حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید انتقاد استاد فلسفه از فضای مجازی /فضای مجازی جهل مرکب ایجاد می‌کند. :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

مجتهدی

آقای کریم مجتهدی گفت: فضای مجازی جهل مرکب ایجاد می‌کند. به این شکل که اطلاعات زیادی برای ما فراهم می‌کند و با حاکم شدن این اطلاعات بر ذهن که معلوم نیست درست‌اند یا دچار جهل مرکب می‌شویم.

به گزارش مشرق، آقای کریم مجتهدی گفت: فضای مجازی جهل مرکب ایجاد می‌کند. به این شکل که اطلاعات زیادی برای ما فراهم می‌کند و با حاکم شدن این اطلاعات بر ذهن که معلوم نیست درست‌اند یا نه دچار جهل مرکب می‌شویم.

کریم مجتهدی که در همایش بزرگداشت ملاصدرا با موضوع تفکر فلسفی و فضای مجازی سخنرانی می‌کرد افزود: یک انسان حتی اگر فیلسوف هم نباشد باید بداند که این جریان تبعاتی نیز دارد. اگر یک فرد تبعات فضای مجازی را نداند قربانی این فضا خواهد شد. خود را دانا و مطلع تصور کند اما در واقع نباشد. به عقیده من مهم‌ترین خطر برای فلسفه جهل نیست بلکه ساده لوحی است. جهل مرکب خطرناک‌ترین چیز است. بزرگ‌ترین شعار سقراط نمی‌دانم بود. 

او همچنین گفت: بزرگ‌ترین حقیقت یعنی اعتراف به ندانستن. سقراط شکاک نبود، برای دانایی ارزش قائل بود ولی از جهل مرکب واهمه داشت. این بیان مطلب نیست که شجاعت می‌خواهد بلکه شجاعت در شناختن و فهمیدن است که سخت است. پرت و پلا گفتن همراه با تهور نه تنها شجاعت نیست بلکه ضد شجاعت است.

منبع: مهر
۹۶/۰۳/۰۲
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی