حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید علی اکبر صالحی: انگلستان با خرید اورانیوم مخالفت می کند/ باران برجام-گلابی برجام-آفتاب برجام :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
گروه بین‌الملل-رجانیوز: دو سال از توافق هسته‌ای گذشته‌ یک خرید ساده نمی‌توانیم انجام بدهیم! این لب کلام علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در روز گذشته است؛ فردی که قسم‌های جلاله‌اش در دفاع از برجام فراموش نخواهد شد.
 
به گزارش رجانیوز علی اکبر صالحی شنبه نوزدهم فروردین در حاشیه دیدار با معاون نخست‌وزیر مجارستان گفت:
 
قرار شده بود ۹۰۰ تن اورانیوم در یک دوره سه‌ساله از قزاقستان به ایران منتقل شود که در لحظات آخر با ممانعت انگلیس فعلاً معلق شده، اما ما به‌طور جدی این درخواست را دنبال می‌کنیم.
 
برای توضیح ساده اتفاق رخ داده به توافق ژنو بازمی‌گردیم؛ مطابق توافق ژنو تحریم‌های هسته‌ای قرار بود که به طور جامع لغو بشود
 
 Comprehensively lift UN Security Council, multilateral and national nuclear-related sanctions
 
به برجام که رسیدیم اوضاع متفاوت شد و عقب‌نشینی‌ها مشهود! بسیاری از تحریم‌های هسته‌ای لغو نشد و باقی ماند؛ تیم مذاکره کننده در زمینه خرید اقلام هسته‌ای محدودیت‌ جدیدی بر خلاف توافق ژنو پذیرفت؛ به این شکل که برای خرید اقلام هسته‌ای، درخواست ایران به صورت مورد به مورد case by case باید به کمیسیون مشترک ارجاع داده شود و با نظر این کمیسیون است که اجازه خرید یا عدم خرید صادر می‌شود.
 
متناسب با همین مکانیزم سازمان انرژی اتمی قصد خرید اورانیوم از قزاقزستان داشت؛ اما آمریکا و غرب در یک اقدام زیاده‌خواهانه که آشکارا بر خلاف برجام بود این خرید را مشروط به پذیرش سه درخواست خود توسط ایران کرد. این سه درخواست عبارت بودند از: 1- خروج آب سنگین مازاد از مرزهای ایران 2- به صفر رساندن اورانیوم باقی مانده در لوله‌ها 3- مسئله الیاف کربن
 
یعنی دقیقاً همان خواسته‌هایی که رهبر انقلاب 25 خرداد سال گذشته -1395- از علی اکبر صالحی می‌خواهد که مطلقاً زیر بار آن نرود.ایشان تصریح کرده بودند:
 
ما پیش‌پرداخت‌هایمان را همین‌طوری انجام دادیم: ما [غنی‌سازی‌] بیست درصد را تعطیل کردیم، فُردو را تقریباً تعطیل کردیم؛ اراک را تعطیل کردیم، اینها پیش‌پرداخت‌های ما بوده، حالا باز توقّع دارند. من الان اینجا عرض میکنم -اگر آقای دکتر صالحی(۲۱) حضور دارند- این توقّعاتی را که آنها در زمینه‌ی الیاف کربن که در سانتریفیوژها به کار میرود، یا توقّعاتی که در مورد اندازه‌گیری آن سیصد کیلو دارند مطلقاً قبول نکنید، زیر بار نروید. مدام افزون‌خواهی هم میکنند؛ حالا این همه پیش‌پرداخت ما داده‌ایم. به‌هرحال طرف  مقابل ما عمل نکرده.  
 
اما مذاکره کنندگان دولت یازدهم بدون توجه به منع صریح رهبر انقلاب و بدون هماهنگی با نهادهای تصمیم‌گیرنده راهبردی چون شورای عالی امنیت ملی، این عقب‌نشینی را انجام دادند تا شاید کمیسیون مشترک با درخواست ایران برای خرید اورانیوم از قزاقزستان موافقت کند؛ اما این همه خوش‌خدمتی هم افاقه نکرد و انگلستان بازهم به مخالفت پرداخت.
 
نکته جالب توجه این است که اگر دولت در همین اقدام غیرقانونی خود هم به اصل همزمانی تعهدات در توافق که مورد تاکید رهبر انقلاب بود عمل می‌کرد  الان با در بسته و جواب رد انگلستان مواجه نمی‌شد؛ اما الان درست زمانی که ذخایر اورانیوم در لوله‌ها به صفر رسیده، آب سنگین مازاد از کشور خارج شد و اجازه بازدید در زمینه الیاف کربن به آژانس داده شده است و به تعبیری خر طرف مقابل از پل گذشته است با درخواست دولت یازدهم مخالفت می‌شود! به ریش مسئولین دولت هم می‌خندند.
۹۶/۰۱/۲۱
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی