حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید تکرار درخواست آیت‌الله علم‌الهدی از سوی برخی ائمه جمعه /ائمۀ جمعه باید فقیه،انقلابی،بصیر و شجاع باشند :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
تکرار درخواست آیت‌الله علم‌الهدی از سوی برخی ائمه جمعه

 

محدوده قرمز کنسرت گسترش می یابد؟ 


همدلی - پس از اظهارات وزیر ارشاد مبنی بر عقب نشینی او از برگزاری کنسرت در شهر مشهد برخی از ائمه جمعه نیز نسبت به برگزاری کنسرت در شهرهای خود واکنش نشان دادند. برخی از آنها راه میانه روی را توصیه کردند اما برخی دیگر نیز نسبت به برگزاری کنسرت در شهرهای خود معترض بودند. از سوی دیگر نیز یک مقام قضایی در خراسان رضوی اعلام کرد که کنسرت نه تنها در شهر مشهد بلکه در کل خراسان رضوی برگزار نخواهد شد. گویا قرار است دامنه برگزار نشدن کنسرت وسعت پیدا کند. همه اینها سوالی را متوجه دولت می کند که در کدام شهر‌ها کنسرت برگزار خواهد شد؟
موضع گیری ائمه جمعه نسبت به کنسرت
آیت‌الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز با بیان اینکه وزیر ارشاد گفته است که برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مشهد مقدس به‌خاطر احترام به امام رضا(ع) انجام نمی‌شود، گفت: از آقای وزیر ارشاد سئوال می‌کنم که اگر برگزاری کنسرت حلال است و جایز و بی‌ضرر، چرا خدمت امام رضا(ع) برگزار نمی‌شود؟ اگر حرام است و ضرر دارد، پس برای همه مسلمانان مضر است و حرام. حرام را توسعه ندهید و گناه را تشویق نکنید. از سوی دیگر حجت الاسلام رضایی امام جمعه رامسر در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان گفت: نباید در برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌ها افراط صورت گیرد. وی با بیان اینکه اسلام دینی میانه‌رو است و با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها خاطرنشان کرد: انقلاب برای ترویج موسیقی نیست بلکه برای عدم خروج مردم از کشور، کنسرت‌ها با هزینه‌های کم برگزار می‌شوند، اما عده‌ای تمام همت خود را صرف برگزاری همیشگی این برنامه‌ها می‌کنند که در این زمینه نیز نباید افراط صورت گیرد. پیش از سخنان امام جمعه رامسر، امام جمعه تنکابن نیز نسبت به برگزاری پی در پی کنسرت‌ها در در این شهرستان هشدار داده بود. از سوی دیگر رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری معتقد است چهره‌های مذهبی باید بدانند که نمی‌توانند انتظار داشته باشند، هر چه می گویند، توسط عموم ملاک و معیار باشد. حجت الاسلام سیدرضا اکرمی درباره برگزاری کنسرت در مشهد می گوید: اگر قرار بر رعایت قانون و مفاد تعیین شده در مجوز صادر شده باشد، برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی اشکالی ندارد. وی در این رابطه ادامه داد: حرمت مشهد به دلیل مرقد مطهر امام هشتم شیعیان همانقدر واجب است که شهر ری و شیراز و قم برای مردم از ارزش بالایی برخوردارند. اما این دلیل نمی شود که شهرهای مذهبی را جزیره ای مستقل دانسته و حساب مشهد و قم و ... را از شهرهای دیگر کشور جدا بدانیم. دغدغه باید این باشد که کنسرت‌ها با نظارت دقیقی برگزار شوند تا برگزارکنندگان هر کاری را که دلشان می خواهد انجام ندهند. آنهایی که هم و غمشان برای تعطیلی کنسرت در مشهد است، بروند و ببینند مسافران مشهد با چه شرایطی به لحاظ حجاب و پوشش در این شهر تردد می کنند. آن وقت است که متوجه می شوند، به جای تعطیلی کنسرت، باید به کارهای فرهنگی و مهمتری فکر کنند.
وی تاکید کرد: اگر مفاد نوشته شده در مجوز وزارت ارشاد، تمام و کمال رعایت شود، اجرای کنسرت در شهرهای مذهبی نمی تواند نشانه ای مبنی بر هتک حرمت قلمداد شود. 
نقل قول از دیگر ائمه جمعه
در برخی شبکه‌های مجازی هم نقل‌قول‌هایی از ائمه جمعه دیگر شهرها آمده است. از قول امام جمعه سیرجان نوشته شده‌است که «مردم سیرجان کنسرت نمى‌خواهند.» در این شبکه‌ها به نقل از امام جمعه عنبرآباد نیز آمده‌است که « وزیر ارشاد و على مطهرى که علم فقاهت ندارند درباره کنسرت حرف‌هاى پوچ نزنند.» موضع امام جمعه خواف نیز که در مخالفت با برگزاری کنسرت‌هاست چنین عنوان شده‌است: «نیاز جامعه ما برگزارى کنسرت نیست.» 
لغو کنسرت در تمام خراسان رضوی
هرچند صحت و سقم این نقل قول‌ها از دیگر ائمه جمعه هنوز مشخص نیست، اما به طور مشخص عقب‌نشینی وزیر ارشاد می‌تواند خود زمینه‌ساز لغو کنسرت در شهرهای مختلف شود. نمونه این مساله را می‌توان در اظهارات حجت‌الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ملاحظه کرد. او که لغو کنسرت‌ها را کاملا قانونی و بر اساس خواست مردم می داند
از لغو کنسرت در همه شهرهای خراسان رضوی خبر داد. مظفری می‌گوید: بر اساس ماده ۲۷ قانون آیین دادرسی کیفری دادستان مرکز استان بر اقدامات دادستان‌ها، مقامات قضائی دادسرای شهرستان‌های آن استان و افرادی که وظایف دادستان را در دادگاه بخش برعهده دارند، از حیث این وظایف و نیز حسن اجرای آرای کیفری، نظارت می‌کند پس دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در رابطه با لغو کنسرت‌ها، به همه شهرها و شهرستان‌ها تسری می‌یابد و این اقدام کاملا مطابق با انجام وظایف قانونی است. این مقام قضایی ضمن انتقاد از برخی اظهارنظرها و ایجاد حواشی در رابطه با لغو کنسرت‌ها گفت: متاسفانه برخی از مسئولان به دلیل عدم انجام دقیق وظایف ذاتی و قانونی خود و پاسخگویی به افکار عمومی به فرافکنی اقدام می‌کنند که البته از بار مسئولیت آن‌ها نمی‌کاهد. مظفری یادآور شد: چنانچه از ابتدا تمام وجوه شرعی و قانونی این گونه مراسم‌ها رعایت شود، دیگر نیازی به ورود دستگاه قضایی نیست، بنابراین متولیان امر در خصوص کوتاهی‌های خود به افکار عمومی باید پاسخ دهند.
جنتی دور کنسرت را خط می‌کشد؟
در اینجا سوالی متوجه وزیر ارشاد و دولت یازدهم می‌شود؛ آیا با موضع‌گیری ائمه جمعه نسبت به برگزاری کنسرت در شهرستان‌های دیگر، لغو کنسرت‌ها به مناطق دیگر هم تسری پیدا می‌کند؟ در این صورت در چه شهرهایی کنسرت برگزار خواهد شد؟  
۹۵/۰۵/۳۱
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی