حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید بایگانی مرداد ۱۳۹۹ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

۳۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش مشرق، یک فعال رسانه‌ای نوشت: سخنگوی دولت ترکیه بعد از علنی شدن روابط امارات و اسراییل گفته: «تاریخ قطعاً شکست خائنان به ملت فلسطین را ثبت خواهد کرد» حالا تو این نمودار ببینید کی بیشتر از همه با اسراییل روابط اقتصادی داره؛ روابط سیاسی و امنیتی و نظامی و فرهنگی و معاشقه‌ها هم بماند!

 

 

 

 

۰ نظر ۲۵ مرداد ۹۹ ، ۱۸:۴۷
حسن حیدری

بحرین؛ دومین کشوری که عادی سازی روابط را اعلام خواهد کرد

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از امارات، بحرین دومین کشوری خواهد بود که عادی سازی روابط را اعلام می‎کند.

به گزارش مشرق، کانال 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع اسرائیلی گفته که پس از امارات متحده عربی، کشور بحرین عادی سازی روابط خود با تل آویو را اعلام خواهد کرد.

بحرین اولین کشور عربی است که عادی سازی روابط و سازش با رژیم غاصب صهیونیستی را به امارات تبریک گفت.

بیشتر بخوانید:

واکنش حماس به توافق امارات با صهیونیست‌ها

چرایی عادی سازی روابط امارات و اسرائیل

واکنش ترکیه به توافق امارات و رژیم صهیونیستی

این در حالی است که کمیته‌های مقاومت فلسطین این توافق را به ‌منزله خنجری زهرآلود به پهلوی امت اسلامی و تاریخ این امت برشمردند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اعلامیه عادی‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل اعلام کرد که عادی‌سازی روابط تسلیم شدن و کرنش است و واقعیت‌های درگیری را تغییر نخواهد داد بلکه خوی تروریستی اشغالگر را افزایش خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز، پنجشنبه در توئیتی اعلام کرد که توافق بین محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای عادی‌سازی کامل روابط صورت گرفته است.

منبع: تسنیم
۰ نظر ۲۵ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۴۹
حسن حیدری
راهبرد هسته‌های مقاومت بدون اینکه پروژۀ «تغییر مذهبی» را دنبال کند، توانست به‌مراتب قوی‌تر و جذاب‌تر از هر استدلال انتزاعی و تبلیغ ذهن‌محور عمل کند و بدون کمترین حساسیت‌زایی فرقه‌ای، خیل عظیمی را بر شمار پیروان و شیفتگان مکتب اهل بیت بیفزاید.
راهبرد هسته‌های مقاومت بدون اینکه پروژۀ «تغییر مذهبی» را دنبال کند، توانست به‌مراتب قوی‌تر و جذاب‌تر از هر استدلال انتزاعی و تبلیغ ذهن‌محور عمل کند و بدون کمترین حساسیت‌زایی فرقه‌ای، خیل عظیمی را بر شمار پیروان و شیفتگان مکتب اهل بیت بیفزاید.
گروه بین الملل-رجانیوز: حجت الاسلام مهدی محمدآبادی به مناسبت سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33روزه نوشت: 
 
راز زمینی یک تحلیل غیبی
 
در تابستان داغ سال 2006م، رژیم صهیونیستی از زمین و هوا و دریا به جنوب لبنان حمله‌ور شد؛ جوری که –به تعبیر سید حسن نصرالله-«حرف زدن از پیروزی و حتی نجات از مهلکه، شبیه جنون بود.»[1] پیام شفاهی سیدنا القائد به سید مقاومت اما تحلیلی 180 درجه متفاوت داشت: «وقتی این جنگ با پیروزی شما به پایان برسد، به قدرتی تبدیل خواهید شد که قدرت دیگری جلودارش نیست.»[2]راستی این اطمینان رهبر انقلاب به نزول امداد ویژۀ الهی، مستند به چه مؤلفه‌های زمینی بود؟
 
رنسانس و کودتای جهانی هویت
 
با وقوع «رنسانس»، هیمنۀ صنعتی و اقتدارات تکنولوژیک غربی‌ها، دست برتر را در «موازنۀ قدرت جهانی» به آنان داد. از سوی دیگر، موج شتابان جمهوری‌خواهی، بهانه‌ای برای سرنگونی حکومت‌های پادشاهی شده بود. همین دو موج بود که امپراتوری ششصدسالۀ عثمانی را به ضعف و وابستگی و در نهایت، فروپاشی کشاند؛ فاجعه‌ای که «شخصیت جمعی» صدها میلیون مسلمان را برای ده‌ها سال خدشه‌دار کرد و دومینویی از شکست و پس‌رفت و افول را برایشان رقم زد که در «روز فاجعه»[3] رسمیت یافتن رژیم جعلی اسرائیل، به حضیض خود رسید.
 
شهر کورها و پادشاه یک‌چشم
 
در این میان، به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر در مصر و مواضع و اقدامات انقلابی او، موجی از شور و هیجان در بین ملت‌ها و نخبگان مردمی عرب و غیرعرب برپا کرد. آنان «عزت» و «هویت» به‌یغمارفتۀ خود را در آینۀ رخ جمال می‌دیدند و در این بیابان ایده‌‌های نجات‌بخش، چه مرهمی برای دردشان از این بهتر؟! پس طبیعی بود که برای کسی مهم نباشد آیا اساسا ایدئولوژی «پان‌عربیسم» ناصر، کشش تعبیر ماندگار رؤیای بربادرفتۀ ملت‌های عرب و مسلمان را دارد یا نه؛ اصلا مگر «سوپرمن» هم شکست می‌خورد؟!
 
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
 
طولی نکشید که در 1967م، موعد جدی‌ترین امتحان برای سنجش عیار الگوی ناصر فرار رسید. در عین ناباوری، رژیم صهیونیستی توانست در کمتر از شش روز، طومار ارتش‌های مجهز عربی به رهبری ناصر را در هم‌ بپیچد؛ اتفاقی که نشان داد نه برتری در سازوبرگ جنگی، ضامن پیروزی است و نه ایدئولوژی عرب‌گرایانۀ ناصر، آب حیات امت. ادامۀ روند شکست‌های تحقیرآمیز در برابر دشمن اسرائیلی، استمرار اشغال اراضی فلسطینی و سپس تصرف جنوب لبنان، نشان از دیواری بود که با رفتن ناصر و روی کار آمدن ناخلفش، سادات، خیلی زود کج شد و سر از «کمپ‌دیوید»[4] و «مادرید»[5] و«اسلو»[6] درآورد و در نهایت به صلح، یا -بهتر بگویم– تسلیم ابوعمار[7]، کهنه‌مجاهد فلسطین ختم شد. آخرش هم ملت‌ها ماندند و تحقیری که ظاهرا پایانی نداشت! همه چیز گواه بر ناتمام بودن پاسخ ناصر بود.
 
تولد سیمرغ
 
اما درست وقتی در کمپ‌دیوید، سادات و بگین در حضور کارتر یکدیگر را در آغوش گرفته بودند، انقلاب اسلامی در ایران در آستانۀ پیروزی بود؛ انقلابی که بدون اتکا به مبارزۀ مسلحانه و صرفا بر دوش ایمان و بیداری و حضور مردم و اقتدای آنان به رهبری چون امام، با کمترین تلفات انسانی توانست ژاندارم تادندان‌مسلح آمریکا در غرب آسیا را از تخت به زیر بکشد. در واقع، امام همان راهی را که در هنگامۀ نبرد سوم اعراب و اسرائیل، در پیامی به سران دولت‌ها و نیز امت اسلامی گفته بود[8] -یعنی بی‌اعتنایی به قدرت‌های مادی حامی اشغالگر، اتکا به بسیج عمومی و استقامت مردم و اعتماد به نصرت الهی- خود در پیش گرفته و مرحلۀ اول را با پیروزی کامل پشت سر گذاشته بود. راهبرد «مردمی‌سازی مقابله با طاغوت» که امام از دو دهه پیش مطرح می‌کرد، حالا روی زمین محقق شده و به‌شدت قابلیت «الگو»شدن و تکثیر در بیرون مرزهای جمهوری اسلامی یافته بود.
 
پیر اندر خشت می‌بیند همه
 
اشغال جنوب لبنان در 1982م با فتح تاریخ‌ساز خرمشهر هم‌زمان شده بود. شاید خیلی از کسانی که مصرانه پی‌گیر اعزام رزمنده به لبنان بودند، دقیقا متوجه نشدند که چرا امام با ایده‌شان مخالفت کرد[9]؛ امامی که نهضتش از روز اول، با شعار کمک به مستضعفان جهان و نابودی اسرائیل گره خورده بود. اما اندکی بعد، وقتی اولین «هستۀ مقاومت مردمی» برآمده از فکر و روش انقلاب اسلامی، با عنوان «حزب‌الله» اعلام موجودیت کرد، معلوم شد آن حکیم الهی، روی چه ظرفیتی حساب باز کرده است.
 
عملیات‌های گستردۀ استشهادی علیه متجاوزان، نبردهای نامنظم به مواضع دشمن و پیشرفت روزبه‌روز در توان نظامی و البته عملیات رسانه‌ای و جنگ روانی هدفمند، کار را به جایی رساند که در سال 2000م، اشغالگران صهیونیست برای اولین بار از یک سرزمین اشغال ‌شده، عقب‌نشینی کردند و با خفت‌وخواری مجبور به ترک لبنان شدند. اما مگر متجاوزان، به این راحتی دست از سر عروس خاورمیانه برمی‌دارند؟!
 
قد کان لکم آیه فی فئتین التقتا…[10]
 
بعد از آنکه آمریکا با لشکرکشی آمریکا به افغانستان و عراق، پروژۀ «خاورمیانۀ جدید» را کلید زد، نابودی مقاومت در لبنان –که گمان می‌رفت ضعیف‌ترین حلقۀ این زنجیره باشد- به عنوان «درد زایمان»[11] این فرزند نامشروع معرفی شد؛ غافل از اینکه «فئۀ قلیله»، یعنی همان «هسته مقاومت» به‌ظاهر ناچیز 20 سال پیش، تبدیل به درخت تنومندی شده که «باغبان با دیدنش به‌وجد می‌آید و دل دشمنان را آتش می‌زند.»[12] 33روز بعد، برای اولین بار پس از 60 سال، اولین شکست نظامی به رژیم غاصب اسرائیل و بلکه به جبهۀ «احزاب»[13] غربی-عربی-عبری تحمیل شد. پیش‎‌بینی رهبری محقق شده بود؛ نه‌تنها حزب الله پیروز شد، بلکه وجود خود را به‌عنوان مهمترین گروه حافظ «استقلال» و «آزادی» و «عزت» ملت لبنان تثبیت کرد.
 
مهر خوبان دل و دین از همه بی پروا برد
 
از دستاوردهای مهم مقاومت 33روزه، این بود که سید حسن نصر الله، رهبر شیعۀ مقاومت اسلامی لبنان، به «محبوب‌ترین شخصیت جهان عرب» تبدیل شد. اگرچه حزب الله از ابتدا نیز راهبرد مقاومت ضداسرائیلی خود را بر فرقه‌گرایی قومیتی و مذهبی مبتنی نکرده بود، اما وقتی توانست بر دوش آگاهی و اراده و قیام خود مردم، «سایکس‌‌پیکوی ثانی»[14] را عقیم و موازنۀ قدرت منطقه‌ای را به‌ نفع امت اسلامی و مستضعفان برقرار کند، آنجا بود که پس از چند دهه شکست و سرخوردگی ملت‌های عرب، پرچم «عزت و اقتدار» امت بدون چون‌وچرا به دست او به اهتزاز درآمد. نتیجه این شد که نه‌تنها توده‌های شیعه و سنی و مسیحی، که حتی برجستگان اسلام‌گرای اهل سنت همچون «شیخ یوسف قرضاوی»[15] (رئیس اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان) و «محمدمهدی عاکف»[16] (مرشد کل اخوان) و عجیب‌‌تر از این‌ها، عالمان سلفی همچون «سلمان العوده»[17] نیز علیرغم خواست سیاستمداران مرتجع و علمای درباری منطقه، علنا به صف توده‌های مدافع حزب الله پیوستند. بدیهی است که این‌ همه، افزون بر تأثیر استقامت و موفقیت‌ و پیشرفت گام‌به‌گام حزب الله بر هویت‌یابی و تثبیت و تقویت مجاهدان اسلام‌گرای فلسطینی در «جهاد» و «حماس» و خصوصا درخشش مظلومانۀ آنان در جنگ ‌22روزه و سه جنگ پس از آن[18] و نیز بر اعادۀ هویت استکبارستیزانه در زیدیان انقلابی یمن و تشکیل انصار الله و تقارب و هم‌افزایی روزافزون آن با انقلاب اسلامی است[19] که تشریح هر یک، فرصتی مجزا می‌طلبد.
 
بلی؛ راهبرد هسته‌های مقاومت -که ترجمان عملی مکتب تشیع است- بدون اینکه پروژۀ «تغییر مذهبی» را دنبال کند، توانست به‌مراتب قوی‌تر و جذاب‌تر از هر استدلال انتزاعی و تبلیغ ذهن‌محور عمل کند و بدون کمترین حساسیت‌زایی فرقه‌ای، خیل عظیمی را بر شمار پیروان و شیفتگان مکتب اهل بیت بیفزاید. وقتی به برکت استقامت و مجاهدت مؤمنین و نصرت ولی خدا، امداد الهی نازل شود و «فتح» روی زمین محقق شود، تازه آن وقت است که بی‌رقیب بودن گفتمان و مکتبت بر همگان ظاهر می‌شود و در نتیجه، مردم «فوج‌فوج» به دین خدا درمی‌آیند.[20]
 
پانوشت:
 
[1]. http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=26487
 
[2].  همان
 
[3]. یوم النکبه؛ 15 می 1948م
 
[4]. معاهد‌ۀ صلحی که در سپتامبر 1978م با میانجی‌گری کارتر، بین سادات و بگین امضا شد.
 
[5]. کنفرانس رونمایی از طرح بوش پدر با عنوان «روند صلح خاورمیانه» در اکتبر 1991م
 
[6]. پیمانی که طی دو نشست در 1993م و 1995م با وساطت بیل کلینتون و بین یاسر عرفات و اسحاق رابین امضا شد و بر اساس آن، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) توسط اسرائیل به عنوان «حکومت خودگردان فلسطین» به‌رسمیت شناخته شد.
 
[7]. کنیه «یاسر عرفات»
 
[8]. برای مطالعۀ این دو پیام‌ حضرت امام، نک. صحیفۀ امام، ج3، ص1-4.
 
[9]. حضرت امام با اطلاع از طرح برخی سران لشکری و کشوری برای اعزام نیرو به لبنان، طی سخنرانی مفصلی در 31 خرداد 1361ش، مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند و دلیل آن را، عدم امکان تمرکز همزمان کشور در دو جبهۀ نبرد با صدام و اسرئیل دانستند که نتیجه‌اش، شکست در برابر صدام و تأمین منافع کلان آمریکا در منطقه است. شعار معروف «راه قدس از کربلا می‌گذرد» وام گرفته از همین سخنرانی حضرت امام است که فرمودند: «ما مى‏خواهیم که قدس را نجات بدهیم، لکن بدون نجات کشور عراق از این حزب منحوس نمى‏توانیم. ما لبنان را از خود مى‏دانیم، لکن مقدمه اینکه لبنان را ما نجات بدهیم این است که عراق را نجات بدهیم. ما مقدمه را رها نکنیم و بى‏ربط برویم سراغ ذى المقدمه و همه چیز خودمان را صرف کنیم در آن و عراق براى خودش محکم کند جاى خودش را.» (صحیفۀ امام، ج16، ص354)
 
[10]. آیۀ 13 سورۀ آل‌عمران؛ این آیه به پیروزی معجزه‌آسای مسلمانان در جنگ بدر اشاره دارد که رهبر انقلاب در پیامشان به مناسبت پیروزی حزب الله قهرمان در جنگ 33روزه، به آن استشهاد کردند.
 
[11]. تعبیر کاندولیزا رایس (وزیر خارجۀ بوش پسر)
 
[12]. تعبیر آیۀ 29 سورۀ فتح در توصیف یاران پادررکاب پیامبر اکرم: «ِوَ مَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الْکُفَّار»
 
[13]. رهبر انقلاب در پیام شفاهی که در روزهای ابتدایی جنگ برای سید مقاومت فرستادند، صحنه را به «جنگ احزاب» تشبیه کردند که برای ریشه‌کنی جمعیت مؤمن طراحی شده بود. نک. http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=26487
 
[14]. سایکس‌پیکو همان قرارداد استعماری است که در 1916م و پس از فروپاشی عثمانی تصویب شد و بر اساس آن، منطقۀ «هلال الخصیب» (شامات و عراق) بین فرانسه و انگلیس تقسیم شد. پس از لشکرکشی آمریکا به افغانستان و عراق در آغاز هزارۀ سوم میلادی و سپس فتنۀ تکفیری‌ها در منطقه –که به‌وضوح، تجزیۀ مجدد منطقه را هدف گرفته بود- از این روند به «سایکس‌پیکوی ثانی» تعبیر شد.
 
[15]. در بخشی از مصاحبۀ ایشان با روزنامۀ الوفد مصر آمده است: «مقاومت لبنان جهاد مشروع است و به همراه جهاد در فلسطین شریف ترین انواع جهاد در زمین به شمار می آید و شیعه بخشی از امت اسلامی هستند و بر همه مسلمانان واجب است که از این مقاومت علیه دشمن صهیونیستی پشتیبانی کنند.» البته غیر از این مواضع شخص قرضاوی، اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان نیز بیانیه‌ای در حمایت از حزب الله صادر کرد. (https://rizy.ir/7FG)
 
[16]. در بخشی از بیانیۀ رسمی اخوان المسلمین به امضای عاکف آمده بود: «موضع ثابت جنبش اخوان المسلمین در این زمینه بر حمایت از مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین در برابر دشمنی متجاوز و وحشی که امت اسلامی و هویت آن را هدف گرفته، استوار است.» (همان)
 
[17]. این عالم عربستانی در برنامه تلویزیونی «الحیاه کلمه» که از شبکه ان.بی.سی پخش می‌شود، خواستار اتحاد مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی شد که دشمن مشترک همه انسان‌هاست. (همان)
 
[18]. فقط از باب نمونه، به نقل قول «انیس نقاش» -از همرزمان سردار شهید «عماد مغنیه»- اشاره می‌کنیم: «روزی برادر رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، اعلام کرد تقریباً یقین دارم که موشکی در غزه نیست، مگر اینکه اثر انگشت شهید عماد بر آن باشد.» (https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=35762)
 
[19]. شواهدی متعددی در مکتوبات و بیانات رهبران انصار الله در این زمینه موجود است.
 
[20]. برگرفته از آیات اول و دوم سورۀ مبارکۀ نصر.
 
منبع: شعوبا
 
۰ نظر ۲۵ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۳۵
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل

💠 امام امت: روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد.
نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجه‌ای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد.
🔹هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است.
یعنی نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهی.

١٣٨٨/٠٩/٢٢

۰ نظر ۲۵ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۳۰
حسن حیدری

درخواست یک شهید لبنانی

ساواک در گزارشی با طبقه بندی خیلی محرمانه و فوری خبر از آغاز به کار جنبش «امل» لبنان را به ایران مخابره کرد. علی عباس یکی از جوانان لبنانی همین جنبش بود که در جنگ تحمیلی به ایران آمد و شهید شد.

به گزارش مشرق، امام موسی صدر چند سال پس از حضور خود در لبنان، از سال ۱۹۶۴ به تأسیس مقاومتی می‌­اندیشید که حسین‌گونه و مؤمنانه باشد و نه تنها به دشمن پشت نکند، بلکه تا مرز شهادت و پیروزی به پیش رود.

امام موسی صدر غبار روزگار را از مردم لبنان زدود و آن‌ها را به علم‌­آموزی تشویق کرد، هرچند به قیمت فروش زمین و دارایی یا سفر به دیار غربت باشد. او در سال ۱۹۶۸ مجلس اعلای شیعیان را تأسیس کرد تا امور شیعیان را ساماندهی کند و همچون دیگر فرقه‌های لبنان بر موقوفات شیعیان نظارت داشته باشد.

جنبشی برای محرومان لبنان

او همچنین، جنبش محرومان را برای دفاع از محرومان همۀ فرقه‌ها و حقوق آن‌ها تأسیس کرد و گفت: «هر کجا مسئلۀ بر حقی باشد، ما در کنار آن هستیم.» او با همکاری شهید دکتر مصطفی چمران، شاخۀ نظامی جنبش محرومان با نام «گروه­‌های مقاومت لبنان» (أمل) را به‌مثابۀ گروه پیشاهنگ در ایفای رسالت اسلامی و دفاع مدنی، به راه انداخت تا بدانجا که امام صدر و دکتر مصطفی چمران در مقابل عصر اسرائیل قرار گرفت.

فعالیت شهید چمران در جنبش «امل» باعث شد تا نمایندگی ساواک در  لبنان طی دو نامه که در سال ۱۳۵۴ برای اداره کل دوم ساواک فرستاد،از چگونگی تشکیل جنبش امل زیر نظر امام موسی صدر و دکتر چمران گزارشی خیلی محرمانه و فوری را منتشر کند.

متن سند اول

به : ۲۱۳ - ۳۳۴تاریخ : ۵۴/۴/۱۶

از : نمایندگی لبنان ۳۳۴شماره : ۴۱۸۰و ۴۱۸۱

موسی صدر به دنبال انفجار نارنجک و قتل بیش از ۴۰نفر و مجروح شدن عده زیادی در یک اردوگاه آموزشی در نزدیکی بعلبک، روز گذشته طی یک مصاحبه مطبوعاتی برای اولین بار، وجود یک سازمان چریکی وابسته به خود را تحت عنوان «امواج مقاومت لبنانی» با علامت اختصاری AMAL اعلام نمود.

 

۲- موسی صدر اظهار داشت: افرادی که در حادثه انفجار نارنجک به قتل رسیده‏‌اند یا مجروح شده‏‌اند وابسته به این گروه بوده و زیر نظر نهضت آزادی بخش فلسطین آموزش می‏ دیده‌‏اند. 

 

۳- نامبرده اضافه کرد، هدف از تشکیل این گروه مسلح دفاع از جنوب لبنان و مقابله با اسرائیل است و پیشنهاد کرد کلیه گروه‌های مسلح داخلی وابسته به احزاب مختلف در یک سازمان واحد متشکل شده و در کنار ارتش لبنان از موجودیت کشور دفاع کنند.

 

رئیس نمایندگی لبنان

دایره بررسی ۱۷/۴ 

مربوط به اداره کل دوم است به آنها داده شود ۵۴/۴/۱۷

متن سند دوم

به : ۳۳۴تاریخ : ۵۴/۴/۲۵

از : ۲۱۳شماره : ۲۶۵/۲۱۳ 

موسی صدر یک گروه مسلح زیر نظر یک دکتر فیزیک شیعه ایران، به نام دکتر مصطفی چمران که تحصیلات خود را در آمریکا به اتمام رسانیده و همسر آمریکایی دارد به وجود آورده است. این شخص از عناصر فعال به اصطلاح کنفدراسیون دانشجویان خائن ایرانی است که فعلاً در صور اقامت دارد و رئیس آموزشگاه حرفه‏‌ای سید موسی صدر می‌‏باشد. 

 

از بخش ۲۱۳اطلاع دارند فوریت گزارش از نظر اداره کل سوم است... 

از کل سوم سؤال شد اقدام کرده‌‏اند. 

موسی صدر - ۵۸

۱۲-۷۰۲/۱۰۶-۵۸

 معرفی یکی از شهدای جنگ تحمیلی اعضای جنبش امل


علی عباس از قوی‌ترین نیروهای رزمی جنبش امل لبنان بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که شهید چمران درگیر مسائل کردستان بود با گروهی از کودکان یتیم لبنانی به ایران آمد و به خدمت امام(ره) رسید. بعد از بازگشت یتیمان لبنان، علی عباس در تهران ماند و به خدمت ستاد جنگ‌های نامنظم درآمد.

علی عباس در جبهه‌های لبنان و کشورهای دیگر تحت نفوذ صهیونیست‌ها بارها جنگیده بود، به طوری که ‌گفته می‌شد حدود ۱۴ کشور، او را ممنوع‌الورود اعلام کرده و در لبنان نیز به دنبال او بودند.



در روز عملیات دهلاویه، در روز ۲۶ خردادماه سال ۱۳۶۰ و در کنار ایرج رستمی در روستای سیدخلف مستقر شده بود. حدود ساعت ۱۰ صبح از طرف گروه علی‌رضا ماهینی درخواست مهمات شد و چون در آن لحظه کسی برای انتقال مهمات به خط درگیری در دسترس نبود، علی عباس با اصرار از رستمی خواست که به او اجازه دهد تا مهمات را رسانده و برگردد. رستمی به ناچار موافقت کرد. علی عباس با یک جعبه مهمات روی دوش به سمت نقطه درگیری رفت و ولی قبل از این که به رزمندگان گروه(شهید)علی ماهینی برسد هدف گلوله دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

بخشی از وصیتنامه شهید

شهید علی عباس در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است:

وصیتم را از جبهه های نبرد نیروهای ایرانی علیه نیروهای کفر رژیم صدام بعث و حامیانشان برایتان می نویسم؛ ما مبارزه علیه رژیم بعث را که نبرد حق علیه ظلم است برگزیدیم و از شما می خواهم علیه کفر و سرکشی متحد شوید و اختلافات داخلی را کنار بگذارید.

شهید علی عباس در بهشت زهرا و در نزدیکی مزار شهید مصطفی چمران به خاک سپرده شده است.

 

منبع: ایسنا
۰ نظر ۲۱ مرداد ۹۹ ، ۲۱:۵۵
حسن حیدری

حضرت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):

* زندگى موسى‌بن‌جعفر یک زندگى شگفت‌آور و عجیبى است. اولاً در زندگى خصوصى موسى‌بن‌جعفر، مطلب براى نزدیکان آن حضرت روشن بود. هیچ‌کس از نزدیکان آن حضرت و خواصِ اصحابِ آن حضرت نبود که نداند موسى‌بن‌جعفر براى چه دارد تلاش مى‌کند و خود موسى‌بن‌جعفر در اظهارات و اشارات خود و کارهاى رمزى‌اى که انجام مى‌داد، این را به دیگران نشان مى‌داد. حتى در محل سکونت، آن اتاقِ مخصوصى که موسى‌بن‌جعفر در آن اتاق مى‌نشستند این‌جورى بود که راوى ـ که از نزدیکان امام هست ـ مى‌گوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسى‌بن‌جعفر سه چیز است؛
یکى یک لباس خشن، یک لباسى که از وضع معمولىِ مرفّهِ عادى دور هست. یعنى به تعبیر امروز ما مى‌شود فهمید و مى‌شود گفت لباس جنگ. این لباس را موسى‌بن‌جعفر آنجا گذاشتند، نپوشیدند؛ به‌صورتِ یک چیز سمبولیک. بعد «و سیفٌ مُعَلَّق» شمشیرى را آویختند، معلق کردند یا از سقف یا از دیوار؛ «و مُصحَف» و یک قرآن.
ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانۀ زیبایى است، در اتاق خصوصى حضرت که جز اصحابِ خاصِ آن حضرت کسى به آن اتاق دسترسى ندارد، نشانه‌هاى یک آدم جنگىِ مکتبى، مشاهده مى‌شود. شمشیرى هست که نشان مى‌دهد هدف، جهاد است. لباس خشنى هست که نشان مى‌دهد وسیله، زندگى خشونت‌بارِ رزمى و انقلابى است؛ و قرآنى هست که نشان مى‌دهد هدف، این است، مى‌خواهیم به زندگى قرآن برسیم با این وسائل و این سختی‌ها را هم تحمل کنیم.
۰ نظر ۲۰ مرداد ۹۹ ، ۲۱:۰۹
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

مسئله فوری - مهار قیمت ها

 

حضرت امام خامنه‌ای: «یک جمله در باب مسئله‌ی اقتصادی کشور عرض میکنم. خب، کشور از لحاظ معیشت عمومی دچار مشکل است؛ یعنی واقعاً معیشت خانوارها دچار مشکل جدّی است و مردم مشکل دارند؛ گرانی‌ها و مانند اینها هست، اینها بایست علاج بشود. البتّه کارهایی که باید انجام بگیرد، ما در جلسات خصوصی به مسئولین گفته‌ایم یا پیغام داده‌ایم؛ بنده با آقای رئیس‌جمهور هم صحبت کرده‌ام و با بعضی از مسئولین دیگر هم دورادور صحبت کرده‌ایم و پیغام داده‌ایم که کارهایی را انجام بدهند؛ حالا این را باز هم میگویم، تأکید میکنم بر اینکه دستگاه‌های مسئول به آن توجّه کنند که در همین زمینه‌ی مربوط به مشکل اقتصادی، یک بخش مسائل فوری ما است، یک بخش هم مسائل بلندمدّت ما یا میان‌مدّت ما است.

 مسائل فوری عمدتاً مسئله‌ی مهار قیمتها است؛ یعنی تلاشهایی [برای آن] باید کرد. متخصّصین مسائل اقتصادی معتقدند که این کار ممکن است؛ یعنی کسانی که اهل مدیریّتهای اجرائی در زمینه‌ی اقتصادی هستند معتقدند که میشود قیمتها را مهار کرد. البتّه گاهی اوقات که قیمتها بالا میرود به خاطر کمبود کالا است؛ لکن در مواردی هیچ کمبودی وجود ندارد، جنس وجود دارد، زیاد هم هست [امّا] در انبار آن را نگه میدارند، عرضه نمیکنند، که خب با اینها بایستی برخورد کرد؛ یعنی واقعاً اینها را حتماً بایستی دستگاه‌های ذی‌ربط که عمدتاً دستگاه‌های دولتی هستند ــ قوّه‌ی مجریه، و قوّه‌ی قضائیّه هم اگر کمکی از او لازم است ــ وارد بشوند. این یک مسئله است که بازار یک ثباتی پیدا بکند. این حالت که هر روز اجناس یک قیمتی پیدا کند، برای کشور مضر است.» ۱۳۹۹/۰۵/۱۰

۰ نظر ۲۰ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۵۹
حسن حیدری

لژیون

در ادامه تلاش غرب برای دخالت مستقیم در اداره لبنان، ارتش فرانسه یگان رزمی - مهندسی از واحدهای مزدوران خارجی و انگلیس نیز یک کشتی رصد وضعیت مناطق ساحلی و زیردریایی را به سواحل لبنان اعزام کرده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، بعد از انفجار شدید در بندر بیروت که باعث تخریب شدید زیرساخت های اقتصادی، مناطق مسکونی و کشته شدن بیش از یکصد نفر از شهروندان لبنانی شد، شرایط این کشور که پیش از آن به دلیل رقابت های سیاسی و شرایط بد اقتصادی دچار التهاب بود به سمت شروع مجدد تظاهرات و آشوب ها رفت. به فاصله کوتاهی پس از این حادثه، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه به بیروت رفت و در سخنانی که قبلا در لفافه و جلسات محرمانه مطرح شد و این بار علنا و با بازنشر گسترده بیان گردید، این مقام اروپایی به صراحت در امور داخلی و فعالیت های دولت لبنان دخالت کرد و هشدار داد اگر در این زمینه لبنانی ها موفق نباشند فرانسه رأسا اقداماتی را در این زمینه آغاز می کند.

اما این اخطارها، مرحله اول دخالت بود و بررسی های مشرق نشان می دهد در کمتر از چند روز از هشدارهای لفظی اروپا، اقدامات و دخالت های نظامی فرانسه در پوشش کمک های مهندسی آغاز شده است. در عین حال خبر های جدید از رسیدن یک کشتی ویژه انگلیسی نیز به سواحل لبنان خبر می دهد که دارای توانایی های خاص و مهمی است.

بیشتر بخوانید:

فعالیت مخفیانه تیم ترور وابسته به امارات پس از ۲ سال لو رفت/ استخدام مزدوران آمریکایی و اسراییلی برای قتل فعالان سیاسی در یمن +عکس و فیلم

تحرکات مشکوک برخی ارتش‌های حاشیه خلیج فارس در حوزه هوایی/ اسکادران‌ جنگنده‌های بی هویت در راه است +عکس

سربازان بی هویت فرانسه به سمت لبنان حرکت کردند

اگر از علاقمندان به مسائل نظامی باشید حتما اسم یگان لژیون خارجی ارتش فرانسه به گوش شما خورده است. این یگان از حدود قرن ۱۹ میلادی و با منظوری خاص آغاز به کار کرد. پایه و ریشه لژیون خارجی فرانسه افرادی غیر فرانسوی بودند و هستند که به این یگان نظامی پیوسته، هویتی جدید به آنها داده می شود و اگر در طول خدمت خود در این یگان زنده ماندند بعد از آن شهروندی فرانسه به آنها اعطا می شود. در طول تاریخ نسبتا طولانی این یگان، لژیون خارجی فرانسه اکثر اوقات مقصد خلافکاران و بزهکاران و افراد فراری از کشورهای مختلف بود که به منظور در امان ماندن از تعقیب های قانونی زندگی در این یگان نظامی را ترجیح می دادند. حتی در دوره ای پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از نیروهای ارتش آلمان نازی برای فرار از تعقیب های قضایی به این یگان ملحق شدند.

اعلام اعزام یگان های لژیون خارجی ارتش فرانسه به لبنان توسط اکانت توییتری یگان لژیون

در سابقه این یگان حضور در عمدتا جنگ های استعماری فرانسه از ویتنام تا آفریقا، خصوصا نبرد الجزایر، وجود داشته و اخیرا نیز این یگان فعالیت های شدیدی را کشور آفریقایی مالی دارد. به دلیل این که بسیاری از نیروهای این یگان خارجی هستند و وضعیت هویت آن ها نیز تا مدت ها مخفی می ماند بسیاری از امور سخت، خطرناک و در عبارت دیگر کارهای کثیف دولت فرانسه به این یگان واگذار می شود.

در حال حاضر هنگ دوم مهندسی لژیون خارجی از زیر مجموعه های تیپ ۲۷ پیاده نظام کوهستانی ارتش فرانسه به ماموریت لبنان اعزام شده است. این یگان یکی از دو واحد مهندسی رزمی لژیون خارجی فرانسه است که درسال ۱۹۹۹ میلادی تشکیل شده و در ماموریت های خود تا به امروز سابقه حضور در لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه، افغانستان، جیبوتی، ساحل عاج و کوزو را نیز داشته است. اینکه چطور در وضعیت عدم شرایط جنگی در لبنان فرانسوی ها به جای یگان های امداد و نجات شهری و صلیب سرخ این یگان را به لبنان ارسال کرده اند از جمله سوالات بزرگی است که می تواند نشان دهنده نقشه های بسیار بزرگتر فرانسه برای این مستعمره قدیمی باشد. در عین حال وسیله نقلیه نیروهای فرانسوی در این حرکت به سمت لبنان نیز جالب توجه است.

کمک بشر دوستانه با شناور مخصوص عملیات آبی خاکی!

وسیله ای که نیروهای یگان لژیون خارجی فرانسه نیز با آن به سمت لبنان حرکت کرده اند نیز در نوع خود جالب توجه است. ناو تهاجم آبی خاکی Tonnerre از کلاس میسترال با شماره بنده L۹۰۱۴، نیروهای مزدور فرانسوی را به لبنان حمل خواهد کرد. شناور مورد نظر چیزی در حدود ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن در حالت بارگیری کامل وزن داشته و طول آن نیز در حدود ۱۹۹ و عرض آن نیز ۳۲ متر است. خدمه ثابت این شناور نیز در حدود ۱۶۰ نفر است.

ناو تهاجم آبی خاکی Tonnerre

این شناور می تواند در صورت لزوم تجهیزاتی مثل یک گردان تانک یا ۷۰ خودروی زرهی سبک را با خود حمل کند. در وضعیت حمل نیروهای پیاده بسته به میزان طول سفر شناورهای این کلاس می توانند بین ۴۵۰ الی ۹۰۰ نفر نیرو را با خود حمل کنند. در بحث توان حمل توان هوایی نیز ناوهای کلاس میسترال می توانند ۱۶ بالگرد سنگین یا ۳۵ بالگرد سبک را با خود حمل کنند. این شناور از نظر تسلیحاتی البته تقریبا به جنگ افزار خاصی مجهز نشده و تنها مورد قابل اشاره در آن سامانه های دفاع هوایی کوتاه برد SIMBAD مجهز به موشک های میسترال هستند.

در حال حاضر به صورت دقیق اطلاعاتی از تجهیزات همراه یگان اعزامی منتشر نشده اما این کشتی به سرعت امکان بدل شدن به یک پایگاه کوچک بالگردی شناور و یک واحد کنترل و فرماندهی در سواحل لبنان برای هر گونه عملیات نظامی را دارد.

روباه پیر نیز به صحنه لبنان وارد شد

بر اساس اخبار رسیده، شناوری از نیروی دریایی انگلیس نیز وارد سواحل لبنان شده که ماموریت آن برآورد خسارت های وارد شده به بندر بیروت پس از انفجار اعلام شده است. شناور مورد نظر HMS Enterprise از کلاس اکو نام دارد. وزن این شناور در حدود ۴ هزار تن و طول آن نیز در حدود ۹۰ متر است و ۷۲ نفر نیز خدمه این کشتی هستند.

شناور HMS Enterprise در سواحل لبنان

شناور انگلیسی HMS Enterprise

این شناور به صورت تخصصی برای رصد یک موقعیت خاص جغرافیایی برای عملیات زیردریایی، عملیات های آبی خاکی و در صورت لزوم توان انجام عملیات مین روبی دریایی را نیز دارد. حضور این شناور در سواحل لبنان در کنار یک ناو تخصصی عملیات های آبی خاکی فرانسوی در سواحل لبنان مشخصا نمی تواند از روی حادثه بوده باشد و نشان می دهد اروپا به سرعت در حال بهره برداری سیاسی و نظامی از اتفاق تلخ رخ داده در بیروت است و تلاش دارند با گسیل نیروهای نظامی در پوشش کمک و بررسی حادثه، جای پای محکمی را برای مدتهای طولانی در این کشور ایجاد کنند.

۰ نظر ۲۰ مرداد ۹۹ ، ۱۸:۳۴
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

غدیر، راه‌گشاست

حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی):

«خودِ مسأله غدیر، غیر از جنبه‌ای که شیعه آن را به عنوان اعتقاد قبول کرده است -یعنی حکومت منصوب امیرالمؤمنین علیه‌الصلاةوالسلام از طرف پیامبر که در حدیث غدیر آشکار است- اصل مسأله ولایت هم مطرح شده است. این دیگر شیعه و سنی ندارد. اگر امروز مسلمانان جهان و ملتهای کشورهای اسلامی، شعار ولایت اسلامی سر دهند، بسیاری از راههای نرفته و گره‌های ناگشوده امت اسلامی باز خواهد شد و مشکلات کشورهای اسلامی به حل نزدیک خواهد گشت.» ۱۳۷۹/۰۱/۰۶

۰ نظر ۱۸ مرداد ۹۹ ، ۱۸:۴۰
حسن حیدری
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

امام همچون کعبه هست

http://ahlolbait.com/files/u12/01/1085.jpg

۰ نظر ۱۸ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۵۴
حسن حیدری