حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید سوغات فرانسه:ایدز،گوشت خوک و آب معدنی آلوده / مرگ بر مسئولین مربوطه :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

مسئولین بی عرضه ی وزارت خارجه و وزارت بهداشت ایران

از فرانسه ی صهیونیست صفت عبرت نمی گیرند


فرانسوی‌هایی که تا کنون ارمغانی جز ویروس ایدز و گوشت خوک برای کشور نداشته‌اند، این‌بار با توزیع آب معدنی‌های آلوده سلامت مردم را نشانه رفته‌اند.

سوغات جدید فرانسوی‌ها برای ایران/سرپیچی مدیر فرانسوی آب معدنی دماوند از حکم قضایی+اسناد

فرانسوی‌هایی که تا کنون ارمغانی جز ویروس ایدز و گوشت خوک برای کشور نداشته‌اند، این‌بار با توزیع آب معدنی‌های آلوده سلامت مردم را نشانه رفته‌اند.
راه دانانوشت: شرکت آب معدنی دماوند در سال ۵۲ تأسیس شد تا برای اولین بار خط تولید آب معدنی در کشور راه اندازی شود.
 
در سال ۸۸ شرکت فرانسوی دنون، ۷۰ درصد سهام شرکت دماوند را خریداری کرد و مدیریت این شرکت را به دست گرفت؛ این شرکت در ابتدا ادعا می کرد که آخرین تکنولوژی روز و خطوط بسته بندی آب معدنی را به کار بسته است تا بتواند آب معدنی با کیفیت بالاتر را ارائه دهد اما مرور زمان نشان داد که این موضوع ادعایی بیش نبوده است.
 
ماجرا از آنجا آغاز شد که سازمان غذا و دارو در پی دستورات وزیر بهداشت اقدام به نمونه گیری از آب معدنی دماوند کرد و پس از بررسی نتیجه های آزمایش های مربوط به این آب معدنی، آلودگی این آب معدنی برای سازمان غذا و دارو محرز شد.
 
در ادامه این ماجرا، مسئولان دستور توقف خط تولید آب معدنی دماوند را صادر کردند که مدیر فرانسوی آب معدنی دماوند از این دستور سرپیچی کرد و خط تولید این آب معدنی همچنان به فعالیت خود ادامه داد.
 
رسول دیناروند در اواخر شهریور ماه در مورد دستور وزارت بهداشت مبنی بر توقف خط تولید آب معدنی دماوند و اینکه از طرف این شرکت اعلام شده که چون تخلفشان سنگین نبوده فقط اخطار دریافت کرده اند، گفت: اخطار نبود. ما آن زمان اعلام کردیم از ۳۱۱ نمونه ای که از خط تولید شرکت های تولید آب معدنی گرفیتم، ۳۷ مورد مشکل داشت که ۱۲ مورد آن باید خط تولیدشان متوقف می شد. ضمن اینکه به شرکت هایی که باید خط تولید خود را متوقف می کردند، اخطار داده شد که ضمن توقف تولید و توزیع محصولات خود، تولیدات خود را از سطح بازار جمع آوری کنند.
 
در ادامه تخلف شرکت آب معدنی دماوند، سازمان غذا و دارو درباره این نوع آب معدنی اطلاع رسانی کرد و از مردم خواست تا این آب معدنی را مصرف نکنند که همین موضوع موجب خشم مدیر فرانسوی شد؛ چرا که منافع خود در ایران را که سال ها از آن بهره می‌برد در خطر دید.
 
عدم تمکین فرانسوی ها از دستورات قضایی در ایران تا جایی پیش رفت که مسئولین وزارت بهداشت تنها راه مقابله با این شرکت را اطلاع رسانی دانسته و به مردم اعلام کردند تا اصلاح خط تولید این نوع آب معدنی از خرید آن جدا خودداری کنند.
 
دیناروند با بیان اینکه در صورتی که اصلاحات آنها مورد تایید سازمان غذا و دارو بود اجازه ورود مجدد به بازار را می یافتند، گفت: یکی از این شرکت ها متاسفانه اخطار را رعایت نکرد و خط تولید خود را به رغم اینکه توسط بازرسین دانشگاه پلمپ شده بود، فعال کرد و به تولید و توزیع آب معدنی ادامه داد و اقدامی هم برای جمع آوری محصولاتش از بازار انجام نداد.
 
تخلف شرکت فرانسوی تا جایی پیش رفت که این شرکت با ترتیب دادن یک نشست خبری با حضور خبرنگاران با دفاع از اقدامات غیر قانونی خود اعلام کرد که اگر به سازمان غذا و دارو رشوه می دادند این اتفاق برای این شرکت نمی افتاد.
 
میشل راسکائو، مدیر فرانسوی این شرکت، با استناد به برخی از آزمایش هایی که در فرانسه انجام داده است اعلام کرد که این آب معدنی هیچ گونه آلودگی نداشته و سالم است.
 
در ادامه این کشاکش رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، با افشاگری های جدید علیه این شرکت و تاکید بر آلوده بودن آب دماوند، گفت: در آزمایش هایی که در شهریورماه بر روی آب های تولیدی این شرکت، مشخص شد که آب های این شرکت به میکروب» سودوموناس» آلوده است.
 
دیناروند گفت که قصد نداشته است چنین افشاگری انجام دهد اما تخلف از قانون و اظهارات این شرکت منجر شده است که وی در خصوص باکتری های آلوده کننده این آب معدنی اطلاع رسانی کند.
 
وی ادامه داد: علی رغم ارائه دستور توقف تولید این شرکت دستور فوق را به خوبی اجرا نکرده و اقدام به توزیع محصولات خود در بازار نمود که در نهایت دستور پلمب خط تولید صادر شد.
 
 
 
 
 
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بعد از مدتی مسؤولان این شرکت به ما اعلام کردند که مشکلات مرتفع شده و آماده تولید هستیم که دوباره بازرسان ما با حضور در کارخانه اقدام به نمونه گیری از آب کردند که متاسفانه این بار وجود میکروب ایکولای در چاه منشاء تولید آب این کارخانه از سوی آزمایشگاه تشخیص داده شد.
 
وی ادامه داد: وجود میکروب ایکولای در آب نشان دهنده آلوده بودن آب به فاضلاب انسانی است و لذا بعداز مشخص شدن این نتایج سریعا پروانه تولید آب معدنی دماوند تعلیق شده و این شرکت ملزم به طی فرایندهای میکروب زدایی گردید.
 
یک کارشناس میکروب شناسی در این راستا هشدار می دهد: اگرچه باکتری ای کولای به طور عادی در بدن انسان زندگی می کند، اما برخی از گونه های این باکتری می توانند موجب مسمومیت شدید گوارشی شده و عواقب زیادی برای دستگاه گوارشی انسان بر جای بگذارند.
 
وی همچنین تصریح کرد: برخی از گونه‌های ای کولای مانند O۱۵۷-H۷ و O۱۰۴-H۴ سم‌های بالقوه کشنده‌ای را تولید می‌کنند که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند و گونه O۱۵۷-H۷ که به نام "ای کولای آنتروهموراژیک" (EHEC)همچنین به خاطر ایجاد عوارض وخیم و حتی مرگبار مانند "سندروم همولیتیک یورمیک" مشهور است که ممکن است به نارسایی کلیه بینجامد.
 
سودوموناس هم یک میکروب و پاتوژن بیماری‌زا و فرصت‌طلب است. این باکتری از سیستم ایمنی ضعیف افراد سوءاستفاده و در بافت‌های بدن انسان عفونت و سموم مضر ایجاد می‌کند. میکروب سودوموناس می‌تواند عفونت‌های مجاری ادراری، سیستم تنفسی، التهاب و آماس پوست، عفونت‌های بافت‌های نرم، باکتریمی (وجود باکتری در خون)، عفونت‌های استخوان و مفاصل، عفونت‌های معده و روده‌ای و عفونت‌های سیستمیک متنوع به‌ویژه در بیماران با سوختگی‌های شدید، بیماران مبتلا به سرطان و ایدز که سیستم ایمنی آنها سرکوب شده، ایجاد کند. این نخستین باری نبود که وزارت بهداشتی‌ها وارد حوزه آب‌های معدنی آلوده می شدند و نسبت به این مساله هشدار می‌دادند.
 
تلاش فرانسوی ها برای اینکه اعلام کنند خطری متوجه مصرف کنندگان ایرانی آب معدنی دماوند نیست در حالی صورت می گیرد که این کشور سابقه خوبی در قبال ایرانیان از خود برجای نگذاشته است.
 
سال ها پیش فرانسوی ها برای ایران، ویروس ایدز را به ارمغان آوردند؛ لوران فابیوس که نامش با تجارت ایدز به ایران گره خورده است در جریان صادرات خون های آلوده به ایران طی سال های گذشته هیچ گاه از ملت ایران عذرخواهی نکرد و به این ترتیب انسان‌های زیادی اعم از کودک و زن در ایران قربانی جنایت فرانسوی ها شده و به ویروس ایدز مبتلا شدند.
 
ویروس ایدز تنها دستاورد فرانسوی‌ها برای ایران نبوده و طی اخبار چند روز گذشته روزنامه گاردین نوشت که خوردن گوشت خوک در داخل فرانسه برای دانش آموزان مسلمان اجباری شده است.
 
این روزنامه نوشت: پس از سالها بحث و جدال در فرانسه در زمینه جلوگیری از حجاب در مدارس این کشور هم اکنون خوردن گوشت خوک در مدارس بحثهای جدیدی را در میان جامعه فرانسوی ایجاد کرده است به طوری که شخصیتهای سیاسی جناح راستگرا تنها کسی را فرانسوی می دانند که گوشت خوک مصرف کند!
 
فرانسوی‌ها که منافع خود را در تضاد با این دستور سازمان غذا و دارو می دیدند، دست به صدور بیانیه های مختلف و فرافکنی های گسترده زدند، اما شاید بهتر باشد مقامات قضایی برخورد های لازم با این شرکت را صورت بدهند تا این شائبه که مدیران خارجی آزادی عمل کامل برای هر گونه کارهای غیر قانونی را دارند در اذهان عمومب به وجود نیاید.
۹۴/۰۷/۲۸
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی