسی چشم‌پوشی شود و درس عبرت نگیریم؟!
 
بنابراین آنچه واضح است دلال‌هایی وجود دارند که با سوء استفاده از وضعیت فعلی اینترنت، سود بسیاری از فروش پهنای باند به‌دست آورده و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به اصطلاح نان بسیاری از آنها را آجر می‌کند. پس طبیعی است در روند اجرایی پروژه اینترنت ملی اختلال ایجاد کنند.
 
به نظر میرسد وزارت ارتباطات به عنوان اصلی ترین متولی این حوزه باید پاسخگوی اجرایی نشدن شبکه ملی اطلاعات آن هم پس از 14 سال از شروع شدن پروژه باشد. این درحالی است که وزیر ارتباطات سابق یعنی واعظی در سال 1394 خبر داده بود که 70درصد شبکه ملی اطلاعات آماده است!
 
در سال 95 نیز رهبر انقلاب از وزیر ارتباطات و شخص رئیس جمهور به عنوان ریاست شورای عالی فضای مجازی و همچنین از وزارت ارشاد به عنوان متولی فرهنگ گلایه کرده بودند و نگرانی خود را از بابت فضای مجازی اعلام کرده بودند. 
 
همچنین ایشان در تاریخ 22/3/1396 در دیدار مسئولان نظام فرمودند: «یکی دیگر از چیزهایی که در مدیریت کشور -که بتوانید کشور را اداره کنید- تأثیر دارد، مسئله‌ی فضای مجازی است؛ فضای مجازی خیلی مهم است. در مسئله‌ی فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات است.»
 
 مقام معظم رهبری در این دیدار از عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اظهار نارضایتی فرمودند:
«یکی دیگر از چیزهایی که در مدیریّت کشور -که بتوانید کشور را اداره کنید- تأثیر دارد، مسئله‌ی فضای مجازی است؛ فضای مجازی خیلی مهم است. در مسئله‌ی فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات است. متأسّفانِه در این زمینه کوتاهی شده، کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفته؛ این [طور] نمی‌شود.»
 
حال که بار دیگر دشمن در صدد سواستفاده امنیتی سیاسی از بستر فضای مجازی کشور برآدمه وزیر ارتباطات و شورایعالی فضای مجازی باید پاسخ دهد که چرا با وجود پیشرفت بالای این پروژه هنوز شبکه ملی اطلاعات به طور کامل راه اندازی نشده است؟ چه کسانی مانع از تحقق اهداف استقلال طلبانه در حوزه ارتباطات می شوند؟ کوتاهی های انجام شده که امروز خسارت فراوانی بر کسب و کارهای فضای مجازی در شرایط جنگ اقتصادی زده است را چه کسی جز وزیر ارتباطات و دولت اید پاسخ دهد؟

 

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۰۸:۰۱
حسن حیدری
نه هر که سر بتراشد قلندری داند.
نه هر که اسمش را رئیس فراکسیون ولایی گذاشت حتما ولایی هست.
شنبه 25 آبان 1398 ساعت 15:57
 
شناسه خبر : 330145
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی از افزایش نرخ بنزین توسط دولت انتقاد کرد.
 
به گزارش رجانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، با انتقاد از افزایش قیمت سوخت توسط دولت تاکید کرد: ما این کار را در حال حاضر به نفع نظام و مردم نمی‌دانیم و با اجرای آن مخالفیم.
 
متن این نامه به شرح زیر است:
 
جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام
 
خبر عیدی دولت و مجلس شورای اسلامی یا به عبارت بهتر جناب آقای دکتر روحانی و جنابعالی، در روز میلاد پیامبر رحمت(ص) و فرزند بزرگوارش حضرت امام صادق(ع) به ملت ایران، توسط جایگاه های پمپ بنزین به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ابلاغ گردید، فارغ از این که از نظر اقتصادی این حرکت چه مزایا و زیان هایی دارد، که خود جای بحث و گفتگوی فراوان دارد، لیکن موارد ذیل را لطفا جهت تبیین علل اتخاذ این تصمیم، برای ملت ایران تشریح فرمایید:
 
۱- آیا این اقدام براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور صورت گرفته وبا قانون برنامه ۵ساله کشور مطابقت دارد؟
 
۲- آیا این اقدام در قانون بودجه ۱۳۹۸ ؛دربخش درآمدها و هزینه های دولت محاسبه و تعیین گردیده است؟
 
۳- در آمد حاصل از آن برمبنای ۱۰۰میلیون لیتردرروز ۱۰۹.۵ هزار میلیارد تومان است که ۱/۳ (یک سوم) آن یعنی ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۳۹۸ پیش بینی  ومحاسبه شده است، اما سئوال این است، محل هزینه ۷۳ هزار میلیارد تومان مابقی در کجا پیش بینی شده است، یارانه اعلام شده برمبنای ۶۰میلیون نفر ومیانگین ۴۵ هزار تومان برای هرنفر حدود۳۲ هزار میلیارد تومان می شود.آن ۴۱ هزار میلیارد تومان باقی مانده قرار است در کجا هزینه گردد؟، آیا قرار است حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و کارگری ترمیم شود؟ یا قرار است صرف ارتقای وضعیت حقوق، اساتید دانشگاه ها، معلمان، کارکنان بویژه شرکتی و قراردادی دولت و...شود؟ یا قرار است وضعیت زندگی اقشار کم درآمد که با سختی ها ومشکلات اقتصادی دست وپنجه نرم می کنند ،شود؟
 
۴- آیا جنابعالی از این اقدام خبر داشتید یا خیر؟ اگر از این اقدام مطلع بودید چرا نمایندگان مجلس را در جریان این اقدام مهم قرار نداده اید؟ واگر اطلاع نداشتید، نقش و جایگاه مجلس در این کار مهم چه می شود؟
 
۵- آقای دکتر لاریجانی دقیقا جایگاه مجلس کجاست؟ و شما در چه جایگاهی ریاست می کنید؟ آیا در اتخاذ این تصمیم مجلس موثر است یا دولت؟ یا هردو؟
 
۶- سالهاست که گفته می شود یارانه گداپروری است. در حال حاضر پرداخت یارانه چه شانی دارد.؟ البته ما اعتقاد داریم برای جلوگیری از خفه شدن تعدادی از مردم وکارگاه های تولیدی در سیل گرانی ها، باید سنگ زیر پای آنها قرار داد، یعنی یارانه را پرداخت کرد، تا قد اقتصادی ومعیشتی مردم  وگارگاه های تولیدی از سیلاب بلندتر شود.
 
۷- درحال حاضر آیا مردم وگارگاه های تولیدی توانایی این گرانی و آثار مترتب بر آن را دارند.
 
۸- ممکن است گفته شود در جلسه سران تصمیم گیری شده است. رئیس جمهور حتما با وزرا مشورت کرده و در دولت جمع بندی شده است، اما شما بعنوان رئیس مجلس با چه کسی مشورت کرده اید؟ مگر می‌توانید بدون مشورت مجلس تصمیمی بگیرید؟ شان جلسه قوا با پشتیبانی نظام محفوظ و قابل احترام است، اما با بررسی در مجلس و اطلاع رسانی به نمایندگان هیچ منافاتی ندارد که مسئولیت این قسمت با شماست.
 
۹- ما این کار را در حال حاضر به نفع نظام و مردم نمی‌دانیم و با اجرای آن مخالفیم. حتما نمایندگان لااقل در این یک جا شفاف سازی خواهند کرد و به مردم اعلام خواهند کرد چه کسی موافق و چه کسی مخالف است، که درصورت مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس، شما مخالف مجلس نظرداده اید و در صورت موافقت اکثر نمایندگان، مجلس پاسخگو و شما نظر مجلس را اعلام نموده‌اید.
 
امید است جنابعالی با حضور در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران اگر در جریان اتخاذ این تصمیم بوده‌اید دفاع کنید، و اگر این تصمیم بدون اطلاع شما اتخاذ گردیده است، از شان وجایگاه مجلس دفاع نمایید!
 
حمیدرضا حاجی بابایی
عضو کمیسیون بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی
 
منبع:فارس
۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۰۷:۴۸
حسن حیدری
چهارشنبه 29 آبان 1398
شناسه خبر : 330246
 
با اعتماد مردم بازی شده است. مردمی که برای این انقلاب و کشور نزدیک به 300 هزار شهید دادند. ای کاش اصلاً مصاحبه ای صورت نمی گرفت تا اعتماد مردم خدشه دار نشود. می‌خواهید کار خوبی انجام دهید، چرا با دروغ؟

گروه سیاسی-رجانیوز: شامگاه دوشنبه 27 آبان، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی، پژوهشگر تاریخ اسلام میهمان برنامه «جهان آرا» بود.

 

به گزارش رجانیوز، این قسمت از برنامه که به «سیره اهل بیت در مدیریت جامعه و اقناع افکار عمومی» پرداخت، در ارتباط با عملکرد دولت در ماجرای سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین روی آنتن رفت.

 

حجت‌الاسلام کاشانی درباره طرح سهمیه بندی بنزین، با تایید این نکته که سهمیه بندی و طرح کارت سوخت، منطقی است، به انتقاد از عملکرد متناقض دولت پرداخت و گفت: برای هدفمند کردن بنزین، در گذشته و در دولت قبل تصمیماتی گرفته شده بود.  مسئولان فعلی تا آنجایی که می‌توانستند آن تصمیمات را مخدوش کردند. گفتند بنزین دو نرخی فسادزا است و طرح کارت سوخت اشتباه است.

 

کاشانی در ادامه خطاب به مقامات دولتی گفت: حالا که آن طرح هایی را که می‌گفتید اشتباه است و امروز می‌خواهید دوباره برگردانید، باید به مردم می‌گفتید ما اشتباه کردیم و عذرخواهی میکنیم.

 

این پژوهشگر تاریخ اسلام در ادامه با اشاره به اینکه در هفته منتهی به افزایش ناگهانی قیمت بنزین، مقامات دولتی گران شدن بنزین را تکذیب می‌کردند، گفت:بعضی وقت ها ما فکر می‌کنیم بمب اتم خطرناک است. اما اتفاقاتی که در این چند روز اخیر افتاد، از بمب اتم هم خطرناک تر است. وزیر صمت،  سخنگوی دولت و وزیر نفت، در  هفته ماقبل گران کردن بنزین، مصاحبه کردند و  گفتند خبری از افزایش قیمت بنزین نیست. بعد ناگهان مردم دیدند شد همان چیزی که سه وزیر گفتند نیست. ما باید برای اعتماد مردم مجلس ختم بگیریم.

 

کاشانی ادامه داد: با اعتماد مردم بازی شده است. مردمی که برای این انقلاب و کشور نزدیک به 300 هزار شهید دادند. ای کاش اصلاً مصاحبه ای صورت نمی گرفت تا اعتماد مردم خدشه دار نشود. می‌خواهید کار خوبی انجام دهید، چرا با دروغ؟

 

وی افزود: طبیعتاً اکنون خط این است که امنیت صد درصدی به کشور بازگردد و عموم مردم با اشرار همراهی نمی کنند و راهشان از آنها جداست. اما پس از اینکه آرامش به کشور بازگشت، مسئولینی که خلاف واقع مصاحبه کردند و به مردم دروغ گفتند، باید محاکمه شوند.

 

کاشانی گفت: آقایان دولتی باید پاسخگو باشند که اگر این طرح(سهمیه بندی بنزین و کارت سوخت) مفید بود، چرا متوقف‌اش کردند؟ حضرت امیر می گوید اگر کار اشتباهی کردید حداقل عذرخواهی کنید. اما شما عذرخواهی نکردید هیچ، دروغ‌هایتان را هم فداکاری خواندید.

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۰۷:۴۱
حسن حیدری

متن زیر در تاریخ  26 / 12 / 1397 به محضر مبارک امام امت ارسال شده است:

باسمه تعالی
سلام و عرض ادب به محضر مبارک امام امت و آرزوی طول عمر با عزت و صحت و سلامتی و توفیقات روز افزون الهی برای آن عزیز دل امت. تاریخ ارسال 26 / 12 / 1397 - ساعت 22:22
==================================
انتظار ما از ائمه محترم جمعه سراسر کشور در گام دوم انقلاب:

ائمه محترم جمعه باید انقلابی باشند.
ائمه محترم جمعه باید ولایتمدار باشند.
ائمه محترم جمعه باید آینده نگر باشند.
ائمه محترم جمعه باید اهل مطالعه باشند.
ائمه محترم جمعه باید جوانان را باور کنند.
ائمه محترم جمعه باید خستگی ناپذیر باشند.
ائمه محترم جمعه باید حافظ بیت المال باشند.
ائمه محترم جمعه باید پیگیر و مطالبه گر باشند.
ائمه محترم جمعه باید امیدوار و امیدبخش باشند.
ائمه محترم جمعه باید تببین گر و تحلیلگر باشند.
ائمه محترم جمعه باید غیرت انقلابی داشته باشند.
ائمه محترم جمعه باید میدان دار باشند نه محافظه کار.
ائمه محترم جمعه باید بلندگوی نظام مردم سالار باشند.
ائمه محترم جمعه باید انقلاب را مطرح کنند نه خود را.
ائمه محترم جمعه باید آرمانخواه و شهادت طلب باشند.
ائمه محترم جمعه باید جریان شناس و جریان ساز باشند.
ائمه محترم جمعه باید سهل انگار و سهل اندیش نباشند.
ائمه محترم جمعه باید آشنا، مسلط و عامل به قانون باشند.
ائمه محترم جمعه باید تکیه گاه مظلومین و محرومین باشند.
ائمه محترم جمعه باید مدیر و مدبر باشند نه پاپیچ و ندانم کار.
ائمه محترم جمعه باید روحیه ی جهادی و بسیجی داشته باشند.
ائمه محترم جمعه باید روحیه ی همگرایی و وحدت داشته باشند.
ائمه محترم جمعه باید در کنار بولتن خوانی ، بولتن ساز هم باشند.
ائمه محترم جمعه باید ساده زیست، دوراندیش و عاقبت اندیش باشند.
ائمه محترم جمعه باید دارای مشاورانی امین و انقلابی و مجرّب باشند.
ائمه محترم جمعه باید هر لحظه دچار روزمرگی شدند فوراً استعفا دهند.
ائمه محترم جمعه باید افق نگاه بلند مدت در امورات محوله داشته باشند.
ائمه محترم جمعه باید درد فقر و استضعاف و محرومیت را چشیده باشند.
ائمه محترم جمعه باید همیشه خود را در محضر مردم و خدا مسئول بدانند.
ائمه محترم جمعه باید بدانند که نماز جمعه سنگر و مرکز ثقل انقلاب است.
ائمه محترم جمعه باید امت امام را قرآن خوان و نماز شب خوان تربیت کنند.
ائمه محترم جمعه باید بدانند تریبون نماز جمعه خط مقدم انقلاب اسلامی هست.
ائمه محترم جمعه باید هر لحظه احساس تکراری بودن کردند فوراً استعفا دهند.
ائمه محترم جمعه باید برای آینده ی انقلاب اسلامی نیروسازی و کادرسازی کنند.
ائمه محترم جمعه باید در قبال کارشکنی ها و سوء استفاده ها قاطعیت داشته باشند.
ائمه محترم جمعه باید سیمای تمام عیار منش و روشِ امام امت در حوزه ی خود باشند.
ائمه محترم جمعه باید نهادینه سازی فرهنگ مسجدمحوری را اولویت کاری خود بدانند.
ائمه محترم جمعه باید دفترشان مأمن و ملجأ و مأوای عموم مردم از عموم طبقات باشد.
ائمه محترم جمعه باید دست مردم را در دست انقلاب و حضرت امام عصر(عج) بگذارند.
ائمه محترم جمعه باید هم خانواده و هم خودشان به مسائل اقتصادی و مالی آلوده نشوند.
ائمه محترم جمعه باید به ظرفیتها و پتانسیل مادی و معنوی حوزه ی خود کاملاً آگاه باشند.

ائمه محترم جمعه باید سبک زندگی اسلامی را تئوریزه و عملیاتی کرده و خود نیز عمل کنند.
ائمه محترم جمعه باید دغدغه مند باشند.(دغدغه ی دین و انقلاب و فرهنگ و سیاست و مردم)
ائمه محترم جمعه باید برای درک بهتر مشکلات مردم،سفرهای شهرستانی و روستایی داشته باشند.
ائمه محترم جمعه باید برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر شبانه روز تلاش کنند.
ائمه محترم جمعه باید از برگزاری همایش ها و جلسات و کنگره های بی خاصیت جلوگیری به عمل آورند.
ائمه محترم جمعه باید دچار حاشیه سازیها نشوند و خود نیز حاشیه نسازند و در دام حاشیه سازان هم نیفتند.
ائمه محترم جمعه باید بدانند بنابر فرمایش امام امت: نماز جمعه قرارگاه ایمان، قرارگاه تقوا، قرارگاه بصیرت و قرارگاه اخلاق است.
ائمه محترم جمعه باید برای آگاهی بیشتر از مشکلات و موانع، هر از گاهی با لباس مبدل در کوچه و بازار و ادارات و کارخانجات و... حضور داشته باشند.
ائمه محترم جمعه باید برنامه ریزی کنند و به نوبت با مسئولین حوزه ی خود در تمامی مساجد حضور داشته باشند، البته نه به صورت نمایشی و فرمایشی.
ائمه محترم جمعه باید حواسشان به دستگاه های موازی کار باشد چون این دستگاه ها در حیف و میل بیت المال حرف اول را می زنند و خروجی مورد انتظار را هم ندارند.

حسن حیدری

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۸ ، ۰۷:۱۵
حسن حیدری