حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید کارشکنی دولت در بزرگداشت اربعین حسینی + سند :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

کارشکنی دولت در بزرگداشت اربعین حسینی + سند

دوشنبه 30 مهر 1397
شناسه خبر : 296478
هیچ موکبی در شهرهای مهران و ایلام در اربعین امسال دایر نخواهد شد .  تلاش داریم با حضور زائران در استان، فواید اقتصادی لازم را نیز برای بازاریان استان در پی داشته باشد.  می توان با استفاده از ظرفیت های موجود در مسیر ایلام به مهران برای ایجاد موکب هایی در قالب مجتمع استفاده کرد تا بلکه در دراز مدت چشم اندازهای اقتصادی را در پی داشته باشد.
در مهران و ایلام چه خبر است ؟

نتیجه ممانعت استانداری ایلام از برپایی موکب به بهانه تقویت اقتصاد استان؛گرفتاری زائران اربعین حسینی در باران و طوفانِ شهر مهران/ یک کشته و چهل مصدوم در طوفان شب گذشته

هیچ موکبی در شهرهای مهران و ایلام در اربعین امسال دایر نخواهد شد . تلاش داریم با حضور زائران در استان، فواید اقتصادی لازم را نیز برای بازاریان استان در پی داشته باشد. می توان با استفاده از ظرفیت های موجود در مسیر ایلام به مهران برای ایجاد موکب هایی در قالب مجتمع استفاده کرد تا بلکه در دراز مدت چشم اندازهای اقتصادی را در پی داشته باشد.

گروه معارف - رجانیوز: سال هاست «مهران» محل عبور و مرور عاشقان و زائران اباعبدالله (ع)است که همین رفت و آمد ها حال و هوای عجیبی به این شهر می بخشید.اما امسال شهر مهران دیگر حال و هوای سابق را ندارد. سکوت سراسر شهر را فرگرفته و بغض بر گلوی خادمان اربعین نشسته است. این سکوت معلول یک خبر عجیب است که از سوی معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام منتشر شده است. 

 

به دستور معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام ، برپایی هر گونه موکب و ایستگاه صلواتی در شهرهای ایلام و مهران ممنوع است و با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد!

 

 

ماجرا به شهریور ماه و گفت و گوی محمد نوذری ، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بر می گردد. او در گفت و گویی برپایی موکب را در شهر مهران به دلیل تامین فوائد اقتصادی بازاریان استان ایلام ممنوع اعلام کرد. نوذری گفت: 

 

هیچ موکبی در شهرهای مهران و ایلام در اربعین امسال دایر نخواهد شد .  تلاش داریم با حضور زائران در استان، فواید اقتصادی لازم را نیز برای بازاریان استان در پی داشته باشد.  می توان با استفاده از ظرفیت های موجود در مسیر ایلام به مهران برای ایجاد موکب هایی در قالب مجتمع استفاده کرد تا بلکه در دراز مدت چشم اندازهای اقتصادی را در پی داشته باشد.

پس از این گفت و گو بود که نامه ای برای تعدادی از هیئت ها و حسینیه هایی که اقدام به برپایی موکب کرده بودند ارسال شد و تذکرات لازم برای جمع آوری موکب ها به آنها داده شد.

 

.
 
 

 
این استدلال که برپایی موکب برای اسکان و پذیرایی از زائرین ، باعث عدم نفع اقتصادی مردم منطقه خواهد شد چنان ضعیف است که باعث اعتراض کسبه و رستوران داران مهران نیز شد. به گفته این کسبه حضور زوار کربلای معلا در شهر علاوه بر برکات معنوی باعث رونق اقتصادی شهر نیز شده بود . علاوه بر این ها موکب داران نیز مایحتاج ضروی خود را از کسبه و مغازه دارن همین شهرها تهیه می کردند.
 
پس از نامه ها و برخوردهای نیروی انتظامی مهران با موکب داران ، جمعی از هیئت داران این شهر طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب گلایه خود از مسئولین مربوطه را خدمت ایشان اعلام کردند.
 

 
هشت روز به اربعین حسینی مانده اما همچنان از مهران خبر می رسد ممانعت از برپایی موکب ها همچنان ادامه دارد . اما نکته عجیب ماجرا گفت وگوی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ایلام است.
 
سرهنگ جلال میرزابیگی با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی برای ایجاد موکب در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر مهران و مسیر‌های اصلی تردد زائران اربعین حسینی (ع) در استان ایلام وجود ندارد از مردم شریف و مهمان نواز استان به ویژه شهر مهران خواست در هماهنگی با پلیس نسبت به مشارکت در ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) اقدام کنند.

دبیر قرارگاه اربعین فرمانده انتظامی استان در پاسخ به فضاسازی افرادی در فضای مجازی که مدعی شده اند پلیس، مانع ارائه خدمات مردمی به زائران اربعین حسینی (ع) در شهر مهران شده است؛ ضمن رد کامل این شایعات بیان داشت: پلیس، با کمال افتخار آمادگی دارد تا فضای امن لازم را برای ارائه خدمات و ایجاد ایستگاه صلواتی در مسیر‌های اصلی تردد و کانون‌های جمعیت زوار در مهران مهیا کند.
 
 
این عکس صبح روز (یکشنبه 29 مهر ) از مقابل یکی از موکب های مهران گرفته شده است. 
 
اما خبرهایی که از مهران به گوش می رسد، حاکی از آن است که یگان های انتظامی ضمن استقرار نیرو در کنار حسینیه ها همچنان با هرگونه برپایی موکب در شهر مهران برخورد می کنند.
 
ممانعت استانداری ایلام از برپایی موکب های حسینی(ع) و در نتیجه نبود سرپناه و امکانات کافی در استان ایلام موجب گرفتاری صدها تن در طوفان و باران شدید استان ایلام شده است. از طرف دیگر برخی اخبار حاکی از کشته شدن یک تن و زخمی شدن چهل نفر در طوفان و باران شدید شب گذشته ایلام است. 
 
Video Player
 
 ویدیو مردمی.mp4 | دانلود فیلم 
۹۷/۰۸/۰۲
حسن حیدری

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی