حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید آیا کرمان و سیستان و بلوچستان جزئی از ایران هستند یانه؟/امان از محرومیت این دو استان :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها

حال ناخوش مدارس سیستان‌ و بلوچستان+ تصاویر

جغرافیای محرومیت در استان سیستان و بلوچستان دانش‌آموزان را نیز بی‌نصیب نگذاشته است و در جنوب استان، با وجود تلاش‌های انجام‌شده، عدالت آموزشی اوضاع مناسبی ندارد.
به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، سال‌هاست که سیستان و بلوچستان به‌عنوان محروم‌ترین استان کشور در بحث فضای آموزشی شناخته می‌شود. مسئولان مربوطه نیز به این مسئله اعتراف دارند و آن گونه که محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اذعان می‌کند: در کل کشور حدود 120 هزار کلاس درس نیاز به تعمیر، بازسازی و تخریب دارد و بیشترین مدارس کپری در جنوب استان کرمان و سیستان‌وبلوچستان قرار دارد، از 120 هزار کلاس درس در کشور بیشترین مدارس تخریبی در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند به‌گونه‌ای که حدود 18 هزار کلاس درس در این استان وجود دارد که 6 هزار کلاس درس تخریبی است.
 
سهم دختران این مناطق از روزهای تحصیل، چند کلاس سواد است و در خوشبینانه‌ترین حالت تا پایان دوره ابتدایی به مدرسه می‌روند و پس از آن به‌دلیل نبود دبیرستان در حوالی روستا یا مسائل فرهنگی که تحصیل را برای دختران ضروری نمی‌داند، درس و کتاب را برای همیشه کنار می‌گذارند.
 
 
اگرچه محرومیت‌های آموزشی در استان سیستان و بلوچستان، باعث شد شورای رسیدگی به مناطق محروم در وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل شود تا با همراهی معاونت توسعه روستایی برای رفع محرومیت از چهار استان کشور از جمله سیستان‌وبلوچستان گام بردارد اما با تمام تلاش‌های انجام‌شده این شورا راه به جایی نبرد و طبق گفته‌های حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی این شورا به‌دلیل عدم تخصیص بودجه کافی راه به جایی نبرد و تعطیل شد.
 
 
محمدنعیم امینی‌فرد، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی که اخیراً فیلم بازدید او از مدارس محروم جنوب استان سیستان و بلوچستان در فضای مجازی منتشر شده است، نسبت به وضعیت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان در مرکز و جنوب استان گلایه‌های بسیاری را دارد و در این رابطه می‌گوید: دهها بار به وزرای مختلف آموزش و پرورش تذکر دادیم اما سازمان برنامه و بودجه توجهی ندارد و سازمان نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس نیز عدالت را در توزیع اعتبارات رعایت نمی‌کند. مدارس در جنوب استان سیستان و بلوچستان وضعیت غیراستانداردی دارند و پایین‌ترین شاخص‌های آموزشی را شاهد هستیم که با رویه فعلی اصلاح نمی‌شود و امیدی هم به اصلاح این رویه نداریم. تلاش کردیم از سازمان برنامه و بودجه ردیفی را برای عدالت آموزشی در بودجه دریافت کنیم اما تخصیص اعتبار به آن بسیار اندک بود و همین میزان اندک هم براساس سلیقه مدیران تخصیص می‌یابد.
 
 
در همین رابطه کمپینی با عنوان "تو آرزو کن سقف مدرسه‌ات با من" به‌منظور ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان روستای سیدآباد استان سیستان‌وبلوچستان تشکیل شده است.
 
ماجرا از این قرار است که دانش‌آموزان دو کلاس درس (پنجم و ششم) مدرسه‌ روستای سیدآباد، به‌دلیل نبود فضای کافی خارج از محیط مدرسه و زیر آلاچیق تحصیل می‌کنند همچنین آب و سرویس بهداشتی برای آنها وجود ندارد و حالا این کمپین در تلاش است که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی این بار مشارکت دانشجویان و جوانان را برای ساخت مدرسه شش‌کلاسه روستای سید‌آباد جلب کند.
۹۶/۱۰/۲۵
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی