حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید 8 هزار میلیارد تومان تخلف در آموزش و پرورش / اگر دولت شرف دارد باید استعفا دهد و دادگاهی شود :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
پنج سال پیش که فساد موسوم به 3 هزار میلیارد تومانی گروه آریا کشف شد، شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد چند سال بعد رکورد این فساد به علت تخلفات در صندوقی که متعلق به معلمان کشور است، شکسته شود.
پنج سال پیش که فساد موسوم به 3 هزار میلیارد تومانی گروه آریا کشف شد، شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد چند سال بعد رکورد این فساد به علت تخلفات در صندوقی که متعلق به معلمان کشور است، شکسته شود.
روز یکشنبه در مجلس، طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با رای بی‌سابقه 200 نماینده به تصویب رسید و فقط تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان با آن مخالفت کردند.
 
در جریان بررسی طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، عده‌ای از نمایندگان مجلس گوشه‌هایی از تخلفات رخ‌داده در این صندوق را افشا کردند.

در حالی که شماری از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس تلاش دارند تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان را به دولت قبل نسبت دهند و دولت یازدهم را تبرئه کنند، اما افراد بازداشت‌شده در این پرونده، مدیران منصوب در دولت یازدهم هستند. ضمن آن که تغییر پیاپی مدیران بانک سرمایه که در دولت یازدهم منصوب شده بودند، جای هیچ تردیدی نمی‌گذارد که اوج تخلفات رخ‌داده در این بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دو سه سال اخیر است.
 

 

مدیرعامل بانک سرمایه در دولت 

تاریخ شروع به کار

احمد درخشنده (مدیرعامل)

5 اسفند 1392

شهاب‌الدین غندالی (سرپرست)

21 آبان 1393

خیرالله بیرانوند (سرپرست)

27 بهمن 1393

پرویز احمدی (سرپرست)

22 مهر 1394

علیرضا حیدرآبادی پور (مدیرعامل)

6 بهمن 1394

محمدرضا خانی (مدیریت اجرایی)

2 تیر 1395

محمدرضا خانی (مدیرعامل)

3 مهر 1395

 
ضمن آن که به گفته نمایندگان مجلس، اوج تخلفات رخ‌داده در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه که زیرمجموعه آن است، طی سال گذشته بوده است که به نمونه‌ای از آنها اشاره می‌شود:

 قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس:
 صندوق ذخیره فرهنگیان که 917 هزار معلم عضو دارد چند هزارمیلیارد از پول آنها گم شده است و در وضعیت نابسامانی قرار دارد؛ تنها در سال 94 بانک سرمایه بیش از 1500 میلیارد تومان خسارت و زیان دیده است.

 در 2 سال بانک سرمایه 6مدیرعامل عوض کرده که شاید برای سرپوشی از بروز تخلفات انجام شده باشد؛ بیمه معلم که امروز خنثی شده است تنها 20 مشاور از آن محل حقوق دریافت می کنند این در حالی است که شخصی به بانک حدود 3 هزار و 900 میلیارد بدهکار است و 90 درصد تسهیلات تنها به 30 نفر ارائه می شود.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت:
هر کدام از مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان در چند صندوق دیگر نیز جزء اعضای هیأت مدیره هستند. اعضای هیأت مدیره صندوق دریافتی های نجومی دارند و متأسفانه شرکت ساختمانی فرهنگیان که مقرر شده بود برای فرهنگیان منازل مسکونی بسازد با شکست مواجه شده است.

بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان است در طول 2 سال شش مدیر عامل تعویض کرده یعنی هر 4ماه یک مدیرعامل و مدیر عامل صندوق ماه ها مدیرعامل بانک سرمایه شده که سبب ایجاد فسادی بزرگ شده است.

اگرچه در دولت‌های قبل هم این موضوع وجود داشت اما در این دولت اوج گرفت. یعنی درست است که افرادی از هیات‌مدیره یا مدیرعامل در دولت‌های قبل تخلفاتی داشتند اما حالا فساد این صندوق اوج گرفته است.

7 هزار میلیارد تومان معوقات بانک سرمایه است که قابل وصول نیست. یک نفر فقط هشتصد میلیارد تومان از این پول را گرفته است. یک نفر دیگر 3900 میلیارد تومان از این پول را گرفته و پس نمی‌دهد. و جالب اینجاست که در نهایت با زمینی که بی‌ارزش بوده است بدهی خود را تهاتر کرده است. چون هیچ چیز دیگری از او نداشتند. شرکت‌هایی از 200 میلیارد تا 900 میلیارد گرفته‌اند و پس نداده‌اند.

 اینها باندی عمل کرده و در سیستم‌های مختلف نفوذ داشتند. برخی با یک عدد چک، صد میلیارد به فردی وام داده است. اینها باعث شد قوه قضاییه ورود کند و چندین نفر بازداشت شوند. حدود 10 شرکت همه صوری تاسیس شدند. از جمله شرکت «آریان سور» و چند شرکت دیگر مانند آنکه هر کدام صد تا صدو پنجاه میلیارد تومان از بانک سرمایه وام گرفته‌اند و آن را بازنگردانده‌اند. این شرکت‌ها بیش از 500 میلیارد از این طریق از بانک پول گرفته‌اند.

به علاوه یک وام 800 میلیارد تومانی با سود یک و نیم درصد را یک خانم گرفته است. این خانم خودش سمتی نداشته است اما همسر دوم یکی از آقایان مسوول بوده است.

آمار و ارقامی که نمایندگان فوق مطرح کرده‌اند نشان می‌دهد سرجمع تخلفات رخ‌داده در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، بسیار بیشتر از فساد 3 هزار میلیارد تومانی گروه آریا است.

برخی نمایندگان مجلس، مجموع تخلفات این پرونده را 8 هزار میلیارد تومان عنوان کرده‌اند.
مطمئنا دستگاه قضایی با متخلفان این پرونده برخورد جدی خواهد کرد اما مسئولان دولت یازدهم که پیش از این شعار مبارزه با فساد می‌دادند، نسبت به این تخلف عظیم روزه سکوت پیشه کرده‌اند.
۹۵/۰۷/۲۷
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی