حضرت امام خامنه ای: نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب، در دلهای شما ضعیف بشود و فرو بنشیند. مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خوددفاع میکند،ازانقلاب وارزشها و دستاوردهای آن،همین طور دفاع کنید چند نکته در خصوص استعفای ظریف :: فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

خواستۀ ما: اینترنت باید ملّی، امن، پرسرعت، ارزان و پاک باشد

دیدگاه و باور ما: فضای مجازی در خدمت صدورانقلاب، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی، نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری، ایجاد اشتغال پایدار، مبارزه با امپریالیسم واستکبار ستیزی یا مهدی ادرکنی
فضای مجازی ؛ نیازامروز ، ضرورت فردا

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی): ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
«ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

بایگانی
پیوندها
مرگ بر آمریکا-مرگ بر اسرائیل

چند نکته در خصوص استعفای ظریف

باسمه تعالی

قـال الصـادقُ علیه السلام: اِعْلَمْ اَنَّهُ مَنْ لَمْ یُنْفِقْ فى طاعَةِ اللّهِ اُبْتُلِىَ بِاَنْ یُنْفِقَ فى مَعْصِیَةِ اللّهِ عَزّوَجَلّ، وَ مَـنْ لَمْ یَـمْشِ فى حاجَـةِ وَلِىِّ اللّهِ اُبْتُلِىَ بِاَنْ یَمْشِىَ فى حاجَةِ عَدُوِّاللّهِ.

حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: بدان که هر کس در راه طاعت خدا خرج نکند، به خرج کردن در راه معصیت خدا گرفتار مى شود و هرکس در راه انجام نیاز ولیّ خدا گام برندارد، به تلاش در راه تأمین نیاز دشمن خدا گرفتار مى شود.

در خضوص استعفای ظریف ذکر چند نکته لازم به نظر می رسد:

1 - در انتخابات 1388 وقتی 40 میلیون نفر پای صندوقهای رأی حاضر شدند شیرینی و حلاوت خاصی از این حضور پرشور پدید آمد و جشن بزرگی برای انقلاب اسلامی بود و در افکار عمومی داخلی و بین المللی می توانست به عنوان برگ برنده و قدرتمند مسئولین و نمایندگان جمهوری اسلامی در نهادها و سازمانها و روابط بین المللی بوده و مصداق عینی و عملی مردم سالاری دینی و اعتقاد راسخ نظام اسلامی به حضور جمهور باشد و امت امام نیز ثابت نمودند علیرغم همه ی سختیها و تهدید و تحریمها پای آرمانهای اولیه انقلاب ایستاده اند و لبیک گوی امام امت در همه ی عرصه ها هستند اما در این اثناء فردی نفوذی به نام میرحسین موسوی فتنه ای ایجاد کرد که از پیش طراحی شده بود و در اوج اقتدار یک نظام مردم سالار کاری کرد که شیرنی حضور به زهر هلاهل مبدل گشت و هشت ماه تمام کشور را دچار هزینه ی فتنه ی دشمن ساخته نمود و هنوز هم کشور به خاطر فتنه ی میرحسین چه در داخل و چه از سوی سرنخ های بیرونی فتنه هزینه می دهد.

استعفای محمدجواد ظریف نیز در اوج اقتدار و بالندگی جمهوری اسلامی ( جشن چهل سالگی انقلاب - بیانیه ی گام دوم امام امت - حضور بسیار عظیم و چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن - دیدار بشار اسد به عنوان قهرمان جهان عرب و رهبر پیروز جریان مقاومت با امام امت آن هم بعد از حدود هشت سال ) زهر هلاهلی برای تحت الشعاع قرار دادن دیدار تاریخی و غرور انگیز ولی امر مسلمین با رهبر میدانی جبهه ی مقاومت اسلامی بود.

2 - اگر بنا را بر این بگذاریم که قصوری (عمدی یا سهوی) از طرف رئیس جمهور و یا دفتر ریاست جمهوری در عدم دعوت محمدجواد ظریف در دیدار بشار اسد صورت گرفته باشد باز هم استعفای وزیر خارجه و رئیس دستگاه دیپلماسی زیر سؤال است به دلایل زیر:

الف - محمدجوادظریف 5 سال سفیر ایران در سازمان ملل بود و با افکار و بازیهای دغل بازان کشورهای متخاصم و مذبذب را نیک می داند.

ب - آقای ظریف 5 سال است که سکاندار وزارت خارجه و پیشانی سیاست خارجی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران آن هم در شرایط جنگ همه جانبه ی آمریکا و مرتجعین منطقه ای می باشد و قطعا با انواع توطئه ها، شرارت ها، دام ها، جنگ روانی، رفتار بنگاه های خبرپراکنی و جنگ رسانه ای آشنایی کامل دارد.

ج - ایشان 10 سال نیز معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را عهده دار بودند.

د - وی حدود 12 سال هم در آمریکا زندگی کرده است و رفتار دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی را از نزدیک لمس کرده است.

3 - با تفاسیری که در بندهای بالا آمد میتوان گفت که آقای ظریف 20 سال فقط در وزارت خارجه و یا عنصری از وزارتخارجه (سفیر) بوده است و میتوان با قاطعیت از وی به عنوان فردی کارکشته، عنصری دنیا دیده و دیپلماتی سرد و گرم چشیده و آشنا با قوانین و قواعد نظام سلطه و آشنا با جنگ روانی دشمن یاد کرد و با این پیشینه ی مستدل و مستحکم از وی انتظار می رفت موقعیت زمانی و حساس دیدار امام امت با بشار اسد را به خوبی درک می کرد و اگر هم قرار بر قهر و استعفا هم بود باید صبر می کرد تا نظام جمهوری اسلامی از این دیدار صمیمی و افتخار آمیز و اقتدارگرایانه استفاده ی کامل را ببرد و چند روزی از این دیدار سپری شود و بعدا در یک فضایی آرام با ذکر دلایل استعفا بدهد. - چون آقای ظریف قطعاً می دانست سران کشورهای دوست و دشمن، رسانه ها، تحلیگران و علی الخصوص رژیم اشغالگر صهیونیستی و شیوخ صهیونیست مآب منطقه ای لحظه به لحظه این دیدار مهم و اخبار منتشرشده اش را رصد می کنند. و این استعفای فتنه گون دقیقا همان کاری کرد که میرحسین موسوی در همان شب رأی گیری انتخابات 1388 نمود و شیرینی این دیدار حماسه آفرین، پیروزمندانه و ممتاز به حاشیه رفت و موضوع برجام و اختلاف و شکاف در سیاست خارجی و... تیتریک اخبار و رسانه های داخلی و خارجی شد.(امان از بی تقوایی و بی بصیرتی خواص)

4 - شاید بتوان گفت که استعفای آقای ظریف کار خودش را کرد و حالا که دیدار امام امت با رئیس جمهور سوریه به حاشیه رفته است با یک هماهنگی از پیش طراحی شده با استعفایش مخالفت شده و به وزارتخاجه بر می گردد. به جرأت می توان گفت که آقای ظریف مهره و برگ برنده ی دشمنان در لحظات حساس هست که بهترین بهره را هم در بزنگاه از وی بردند.

5 - دیدگاه بعدی این است که فردی با این سابقه مدیریتی و اجرایی چرا باید استعفایش را در یک روند صحیح و قانونی ننویسد و از ابزار جاسوسی و بی ضابطه و غیرقانونی بهره بگیرد؟ معنی این رفتار محمدجواد ظریف اینگونه بازتاب دارد: مملکت قانون و روال قانونی ندارد - رئیس جمهور به عنوان مافوق به راحتی دور زده می شود - ابزار جاسوسی دشمن (اینستاگرام) وجهه پیدا می کند - قبل از اینکه مسئولین داخلی کشور اعم از ذیصلاح و ذیربط متوجه شوند و در جریان استعفا قرار بگیرند دشمنان خارجی دیدند و موج سواری هم کردند - به جهت اختلاف زمانی و ساعت ایران و آمریکا نیز ظریف با ظرافت عمل کرد یعنی ظریف در شب ایرانی با زبان اینستاگرامی گفت: روز بخیر آمریکا.

6 - لازم است به آقای ظریف گفته شود که میزان حال فعلی افراد است.

7 - لازم است آقای حسن روحانی که در پاسخ به استعفای اینستاگرامی ظریف، تعابیر امام امت نسبت به ظریف را برمی شمرد (اینجا) ای کاش تعابیر امام امت از احمدی نژاد (اینجا) را هم می فهمید و در این 5 سال این همه نسبت به عملکرد وی دهن کجی نمیکرد. و اگر گلایه ی  امام امت از قصور احمدی نژاد را می داند باید گلایه ی امام امت از قصور ظریف در عبور از خط قرمز نظام و سوءاستفاده از اعتماد و اجازه ی رهبری در مذاکرات برجام را هم بداند. (اینجا) و (اینجا) و (اینجا)

8 - هرگز یادمان نمی رود که دستگاه دیپلماسی در زمان صدارت ظریف و مذاکرات 1+5 محل بارش جاسوس ها و نفوذی ها بود و آقای محمدجواد ظریف باید پاسخگو باشد.

9 - هرگز فراموش نخواهیم کرد که ظریف یرای مذاکرات با ویلچر رفت و این در عرف دیپلماتیک معنی از پا در آمدن و به خاک سیاه نشستن را می دهد.

10 - آقای ظریف محصول آمریکاست و آقای روحانی هم محصول انگلیس هست و هرگز این دو نفر جبهه ی مقاومت اسلامی را برنخواهند تافت و در صف مجاهدان و مدافعان حرم و وطن نخواهند بود و بطور مداوم در رعایت خطوط ترسیم شده از ولایت مطلقه فقیه تعلل و کوتاهی خواهند کرد. این دو نفر حتی در فهم و درک واقعی اوامر امام امت مشکل دارند.

باید بدانیم که نه از غرب به ما خیری خواهد رسید و نه از اروپا.


فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد (اینجا)

۹۷/۱۲/۰۸
حسن حیدری

تحلیل

نظر شریف شما (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

'ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی