حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید آقای آشنا! واقعا نمی فهمید یا صلاح نمی دانید که بفهمید؟! :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
اما گویا مشاور رئیس جمهور دقت نکرده که مشکل اصلی ایران نه "فروش نفت" که بازگرداندن دلار ناشی از فروش آن از طریق سیستم بانکی بوده است که پس از برجام نیز کماکان پابرجاست. این مشکل به دو دلیل رخ داده است؛ اول به علت باقی‌ماندن تحریم چرخه دلار یا یوترن (U-turn )  که تحریمی ثانویه و هسته‌ای به شمار می‌رود.  دوم هم به علت  باقی‌ ماندن تحریم‌های ثانویه بانکی بعد از برجام است
اما گویا مشاور رئیس جمهور دقت نکرده که مشکل اصلی ایران نه "فروش نفت" که بازگرداندن دلار ناشی از فروش آن از طریق سیستم بانکی بوده است که پس از برجام نیز کماکان پابرجاست. این مشکل به دو دلیل رخ داده است؛ اول به علت باقی‌ماندن تحریم چرخه دلار یا یوترن (U-turn ) که تحریمی ثانویه و هسته‌ای به شمار می‌رود. دوم هم به علت باقی‌ ماندن تحریم‌های ثانویه بانکی بعد از برجام است
گروه سیاست‌خارجی-رجانیوز: بازگشت پول حاصل از فروش نفت به کشور از طریق سیستم بانکی، یکی از معضلات گریبانگیر ایران به حساب می‌آید که به دلیل ضعف‌های ساختاری برجام همچنان پابرجا است. به جهت همین ضعف‌ها است که بازگرداندن پول‌ فروش نفت از هند به عنوان دومین مشتری بزرگ نفت ایران نیز کماکان با مانع روبه رو شده و به دشواری صورت می‌گیرد؛ از همین رو برخی تحلیل‌گران بر این باورند که یکی از اهداف اصلی سفر روحانی به هندوستان تلاش برای رفع کردن این ایراد بوده است.
 
به گزارش رجانیوز امید شکری کارشناس حوزه امنیت انرژی در واشنگتن در این‌باره می‌گوید: هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران محسوب می‌شود و می‌تواند منبع احتمالی مطمئنی برای تأمین انرژی هند باشد. هند حتی در بحبوحه تحریم‌ها نیز دست از واردات نفت از ایران برنداشت. در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین موانع صادرات نفت به هند از ایران عدم امکان پرداخت هزینه نفت دریافتی از سوی هند به ایران است؛ چراکه در قالب تحریم‌ها، ایران هنوز نمی‌تواند پول نفت صادراتی به هند را دریافت کند.
 
این کارشناس حوزه امنیت انرژی معتقد است که در سفر روحانی به هند احتمالاً مقامات دو کشور تلاش خواهند کرد، تا راه‌حلی برای رفع موانع پرداخت پول نفت به ایران بیابند.
 
گفتنی است که پیشتر، دارمندرا پرادهان وزیر نفت و گاز هند در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه کانال های بانکی مورد نیاز برای پرداخت بدهی ایران باز نشده در این باره گفت: به محض باز شدن کانال های بانکی، بدهی‌های نفتی خود را به ایران پرداخت می‌کنیم.
 
اما نکته جالب توجه جدال توئیتری وحید یامین پور مجری مطرح صدا و سیما با حسام‌الدین آشنا درباره همین مسئله است چنانکه‌ مشاور رئیس جمهور، توئیت یامین‌پور مبنی بر این‌که "یکی از علل اصلی سفر آقای روحانی به هند پیدا کردن راهی برای برگرداندن پول نفت به ایران است" را با استناد به قرآن و حدیث تکذیب می‌کند. آشنا در ادامه حتی می‌نویسد: از وزیر محترم نفت سوال کردم گفت بنا به توافقات قبلی ما در مورد پول نفت هیچ مشکلی با هند نداریم و هند در مورد سرعت پرداخت یکی از بهترین مشتریان ایران است. 
 
 
 
 
 
اما گویا مشاور رئیس جمهور دقت نکرده که مشکل اصلی ایران نه "فروش نفت" که بازگرداندن دلار ناشی از فروش آن از طریق سیستم بانکی بوده است که پس از برجام نیز کماکان پابرجاست. این مشکل به دو دلیل رخ داده است؛ اول به علت باقی‌ماندن تحریم چرخه دلار یا یوترن (U-turn )  که تحریمی ثانویه و هسته‌ای به شمار می‌رود.  دوم هم به علت  باقی‌ ماندن تحریم‌های ثانویه بانکی بعد از برجام است چنان‌که  در دستور العمل اجرای برجام و در B.1 تصریح شده که تراکنش مربوط به خرید نفت ایران نباید با یک فرد تحریمی SDN   (اعم از حقیقی یا حقوقی) درگیر باشد!
 
به همین جهت بهتر است آقای آشنا از وزیر نفت بپرسد که دلارهای نفتی را چگونه وارد کشور می‌کند؟ پاسخ به این سوال به وضوح نشان می‌دهد که باوجود بتن ریزی در قلب راکتور اراک و بیکار کردن دانشمندان هسته‌ای تحریم‌های هسته‌ای همچنان پابرجا است و جابه‌جایی دلار از طریق سیستم بانکی همچنان ناممکن است.
۹۶/۱۱/۳۰
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی