حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید ورود حدود ۱۰ میلیون پرونده به محاکم و شوراهای حل اختلاف در سال ۹۴ :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

به این پرونده ها پرونده ی رسیدگی به اموال خودت

و برادرت در مجلس را هم اضافه کن آقای رئیس قوه قضائیه!

رئیس قوه قضائیه گفت: بر اساس کار جدیدی که مرکز آمار قوه قضائیه انجام داده، در سال ۹۴ حدود ۶ میلیون پرونده یکتا یا غیر تکراری وارد محاکم و حدود چهار میلیون پرونده نیز وارد شوراهای حل اختلاف شده است.
رئیس قوه قضائیه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد 

ورود حدود ۱۰ میلیون پرونده به محاکم و شوراهای حل اختلاف در سال ۹۴

رئیس قوه قضائیه گفت: بر اساس کار جدیدی که مرکز آمار قوه قضائیه انجام داده، در سال ۹۴ حدود ۶ میلیون پرونده یکتا یا غیر تکراری وارد محاکم و حدود چهار میلیون پرونده نیز وارد شوراهای حل اختلاف شده است.

به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم آیت الله صادق آملی لاریجانی شنبه شب در گفت وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: ابتدا از همه کارکنان و قضات دستگاه قضا و خانواده هایشان که بار اصلی زحمات را بر دوش دارند، تشکر می کنم.

 

وی همچنین با تشکر از همه مدیران و مسولان عالی دستگاه قضا در خصوص کارنامه قوه قضائیه در سال 94 و مهمترین و برجسته ترین کار دستگاه قضا در یکسال گذشته گفت: کارنامه عبارت از مجموعه خدمات دستگاه قضایی در طول یکسال به مردم است. واقعاً یک حجم بسیار عظیمی از خدمات در محاکم،  دادسراها، شورای حل اختلاف و سازمان های تابعه مثل سازمان ثبت اسناد، پزشکی قانونی و سازمان زندان ها به مردم ارائه می شود؛ به عنوان مثال در همین سازمان ثبت بیش از 50 میلیون خدمت به مردم ارائه شده است.

 

رئیس قوه قضائیه افزود: مجموع پرونده های سالانه ما در حدود 15 میلیون پرونده است؛ البته مقصود این است که دستگاه قضا در 15 میلیون نقطه اعم از دادسرا، محاکم عمومی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری و شوراهای حل اختلاف، مشغول رسیدگی به پرونده هاست. طبق کار جدیدی که مرکز آمار قوه قضائیه انجام داده، ورودی پرونده های یکتا یا غیرتکراری به محاکم حدود شش میلیون و به شوراهای حل اختلاف حدود چهار میلیون پرونده است. 

 

آملی لاریجانی در خصوص اطاله دادرسی گفت: بحث اطاله دادرسی نیازمند تحلیل است زیرا گاهی فهم و تفسیر ما از مسئله اطاله دادرسی این است که مراحل مختلف دادرسی را یک نوع اطاله حساب می کنیم.

 

وی افزود: برخی مدعی هستند که اصلاً چرا یک پرونده باید مراحل مختلف را طی کند و احکام یک مرحله ای نباشد. البته در شرع هم همین طور است و در قضاوت های شرعی، احکام یک مرحله ای است اما ما فعلا با قانونی مواجه هستیم که دادرسی را در طی مراحل مختلف دیده است و ما هم به لحاظ مصلحتی از این قانون دفاع می کنم زیرا به نظر می آید تعدد مراحل دادرسی به احقاق حق نزدیک تر است.

 

وی ادامه داد: بستن این راه کار صحیحی نیست گرچه اگر این پروسه نبود زودتر طرفین دعوا یا یکی از طرفین به مقصود خود می رسیدند اما وقتی آرای نقض شده در محاکم بالاتر را می بینیم، نشان می دهد هر چه این مراحل را داشته باشیم به اتقان آرا و احقاق حق نزدیک تر می شویم.


رئیس دستگاه قضا بیان داشت: البته ما در چارچوب قانون کار می کنیم و اگر زمانی قانونی بگوید یک مرحله ای کار کنید ما همین کار را انجام می دهیم. ضمن اینکه به نظر می آید باید بخشی از طولانی شدن را به خاطر اتقان آرا بپذیریم.

 

وی با بیان اینکه بخشی از اطاله دادرسی به خاطر کمبود نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی کافی وجود داشته باشد سریع تر رسیدگی می کنیم گفت: ما ساختارها را آماه کردیم و آماده جذب قاضی هستیم ضمن اینکه تا کنون چهار هزار قاضی جذب کردیم اما هنوز کمبود قاضی داریم و امیدواریم از طریق رایزنی با مجلس و ریاست جمهوری و مطالبی که به رهبر انقلاب عرضه کردیم، راه برای دستگاه قضایی باز شود.

 

آملی لاریجانی در خصوص جذب قاضی در برنامه ششم توسعه و طولانی بودن رسیدگی در محاکم حقوقی در مقایسه با محاکم کیفری گفت: نوبت دهی محاکم حقوقی قدری طول می کشد اما نوبت دهی آنها دو یا سه ساله نیست. بر اساس آماری که گرفتیم، متوسط رسیدگی محاکم حقوقی حدود 200 روز و کیفری نیز تقریبا همین مقدار است.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به احصای پرونده های مسن و اینکه این پرونده ها زیاد نیستند افزود: تلاش داریم این پرونده ها هر چه سریعتر رسیدگی شود البته برخی پرونده ها که مثلاً قاتل فراری دارد نباید هم مختومه شود.


۹۵/۰۴/۰۶
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی